Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Fuldstændig enig..

    Bliver også spændende til sommer. Vi kan jo nemt ende med at sælge for 8-10 mill igen til sommer pga Grytebust. Ser vi så bare det samme igen?
    10 mill ind og 1,5-2 mill ud. Et overskud på 15-16 mill kroner i transfers på året og et hold der garanteret ikke er et hak bedre end nu, når vi går igang med den nye sæson.. Halvdelen stopper Thorborg i lommen og resten går til at dække huller andre steder i organisationen.. Hurra hurra..

    Muligvis et negativt syn på noget der måske ikke sker, men er det ikke det mest sandsynlige scenarie?
    ligesom resten af organisationen har dækket af for OB da den del lavede underskud ...
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      ligesom resten af organisationen har dækket af for OB da den del lavede underskud ...
      Har resten af OSE lavet overskud da? Da OB lavede underskud var det samlede OSE underskud bare større.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
        Jeg siger heller ikke, det som sådan er godkendt. Nu fungerer det bare ikke sådan, at de penge man får ind på salg, bare kan bruges på nye spillere.
        Jeg havde gerne set et meget bedre vindue, men jeg havde ikke regnet med det, for vores økonomiske formåen er ikke til mere.

        Det fungerer især ikke sådan, hvis ejeren har besluttet sig for, at han hellere vil bruge 5 millioner af sine mange milliarder om året på klubben med 7-10-pladser som resultat end 10-15 mio. med 2-4. pladser som resultat.

        Det her vindue er grinagtigt, og den himmelråbende, vanvittige og helt afsindigt tåbelige mangel på kommunikation får ledelsen og bestyrelsen til at se ud som om de ikke aner hvad der foregår og hvad de vil. Jeg er bange for det er rigtigt.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Det var nu ikke ment som et angreb på dig. Mere generelt..
          Jeg er helt med på at de fleste danske klubber ikke bruger transferpenge 1:1. Transfers er en del af budgettet..

          Facts er bare at JH endnu engang ikke har formået at gøre truppen komplet. Det er hans job og ansvar.. Andre har godt kunne finde spillere igår..
          Vi har 4-5 kantspillere med et fornuftigt niveau. På den centrale midtbane har vi 2,5. Det er hans ansvar at skabe symmetri i truppen.. Men endnu engang har han ikke formået det og endnu engang kommer vi til at misse Top 6

          Jeg har respekt for Jesper som klubmand og erkender han har fået sat mange ting i gang. Han er ikke “All evil”. Hellere ham end Gravgaard
          Men som en der skal sammensætte et hold og købe ind til succes er han bare ikke god nok.
          Men Kan du pege på nogen i Superligaen der er? Synes sgu ikke vi er meget værre stillet end en del andre? Måske Heisel? Fra Sønderjyske, men ellers er der vel ikke nødvendigvis folk som bare laver sindssyge transfervinduer på stribe?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
            Det fungerer især ikke sådan, hvis ejeren har besluttet sig for, at han hellere vil bruge 5 millioner af sine mange milliarder om året på klubben med 7-10-pladser som resultat end 10-15 mio. med 2-4. pladser som resultat.

            Det her vindue er grinagtigt, og den himmelråbende, vanvittige og helt afsindigt tåbelige mangel på kommunikation får ledelsen og bestyrelsen til at se ud som om de ikke aner hvad der foregår og hvad de vil. Jeg er bange for det er rigtigt.
            Ja, det er forrykt, og jeg fatter ikke at Thorborg synes det er sjovt at eje en klub der intet råderum har og hvis sportsdirektør ikke ved noget om hvordan man sammensætter et hold eller evner at kommunikere på nogenlunde troværdig vis.
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
              Ja, det er forrykt, og jeg fatter ikke at Thorborg synes det er sjovt at eje en klub der intet råderum har og hvis sportsdirektør ikke ved noget om hvordan man sammensætter et hold eller evner at kommunikere på nogenlunde troværdig vis.
              Enig med jer begge.
              Men hvorfor gør NT det så ikke rigtigt, eller måske lader andre komme til. Forfængelighed?
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                Uanset hvad, så synes jeg vi står tilbage, med et særdeles skuffende transfervindue. Som flere har nævnt, så er vi blevet markant svækket i bagkæden, og imo ikke nævneværdigt styrket i offensivet. Vi er utvivlsomt blevet styrket markant i den offensive bredde, men hvorom alting er, så skyldes primært, at den sportslige ledelse (endnu engang) ikke har spillet sine kort rigtigt. Summa summarum, så står vi pt. med Joan, Jønne, Greve, Casper Nielsen, Kløve, Fellah og Eskesen til 2 (!!!!) kantpositioner. Kunne man ikke have spillet sine kort bedre? Selvfølgelig er der stadig mulighed for, at vi får afskibbet Jønne til Helsingborg, og så kan vi bede i sol, måne og stjerne for, at en klub i en lignende række vil lægge et tilstrækkeligt bud for Joan. Faktum er bare, at vi er voldsomt overrepræsenteret i offensiven - igen, ikke i kvaliteten, men i bredden. Jeg ville gerne veksle Jønne, Joan og Fellah, for bare én profil, som rent faktisk kan gøre en markant forskel for OB både spille- og profilmæssigt.

