Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    En kaliber og et prisleje vi ikke kan være med på. Jeg synes den oser af FCK eller Anderlecht.

    Comment


      Hvis Rasmus Falk er en reel mulighed, så skal OB gribe den. Han ville jo vitterligt være dén profil, som så mange hungrer efter - set i lyset af Tverskovs afgang. Det ville måske kunne lade sig gøre, når man tænker på hans personlige forbindelser til Odense og Fyn, så kunne det være, at en karriereafslutning i OB passer ham glimrende.

      Alt det der trøje-show som folk stadig er bitre over her syv år senere, det må de jo selv om, men personligt rører det mig ikke. Hele sagen blev vidst mudret godt til af alle parter, og vandet løber gennem Ådalen, og solen står op i morgen. Rasmus Falk hjem til OB - Ja tak!

      Comment


        Meget urealistisk.

        Både i forhold til pris og løn og så er JBLs historie også bare at han vel aldrig kontinuerligt har leveret på senior niveau.

        ​​​

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

          Meget urealistisk.

          Både i forhold til pris og løn og så er JBLs historie også bare at han vel aldrig kontinuerligt har leveret på senior niveau.

          ​​​
          Jeg frygter en Viktor Fischer-gentagelse. Hjem og lægge superligaen helt ned, fald i niveau, ophævet i Allsvenskan. Lad os endelig bare holde snitterne væk.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

            Jeg frygter en Viktor Fischer-gentagelse. Hjem og lægge superligaen helt ned, fald i niveau, ophævet i Allsvenskan. Lad os endelig bare holde snitterne væk.
            Talentet er der, men han virker til at der er et eller andet mentalt, hans næste klub bliver hans 4 i løbet af de seneste 5 år.

            Jeg synes også at det siger meget at de kun vil have 15 mill for ham når BW forsøgte at sælge Sabbi til grækerne i sidste vindue for 22,5.

            Jeg ville nok begynde at misse med øjnene hvis OB gik ud og slog deres egen transfer rekord og gjorde ham der til lønførende.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

              Talentet er der, men han virker til at der er et eller andet mentalt, hans næste klub bliver hans 4 i løbet af de seneste 5 år.

              Jeg synes også at det siger meget at de kun vil have 15 mill for ham når BW forsøgte at sælge Sabbi til grækerne i sidste vindue for 22,5.

              Jeg ville nok begynde at misse med øjnene hvis OB gik ud og slog deres egen transfer rekord og gjorde ham der til lønførende.
              Jeg tror ikke, at det er så meget mentalt. Det har mere at gøre med alle de skader, som han er løbet ind i.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                Talentet er der, men han virker til at der er et eller andet mentalt, hans næste klub bliver hans 4 i løbet af de seneste 5 år.

                Jeg synes også at det siger meget at de kun vil have 15 mill for ham når BW forsøgte at sælge Sabbi til grækerne i sidste vindue for 22,5.

                Jeg ville nok begynde at misse med øjnene hvis OB gik ud og slog deres egen transfer rekord og gjorde ham der til lønførende.
                ???

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                  Jeg tror ikke, at det er så meget mentalt. Det har mere at gøre med alle de skader, som han er løbet ind i.
                  Jeg skal ikke kunne sige det. Jeg har ikke fulgt ham super tæt. Jeg har bare indtryk af at historien er at han ofte starter som lyn og torden og så falder han relativt hurtigt i niveau og så fungerer det ikke alligevel. Det kan sagtens værre det er skader.

                  Jeg kan se de diskuterer GF i tråden, det ville passe mig fint.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
                    Hvis Rasmus Falk er en reel mulighed, så skal OB gribe den. Han ville jo vitterligt være dén profil, som så mange hungrer efter - set i lyset af Tverskovs afgang. Det ville måske kunne lade sig gøre, når man tænker på hans personlige forbindelser til Odense og Fyn, så kunne det være, at en karriereafslutning i OB passer ham glimrende.

                    Alt det der trøje-show som folk stadig er bitre over her syv år senere, det må de jo selv om, men personligt rører det mig ikke. Hele sagen blev vidst mudret godt til af alle parter, og vandet løber gennem Ådalen, og solen står op i morgen. Rasmus Falk hjem til OB - Ja tak!
                    Jeg synes, som udgangspunkt det er OK, at have den holdning, at problemerne mellem Falk og fans skyldes bitterhed.

