Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvor mange spillere har egentlig forladt os i dette vindue? Er vi oppe på 9 stk

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Hvor mange spillere har egentlig forladt os i dette vindue? Er vi oppe på 9 stk
      13 iflg obstemmer...

      https://obstemmer.dk/overblik-stemme...transferboers/

      edit: må være 14 kan se de ikke har fået opdateret sabbi handlen, minteh hedder åbenbart Yanluba

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        Tak. Og den er ikke engang opdateret med Sabbi. Så 14stk

        Så man kunne bruge denne til at estimere lønbudgettet ift sidste år

        Ud (14 spillere):
        Yanluba Minteh (Newcastle, 55 mio. kr. plus klausuler) 35.000
        Mads Frøkjær (Presten North End, 10 mio. kr. plus klausuler) 100.000
        Jakob Breum (Go Ahead Eagles, 2 mio. kr. plus klausuler) 80.000
        Emmanuel Sabbi(Le Havre, 15 mio kr plus klausuler) 250.000
        Christian Vestergaard (Kolding FC, udleje) Var her ikke
        Jeppe Tverskov (kontraktudløb) 200.000
        Aron Thrandarsson(kontraktudløb) 125.000
        Jørgen Skjelvik (kontraktudløb) 180.000
        Musa Juwara (lejeaftale ophævet) 80.000
        Kenneth Zohore (kontraktudløb) 200.000
        Omar Jebali (lejeaftale udløber) 50.000
        Naatan Skyttä (lejeaftale udløber) 100.000
        Joel King (FC Sydney, ukendt pris) Var her ikke
        Max Fenger (Mjällby FF, lejeaftale) Var her ikke

        I alt 1,4 mill

        Ind (10 spillere):
        Mohamed Buya Turay (kontrakfri – tidl. Malmö FF) 225.000
        Rami Al-Hajj (Heerenveen, fri transfer) 140.000
        Johannes Selvén (kontraktfri – tidl. IFK Göteborg) 40.000
        Leeroy Owusu (Willem II, fri transfer) 125.000
        Sauli Väisänen (Cosenza, fri transfer) 125.000
        Sven Köhler (Osnabrück, ca. 5 mio. kr.) 165.000
        Don Deedson (Hobro, fri transfer) 100.000
        Max Ejdum (akademi) 40.000
        Luca Kjerrumgaard (Nykøbing, lejeretur) 40.000
        Markus Jensen(Akademi) 50.000

        I alt 1,05 mill

        Så plus/minus 350.000kr i løn sparet. Oven i det kan man lægge lønnen på de 2-3 spillere der stadig forlader os.
        Så der burde være lønkroner til en 2-3 profiler. Det kunne jo også være passende at øge budgettet lidt
        Last edited by fmprOB; 13-08-2023, 09:47.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Det er jeg heller ikke uenig i. BK har fået en second (eller third) upcoming, og det er en fornøjelse.

          Charly er svingende - helt naturligt - og står med alt for meget ansvar for det offensive. Det er helt essentielt, at der kommer en klokkeklar profil (som koster penge) på højrekanten. FT er ikke i nærheden af at være god nok.

          Og på samme måde skal den centrale akse styrkes. Mod FCK har vi reelt ingen central midtbanespiller at sætte ind (alt for stor opgave for Ejdum), og det gør også, at den eneste måde, vi kan forankre os på er at sætte en ekstra forsvarsspiller ind.

          Det går ikke. Hvis NT vil den så omtalte top-6-placering, så skal der betales ved kasse 1. Eller tror jeg roligt vi endegyldigt kan klassificere det som tom snak.
          Jeg synes også det går lidt fløjten med argumentet om at vi har fået mere fart I offensiven. Når Kadrii er førstevaæg på 9'eren er det reelt set kun Charly som truer med fart. Rami er langsommere end Frø, Tongya er langsommere end Minteh og Kadrii end Sabbi. Vi må være i markedet for en raket på højrekanten. Nu har vi godt nok Selven, men han skal udvikles til superligafodbold på alle andre parametre, så det må være førsteprioritet. Herfra kunne en Greve være en fin spiller at få ind, der med kvalitet kan spille 10'er og 6'er og til nøds dække kanterne også. Det behøver ikke nødvendigvis være ham, men en polyvant kvalitetsspiller til midtbanen vil være rigtig godt for vores trup. Herfra kan vi så med lidt held skærpe truppen yderligere med et salg af en højre back og en ny VB, men det bør ikke være førsteprioritet

