Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2019/2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Nok ikke længere, de har alle 3 fundet nye klubber sidenhen, men de var ikke desto mindre rygtet til OB af transferjournalister, og det var det diskussionen gik på.
    Ok, gået min næse forbi ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Her er vi MEGET uenige. Dreyer lignede allerede et kæmpetalent da han fik debut, og bærer Esbjerg frem til en oprykning som 19-årig. Nogle dårlige karrierevalg har ikke allerede gjort ham til en dårlig spiller, det tror jeg simpelthen ikke på. Alt andet end one season wonder i hvert fald. De har jo en god trup, så det bliver ikke nemt at komme til fadet, men jeg bliver ikke overrasket, hvis han allerede fra næste sæson laver en 12+ sæsonmål.
      Fint fint. Jeg tænker vi vender tilbage til dette emne om 1 års tid

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

        One Season wonder skal vi ikke sige under 1/2 sæson?
        Han står noteret for fjorten (14) superliga kampe. De 9 som ind/udskiftet. Lad ham nu lige vise os noget først. Jeg er skeptisk ift han bliver en succes i FCM. Han ligner den berømte lottokupon.
        Fuldstændig enig

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Når jeg har læst med derinde, som jeg også gør en sjælden gang, ser jeg heller ikke folk save ham midt over, men omvendt så blev han også hurtigt dømt ude og regnet for dødvægt i truppen, ligesom Søren Reese, så det siger vel også noget om, hvordan man anskuer hans niveau. Den præstation han leverede i sin hidtil sidste kamp for FCM, hvor de ryger ud af pokalen til Fremad Amager, og han sejler rundt på målet og bliver kørt rundt af deres angriber Iyede et par gange, virkede til at være sidste søm i kisten, hvor han beviste, at hans spil simpelthen er for fejlbehæftet til FCMs forventninger. Før det har han også haft nogle klare fejlbedømmelser i de kampe han har spillet mod Brøndby bl.a., som godt kunne have endt med at koste.

          Nu ved jeg ikke, hvad du definerer som "spændende", men hvis du med "spændende" mener en spiller, hvor det er meget uvidst, hvad man kan forvente niveaumæssigt, og det kan ende med at blive både en dreng og en pige, så er jeg enig. Men hvis du med spændende mener en spiller, som man kan have flest forventninger til skal komme ind og hæve niveauet klart, så er jeg uenig. Nogle af de navne jeg kan huske vi var kædet sammen med i sommer til sammenligning:

          Rasmus Thelander: Fast mand og profil på AaBs mesterhold, har været fast mand både hos Panathinaikos og Zürich, og en god håndfuld starter hos nr. 5 i Holland i sidste sæson.

          Tom Pettersson: Mange års erfaring i Allsvenskan, fast mand på et succesfuldt hold i Östersund der vandt pokalen og endda gik videre fra EL-gruppespillet og gjorde det hæderligt mod Arsenal.

          Andreas Maxsø: Masser af U-landskampe, FCNs bedste forsvarsspiller gennem flere sæsoner og fast mand hos Zürich, hvor man bl.a. slog Leverkusen og gik videre fra EL-gruppespillet.

          Alle tre ovennævnte er i min definition mere "spændende" end James er, fordi at jeg synes, at de her spillere har vist ting på OBs niveau og højere endnu endda, der gør at man kan have forventninger til dem. James har tilbragt det meste af karrieren lidt inde og ude af startopstillingen hos nogle inferiøre hold i Ungarn, med undtagelse af en enkelt sæson, hvor han er fast mand hele vejen igennen, og så ender med at rykke ud af den bedste række med holdet. Og så en god halvsæson hos Fredericia oven i hatten. Det tåler altså ikke rigtigt sammenligning med de tre ovennævnte, i min verden.
          Jeg vil gerne indrømme at jeg ikke har set Tom Pettersson nok til at udtale mig om hans spillemæssige niveau, og det er særligt hans alder og det tvivlsomme videresalgs potentiale som han har der gjorde mig lunken i forhold til ham. Thelander og Maxsø er jeg derimod meget taknemmelig for at vi ikke hentede i sommers. De har på ingen måde været prangende for AaB og BIF siden de kom tilbage til Danmark, noget jeg ikke er overrasket over. Så når jeg skriver at jeg finder Manjrekar mere spændende (""?) så er det fordi jeg er af den overbevisning at hverken Thelander, Maxsø eller Kees som ligeledes var rygtet til os, ville kunne komme ind og hæve niveauet klart. Ville James kunne styrke vores defensiv nævneværdigt? Pas - men jeg synes personligt det er mere spændende at satse på en spiller som ham, end at smide lønkroner efter de sædvanlige gamle kendinger som sikkert nok er bedre end både Marco, Oliver Lund og AJA, men så heller ikke mere end det.

