Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

    Jeg synes, det er ynkeligt . Hvad tænkte han på, da han skrev under. Vidste han ikke hvad familien betød for ham? Vidste han ikke, hvor lang tid det tager at rejse til familien? Var der for få svenskere i klubben eller i byen?

    Det er lykkes ham at skaffe spillere i god tid. Det er første gang og godt. Men vi mangler at se, hvor gode de er. Sikkert også bedre end vi er vante til.
    Det positive er så, at han har vist vejen for hvordan fremtidens scouting skal være (husker I Poul Hansen ....say no more). Og at også en ung knøs kan klare det - hvis han har de rette kvaliteter.
    Det er stadig ynkeligt, men forståeligt at han skifter til et bedre job i hjemlandet.
    Ynkeligt ligefrem?
    Det er vel de færreste, der ved, hvordan de vil reagere på at arbejde i udlandet og langt fra familien indtil de har prøvet det? Hvis han har kunnet mærke at han ikke trives i det samtidig med at der kommer en på papiret større stilling i en klub, der som minimum er samme størrelse, og hvor man er tæt på familien, indover, kan jeg da godt forstå han er fristet. Jeg synes det er meget menneskeligt, selvom jeg da også er ærgerlig over det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Givetvis, gør ham ikke mindre sløj. Bortset fra tilskuersnittet er Hammarby ikke en større klub end OB, tilgengæld er Superligaen større end Allsvenskan. At du så hurtigt giver op på et projekt som OB, som du lige har committet dig til, det er sgu ringe karakter i min verden.
      Men det lyder umiddelbart som om stillingen er noget større...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

        Jeg forstår ikke folk er så sure på Falk.

        Det var åndsvagt den gang med trøjen, men der er jo også en agent og kommunikations ansvarlig fra FCK der burde have stoppet det.
        Jeg medgiver gerne at han nok har peaket, men han spillede trods alt 38 kampe fordelt på alle turneringer for de danske mestre sidste sæson, det tvivler jeg på at nogle af vores spillere fra sidste sæson ville have gjort.

        Jeg indrømmer gerne jeg var teenager dengang han skiftede og ikke lige så meget inde i tingende dengang, men jeg husker det ikke som Illoyalt?
        Han var vores klart største stjerne og blev tilbudt en lønnedgang, sæsonen før han skifter er OB blevet nr 9 og så stod FCK klar med europa og mesterskaber, der synes jeg ikke Falk kan klandres for at vælge FCK.

        Ja Falk var for god til OB da han spillede CL med FCK og var inde omkring landsholdet, mens OB spillede om hvad 8/9 pladser.

        Selvfølgelig har han ømt punkt for FCK efter så mange år, men han har trods alt ''kun'' spillet 50 kampe mere for FCK end OB, tilgengæld har han så spillet ungdomsfodbold her.

        Jeg tror mange ser Falk som symbolet på OBs fald fra toppen og ind i en periode med ligegyldighed, den selvomfattelse vi fans har om OB passer bare ikke i den sidste periode af Falks i OB.
        Personligt kunne jeg godt havde set ham som legende hvis han var skiftet til Ajax og kommet hjem nu og spillet 3 sæsoner, det skete så ikke.
        Så legende status for han aldrig i mine øjne, men derfor mener jeg stadig der er plads til ham og han han ville være en forstærkning.
        I min opfattelse, fik man ikke forlænget med ham i tide, ja. Men han fik så de penge, der skulle hælles i en transfersum personligt ind på kontoen, for at efterlade klubben med ingenting for en af sine største profiler. Så stod man frem med en FCK trøje, mens klubben stadig betalte hans løn.

        Hvis man slår op i en ordbog under Illoyaltitet burde der være det billede med Rasmus Falk.

        Nu kradser niveauet så i klubben "fra højeste hylde" , og så kan man komme traskende tilbage for en super-løn for at blive pensioneret i det der pludselig er "ens egen klub".

        Jeg er måske biased og fortsat bitter, men jeg mener ikke det giver hverken mening sportsligt eller fanmæssigt.
        Fas est et ab hoste doceri.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

          Jeg har sagt det af flere omgange, men jeg får sådan lyst til at gøre opmærksom på det:

          - Over the hill
          - Dyr
          - Illoyal
          - Erkendt FCK-type, men tilsyneladende ikke længere god nok
          - Sat op på en pedistal, som værende "alt for god til OB", i hvert fald for år siden
          - Trøje stunt
          - Skadesplaget

          Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvis man vil smide penge efter ham. Det er vel kun baseret på, at medierne udråber alle der har trukket plastic-trøjen over hovedet, som guds gave til fodbold?
          Jeg tror det handler om, at alle med lidt forstand på fodbold og uden alt for mange følelser i klemme godt kan se, at han spillemæssigt ville være en kæmpe profil på et OB-hold i nuværende forfatning. En spiller, der ville være udenfor vores rækkevidde, hvis ikke han havde et tilhørsforhold til byen og klubben.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

            I min opfattelse, fik man ikke forlænget med ham i tide, ja. Men han fik så de penge, der skulle hælles i en transfersum personligt ind på kontoen, for at efterlade klubben med ingenting for en af sine største profiler. Så stod man frem med en FCK trøje, mens klubben stadig betalte hans løn.