          Comment


            Vi lurer på en sydafrikaner

            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-i-sydafrika
            Last edited by fmprOB; 13-08-2023, 14:00.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              17 mål, 12 assist i 33 kampe. Det vidner enten om kvalitet eller en dårlig liga.

              Ud fra YouTube videoer, har han fart og god bold teknik.
              Han er Venstrefodet så må være påtænkt til højre kanten.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                17 mål, 12 assist i 33 kampe. Det vidner enten om kvalitet eller en dårlig liga.

                Ud fra YouTube videoer, har han fart og god bold teknik.
                Han er Venstrefodet så må være påtænkt til højre kanten.
                Efter at have set 10 min video får jeg bare en dårlig vibe her.
                Mest pga den nok høje pris. Han kan nogle ting ja men havde håbet på lidt mere “proven spiller” hvis vi skal sætte den største transfer i 10-12 år+
                Last edited by fmprOB; 13-08-2023, 11:26.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Efter at have set 10 min video får jeg bare en dårlig vibe her.
                  Mest pga den nok høje pris. Han kan nogle ting ja men havde håbet på lidt mere “proven spiller” hvis vi skal sætte den største transfer i 10-12 år+
                  Det er jo en spændende spiller. Men at vi skal sætte lid til at han kan spille os i Top6 - det skal vi nok ikke, der skal stadig 2 kvalitetsspillere ind
                  En værdi på 1,2 mil euro på transfermarkt (højeste værdi fra holdet)..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                    Det er jo en spændende spiller. Men at vi skal sætte lid til at han kan spille os i Top6 - det skal vi nok ikke, der skal stadig 2 kvalitetsspillere ind
                    En værdi på 1,2 mil euro på transfermarkt (højeste værdi fra holdet)..
                    Til den pris hvis den er en rette snor så nej tak

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Efter at have set 10 min video får jeg bare en dårlig vibe her.
                      Mest pga den nok høje pris. Han kan nogle ting ja men havde håbet på lidt mere “proven spiller” hvis vi skal sætte den største transfer i 10-12 år+
                      Har du et bud på, hvem den der ‘proven’ spiller skulle være? Bare sådan et slag på tasken?

                      Jeg forstår godt lysten og behovet for en kvalitetsspiller, men jeg har selv enormt svært ved at se, hvem det er folk forventer vi hiver ind.

                      Jeg er ikke nogen stor transfermarkedsanalytiker, men jeg kan dog godt se og læse, at markedet lige nu er vanvittigt dyrt.

                      Spillere som vores egen Minteh, der ikke har bevist en skid over en hel sæson, sælges for massive millionbeløb. Hæderlige/gode spillere fra bundklubber i hele Skandinavien koster 20 millioner og opefter.

                      Hvis vi leger med tanken om, at Bjørn kan bruge 8-10
                      Max 15 for den rigtige - hvem ligger i det leje, og som ønsker et skifte til OB?

                      jeg tror bare selv, at Monnapule (fedt navn) er den type spiller, vi som klub - realistisk set - kan komme i nærheden af.

                      Så hvem tænker du selv, vi kunne hente til klubben, som ville gøre glæde og gavn hos dig selv og ligesindede på
                      forum? :)

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                        17 mål, 12 assist i 33 kampe. Det vidner enten om kvalitet eller en dårlig liga.

                        Ud fra YouTube videoer, har han fart og god bold teknik.
                        Han er Venstrefodet så må være påtænkt til højre kanten.
                        kender intet til hverken spiller eller liga - tænker ikke han er nogen "worldbeater" - så var han nok røget til europa noget før - omvendt ville han så næppe heller være en spiller OB ville kunne komme i nærheden af.

