Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

    Måske. Men vi har også fået en ny chefscout ind. Tror godt det kan have meget at sige. Som jeg ser det er det første transfervindue, hvor han har haft reel chance for indflydelse.

    Jeg tror nok heller ikke vi henter Højholt (er ikke imod ideen), men jeg tror ikke det er urealistisk, at vi nu er nået til et sted, hvor vi er klar til at betale 1 million euro-ish for den rigtige spiller. Det vil, som jeg ser det, være en ret naturlig udvikling.
    Jeg er enig. Det vil være en naturlig udvikling med den store inflation der er i fodbold pt.
    Men OB virker bare som en klub der er 1-2 skridt efter udviklingen konstant. Men kan godt se OB nogle millioner i sommervinduet samlet set

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Jeg er enig. Det vil være en naturlig udvikling med den store inflation der er i fodbold pt.
      Men OB virker bare som en klub der er 1-2 skridt efter udviklingen konstant. Men kan godt se OB nogle millioner i sommervinduet samlet set
      Magnus Jensen, Horsens, spillede en flot kamp i midterforsvaret mod Silkeborg. Fint emne at kikke på..!

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

        Måske. Men vi har også fået en ny chefscout ind. Tror godt det kan have meget at sige. Som jeg ser det er det første transfervindue, hvor han har haft reel chance for indflydelse.

        Jeg tror nok heller ikke vi henter Højholt (er ikke imod ideen), men jeg tror ikke det er urealistisk, at vi nu er nået til et sted, hvor vi er klar til at betale 1 million euro-ish for den rigtige spiller. Det vil, som jeg ser det, være en ret naturlig udvikling.
        Ja vi er nok ikke langt derfra - for Alasana + Mustafic kostede begge omkring 3-4 millioner, og så er der ikke langt igen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Jeg er enig. Det vil være en naturlig udvikling med den store inflation der er i fodbold pt.
          Men OB virker bare som en klub der er 1-2 skridt efter udviklingen konstant. Men kan godt se OB nogle millioner i sommervinduet samlet set
          Tror bare man skal passe på med at drage for mange konklusioner om hvordan det plejer at være (med BW). OSE har jo kapitalen. Ligesom de kan vælge at investere i et nyt hotel kan de vælge at kanalisere nogle penge over i spillertruppen. Ikke, at jeg tror vi lægger vildt mange penge. Man betalte vel nogle millioner for Manneh og der var rygter om, at vi havde budt omkring 5 millioner for ham tuneseren her i vinters (som jeg husker det). Der er jo ikke langt derfra til 1 million euro.

          Det spiller også ind, at BW nu har haft et par transfervinduer til at gøre sig klogere på markedet i Danmark og OB. Altså hvad kræver det rent faktisk at hente profiler til OB. Tænker ikke nødvendigvis det er det samme som i AIK.

          Og sidst men ikke mindst har OB eftersigende haft overskud på klubdriften. Det har man ikke været vant til. Man har også haft et godt år med tilskuerfremgang. Jeg tænker godt man er klar over, at det ikke varer ved hvis man ikke begynder at løfte sig lidt sportsligt. Igen: uden at jeg forventer kæmpeinvesteringer i truppen.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Altså .. Tverskov skal jo erstattes og holdet skulle gerne styrkes .. det gør BW ikke ved at lade 2. valget erstatte salg fra start11 .. så ja, salg skal bruges til en masse.
            Kender ikke økonomien i OB men det virker ikke som om der genereres økonomi til at styrke hverken faciliteter eller muligheden for at hente dyrere spillere ..
            Jeg ved ikke om jeg helt forstår dine pointer - salg skal bruges til en masse ja? Tverskov skal erstattes ja, og det skal han vel uanset om vi sælger spillere til sommer eller ej?

            Jeg synes ikke rigtigt at du svare på mit spørgsmål, eller forholder dig til de ting jeg skriver.
            Skal man kun sælge Frø eller Sabbi hvis man får en så stor transfersum at den vil kunne financiere en direkte erstatning for spilleren selv + en direkte erstatning for Tverskov + sikre yderligere forstærkninger af truppen?
            Det må jeg i så fald erklære mig uenig i. Til sommer har begge spillere et år tilbage af deres kontrakter. I en fodbold forretning vil det være et helt normalt tidspunkt enten at prøve at forlænge med spillerne eller at prøve at få nogle penge ind ved salg. Jeg tror ikke at hverken Frø eller Sabbi er interesserede i at forlænge med OB og selv hvis de var skal de ikke tilbydes guldrandede kontrakter for det har deres niveau for OB desværre ikke berettiget til. Derfor håber jeg personligt at vi kan få solgt ihvertfald en af dem, gerne begge, og kunne man lave hhv. 5 og 10 mill. På Frø og Sabbi synes jeg det vil være ganske tilfredsstillende.
            Last edited by stonebear; 12-04-2023, 13:46.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

              Magnus Jensen, Horsens, spillede en flot kamp i midterforsvaret mod Silkeborg. Fint emne at kikke på..!
              Magnus Jensen i Horsens... Det er der godt nok ikke meget x-factor over. Jeg hæftede mig ikke specielt ved ham, selvom jeg så kampen. Det er jo ikke en spiller, der flytter os et skridt nærmere top-6.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                Jeg er så slet ikke enig i dig om at det er nok til at han ikke skal være i klubben.

