Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

    Kigger vi på de sidste 11-12 års elendighed, er Makrini den klart bedste 6'er vi har haft.
    Ved ikke om jeg ser Makrini som den bedste 6er, men han var afgjort det “dumme svin” som vi imo virkelig mangler på vores centrale midtbane. Kunne vi få en ny Makrine ind ved siden af Manneh tror jeg vi ville komme styrket ud af den rokade.

    Tverskov var og er imo lidt for pæn og poleret.

    Comment


      Tverskov til FCN bum bum, ok. Klassespiller der har givet meget til OB, ærgerlig afslutning. Og videre. Han er svær at erstatte, men jeg tror og håber at Björn kan gøre noget bedre på pladsen. Samtidig er Bidstrup ud Tverskov ind stadig en svækkelse af FCN så fred være med det.

      Hyg dig i Farum til “Vi er Nordsjælland. Kald os lig', hvad du vil. Åh-uh-åhh, der findes ingen klub….". Det har jo også sin charme.

      Comment


        Hvor ondt det end gør at sige det, så er det jo sandt. Jeg bebrejder ikke Jeppe en skid; FCN har et klart koncept og en klar rolle til ham: han bliver en af deres få erfarne profiler, sikkert til en høj løn, der skal bære de unge talenter. Han kommer desværre også nok til at passe godt ind som en spillende midterforsvarer, konkurrence/makker til Kian Hansen. Med Jeppes profil og spillertype passer han godt ind i deres stil. Hans problem i fht andre klubber har jo altid været, at han hverken er ren forsvarer eller ren midtbanespiller. Han er lidt for meget allround; men det kan de sagtens bruge i FCN.

        Comment


          Min holdning er ret klar. Jeppe har igennem 7 år ydet en fantastisk indsats i striwet, været blandt de bedste hvert år og altid været en fantastisk ambassadør for klubben. Han vil gerne prøve noget nyt, eftersom hans egne ambitioner ikke har kunne forløses på Fyn, det er fair nok. Havde det været optimalt med udlandet? Absolut. Forstår jeg hans valg af FCN? Så absolut. Han kommer tætter på sin familie, skal spille på et hold der de seneste mange år har præsteret langt bedre end vi har, og han skal være motoren på et boldspillende hold der matcher hans egen spillestil til perfektion. Jeg er ikke engang overrasket. Hvis valget stod mellem FCN og en eller anden ligegyldig midterklub i Holland/Belgien, kan man ikke fortænke ham i at vælge FCN.

          Havde han ambitoner om udlandet, da han traf sin beslutning? Det havde han nok, men eftersom de rette muligheder sandsynligvis ikke er dukket op, må man jo prioritere hvad man så vil.

          Jeg kommer ikke, som i SLET ikke, til at svine ham til på stadion. Det har han på ingen måde fortjent. Flot hentet af Farum og trist for os - men efter 7 år hos én arbejdsgiver, er det sgu ikke så mærkeligt at han gerne vil have et change of scenery. Held og lykke til ham, og jeg håber selvfølgelig at de bliver kørt på røv og albuer ud af Odense Stadion.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg

            Troede at Jeppe' ambitioner var større end Fcn.....tog grueligt fejl
            Ja der havde du galt fat. Jeppe forlængede med OB i 2019 med en naiv tro på at OB havde ambitioner om andet end den tunge ende af midten.
            Altså Jeppe’s ambitioner er større end OB’s, og derfor er det tid for Jeppe at prøve at spille om andet end at forsøge at vinde taberslutspillet.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

              Jeg er meget på linje, selvom det sætter mit pis i kog at klubber som FCM og FCN er mere eftertragtede at spille for end OB. Forhåbentlig spreder forbandetheden sig hele vejen op til Thorborgs hoveddør ved Langelinje. Forbandetheden over at to kæmpe profiler indenfor et halvt år skifter OB ud med to historieløse provinsklubber uden nævneværdig fanbase. Det er en tendens der bare skal stoppes!
              Men mon ikke en kæmpe stor del af dette er, at de slet og ret kan betale en bedre løn?

              Kald mig blot fodbold-romantikker, men har vi virkelig behov for spillere, der kun har dollartegn i øjnene, og slet ikke kan se andet?

              Ikke i min optik, så undværer vi bedre en mere eller mindre markant spillere i de mest skuffende år i min tid som fan - Det kan jeg sagtens leve med.
              Fas est et ab hoste doceri.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                Og til noget helt andet...........Nogen der har hørt noget til Don Deedson, synes det trækker noget ud!
                https://www.bt.dk/transfervinduet/de...-underskrifter

                Det arbejdes der bl.a. på. Vinduet er ikke lukket endnu, trods de mange tilgange.

                OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Av den gør naller….

                  kan ikke tro at du på nogen måde er overrasket?
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


                    kan ikke tro at du på nogen måde er overrasket?
                    Jeg troede virkelig på udlandet. Og det er kun 2,5 uge siden vi sagde farvel og vinduet er 6 dage gammelt.
                    Godt nok ikke meget tålmodighed. Var vi nu sidst i vinduet og ingen gode tilbud var tikket ind. Så kunne jeg forstå det.

                    Overrasket nej… Forundret ja…

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Ja der havde du galt fat. Jeppe forlængede med OB i 2019 med en naiv tro på at OB havde ambitioner om andet end den tunge ende af midten.
                      Altså Jeppe’s ambitioner er større end OB’s, og derfor er det tid for Jeppe at prøve at spille om andet end at forsøge at vinde taberslutspillet.
                      Spot on....who can blame him?
                      Nu er det jo så op til OB at bevise han tog fejl...
                      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                        Men mon ikke en kæmpe stor del af dette er, at de slet og ret kan betale en bedre løn?

                        Kald mig blot fodbold-romantikker, men har vi virkelig behov for spillere, der kun har dollartegn i øjnene, og slet ikke kan se andet?

                        Ikke i min optik, så undværer vi bedre en mere eller mindre markant spillere i de mest skuffende år i min tid som fan - Det kan jeg sagtens leve med.
                        I fcm tjener de utvivlsomt en meget høj hyre, men jeg tror faktisk ikke FCN springer boksen for Tverskov. Han får noget Sign on fee, men jeg tror det udslagsgivende er at han får lov at spille Europa og formentlig kommer til at spille I den sjove ende af suppen. Vi skal huske at Tverskov faktisk valgte at forlænge sin kontrakt efter sæsonen, hvor vi var tæt på at vinde medaljer, selvom der unægteligt har været adskillelige andre muligheder. Mon ikke vi kunne have overtalt ham til det samme, hvis vi eksempelvis var i AGF'S aktuelle sted. Det tror jeg helt givet!

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                          Men mon ikke en kæmpe stor del af dette er, at de slet og ret kan betale en bedre løn?

                          Kald mig blot fodbold-romantikker, men har vi virkelig behov for spillere, der kun har dollartegn i øjnene, og slet ikke kan se andet?

                          Ikke i min optik, så undværer vi bedre en mere eller mindre markant spillere i de mest skuffende år i min tid som fan - Det kan jeg sagtens leve med.
                          Jeg tror nu ikke FCN betaler så meget mere til profilerne end OB gør. De har da penge på kistebunden til det, men tror egentlig ikke deres lønbudget er så vildt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                            Der er jeg så lidt uenig. Jeg kunne remse flere spillere der for mig er og har været bedre end Tverskov. Jeg synes ikke Tverskov har været så god, at han fortjente så voldsom en hyldest. Nuvel, jeg sang da også med på Jeeeepeee Tverskov, og har overordnet set kun positive ting at sige om hans tid i OB. Jeg er bare ikke enig i at han er den bedste 6er OB nogensinde har haft. Han er den bedste vi har haft de sidste 10 år. Uden tvivl.

                            Jeg er også, personligt, af den holdning, at rigtige legender skifter ikke til andre danske klubber, når de er i deres bedste fodboldalder.

                            Jeg kommer ikke til at buhe af Tverskov. Men jeg synes stadig at hyldesten af ham er og var overdrevet, og at det kun er fodboldens (herlige) luner, der nu gør at der kommer til at være nogen, der ikke buher af en OB anfører der skifter til en konkurrent, selv om det normale ville være, at man føler sig en smule røvrendt af at man grov hylder en spiller, bare for at se ham rende rundt i Superligaen for en anden klub.

                            Hvis det nu havde været Brøndby han havde valgt, så havde piben jo utvivlsomt fået en anden lyd. Men når et OB talent dukker op i en Silkeborg trøje, så bliver han buhet af. Hvorfor skulle man så ikke gøre det, når det er en OB anfører med over 200 kampe på bagen?

                            Jeg tager ikke, ret beset, noget væk fra Tverskov og hans eftermæle i OB. Jeg undrer mig bare over, at der er en følelse af, at "nå ja han fortjener noget andet end os, også selv om det er en anden klub i Danmark"

                            Det gør egentligt ikke specielt ondt på mig. Jeg forventede det faktisk. Jeg synes bare det sætter hyldesten lidt i relief. Den var altså vildt overdrevet, hvis du spørger mig. Men du er nok af en anden mening. Men fred være med dét.

                            MvH ChrisOB
                            Er ret enig med dig.

                            Tænker lidt, at når en spiller som Jeppe får den hyldest han får, så er det også et stort tak for loyaliteten.

                            OB har gennem de sidste 10-12 år hentet en umådelig stor flok af intetsigende spillere uden nogen form for Whau effekt, Ingen spillere som klubber med større ambitioner overhovedet har haft interesse i at købe.
                            Når det har været så tamt på spillerfronten, og svingdøren har kørt lystigt i oprydningens tegn, så
                            bliver en spiller med Jeppes kvalitet måske i anseelse løftet til et niveau som virker højere end evnerne berettiger.