                        jeg er nødt til at stole på BW og team ved hvad de laver - syntes de har ramt pænt rigtigt i dette vindue med el hajj, owusu og sven. Og de markeder hvor vi kigger - har jeg (og nok de fleste andre herinde) ikke nogen som helst grundlag at vurdere spilleren på.

                        - jeg vil dog sige, hvis det skal være en profil der går ind og levere fra dag 1 af - så vil jeg være lidt bekymret over han kommer så langt væk fra - der vil være meget tilvending. Der ville det nok være lettere at hente en der havde spillet i holland eller lign.

                        Men ellers fin alder må formodes at være "voksen" - ikke så meget et talent. Inden omkring landsholdet må også alt andet lige borge for en vis kvalitet.

                        Men ville da ønske vi kunne hente noget man havde lidt kendskab til - så det også var lidt lettere at blive begejstret...mange forbehold der skal tages lige pt.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                          Har du et bud på, hvem den der ‘proven’ spiller skulle være? Bare sådan et slag på tasken?

                          Jeg forstår godt lysten og behovet for en kvalitetsspiller, men jeg har selv enormt svært ved at se, hvem det er folk forventer vi hiver ind.

                          Jeg er ikke nogen stor transfermarkedsanalytiker, men jeg kan dog godt se og læse, at markedet lige nu er vanvittigt dyrt.

                          Spillere som vores egen Minteh, der ikke har bevist en skid over en hel sæson, sælges for massive millionbeløb. Hæderlige/gode spillere fra bundklubber i hele Skandinavien koster 20 millioner og opefter.

                          Hvis vi leger med tanken om, at Bjørn kan bruge 8-10
                          Max 15 for den rigtige - hvem ligger i det leje, og som ønsker et skifte til OB?

                          jeg tror bare selv, at Monnapule (fedt navn) er den type spiller, vi som klub - realistisk set - kan komme i nærheden af.

                          Så hvem tænker du selv, vi kunne hente til klubben, som ville gøre glæde og gavn hos dig selv og ligesindede på
                          forum? :)
                          Heldigvis ikke min hovedpine at komme med et andet forslag. Jeg har heller ikke adgang til alle tal,data og rapporter som BW og Co der skal tage beslutningen.

                          Men jeg mener vi skal hente en profil eller 2 i superligaen(eller AaB) hvis muligt. Eller i det lag
                          Så må det koste 5-10 mill pr spiller. Det burde der være råd til nu med jævne mellemrum.

                          Vi scorer 100 mill i år. Det kommer vi nok ikke til næste år. Men kommer garanteret til at lave 50 mill+ samlet over de næste 2 år med Slotsager, Markus, Rami og Charly bla

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Heldigvis ikke min hovedpine at komme med et andet forslag. Jeg har heller ikke adgang til alle tal,data og rapporter som BW og Co der skal tage beslutningen.

                            Men jeg mener vi skal hente en profil eller 2 i superligaen(eller AaB) hvis muligt. Eller i det lag
                            Så må det koste 5-10 mill pr spiller. Det burde der være råd til nu med jævne mellemrum.

                            Vi scorer 100 mill i år. Det kommer vi nok ikke til næste år. Men kommer garanteret til at lave 50 mill+ samlet over de næste 2 år med Slotsager, Markus, Rami og Charly bla
                            jeg kan sagtens følge dig - men har godt nok svært ved at se det ske. For hvor og hvem? Fck, Fcm, Fcn og AGF der kommer du ikke til at kunne hente noget. BIF - måske Greve hvis han er i overskud.

                            Viborg med de salg de har lavet? Nej vel.

                            Vejle og Hvidovre - har svært ved at se der skulle være noget interessant.

                            Så der Randers, Silkeborg og Lyngby tilbage, Silkeborg har også solgt godt - så ikke rigtigt et sted vi kan gå på udsalg. Og desuden hvem har de 3 klubber som ville blive betegnet som "profiler"

                            Et kig mod 1 division kunne jeg godt se - undre mig lidt man ikke har kigget nærmere på AAB - men igen de spillere vi vil være interesseret i - vil de ikke forlange markant mere end vi vil gi'?