                    Men, jeg synes egentlig også, at det er fair i fodbold, som i alle andre brancher, at tænke over, hvis en god medarbejder smutter til konkurrenten, så er det et valg, men jeg ville personligt ikke invitere personen tilbage, og sætte ham ind i sensitive oplysninger og lønssystemet.

                    Jeg bryder mig ikke om Falk, og ønsker ikke at se ham i de smukkeste striber - men i en business-sense synes jeg faktisk heller ikke det giver mening, at invitere nogen tibage, som i den grad har brændt sine broer (og i øvrigt blev betalt glimrende for den opførsel af sin nye arbejdsgiver). Det kommer der sjældent noget godt ud af.

                    Falk har taget en beslutning om, for længe siden, at den her klub rager ham noget så grusomt. Det synes jeg vi skal holde ham op på, også selvom det nu er tillokkende med lidt spilletid og mønt i karrierens efterår.

                    Kæmpe nej tak på alle parametre.
                    Last edited by Mhjortebjerg; 23-06-2023, 08:37.
                    Fas est et ab hoste doceri.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      ???
                      Jeg kan ikke huske hvor det var jeg hørte det. Der var vidst et bud på Sabbi fra et græsk hold i sidste vindue, men BW ville have 22,5.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                        Jeg synes hele den sag var så betændt, at vi skal holde os væk fra det. Vi har gang i noget godt og det må gerne ende i en ny fortælling der er bygget på noget akademi og på BWs fine signings forhåbentligt kulminerende i noget Europa. Jeg har ikke brug for at vi tager noget med fra de sidste 10 år. Ny historie om OB, tak.
                        ​​​​​​


                        ​​​​​​
                        Skal vi ikke lige se, hvordan sæsonen går før vi konkuderer, at vi har gang i noget godt?
                        Hvad du har brug for er ikke så vigtigt for mig, men at hente en dygtig midtbaneprofil ind med enormt meget erfaring fra ligaen og baggrund i OB, som akademispillerne både kan støtte sig op af og spejle sig i, synes jeg ville give enormt meget mening sportsligt og som klub - "ny historie" eller ej. Jeg ser også gerne Bashkim blive i klubben en sæson mere som mentor og forbillede for de unge spillere, selvom han ikke kommer til at få meget spilletid - og selvom han om nogen er tæt knyttet sammen med OB de sidste ti år, og på ingen måde er en del af en "ny historie".

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                          Jeg synes, som udgangspunkt det er OK, at have den holdning, at problemerne mellem Falk og fans skyldes bitterhed.

                          Men, jeg synes egentlig også, at det er fair i fodbold, som i alle andre brancher, at tænke over, hvis en god medarbejder smutter til konkurrenten, så er det et valg, men jeg ville personligt ikke invitere personen tilbage, og sætte ham ind i sensitive oplysninger og lønssystemet.

                          Jeg bryder mig ikke om Falk, og ønsker ikke at se ham i de smukkeste striber - men i en business-sense synes jeg faktisk heller ikke det giver mening, at invitere nogen tibage, som i den grad har brændt sine broer. Det kommer der sjældent noget godt ud af.
                          Jeg kan tænke på masser af eksempler fra det private arbejdsmarked, hvor medarbejdere skifter til virksomheder der konkurrerer på samme marked, fordi vilkårene er bedre. Det er vel heller ikke unormalt i mange brancher, at de medarbejdere på et tidspunkt cirkulerer tilbage, hvor de startede fordi, de på det tidspunkt i karrieren passer bedre ind til en stilling der igen. Business-wise giver det god mening at tage ud og lære en masse ting, og komme tilbage med masser af nye kompetencer du kan bidrage med.

