Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ærgerligt hvis Frø sælges, men flot hvis BW kan lave et pænt salg (>1 mill €) Han har såmen også fortjent chancen for udlandet og en frisk start ville måske også være meget sundt for Frø og hans karriere.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Nok fordi vi har øjne i hovedet...? Over en hel sæson har Frøkjær aldrig været stabil. Og jeg tvivler på, at han overhovedet kan være og blive dét. Og der er altså kæmpe forskel på at levere i et taberslutspil og så over 22 kampe mod alle hold. Det er to forskellige størrelser. Så jeg giver, desværre, ikke ret meget props for det sidste halve år. At han skulle være kulturbærer til træning, afspejler vel også meget godt, at vi er blevet nr. 8 to år i træk, hvis man skal være lidt grov. God, men ikke god nok. Jeg er på ingen måder enig i, at han er forløst. Ikke forhold til, hvad hans talent rent faktisk er. Vi fortjener bedre og mere stabile spillere. Spændende at se om Frøkjær også er "stabil" det næste halve år, når vi møder hold, der både udtryks og niveaumæssigt simpelthen bare var bedre end os sidste år.

      MvH ChrisOB
      Jeg tror først vi ser om Frøkjær kan holde niveauet over en sæson, når/hvis han får en mere eller mindre skadesfri sæson. Igen i sidste sæson var han ramt af et utal i løbet af efteråret og hakkede noget i det gennem det meste af efteråret (efter en ellers ok start fra hans side, i modsætning af resten af holdet). I foråret havde han en skadesfri opstart og spillede kontinuerligt og konstant og spillede som profil. Ganske rigtigt i bund 6, men han har jo også tidligere vist top-niveau mod topholdene.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

        Men kan vi reelt bruge indsats i foråret til noget? Det er dét, der er min pointe. Det nytter ikke at være "god" i 10 kampe mod hold, der HELLER ikke kom i top 6 over 22 kampe. Man skal være god I de 22 kampe. Og dér tror jeg faktisk på, at vi kan finde noget, der både er og kan blive mere stabilt. Om Rami er den spiller, ved jeg ikke. Beskrivelsen af ham lød altså lidt som en beskrivelse af Frøkjær. Alle har kunnet se talentet; men føler at han ikke rigtigt har taget skridtet fuldt ud.

        Så det hele kan koges ned til: Tror du, hånden på hjertet, at Frøkjær kommer til at præstere "godt" over 22 kampe mod alle hold? Jeg tvivler. Han er ikke noget talent længere. Han er etableret. Og i foråret var han lige så meget væk i de afgørende kampe, som resten af holdet var. I Parken. I Århus. I Herning. Så for mig er det en slags "sugarcoating", når jeg hører nogen rose Frøkjær for hans indsats i foråret. Jeg har givetvis set noget andet, end mange andre har. For jeg er helt enig i, at han var "god" i foråret. Men så god synes jeg heller ikke, at han var. Og jeg har stadig issues med, at han hele tiden forsøger det smarte, det elegante, det svære. Andre roser ham for det. For mig er det balancegangen imellem de ting. At forsøge det smarte, det uventede; men ikke 9 ud af 10 gange, som jeg både synes og føler, at Frøkjær hele tiden gør. Hvor han overser de mere frie og enkelte muligheder til fordel for den flotte indenomsstikning eller hælaflevering.

        Frøkjær fanger mig bare ikke. Og jeg er ikke ene om den indstilling. Så hvis vi får et tilbud nu; så sælg. Hvis ikke så glæder jeg mig til at se om Frøkjær fanger mig her i efteråret og modbeviser mig. For så kan vi sælge ham dyrere. For så bliver han mere forløst, end han hidtid er blevet i OB. Synes jeg. Der er givetvis folk, der er uenige. Men der synes jeg så, at disse ligger alt for meget vægt på indsats i taberslutspillet. For mig tæller de indsatser altså bare ikke særligt meget i forhold til de 22 kampe, der udgør selve grundlaget for både målsætning og målingen af reelt niveau.

        MvH ChrisOB
        Jeg køber bare ikke premisser om at mesterskabsslutspil og nedrykningsspil skal definere om nogle har gjort det godt. Brøndby, Randers og vel til dels FCN(12 ud af 30 point) sejlede rundt i top 6, mens hold der sidste år var stærke lå i bund 6, nogle kæmpede for ikke at rykke end, mens andre i top 6 spillede om, ja ingenting. Jeg syntes det er hårdt at trække det så firkanten op.

