Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Hvis man smider 10 mill + er det vel næppe udsalg ved mange.
    BIF købte Greve for 7,5
    Malmø købte Berg Johnsen for 9,5
    Malmø købte Sebastian J for 10
    FCN købte Hey for 10
    Aab købte Kasper J for 5 mill
    Lyngby solgte Adam Sørensen for 7,5
    BIF bød 10 mill på Chikwuani som blev accepteret

    Tror der er ok mange muligheder hvis vi tør at smide sådanne beløb.
    Hvorfor skulle vi ikke kunne købe en Odey for 10-12 mill??
    Klynge for 7,5 mill måske??
    Bakiz for 5-7 mill???

    Det bliver ikke nemt. Og nogle spillere vil nok også sige nej selvom klubben accepterer. Men det er bestemt muligt hvis den givende klub ser OB som nogen der gearer op på den store klinge

    Det er bestemt muligt. Men er det penge OB vil bruge??
    Næppe

    Tror stadig man er i et gear som man var inden der kom 100 mill ind på kontoen. Men vil bruge mindst muligt og så håbe på det går.
    Resten skal på kontoen til senere hvor der skal bruges mange penge på faciliteter og stadion
    Kort og godt fordi Odey, Bakiz og Klynge ikke er interesserede i at rykke sidelæns i deres karriere. Hvilket et skifte til OB ville være pt.

    Bakiz er måske mulig, men så tænker jeg jo ikke, at han er en decideret profil som er det dobbelte værd af Sven Köhler. Måske undervurderer jeg Bakiz, men pengene er brugt bedre andre steder - tænker jeg.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

      Hvilken superliga-spiller, som vi realistisk set ville kunne hente, ville du synes var den profil vi mangler på eksempelvis en kantposition? Vi har vel allerede hentet sidste års bedste fløjspiller i NordicBet med Don Deedson - hvem spiller ellers i NBL, som kunne betegnes som ‘proven’ profil.

      Jeg er som sådan ikke ude på at pege fingre, eller udstille
      din holdning, for jeg ved udmærket, hvad du mener, og sympatiserer egentlig også. Jeg tror bare ikke, at jeg ved, hvem det specifikt kunne være, at din “fløj” af OB-fans ville stilles tilfredse med?

      Min pointe er, at jeg føler måske, at nogle fans overvurderer, hvor attraktive OB er for spillere, og at de undervurderer, hvad selv middelmådige skandinaviske spillere koster.


      Odey,Bakiz,Sousa,Højholdt, Enggaard kunne være bud

      Kan det lade sig gøre? Måske ikke. Men man kunne jo forsøge.
      Bjørn siger jo ikke at det ikke kan lade sig gøre at handle i Danmark. Han siger det er dyrt

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

        Kort og godt fordi Odey, Bakiz og Klynge ikke er interesserede i at rykke sidelæns i deres karriere. Hvilket et skifte til OB ville være pt.

        Bakiz er måske mulig, men så tænker jeg jo ikke, at han er en decideret profil som er det dobbelte værd af Sven Köhler. Måske undervurderer jeg Bakiz, men pengene er brugt bedre andre steder - tænker jeg.
        Det ved man jo ikke hvis man ikke prøver at høre. Det er også bare eksempler. Nogen for det jo til at lyde som om at vi ikke længere kan handle i superligaen. Det kan vi sagtens. Det bliver bare dyrt

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Hvis man smider 10 mill + er det vel næppe udsalg ved mange.
          BIF købte Greve for 7,5
          Malmø købte Berg Johnsen for 9,5
          Malmø købte Sebastian J for 10
          FCN købte Hey for 10
          Aab købte Kasper J for 5 mill
          Lyngby solgte Adam Sørensen for 7,5
          BIF bød 10 mill på Chikwuani som blev accepteret

          Tror der er ok mange muligheder hvis vi tør at smide sådanne beløb.
          Hvorfor skulle vi ikke kunne købe en Odey for 10-12 mill??
          Klynge for 7,5 mill måske??
          Bakiz for 5-7 mill???

          Det bliver ikke nemt. Og nogle spillere vil nok også sige nej selvom klubben accepterer. Men det er bestemt muligt hvis den givende klub ser OB som nogen der gearer op på den store klinge

          Det er bestemt muligt. Men er det penge OB vil bruge??
          Næppe

          Tror stadig man er i et gear som man var inden der kom 100 mill ind på kontoen. Men vil bruge mindst muligt og så håbe på det går.
          Resten skal på kontoen til senere hvor der skal bruges mange penge på faciliteter og stadion
          en del af de handler er også ud af ligaen og derfor ikke til en direkte konkurrent, Hey havde vidst kun 1 år tilbage af kontrakten betyder selvf også noget.

          Ville du betragte Klynge som en profil - eller Bakiz? vil mene det er gode spillere (men hvordan passer de ind?) de øger bestemt bredden - men ligger de på i toppen?