                Alm's opgave er at stille det bedste hold og hvis han mener at Sabbi ville være bedst fra start mod Aab så er det det han skal stille med og så skal BK også gerne være en smule sur så han yder mere.

                Men Alm skal sgu ikke bruge tid på at fortælle 15 mand hvorfor de ikke starter inde eller ikke er med i truppen.

                Starter de på bænken eller uden for truppen er det nok fordi de ikke har præsteret godt nok.

                Det er sku ikke ungdomsfodbold de spiller - det er superligaen og der er der ikke altid en forklaring - men de skal fandme ikke behandles som curling børn for så går det sgu da først galt i en fodbold klub.
                Svar til flere: Jeg blev noget rystet af det citat med BK. Og ja måske overfortolkede jeg det. Jeg mener naturligvis ikke Alm skal have en fortrolig samtale med alle der ikke er på holdet, men Baskim har en særlig position - også selv om han ikke er hvor han tidligere har været. Jeg tror han er vigtig for holdånden og så skal han føle sig ok behandlet af Alm.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                  Jeg ved ikke om jeg helt forstår dine pointer - salg skal bruges til en masse ja? Tverskov skal erstattes ja, og det skal han vel uanset om vi sælger spillere til sommer eller ej?

                  Enig men jeg kan bare ikke se hvor pengene skal komme fra.

                  Jeg synes ikke rigtigt at du svare på mit spørgsmål, eller forholder dig til de ting jeg skriver.

                  Det er så fordi jeg misforstår eller ikke forstår hvad du skriver - ikke ond vilje.

                  Skal man kun sælge Frø eller Sabbi hvis man får en så stor transfersum at den vil kunne financiere en direkte erstatning for spilleren selv + en direkte erstatning for Tverskov + sikre yderligere forstærkninger af truppen?

                  Nej men det er yderligere udfordringer.

                  Det må jeg i så fald erklære mig uenig i. Til sommer har begge spillere et år tilbage af deres kontrakter. I en fodbold forretning vil det være et helt normalt tidspunkt enten at prøve at forlænge med spillerne eller at prøve at få nogle penge ind ved salg. Jeg tror ikke at hverken Frø eller Sabbi er interesserede i at forlænge med OB og selv hvis de var skal de ikke tilbydes guldrandede kontrakter for det har deres niveau for OB desværre ikke berettiget til. Derfor håber jeg personligt at vi kan få solgt ihvertfald en af dem, gerne begge, og kunne man lave hhv. 5 og 10 mill. På Frø og Sabbi synes jeg det vil være ganske tilfredsstillende.

                  Det syntes jeg så til gengæld lyder som nogle høje priser.
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Lyder til at Musa Juwara også er på vej væk til sommer. Super sympatisk fyr. Men ud fra hvad jeg har set så er han ikke god nok til OB

                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ke-vaeret-godt

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Lyder til at Musa Juwara også er på vej væk til sommer. Super sympatisk fyr. Men ud fra hvad jeg har set så er han ikke god nok til OB

                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ke-vaeret-godt
                      Det er alligevel vildt nok når han har spillet i Serie A og B tidligere.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Lyder til at Musa Juwara også er på vej væk til sommer. Super sympatisk fyr. Men ud fra hvad jeg har set så er han ikke god nok til OB

                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ke-vaeret-godt
                        mon ikke der bliver mere plads når og hvis minteh skydes afsted - har han ikke hele tiden været hentet ind som en "forsikring" på mintehs plads? Hvis nu der var kommet et kæmpe bud i vinter vinduet...

                        Comment


                          Jeg bliver helt nervøs af at læse bloggen fra SFÅ.
                          vi kan stå i en situation hvor vi kun har de 6 bagerste spillere tilbage + Baskhim…

                          Comment


                            Jeg ved godt det er temmelig urealistisk men hvor ville jeg gerne have Bidstrup (FCN) til OB.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                              Jeg ved godt det er temmelig urealistisk men hvor ville jeg gerne have Bidstrup (FCN) til OB.
                              Der er større chance for at OB vinder mesterskabet i år end at det sker.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                                Jeg bliver helt nervøs af at læse bloggen fra SFÅ.
                                vi kan stå i en situation hvor vi kun har de 6 bagerste spillere tilbage + Baskhim…
                                Jeg tror helt bestemt at BW med regner Vestergaard,Kjerrumgaard og Ejdum som alle starter op i Ådalen slut juni som jeg hører det. Mon ikke også at Fenger dukker op
                                Men ja. Det bliver vildt hvis han forventer at vi mere eller mindre lukker vinduet 1/7…

                                Jeg er nu sikker på at Sabbi,Minteh,Frø osv der står på rampen også er med til at starte træningen op i Ådalen. Fuldstændigt umuligt projekt at have en færdig trup så tidligt for en klub som OB. Tror nu også det skal tages med et gran salt

                                Comment

                                Working...
                                X