        Talenter kan jo blive forløst andre steder, Greve, Desler eks. Og Casper Nielsen og Zohore hos os. Vi ser nok forskelligt på Frø på nogle punkter. Jeg hæfter mig ved, at manden har smidt dele af den lade attitude, der nok ikke gør noget godt for ham. Han knokler stenhårdt, og tager de sure meter, begge veje. Det er første skridt til at blive mere brugbar. At han så laver mange mål, assist, plus skabte chancer er en vigtig del af hans spil. To mål i Herning er vel ok, de skal trods alt sparkes ind. I parken var han god, indtil oddsene blev umulige, selv for Messi. I Århus skaber han vel alt det farlige vi har. Ja nogle gange bliver det for smart. Men syntes der er sorteret i det, og spillet er tilpasset hans holdkammerater bedre.

        Men vil da sidde med de samme briller som dig i efteråret, og håbe at det bliver endnu bedre, og mere konstant.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

          Jeg synes det er lidt ligesom med Tverskov. Ja en af de bedste, men på et OB hold som aldrig rigtigt har fået succes, og er primært bedst i nedrykningsspillet. Det er bare ikke helt godt nok, hvis vi skal et step mere op.
          Det kan være sandt; omvendt tror jeg Frø vil blomstre helt vildt med bedre spillere omkring sig. Jeg ser ham bestemt som en nøglespiller i forsøget på at ‘steppe’ op, og jeg vil være meget ærgerlig over at miste ham. Der er i den grad krummer i ham til træning også.

          Comment


            Frøen har altid været en humør spiller….slået op i banen, når tingene ikke gik hans vej….så videre med ham!!!

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

              Det kan være sandt; omvendt tror jeg Frø vil blomstre helt vildt med bedre spillere omkring sig. Jeg ser ham bestemt som en nøglespiller i forsøget på at ‘steppe’ op, og jeg vil være meget ærgerlig over at miste ham. Der er i den grad krummer i ham til træning også.
              måske, men hans impact i kampene, hans presens, lederskab, synes jeg bare ikke er der stabilt. Han trækker ikke holdet op, men kan være god når det kører. Synes han mangler den der vilje til ville gå den ekstra mil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Maddog Murdock Se indlæg
                Frøen har altid været en humør spiller….slået op i banen, når tingene ikke gik hans vej….så videre med ham!!!
                Men det er noget vrøvl. Kæft, det er op af bakke med folk herinde, der går til fodbold uden flig af analytisk sans. Frø har, som så mange 10ere, et element af humør og lyst over sit spil, men han er samtidigt - objektivt og faktuelt - en af dem, der løber mest totalt samt har flest intensive løb. Det er sort på hvidt og knastørts tal, og det rimer ikke på ‘at slå op i banen’.

                Vi har alle bias og præferencer, men der må også være en eller anden grænse, når udsagn i så vid grad strider mod den empiriske virkelighed.

                Comment


                  Jeg har alle følelser i kroppen omkring Frøkjær. Det tror jeg vi er mange der har - og måske skal vi prøve at give plads til dem i stedet for at sige han enten er idiot eller fantastisk.

                  Frøkjær lægger sit spil for højt op, og når han ikke rammer topniveauet har han alt for mange fejl - både offensivt og defensivt.

                  Men jeg må også anerkende, at han er den spiller, der skaber mest på det nuværende hold og at der vil være en vis fare ved, ikke alene at skifte et halvt hold, men også at tage proven chanceskabelse ud af holdet op til denne sæson.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                    Jeg har alle følelser i kroppen omkring Frøkjær. Det tror jeg vi er mange der har - og måske skal vi prøve at give plads til dem i stedet for at sige han enten er idiot eller fantastisk.

                    Frøkjær lægger sit spil for højt op, og når han ikke rammer topniveauet har han alt for mange fejl - både offensivt og defensivt.

                    Men jeg må også anerkende, at han er den spiller, der skaber mest på det nuværende hold og at der vil være en vis fare ved, ikke alene at skifte et halvt hold, men også at tage proven chanceskabelse ud af holdet op til denne sæson.
                    God pointe. Men 15-17 mio.....hvis vi kan få denne pris, ville du så ikke mene, at det er en supergod handel?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                      Men det er noget vrøvl. Kæft, det er op af bakke med folk herinde, der går til fodbold uden flig af analytisk sans. Frø har, som så mange 10ere, et element af humør og lyst over sit spil, men han er samtidigt - objektivt og faktuelt - en af dem, der løber mest totalt samt har flest intensive løb. Det er sort på hvidt og knastørts tal, og det rimer ikke på ‘at slå op i banen’.

                      Vi har alle bias og præferencer, men der må også være en eller anden grænse, når udsagn i så vid grad strider mod den empiriske virkelighed.