          Comment


            Rigtig godt skrevet - og, hvor er jeg dig enig med dig

            Comment


              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

              Jeg vil gerne indrømme at jeg ikke har set Tom Pettersson nok til at udtale mig om hans spillemæssige niveau, og det er særligt hans alder og det tvivlsomme videresalgs potentiale som han har der gjorde mig lunken i forhold til ham. Thelander og Maxsø er jeg derimod meget taknemmelig for at vi ikke hentede i sommers. De har på ingen måde været prangende for AaB og BIF siden de kom tilbage til Danmark, noget jeg ikke er overrasket over. Så når jeg skriver at jeg finder Manjrekar mere spændende (""?) så er det fordi jeg er af den overbevisning at hverken Thelander, Maxsø eller Kees som ligeledes var rygtet til os, ville kunne komme ind og hæve niveauet klart. Ville James kunne styrke vores defensiv nævneværdigt? Pas - men jeg synes personligt det er mere spændende at satse på en spiller som ham, end at smide lønkroner efter de sædvanlige gamle kendinger som sikkert nok er bedre end både Marco, Oliver Lund og AJA, men så heller ikke mere end det.
              Maxsø har da været rigtigt god for Brøndby, klart deres bedste forsvarsspiller fra dag 1 han var i klubben, langt bedre end ham nordmanden de også kastede penge efter, og er bl.a. i EB kåret som et af sæsonens indkøb, helt fortjent. At han kun skulle være marginalt bedre end spillere som AJA og 2x Lund er et vildt statement synes jeg. Han er en ledertype, en spiller der er rigtigt god på bolden, og som generelt ikke har tydelige svagheder. Meget henad Tverskov både typemæssigt og niveaumæssigt. At man hellere vil have en lottokupon, der både er ældre og aldrig har præsteret på Superliganiveau, har jeg lidt svært ved at forstå. Men hver sin smag.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Så skal der ske et mirakel. Kan ikke se det ske indenfor en overskuelig fremtid mm at Thorborg vinder i lotto eller der kommer andre pengemænd ind med lign pengepung. Vi har vel ikke brugt over 2 mill ca på 1 spiller siden de glade sølvdage. Det er da sandsynligt vi slår det snarest og måske også med 1 mill eller 2 hvis økonomien i OSE begynder at ligne noget der kan skabe overskud.
                Så skal Thorborg ikke dække store driftsunderskud hver 3. År og kan måske blive lokket til at dele lidt gaver ud hist og pist. Who knows
                Hvis vi skal skabe overskud i en størrelsesorden som gør det muligt at investere i gode og spændende spillere kræver det nogle store salg, og pt er der ingen i truppen som er mere end max 8 mill værd.
                Vi var heldige og dygtige at hapse Mathias Jørgensen da han kom i overskud i FCN ellers har vi ikke kunnet hverken udvikle eller finde spillere som har haft kvalitet nok til at kunne indbringe en acceptabel transfer.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  Hvis vi skal skabe overskud i en størrelsesorden som gør det muligt at investere i gode og spændende spillere kræver det nogle store salg, og pt er der ingen i truppen som er mere end max 8 mill værd.
                  Vi var heldige og dygtige at hapse Mathias Jørgensen da han kom i overskud i FCN ellers har vi ikke kunnet hverken udvikle eller finde spillere som har haft kvalitet nok til at kunne indbringe en acceptabel transfer.
                  Dette må tiden jo så vise Jeg er af en anden overbevisning. Vi må se hvad 2020 bringer