                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                              https://www.bt.dk/transfervinduet/de...-underskrifter

                              Det arbejdes der bl.a. på. Vinduet er ikke lukket endnu, trods de mange tilgange.
                              Stærkt af BW.

                              Også en fin udmelding IMO

                              OB-direktøren afviser desuden, at klubben skulle være i dialog med italienske AC Reggiana om en aftale for kantspilleren Franco Tongya.

                              ​​​​​»Vi vil overveje et salg, hvis der kommer et kæmpe bud på ham, men lige nu er der ikke nogen anden plan for ham, end at han fortsætter i OB.«

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                                Fair nok, den slags spørgsmål er nok også betinget af personlig smag etc.

                                For mig er han den bedste vi nogensinde har haft og det er han fordi, han er så stærk i duelspillet, en dygtig bolderobrer samtidigt med at han er så dygtig en boldspiller også. Det strækker sig jo lige fra at spille i et tre mandsforsvar hvor han tager bolden ned med brystkassen, driver bolden frem og spiller mellem kæderne, til en kamp i Farum hvor jeg husker ham komme op af højrekanten og så slå et indlæg, som hvis jeg ikke husker galt bliver til en assist, jeg kan ikke komme på en spiller i OB regi der kunne det der, måske Hemme? Men så er vi også rigtigt langt oppe og han er også på mit all star hold men det er nu i forsvaret.

                                Jeg er også skuffet over at han skifter til FCN, for mig ligger den bare ikke hos Tverskov, fordi manden har spillet i OB i 7 år, og er ligesom alle os andre blevet lovet at nu sker der noget og nu kommer transfersne og nu bliver det bedre, og det er jo bare aldrig sket og derfor kan jeg godt forstå at han smutter, når jeg overvejer hvor frustreret vi allesammen er og har været, så kan jeg ikke sige noget skidt om en spiller der har været i det der dagligt i 7 år og stadigvæk stortset altid været en af banens bedste og jeg kan ikke huske at Tverskov på noget tidspunkt har sagt eller gjort noget hvor man bagefter har tænkt at han var lidt ærgerlig. Det er rigtig meget Tverskov har givet til OB. En kuriositet er at hvis den liste jeg postede igår holder så har Skjelvik gået til en månedsløn 10k over hvad Tverskov har hævet, det siger det hele, det er ærgerligt at Tverskov smutter til FCN, men jeg placerer ansvaret for det på OB og OBs ledelse gennem de seneste 7 år.

                                I forhold til hyldesten så synes jeg du har en pointe, jeg tror dog at det skal ses i lyset af at der bare ikke har været noget at hylde i OB i rigtig lang tid, og så man jo hylde de spillere som trods alt leverer, så selv om jeg synes det nok stak lidt af, så er det heller ikke værre i min bog. Plus det så også kom oven på en historie med Gigovic hvor der også var gang i den.

                                ​​​​​
                                ​​​​​
                                Uanset om man så forstår hvorfor han smutter, så er ansvaret for at han havner i Nordsjælland stadig Tverskovs. Han må så ikke ha fået særligt gode tilbud fra udlandet. Og så kan jeg jo være lidt fræk at sige, at så god må han så ikke ha været, siden han vælger at blive i Superligaen.

                                Det får lidt et skær af idealisering for mig. Hvor man har været så vant til middelmådighed, at man måske.... overvurderer spillere, der så har været bedre end de middelmådige.

                                Jeg noterer mig også at vi IGEN mister en profil til en anden dansk klub, ganske gratis. Så ja, det er ærgerligt at vores ledelse ikke været mere dygtige til at skabe gode nok hold, så Tverskov ikke ser sig nødsaget til at opfylde sine behov. Ingen er mere ærgerlige over det end alle os. Men Tverskov havde valget at tage til udlandet, og tog den ikke. Det kan man ikke klandre ledelsen for.

                                For mig virker den hyldest stadig som hvis man overøste en person med gaver for at denne ikke skulle vælge én man kender, bare for at se den person vælge én man kender, selv om man havde muligheden for at vælge en anden.

                                Havde man givet ham dén grad af hyldest hvis han havde offentliggjort skiftet til Nordsjælland før den sidste kamp? Giver man ikke kun hyldester til folk, man opfatter som loyale nok til at vælge noget andet, der IKKE er i ens egen andedam?

                                Den havde ikke bare karakter af hyldest af 7 år i klubben. Det var "farvel og held og lykke i udlandet" Man giver ikke T shirts med logoer fra visse fanfraktioner, blomster og hele moletjavsen for at sige "held og lykke i Nordsjælland".

                                Tverskov var god. Men så god var han heller ikke. Imo.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X