          - meget muligt man satser og håber den går, men sgu også en farlig vej - glipper det igen på baggrund af de enorme indtægter der har været vil presset på projektet blive stort. Tænker og håber ikke BW ryger men det kan hurtigt koste en træner - og selv om jeg ikke er stor Alm fan betyder det så ny start og stil - så skal man begynde helt forfra.

          Grundlæggende er jeg ligeglad hvor man lægger pengene bare man bringer noget godt ind.

          - Men som tilskuer er det bare langt lettere at forholde sig til en spiller, hvis ikke dansk så ihvertfald en der har spillet i den danske liga. Men profiler kan jo findes alle steder; Manneh - havde aldrig hørt om ham og han er da ganske god, Gigo det samme osv osv.

          - men jeg kan stadig huske dengang man hentede Borre, Stockholm, Lindrup, Højer - det var bare lettere at finde begejstringen over.

          Men kan BW finde et par stykker på El Hajj / Owusu niveau vi aldrig har hørt om før - så fint med mig. Men noget skal der ske!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Det ved man jo ikke hvis man ikke prøver at høre. Det er også bare eksempler. Nogen for det jo til at lyde som om at vi ikke længere kan handle i superligaen. Det kan vi sagtens. Det bliver bare dyrt
            I princippet ved vi jo ikke om de har efterspurgt på nogle superliga spillere. Det tænker jeg de helt sikkert har gjort…

            Man har måske vurderet at 10 millioner for netop de profiler er utroligt mange penge iforhold til hvad man kan få i udlandet.

            Men jeg er helt på din bane - jeg gad også gerne have SL profiler ind i truppen, da det sætter statemants overfor klubberne.

            Vi skal jo også huske selv at OB har sagt hvor de vil rekruttere spillere fra:
            1. Akademi
            2. Danmark
            3. Skandinavien.
            4. Resten af verden.

            Der er ikke meget der har indikeret OB har kigget i Danmark dette vindue.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Det ved man jo ikke hvis man ikke prøver at høre. Det er også bare eksempler. Nogen for det jo til at lyde som om at vi ikke længere kan handle i superligaen. Det kan vi sagtens. Det bliver bare dyrt
              Man kan sikkert sagtens hente danske spillere i Superligaen, men lad os lege med tanken om, at vi kunne hente Klynge, Bakiz eller Kasper Jørgensen.

              Ville du foretrække at betale 10 millioner for Klynge, eller bruge 0 millioner på at hente Max Ejdum og Noah Lassen op? Er niveauforskellen så stor?

              Bakiz for 7,5 millioner kontra Charly eller Markus Jensen?

              Kasper Jørgensen for 7-10 millioner i stedet for Grubbe og Mickelson?

              AaB er vel et fremragende eksempel, på en klub der gerne ville hente dansk og i Danmark. Et gamble der har kostet dem ret mange penge. Specielt med tanke på, hvor de er nu.

              Tror OB er et sted nu, hvor det eneste der kan rykke os hen et sted, hvor vi er interessante for kvalitetsspillere fra SL, er resultater. Vi kan have 3x så mange penge som nu, og stadig få svært ved at tiltrække kvalitet fra danske klubber, så længe vi bliver nummer 8 hvert år.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                I princippet ved vi jo ikke om de har efterspurgt på nogle superliga spillere. Det tænker jeg de helt sikkert har gjort…

                Man har måske vurderet at 10 millioner for netop de profiler er utroligt mange penge iforhold til hvad man kan få i udlandet.

                Men jeg er helt på din bane - jeg gad også gerne have SL profiler ind i truppen, da det sætter statemants overfor klubberne.

                Vi skal jo også huske selv at OB har sagt hvor de vil rekruttere spillere fra:
                1. Akademi
                2. Danmark
                3. Skandinavien.
                4. Resten af verden.

                Der er ikke meget der har indikeret OB har kigget i Danmark dette vindue.
                nej men det er vel netop pris holdt op imod kvalitet.

                Syntes også jeg husker BW sige noget kontrakter hvor mere af lønnen vil være baseret på performance og resultater. Og at danske spillere generelt vil være sikret deres løn ( eller noget i den retning)

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                  en del af de handler er også ud af ligaen og derfor ikke til en direkte konkurrent, Hey havde vidst kun 1 år tilbage af kontrakten betyder selvf også noget.

                  Ville du betragte Klynge som en profil - eller Bakiz? vil mene det er gode spillere (men hvordan passer de ind?) de øger bestemt bredden - men ligger de på i toppen?


                  - meget muligt man satser og håber den går, men sgu også en farlig vej - glipper det igen på baggrund af de enorme indtægter der har været vil presset på projektet blive stort. Tænker og håber ikke BW ryger men det kan hurtigt koste en træner - og selv om jeg ikke er stor Alm fan betyder det så ny start og stil - så skal man begynde helt forfra.

                  Grundlæggende er jeg ligeglad hvor man lægger pengene bare man bringer noget godt ind.