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Maxsø har da været rigtigt god for Brøndby, klart deres bedste forsvarsspiller fra dag 1 han var i klubben, langt bedre end ham nordmanden de også kastede penge efter, og er bl.a. i EB kåret som et af sæsonens indkøb, helt fortjent. At han kun skulle være marginalt bedre end spillere som AJA og 2x Lund er et vildt statement synes jeg. Han er en ledertype, en spiller der er rigtigt god på bolden, og som generelt ikke har tydelige svagheder. Meget henad Tverskov både typemæssigt og niveaumæssigt. At man hellere vil have en lottokupon, der både er ældre og aldrig har præsteret på Superliganiveau, har jeg lidt svært ved at forstå. Men hver sin smag.
                    Maxsø har været en klar forstærkning til det der inden hans ankomst var en af ligaens absolut dårligste defensiver, men imo siger det mere om BIFs defensive niveau end det siger om Maxsø. Altså manden har været med til at holde 0'et 2 gange og målene suser fortsat ind med ham på banen, hvor han også selv har kostet mål. Jeg er ikke i tvivl om at vi ser fodbold meget forskelligt, men jeg har set næsten alle BIFs kampe og jeg er på ingen måde imponeret. På niveau med Tverskov?? Beklager men der er jeg overhovedet ikke enig. Jeg påstår ikke at James er en bedre spiller, men hvis Maxsø var alternativet vil jeg langt hellere prøve lykken med en lottokupon.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                      Maxsø har været en klar forstærkning til det der inden hans ankomst var en af ligaens absolut dårligste defensiver, men imo siger det mere om BIFs defensive niveau end det siger om Maxsø. Altså manden har været med til at holde 0'et 2 gange og målene suser fortsat ind med ham på banen, hvor han også selv har kostet mål. Jeg er ikke i tvivl om at vi ser fodbold meget forskelligt, men jeg har set næsten alle BIFs kampe og jeg er på ingen måde imponeret. På niveau med Tverskov?? Beklager men der er jeg overhovedet ikke enig. Jeg påstår ikke at James er en bedre spiller, men hvis Maxsø var alternativet vil jeg langt hellere prøve lykken med en lottokupon.
                      Jeg er enig. Brøndbys forsvar har været så ringe i umindelige tider. Derfor har Maxsø kunne forbedre det, men synes bestemt ikke at han spiller med den autoritet og klasse som tverskov gør når han er bedst. Godt nok har tverskov så ikke været i sin bedste udgave dette efterår, men jeg ville aldrig i livet bytte ham ud for Maxsø. Jeg vurderer på den baggrund også at James virker mere interessant. Maxsø kunne måske fungere, hvis vi ikke havde tverskov i truppen, men som en mand på en af siderne vil jeg langt hellere se et fysisk monster med fart, som er duelstærk. Hvor god han er på bolden ved jeg ikke, men i sin fredericiatid blev han beskrevet som en fin boldspiller. Det lever jeg med, hvis han til gengæld overtrumfer de øvrige i vores trup på de øvrige kompetencer

                      Comment


                        Det kunne også være interessant hvis vi kunne blive bedre til at plukke spillerne inden de bliver salgsobjekter. Gøre lidt som i FCK hvor man laver aftaler med spillerne om at de kan smutte efter 2-3 år.
                        Et bud kunne være Mattsson fra Sif, som var på vej men blev skadet. Kender ikke status på ham men det er ikke sikkert han har lyst til at spille 1. Division næste år. Det samme kan gælde for Lungi i Esbjerg.

                        Comment


                          Vandrørene fra det jyske, mener vi har landet Sabbi - allerede nu spændende

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Watson Se indlæg
                            Vandrørene fra det jyske, mener vi har landet Sabbi - allerede nu spændende
                            Nogle detaljer ?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Nogle detaljer ?
                              Det kan jo være at det først er fra kontrakt udløbet til sommer, som en erstatning for AK.

                              Comment


                                Elsker når nogen smider sådan et rygte og bare logger af....
                                Last edited by fmprOB; 05-01-2020, 20:09.

                                Comment

                                Working...
                                X