Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
    Jeg læste dette i et interview med Bashim på bold.dk - om Alm:
    - Jeg har ikke rigtig fået at vide, hvor for jeg startede ude. Det er sådan, Andreas gør tingene, og det må jeg bare respektere, for det er sådan, det er.

    Den slags trænere har jeg ingen respekt for - det er små mænd,, der ikke kan give et par argumenterende ord til en så væsentlig spiller som BK. Så nu er jeg altså en af dem, der synes Alm alligevel skal udskiftes. Og det er helt sikkert når hans manglende resultater taget i betragtning. Eller?
    Du tolker på et partsindlæg fra en fodboldspiller, der starter ude.

    Det skal man være lidt påpasselig med.

    Andre vil givetvis finde Alms kommunikation fin.

    Hvad er der i øvrigt at forklare? BK er ingen knægt, og andre vurderes bedre for tiden.

    Vi kan da sagtens prøve en anden træner. Langsigtet gør det ingen forskel. Vi har haft en masse træners de sidste mange år; ingen har mirakuløst kunne gøre en forskel.

    Selvfølgelig. Problemet er højere oppe.

    Dermed ikke sagt, at man bare skal fortsætte med Alm. Ny energi kan give lidt kortsigtet.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Du tolker på et partsindlæg fra en fodboldspiller, der starter ude.

      Det skal man være lidt påpasselig med.

      Andre vil givetvis finde Alms kommunikation fin.

      Hvad er der i øvrigt at forklare? BK er ingen knægt, og andre vurderes bedre for tiden.

      Vi kan da sagtens prøve en anden træner. Langsigtet gør det ingen forskel. Vi har haft en masse træners de sidste mange år; ingen har mirakuløst kunne gøre en forskel.

      Selvfølgelig. Problemet er højere oppe.

      Dermed ikke sagt, at man bare skal fortsætte med Alm. Ny energi kan give lidt kortsigtet.
      Men kortsigtet (resten af sæsonen) er jo ligemeget pt. vi bliver ikke nummer 7 ligemeget hvad og vi rykker ikke ned.

      Alm har to år tilbage af sin kontrakt skulle vi nu ikke lige give ham næste sæson med - den sæson hvor spillestillen statistisk begynder at køre for ham.

      Og så kan vi jo se hvad der sker i næste sæson.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

        Men kortsigtet (resten af sæsonen) er jo ligemeget pt. vi bliver ikke nummer 7 ligemeget hvad og vi rykker ikke ned.

        Alm har to år tilbage af sin kontrakt skulle vi nu ikke lige give ham næste sæson med - den sæson hvor spillestillen statistisk begynder at køre for ham.

        Og så kan vi jo se hvad der sker i næste sæson.
        Jo, helt sikkert. Jeg er hverken stor kritiker eller stor fortaler for Alm.

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Men kan de indbringe summer store nok til en direkte erstatning + til at skulle erstatte Tverskov + almen styrkelse af holdet? Det ser jeg ikke.
          Minteh kan/kunne måske indbringe mere end “par” og skabe noget frirum ..
          Pas - de kan begge to noget ekstra, de kommer med en masse erfaring og har en god alder så uden at jeg tror vi score giraffen for dem kunne jeg sagtens forestille mig et bud på måske 5 mill for Frø, måske 10 mill for Sabbi. (Rent gæt, jeg har intet at have det i). Sådanne salg vil måske ikke umiddelbart flytte os alverdens, men er succeskriteriet for et salg, at pengene skal kunne finde en direkte erstatning + erstatte vores bedste spiller Tverskov + styrke holdet?
          Til sommer har de begge et år tilbage af deres kontrakter og jeg tænker næppe at de forlænger med OB. Der kommer også et tidspunkt hvor vi bare bliver nød til at sige at de begge to har fået rigeligt med spilletid, også kontinuerligt, uden at det nogensinde blev så godt som vi håbede på. Så må man eventuelt sluge en afskrivning, cashe det ind som kan hentes, og så ellers få et så optimalt transfervindue som muligt.
          Kommer der ingen bud skal de naturligvis blive, begge er glimrende spillere, men jeg synes personligt ikke at Bjørn skal forlange ublu priser for vigtigere for holdet er de desværre aldrig blevet.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

            Men kortsigtet (resten af sæsonen) er jo ligemeget pt. vi bliver ikke nummer 7 ligemeget hvad og vi rykker ikke ned.