            Hvis man slår op i en ordbog under Illoyaltitet burde der være det billede med Rasmus Falk.

            Nu kradser niveauet så i klubben "fra højeste hylde" , og så kan man komme traskende tilbage for en super-løn for at blive pensioneret i det der pludselig er "ens egen klub".

            Jeg er måske biased og fortsat bitter, men jeg mener ikke det giver hverken mening sportsligt eller fanmæssigt.
            Jeg tror roligt, du kan fjerne "måske".

            Comment


              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...om-rasmus-falk

              Så kom den også ud i medierne
              siden 1887

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Ja, virker lidt pudsigt...

                Jeg har arbejdet tre år i Stockholm, mens vi stadigvæk boede i Danmark. Enten tog jeg flyet mandag og kom hjem torsdag ellers tur/retur samme dag, hvis jeg ønskede det.

                Det er et af de nemmeste/billigste steder at komme til med mange flyafgange om dagen, så jeg har det svært med begrundelsen "hjemve".
                nu er det jo også forskelligt hvordan og hvor meget man bliver påvirkert af ydre faktorer. Kunne jo være han faktisk blev overrasket over hvor meget han savnede familien og hjemlandet - spiller det ikke så kan jeg heller ikke se OB har noget ønske i at have ham rendende.

                - eller også er det bare noget han siger fordi der kom et mere interessant tilbud - i sidste ende bliver resultatet det samme.

                Virker til de har været godt forberedt på sommer vinduet så hvis han kan hjælpe til frem til september - og evt begynde arbejdet frem mod vinter, så fint. Så må bjørn bare finde en anden - mon ikke det kan lade sig gøre

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Ja, virker lidt pudsigt...

                  Jeg har arbejdet tre år i Stockholm, mens vi stadigvæk boede i Danmark. Enten tog jeg flyet mandag og kom hjem torsdag ellers tur/retur samme dag, hvis jeg ønskede det.

                  Det er et af de nemmeste/billigste steder at komme til med mange flyafgange om dagen, så jeg har det svært med begrundelsen "hjemve".
                  For mig virker det underligt, at man i dette job ikke kan “arbejde hjemme” via nettet og computer. Om han er i Odense eller et sted i Sverige er totalt ligegyldigt. I spidsperioder må han flyve til Odense once a week for at mødes med BW.
                  Eller er jeg forkert på den.,!

                  Comment


                    Jeg kan bedre forstå Eriksen ikke fordi jeg tror han i en alder af 34 (når hans kontrakt løber ud) kommer til at rykke OB rent sportsligt. Men han er dog et stort navn som jeg godt kan forstå hvis man i OB gerne vil have hjem og løbe en sejrsrunde og ned og hilse på fansne og den slags.

                    Jeg kunne dog godt være bekymret for at man ender med dem begge to og der ikke er nogen af dem der har niveauet eller sulten til at levere men alligevel skal spille fordi de har navnet og højst sandsynligt også kommer til at koste det hvide ud af øjnene i lønninger. Det har potentiale til at blive Helenius og Lucas Andersen for OB.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Jeg tror det handler om, at alle med lidt forstand på fodbold og uden alt for mange følelser i klemme godt kan se, at han spillemæssigt ville være en kæmpe profil på et OB-hold i nuværende forfatning. En spiller, der ville være udenfor vores rækkevidde, hvis ikke han havde et tilhørsforhold til byen og klubben.
                      Arh. Jeg ved nu ikke, om man skal have så meget forstand på fodbold, for at se, at gå at drømme om at få aflagt/ikke længere god nok til FCK, plus hans fortid i klubben ville være at spille fallit ambitionsmæssigt.

                      Jeg tænker, at det vil på alle måder cementere vores plads i hierakiet at lade Falk vende hjem. Det kan man så acceptere, eller vælge at ville bryde med.