                          Konkurrencen mellem FCK og OB, foregår primært oppe i hovedet på fans. Vi har ikke været i nærheden af FCK's niveau siden 2011, og Rasmus Falk forlod os i 2016, nu skriver vi 2023. Det er 12 år siden vi var konkurrencedygtige i toppen af dansk fodbold, og det er 7 år siden en ekstremt dygtig medarbejder tog skridtet op i sin karriere. Vi kan hade det, fordi vi ikke bryder os om FCK, men de er bare bedre, og det giver fin mening for spillere der præsterer flot i OB at tage til FCK, da lønpakken 3-4-5-dobles og udstillingsvinduet/udfordringerne bliver markant større.

                          Jeg bryder mig ikke principielt om, at spillere skifter fra OB til FCK. Det klandrer jeg dog aldrig spilleren, men udelukkende min egen klub, der ikke fik forløst et salg til en udenlandsk klub i tide, eller ikke fik forlænget kontrakten. Spilleren er en medarbejder og en vare, og mens Rasmus Falk var i OB var han upåklageligt dygtig og selvopofrende.

                          Jeg forstår slet ikke den bitterhed, men jeg er måske også en kyniker. Vi kan bruge Rasmus Falk, og han er en dygtig fodboldspiller, kommer han til klubben, klapper jeg i mine små hænder.

                          Comment


                            Lyder til at Don Deedson er blevet spottet i Ådalen

                            https://twitter.com/MrKongstad/statu...90?s=20​

                            Comment


                              Jeg forstår heller ikke den der ultimative foragt for Falk.
                              Er enig i at trøje gate var uheldigt og dumt, han bliver heller aldrig nogen legende i OB.

                              Men at han skiftede til FCK der spillede CL mens vi skar ned i antallet af Cocio til træning siger vel alt.
                              Den gang Falk skiftede var FCK ikke en konkurrent, der var milevidt imellem de to klubber.

                              ​​​​​​

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                                Skal vi ikke lige se, hvordan sæsonen går før vi konkuderer, at vi har gang i noget godt?
                                Hvad du har brug for er ikke så vigtigt for mig, men at hente en dygtig midtbaneprofil ind med enormt meget erfaring fra ligaen og baggrund i OB, som akademispillerne både kan støtte sig op af og spejle sig i, synes jeg ville give enormt meget mening sportsligt og som klub - "ny historie" eller ej. Jeg ser også gerne Bashkim blive i klubben en sæson mere som mentor og forbillede for de unge spillere, selvom han ikke kommer til at få meget spilletid - og selvom han om nogen er tæt knyttet sammen med OB de sidste ti år, og på ingen måde er en del af en "ny historie".
                                Både og, selvfølgelig er resultaterne essentielle for hvilken vej klubben er på vej i. Der er dog også andre parametre hvor man må sige OB er på rette vej. Man har lige sat transfer rekord, det er svært at se det som noget negativt. Man har fået fine ungdomsspillere op i førsteholdstruppen og har succes med sin akademisatsning det er også en god ting. Man har øget sine kompetencer på direktionnsgangene og der er en større tillid til de beslutninger der bliver truffet en meget, meget, længe, jeg har meget svært ved at se at nogle af de ting skulle være negative.

                                OB har brug for at få lukket det kapitel det har været de sidste 10 år, der er jo absolut ingen der sidder og kigger på de år og synes de var vidunderlige. Når man skal det, så kan det virke meget besynderligt hvis man vælger at hive lige præcis den person med videre som er central for det største clusterfuck i de seneste 10 år, med de kontroverser det vil medføde.

                                For det kan godt værre at han leverer på et fint niveau men sandheden er jo også at de sidste 2 år har niveauet været støt faldende og skades frekvensen været støt stigende så kan du ligeså hurtigt ende med en kontroversiel figur, som lønførende der ikke leverer det du efterspørger og så har man som klub i den grad fået placeret røven i klaskehøjde.

                                Det er jo altså ikke sådan at han er den eneste kompetente midtbanespiller i verden der kan løse de opgaver jeg ellers er enig med dig i at vi skal have hevet en ind til midtbanen der kan løse.

                                Jeg synes Bashkim er en fin professionel og det kan altid noget. Jeg synes dog også at den netop overståede sæson med alt tydelig viser at der er brug for en mindre kulturrevolution i Ådalen, hvis det betyder at Bashkim må videre, for at der kan komme en anden ledertype ind, så er det fint med mig.
                                ​​​​​​

                                Comment

                                Working...
                                X