            Alm har to år tilbage af sin kontrakt skulle vi nu ikke lige give ham næste sæson med - den sæson hvor spillestillen statistisk begynder at køre for ham.

            Og så kan vi jo se hvad der sker i næste sæson.
            Det er rigtig meget OB’sk
            “ lad os se hvad der dumper ned i hovedet på os til sidst i vinduet”

            ” Lad os prøve om ikke det bliver bedre næste sæson”


            Det ender alt for ofte med tvivlsomme spillere, som holder gang i en evig oprydning, og gentagelser af sæsoner hvor vi næsten kom i top 6. Derefter står vi i taberslutspillet med en ufærdig trup, hvor der er for mange uvisheden til at vi kan bruge de 10 kampe på at blive sammenspillet til næste sæson.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

              Pas - de kan begge to noget ekstra, de kommer med en masse erfaring og har en god alder så uden at jeg tror vi score giraffen for dem kunne jeg sagtens forestille mig et bud på måske 5 mill for Frø, måske 10 mill for Sabbi. (Rent gæt, jeg har intet at have det i). Sådanne salg vil måske ikke umiddelbart flytte os alverdens, men er succeskriteriet for et salg, at pengene skal kunne finde en direkte erstatning + erstatte vores bedste spiller Tverskov + styrke holdet?
              Til sommer har de begge et år tilbage af deres kontrakter og jeg tænker næppe at de forlænger med OB. Der kommer også et tidspunkt hvor vi bare bliver nød til at sige at de begge to har fået rigeligt med spilletid, også kontinuerligt, uden at det nogensinde blev så godt som vi håbede på. Så må man eventuelt sluge en afskrivning, cashe det ind som kan hentes, og så ellers få et så optimalt transfervindue som muligt.
              Kommer der ingen bud skal de naturligvis blive, begge er glimrende spillere, men jeg synes personligt ikke at Bjørn skal forlange ublu priser for vigtigere for holdet er de desværre aldrig blevet.
              Altså .. Tverskov skal jo erstattes og holdet skulle gerne styrkes .. det gør BW ikke ved at lade 2. valget erstatte salg fra start11 .. så ja, salg skal bruges til en masse.
              Kender ikke økonomien i OB men det virker ikke som om der genereres økonomi til at styrke hverken faciliteter eller muligheden for at hente dyrere spillere ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                Men kortsigtet (resten af sæsonen) er jo ligemeget pt. vi bliver ikke nummer 7 ligemeget hvad og vi rykker ikke ned.

                Alm har to år tilbage af sin kontrakt skulle vi nu ikke lige give ham næste sæson med - den sæson hvor spillestillen statistisk begynder at køre for ham.

                Og så kan vi jo se hvad der sker i næste sæson.
                Hvad er det for en statistik? Bare nysgerrig.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                  Pas - de kan begge to noget ekstra, de kommer med en masse erfaring og har en god alder så uden at jeg tror vi score giraffen for dem kunne jeg sagtens forestille mig et bud på måske 5 mill for Frø, måske 10 mill for Sabbi. (Rent gæt, jeg har intet at have det i). Sådanne salg vil måske ikke umiddelbart flytte os alverdens, men er succeskriteriet for et salg, at pengene skal kunne finde en direkte erstatning + erstatte vores bedste spiller Tverskov + styrke holdet?
                  Til sommer har de begge et år tilbage af deres kontrakter og jeg tænker næppe at de forlænger med OB. Der kommer også et tidspunkt hvor vi bare bliver nød til at sige at de begge to har fået rigeligt med spilletid, også kontinuerligt, uden at det nogensinde blev så godt som vi håbede på. Så må man eventuelt sluge en afskrivning, cashe det ind som kan hentes, og så ellers få et så optimalt transfervindue som muligt.
                  Kommer der ingen bud skal de naturligvis blive, begge er glimrende spillere, men jeg synes personligt ikke at Bjørn skal forlange ublu priser for vigtigere for holdet er de desværre aldrig blevet.
                  Særligt Sabbi tror jeg måske også vi kan klemme lige over 10 mio kr, hvis han har mod på at drage imod MLS. Han er jo Amerikaner og derfor kunne jeg godt forestille mig at der kunne være rift om ham fra flere klubber derovre. Frø bliver nok ved de der 5-6 mio kr. Dertil skal jo også lægges Jebalis 7,5 mio kr. Han blev jo ikke erstattet i vintervinduet, så med lidt vind i sejlene har vi transferindtægter for 25-30 mio og solid luft i lønbudgettet til at erstatte de tre spillere. Så ved jeg godt at en god luns af transferindtægterne går til alt muligt andet, men det er fortsat nogenlunde forudsætninger for at styrke et middelmådigt superligahold, hvor 2 af de 3 spillere som skal erstattes er middelmådige og Tverskov selvfølgelig kræver man virkelig rammer den godt på transfermarkedet for at vi ikke svækkes på midtbanen