                      Den er god med dig…

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                        Men kan vi reelt bruge indsats i foråret til noget? Det er dét, der er min pointe. Det nytter ikke at være "god" i 10 kampe mod hold, der HELLER ikke kom i top 6 over 22 kampe. Man skal være god I de 22 kampe. Og dér tror jeg faktisk på, at vi kan finde noget, der både er og kan blive mere stabilt. Om Rami er den spiller, ved jeg ikke. Beskrivelsen af ham lød altså lidt som en beskrivelse af Frøkjær. Alle har kunnet se talentet; men føler at han ikke rigtigt har taget skridtet fuldt ud.

                        Så det hele kan koges ned til: Tror du, hånden på hjertet, at Frøkjær kommer til at præstere "godt" over 22 kampe mod alle hold? Jeg tvivler. Han er ikke noget talent længere. Han er etableret. Og i foråret var han lige så meget væk i de afgørende kampe, som resten af holdet var. I Parken. I Århus. I Herning. Så for mig er det en slags "sugarcoating", når jeg hører nogen rose Frøkjær for hans indsats i foråret. Jeg har givetvis set noget andet, end mange andre har. For jeg er helt enig i, at han var "god" i foråret. Men så god synes jeg heller ikke, at han var. Og jeg har stadig issues med, at han hele tiden forsøger det smarte, det elegante, det svære. Andre roser ham for det. For mig er det balancegangen imellem de ting. At forsøge det smarte, det uventede; men ikke 9 ud af 10 gange, som jeg både synes og føler, at Frøkjær hele tiden gør. Hvor han overser de mere frie og enkelte muligheder til fordel for den flotte indenomsstikning eller hælaflevering.

                        Frøkjær fanger mig bare ikke. Og jeg er ikke ene om den indstilling. Så hvis vi får et tilbud nu; så sælg. Hvis ikke så glæder jeg mig til at se om Frøkjær fanger mig her i efteråret og modbeviser mig. For så kan vi sælge ham dyrere. For så bliver han mere forløst, end han hidtid er blevet i OB. Synes jeg. Der er givetvis folk, der er uenige. Men der synes jeg så, at disse ligger alt for meget vægt på indsats i taberslutspillet. For mig tæller de indsatser altså bare ikke særligt meget i forhold til de 22 kampe, der udgør selve grundlaget for både målsætning og målingen af reelt niveau.

                        MvH ChrisOB

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                          God pointe. Men 15-17 mio.....hvis vi kan få denne pris, ville du så ikke mene, at det er en supergod handel?
                          Hvor kommer den pris fra?, er det ikke bare et vildt gæt her fra forum?.

                          Men hvis den pris har noget på sig, så mener jeg ikke der er noget at betænke sig på, hvis Frø er med på den.
                          Jeg tvivler dog stærkt på det er det prisleje vi er på.

                          Comment


                            Tja - nu er der jo ikke ret meget i vores favoritklub der finder nåde for dine særdeles kritiske øjne. Træneren, spillerne, stabe you name it…..Det bliver for skingert efter min smag. Der findes efter min mening adskillige positive tendenser i både klub og i spillerstaben, men jeg har ikke lyst til et ensidigt mundhuggeri omkring træner eller enkeltspillere. Det beror i sidste ende på vurderinger og den vurdering jeg læner mig op af er Bjørns - og han har lige forlænget med træneren. Jeg håber vi får en dejlig sæson, med fortsat fremgang i stemningen på stadion og at vi opfylder målsætningen om top 6, indtil videre synes jeg vi er kommet godt igang.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                              Hvor kommer den pris fra?, er det ikke bare et vildt gæt her fra forum?.

                              Men hvis den pris har noget på sig, så mener jeg ikke der er noget at betænke sig på, hvis Frø er med på den.
                              Jeg tvivler dog stærkt på det er det prisleje vi er på.
                              Tror det stammer fra mit gæt. Kan godt være det er lidt højt. Vi må se

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Maddog Murdock Se indlæg
                                Frøen har altid været en humør spiller….slået op i banen, når tingene ikke gik hans vej….så videre med ham!!!
                                Så ham sådan i lang tid men synes især i sidste sæson kom der en forændring. Han er langt mere nere den "hård-arbejdende-typ" nu på banen og øgede dermed bundniveauet betydeligt. Det viser også stats. Om han er den rette at bringe os i Top 6 ved ikke så rigtigt men vi får ja en gigantisk udskiftning. Med en mulig afgang af Sabbi og et salg af Frø så er det måske kun Martin Hansen, Aske, Slotsager og Manneh fra sidste sæsons startere som løber på banen mod Randers.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X