                            Tror nærmere der skal kigges mod Sverige, Norge - måske Polen (som Manneh) eller lavere klubber i Holland og Belgien. - Men så er vi tilbage til at selv de profiler ville vi ikke have det fjerneste kendskab til - træls men tror vi kommer til at leve med det

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              jeg kan sagtens følge dig - men har godt nok svært ved at se det ske. For hvor og hvem? Fck, Fcm, Fcn og AGF der kommer du ikke til at kunne hente noget. BIF - måske Greve hvis han er i overskud.

                              Viborg med de salg de har lavet? Nej vel.

                              Vejle og Hvidovre - har svært ved at se der skulle være noget interessant.

                              Så der Randers, Silkeborg og Lyngby tilbage, Silkeborg har også solgt godt - så ikke rigtigt et sted vi kan gå på udsalg. Og desuden hvem har de 3 klubber som ville blive betegnet som "profiler"

                              Et kig mod 1 division kunne jeg godt se - undre mig lidt man ikke har kigget nærmere på AAB - men igen de spillere vi vil være interesseret i - vil de ikke forlange markant mere end vi vil gi'?

                              Tror nærmere der skal kigges mod Sverige, Norge - måske Polen (som Manneh) eller lavere klubber i Holland og Belgien. - Men så er vi tilbage til at selv de profiler ville vi ikke have det fjerneste kendskab til - træls men tror vi kommer til at leve med det
                              Hvis man smider 10 mill + er det vel næppe udsalg ved mange.
                              BIF købte Greve for 7,5
                              Malmø købte Berg Johnsen for 9,5
                              Malmø købte Sebastian J for 10
                              FCN købte Hey for 10
                              Aab købte Kasper J for 5 mill
                              Lyngby solgte Adam Sørensen for 7,5
                              BIF bød 10 mill på Chikwuani som blev accepteret

                              Tror der er ok mange muligheder hvis vi tør at smide sådanne beløb.
                              Hvorfor skulle vi ikke kunne købe en Odey for 10-12 mill??
                              Klynge for 7,5 mill måske??
                              Bakiz for 5-7 mill???

                              Det bliver ikke nemt. Og nogle spillere vil nok også sige nej selvom klubben accepterer. Men det er bestemt muligt hvis den givende klub ser OB som nogen der gearer op på den store klinge

                              Det er bestemt muligt. Men er det penge OB vil bruge??
                              Næppe

                              Tror stadig man er i et gear som man var inden der kom 100 mill ind på kontoen. Men vil bruge mindst muligt og så håbe på det går.
                              Resten skal på kontoen til senere hvor der skal bruges mange penge på faciliteter og stadion

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Heldigvis ikke min hovedpine at komme med et andet forslag. Jeg har heller ikke adgang til alle tal,data og rapporter som BW og Co der skal tage beslutningen.

                                Men jeg mener vi skal hente en profil eller 2 i superligaen(eller AaB) hvis muligt. Eller i det lag
                                Så må det koste 5-10 mill pr spiller. Det burde der være råd til nu med jævne mellemrum.

                                Vi scorer 100 mill i år. Det kommer vi nok ikke til næste år. Men kommer garanteret til at lave 50 mill+ samlet over de næste 2 år med Slotsager, Markus, Rami og Charly bla
                                Hvilken superliga-spiller, som vi realistisk set ville kunne hente, ville du synes var den profil vi mangler på eksempelvis en kantposition? Vi har vel allerede hentet sidste års bedste fløjspiller i NordicBet med Don Deedson - hvem spiller ellers i NBL, som kunne betegnes som ‘proven’ profil.

                                Jeg er som sådan ikke ude på at pege fingre, eller udstille
                                din holdning, for jeg ved udmærket, hvad du mener, og sympatiserer egentlig også. Jeg tror bare ikke, at jeg ved, hvem det specifikt kunne være, at din “fløj” af OB-fans ville stilles tilfredse med?

                                Min pointe er, at jeg føler måske, at nogle fans overvurderer, hvor attraktive OB er for spillere, og at de undervurderer, hvad selv middelmådige skandinaviske spillere koster.



                                Comment

                                Working...
                                X