                  Comment


                    #99
                    Men kunne man forestille sig at skulle hente nogen fra Lyngby, AaB eller Horsens?
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Men kunne man forestille sig at skulle hente nogen fra Lyngby, AaB eller Horsens?
                      det er jo set før, så selvfølgelig en mulighed - tænker også der er kvalitet at finde.

                      Men handler vel også om hvad man leder efter. Søger man eks en yngre spiller med videresalgs potentiale, lad os sige Højholt fra AAB (har hørt ham nævnt som en god spiller - uden at kende meget til ham) men snart 22 år - sikkert en spiller AAB gerne vil lave et salg på - men tænker de vil tage sig godt betalt hvis det er til en anden dansk klub, og hellere vil sende ham udenlands( hvor pengene nok også er større).

                      - ellers snakker vi en dyr erfaren spiller, og så skal de være en markant forstærkning...det tvivler jeg ret meget på.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Det er rigtig meget OB’sk
                        “ lad os se hvad der dumper ned i hovedet på os til sidst i vinduet”

                        ” Lad os prøve om ikke det bliver bedre næste sæson”


                        Det ender alt for ofte med tvivlsomme spillere, som holder gang i en evig oprydning, og gentagelser af sæsoner hvor vi næsten kom i top 6. Derefter står vi i taberslutspillet med en ufærdig trup, hvor der er for mange uvisheden til at vi kan bruge de 10 kampe på at blive sammenspillet til næste sæson.
                        Meget muligt - men Alm er meget dyr at fyre nu her med to år tilbage af kontrakten.
                        Så tænker slet ikke det er et tema lige nu.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Hvad er det for en statistik? Bare nysgerrig.
                          Det er en blog som Thomas Dahlslykke lavede i Juli 2022 ang. hvad vi kan forvente af Alm hvis man laver lidt statistik på de klubben han har været i:
                          https://obstemmer.dk/samtaleblog-hva...k-som-traener/

                          Jeg syntes den var ret fin at have i tankerne.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Men kunne man forestille sig at skulle hente nogen fra Lyngby, AaB eller Horsens?
                            En jeg rigtig godt kunne tænke mig er Malthe Højholdt fra Aab. Jeg tror dog han er urealistisk men en god erstatning fremadrettet for Tverskov

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                              En jeg rigtig godt kunne tænke mig er Malthe Højholdt fra Aab. Jeg tror dog han er urealistisk men en god erstatning fremadrettet for Tverskov
                              Total urealistisk. Ham kan de sagtens sælge for minimum 1 mill euro

                              Jeg tror de fortsætter med at kigge i udlandet og finde flere Gigoloer,Manneher og Mustaficer

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Total urealistisk. Ham kan de sagtens sælge for minimum 1 mill euro

                                Jeg tror de fortsætter med at kigge i udlandet og finde flere Gigoloer,Manneher og Mustaficer
                                Måske. Men vi har også fået en ny chefscout ind. Tror godt det kan have meget at sige. Som jeg ser det er det første transfervindue, hvor han har haft reel chance for indflydelse.

                                Jeg tror nok heller ikke vi henter Højholt (er ikke imod ideen), men jeg tror ikke det er urealistisk, at vi nu er nået til et sted, hvor vi er klar til at betale 1 million euro-ish for den rigtige spiller. Det vil, som jeg ser det, være en ret naturlig udvikling.

                                Comment

                                Working...
                                X