                      Jeg mener ikke fordi man vælger det seneste, at man "ingen forstand har på fodbold".
                      Fas est et ab hoste doceri.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                        Jeg kan bedre forstå Eriksen ikke fordi jeg tror han i en alder af 34 (når hans kontrakt løber ud) kommer til at rykke OB rent sportsligt. Men han er dog et stort navn som jeg godt kan forstå hvis man i OB gerne vil have hjem og løbe en sejrsrunde og ned og hilse på fansne og den slags.

                        Jeg kunne dog godt være bekymret for at man ender med dem begge to og der ikke er nogen af dem der har niveauet eller sulten til at levere men alligevel skal spille fordi de har navnet og højst sandsynligt også kommer til at koste det hvide ud af øjnene i lønninger. Det har potentiale til at blive Helenius og Lucas Andersen for OB.
                        Han er altså KUN 33 når hans kontrakt udløber.. Men ellers enig
                        siden 1887

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                          Jeg kan bedre forstå Eriksen ikke fordi jeg tror han i en alder af 34 (når hans kontrakt løber ud) kommer til at rykke OB rent sportsligt. Men han er dog et stort navn som jeg godt kan forstå hvis man i OB gerne vil have hjem og løbe en sejrsrunde og ned og hilse på fansne og den slags.

                          Jeg kunne dog godt være bekymret for at man ender med dem begge to og der ikke er nogen af dem der har niveauet eller sulten til at levere men alligevel skal spille fordi de har navnet og højst sandsynligt også kommer til at koste det hvide ud af øjnene i lønninger. Det har potentiale til at blive Helenius og Lucas Andersen for OB.
                          Jeg er meget uenig i det kan ende som med Helenius og Lucas A.
                          Jeg kan ikke se hvilke fynske spillere udover de 2 i nyere tid der er større navne end dem.
                          Hvis de kommer hjem, bliver stadionet først fyldt, større trøjesalg, større interrresse udefra og højst sandsynligt vil det gavne sportsligt.

                          Der er en verden til forskel på Lucas A og Eriksen

                          Men det er jo så bare min måde at vurdere tingene på

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

                            For mig virker det underligt, at man i dette job ikke kan “arbejde hjemme” via nettet og computer. Om han er i Odense eller et sted i Sverige er totalt ligegyldigt. I spidsperioder må han flyve til Odense once a week for at mødes med BW.
                            Eller er jeg forkert på den.,!
                            I min verden kunne han sidde på Maldiverne eller i Miami, da jobbet reelt ikke kræver hans fysiske tilstedeværelse. Eventuelt kunne han kun være i Ådalen, når de to årlige transfervinduer er åbne.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                              Jeg kan bedre forstå Eriksen ikke fordi jeg tror han i en alder af 34 (når hans kontrakt løber ud) kommer til at rykke OB rent sportsligt. Men han er dog et stort navn som jeg godt kan forstå hvis man i OB gerne vil have hjem og løbe en sejrsrunde og ned og hilse på fansne og den slags.

                              Jeg kunne dog godt være bekymret for at man ender med dem begge to og der ikke er nogen af dem der har niveauet eller sulten til at levere men alligevel skal spille fordi de har navnet og højst sandsynligt også kommer til at koste det hvide ud af øjnene i lønninger. Det har potentiale til at blive Helenius og Lucas Andersen for OB.
                              Så du mener at niveauet på NH/LA med CE/RF er 1:1 ?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                                I min opfattelse, fik man ikke forlænget med ham i tide, ja. Men han fik så de penge, der skulle hælles i en transfersum personligt ind på kontoen, for at efterlade klubben med ingenting for en af sine største profiler. Så stod man frem med en FCK trøje, mens klubben stadig betalte hans løn.

                                Hvis man slår op i en ordbog under Illoyaltitet burde der være det billede med Rasmus Falk.

                                Nu kradser niveauet så i klubben "fra højeste hylde" , og så kan man komme traskende tilbage for en super-løn for at blive pensioneret i det der pludselig er "ens egen klub".

                                Jeg er måske biased og fortsat bitter, men jeg mener ikke det giver hverken mening sportsligt eller fanmæssigt.
                                Synes ikke at dårligt arbejde af Poul Hansen og Jesper Hansen skal ligge Falk til last.
                                Vi ved jo reelt ikke hvad der er kommet af bud i perioden, som Falk måske ville havde sagt ja til.

                                Synes også det er meget at bede en 23 årig profil i Superligaen om at forlænge med nr 7 i ligaen, der er igang med at spare kakaoen væk, for at han skal sælges efter et par år.

                                Og det er jo ikke Falk der åbner OB snakken, men OB fans og nu sportsdirektør.

                                Comment

                                Working...
                                X