                  - Men som tilskuer er det bare langt lettere at forholde sig til en spiller, hvis ikke dansk så ihvertfald en der har spillet i den danske liga. Men profiler kan jo findes alle steder; Manneh - havde aldrig hørt om ham og han er da ganske god, Gigo det samme osv osv.

                  - men jeg kan stadig huske dengang man hentede Borre, Stockholm, Lindrup, Højer - det var bare lettere at finde begejstringen over.

                  Men kan BW finde et par stykker på El Hajj / Owusu niveau vi aldrig har hørt om før - så fint med mig. Men noget skal der ske!
                  Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                  Man kan sikkert sagtens hente danske spillere i Superligaen, men lad os lege med tanken om, at vi kunne hente Klynge, Bakiz eller Kasper Jørgensen.

                  Ville du foretrække at betale 10 millioner for Klynge, eller bruge 0 millioner på at hente Max Ejdum og Noah Lassen op? Er niveauforskellen så stor?

                  Bakiz for 7,5 millioner kontra Charly eller Markus Jensen?

                  Kasper Jørgensen for 7-10 millioner i stedet for Grubbe og Mickelson?

                  AaB er vel et fremragende eksempel, på en klub der gerne ville hente dansk og i Danmark. Et gamble der har kostet dem ret mange penge. Specielt med tanke på, hvor de er nu.

                  Tror OB er et sted nu, hvor det eneste der kan rykke os hen et sted, hvor vi er interessante for kvalitetsspillere fra SL, er resultater. Vi kan have 3x så mange penge som nu, og stadig få svært ved at tiltrække kvalitet fra danske klubber, så længe vi bliver nummer 8 hvert år.
                  Jeg er i bund og grund ligeglad hvor de kommer fra. Bare de er gode og pengene værd.
                  Hele tanken starter ved at jeg er lunken over for at skulle hente en sydafrikaner til 9 mill som der står på transfermaket( bare som et udgangspunkt). Så ville jeg hellere bruge beløbet på en proven spiller fra fx Superligaen

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                    I princippet ved vi jo ikke om de har efterspurgt på nogle superliga spillere. Det tænker jeg de helt sikkert har gjort…

                    Man har måske vurderet at 10 millioner for netop de profiler er utroligt mange penge iforhold til hvad man kan få i udlandet.

                    Men jeg er helt på din bane - jeg gad også gerne have SL profiler ind i truppen, da det sætter statemants overfor klubberne.

                    Vi skal jo også huske selv at OB har sagt hvor de vil rekruttere spillere fra:
                    1. Akademi
                    2. Danmark
                    3. Skandinavien.
                    4. Resten af verden.

                    Der er ikke meget der har indikeret OB har kigget i Danmark dette vindue.
                    Bare de finder kvalitet. Så går det nok. Men mon ikke bare man ender med at leje en enkelt eller 2 forhåbentlig med option.
                    Skyttä ville jeg gerne have haft i truppen hvis det ikke var gået galt for ham med korsbåndet. Men ham var der ingen option på.
                    Bare som et eksempel

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                      I princippet ved vi jo ikke om de har efterspurgt på nogle superliga spillere. Det tænker jeg de helt sikkert har gjort…

                      Man har måske vurderet at 10 millioner for netop de profiler er utroligt mange penge iforhold til hvad man kan få i udlandet.

                      Men jeg er helt på din bane - jeg gad også gerne have SL profiler ind i truppen, da det sætter statemants overfor klubberne.

                      Vi skal jo også huske selv at OB har sagt hvor de vil rekruttere spillere fra:
                      1. Akademi
                      2. Danmark
                      3. Skandinavien.
                      4. Resten af verden.


                      Der er ikke meget der har indikeret OB har kigget i Danmark dette vindue.
                      Var det ikke noget Jesper Hansen arbejdede med?
                      Eller var det
                      1. Spillere fra trænerens gl klub
                      2. Spillere fra Horsens
                      3. spillere fra sønderjyske
                      4. Hvad der lige dumpede ned, uden at være kritisk.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Var det ikke noget Jesper Hansen arbejdede med?
                        Eller var det
                        1. Spillere fra trænerens gl klub
                        2. Spillere fra Horsens
                        3. spillere fra sønderjyske
                        4. Hvad der lige dumpede ned, uden at være kritisk.
                        Det er også noget BW har sagt

                        Comment


                          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-i-sydafrika
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                            Kort og godt fordi Odey, Bakiz og Klynge ikke er interesserede i at rykke sidelæns i deres karriere. Hvilket et skifte til OB ville være pt.

                            Bakiz er måske mulig, men så tænker jeg jo ikke, at han er en decideret profil som er det dobbelte værd af Sven Köhler. Måske undervurderer jeg Bakiz, men pengene er brugt bedre andre steder - tænker jeg.
                            Kunne jo være de var interesseret i at få mere i løn?? Eller Bakiz ville spille i SL?

                            Comment


                              Edit

                              Comment


                                Håber bare at ledelsen fatter alvoren hvis vi skal i Top 6 og gør hvad der skal til

                                Comment

                                Working...
                                X