                Jeg er så ulideligt træt af, at diverse medier ikke gider tage fat i de her ting. De større landsdækkende sportsmedier er ikke gældende i denne sammenhæng - dem har jeg ganske enkelt givet op på. De gider ikke sætte ressourcer af, til at dække en klub som OB. Dertil er der ikke nok læsere i det, både på grund af fanskare og klubbens generelt grå atmosfære. Men de enkelte medier, som burde sætte sig tid af til at gå i dybden med de her ting, har ganske enkelt svigtet deres opgave. Fyens Stifttidende burde være, men har aldrig i nyere tid været en aktør på den her scene. Det er ikke andet en tåbeligt mikrofonholderi for Hr. og Fru Fyn, som bare vil have de mest basale nyheder om, hvad der nu engang rører sig i Øens største sportsforetagende - og GUD forbyde, at man skulle komme til at pisse nogen af. Konsekvensen af frygt for kritik af kilderne er kastraktion. I stedet for, at klubben ser dem som part, som skal holde dem oppe på dupperne, så ender de i stedet som nyttige idioter, som blot ukritisk formidler ledelsens udmeldinger, uden at tage hensyn de større linier. Ville det ikke klæde Niels og Leif, at lave en større leder i SportFyn om tingenes tilstand i OB? Det overblik virker det ganske enkelt til at de har.

                Tipsbladet havde Martin Davidsen, som alt andet lige, havde kontakter og indblik i tingenes gang i Ådalen. Men som alle andre større sportsmedier i Danmark, så er der for nuværende tilsyneladende ingen interesse for, hvad fanden der egentlig rører sig i OB og de mindre danske fodboldklubber i den bedste række - i hvert fald ikke andet end hvad der fuldstændigt åbenlyst og overfladisk.

                Stemmer Fra Ådalen har været et glimrende indspark i hele debatkulturen omkring OB. Hvor debatten her på forum er blevet så knaldhamrende betændt og ensidig, så er det fint med et alternativ i debatten. Deltagerne er tydeligvis alle folk, som har et stort hjerte for klubben, og det er i sig selv prisværdigt og et glimrende udgangspunkt for debat. Men alligevel.. Selvom programmet, selvproklameret, er et foretagende uafhængigt af OB økonomisk, så virker det fortsat som en lukket klub, og på mange måde et elitært program, hvis deltagere begrænser sig til folk, som har haft deres daglige gang i OB (enten som journalister, kommunikationsmedarbejdere eller spillere) og så deres hangarounds. Det er naturligvis vanskeligt for mig at sige, at man burde gå hårdere til Jesper Hansen i disse sammenhænge, for jeg er ikke sikker på, at jeg selv ville kunne gøre det, når jeg endelig stod i situationen. Det har diverse fanmøder også bevist. Ved dem jeg har været tilhører til, er der ingen eller få af de kritiske røster på forum eller andre medier, som har stillet sig op og bevist, at de står bag de ord som så kraftigt udbasuneres bag computerskærmen på en hverdagsaften - mig selv inklusive. Det skal altså ikke forstås som en decideret kritik af Stemmer Fra Ådalen, men mere som en frustration over, at vi som fans ikke er i stand til, at italesætte vores frustrationer bedre. For jeg synes vitterligt, at der mange relevante pointer i forhold til klubbens velbefindende, og dens fortsatte ve og vel.

                For frustrationen bunder vel i mangel på retning? Som flere har nævnt, så blev vi stillet i vente, at økonomien ville bedre sig, og at vi var bedre stillet med det lange seje træk. Men det er fandeme et langt sejt træk! Vi har ikke fået nævneværdig opdatering fra klubben på hvor vi står, i forhold til netop den udmelding. Vi får i stedet fyret diverse floskler i hovedet, om halvdårlig økonomi og driftsikre spillere, mens fans og medier bare står og skriger på profiler, som man kan fortælle sine børn(ebørn) om engang. Den gode fortælling om STRIWERNE er gået tabt i en suppedas af stram økonomi, dårligt spil og elendig kommunikation.

                Hvad fanden er egentlig projektet med den her klub? Vi får tudet ørerne fulde, af kortsigtede forhåbninger om top 6, men på den lange bane, er det stille som graven...

                Ledelsen i OB - og her mener jeg den ØVERSTE ledelse - skylder de tusindvis af fans, som lægger så forbandet mange timer i den her klub, et ordenligt svar på, hvad man egentlig kan forvente, at fremtiden vil bringe. Jeg er så forbandet træt af, at blive holdt for nar, af den eneste kærlighed, som går bare tilnærmelsesvis så lang tilbage som mine egne forældre. Jeg er ikke idiot, men jeg bliver, som så mange andre ved, udelukkende fordi, at jeg er mere striwet end Jesper Hansen, Kent Nielsen, Niels Thorborg, eller nogen af de 11 spillere på banen nogensinde bliver, og det bliver de virkelig nødt til at respektere, ellers så er den her klub bare en tom skal.
                Last edited by JMJ; 02-02-2018, 08:26.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                  Uanset hvad, så synes jeg vi står tilbage, med et særdeles skuffende transfervindue. Som flere har nævnt, så er vi blevet markant svækket i bagkæden, og imo ikke nævneværdigt styrket i offensivet. Vi er utvivlsomt blevet styrket markant i den offensive bredde, men hvorom alting er, så skyldes primært, at den sportslige ledelse (endnu engang) ikke har spillet sine kort rigtigt. Summa summarum, så står vi pt. med Joan, Jønne, Greve, Casper Nielsen, Kløve, Fellah og Eskesen til 2 (!!!!) kantpositioner. Kunne man ikke have spillet sine kort bedre? Selvfølgelig er der stadig mulighed for, at vi får afskibbet Jønne til Helsingborg, og så kan vi bede i sol, måne og stjerne for, at en klub i en lignende række vil lægge et tilstrækkeligt bud for Joan. Faktum er bare, at vi er voldsomt overrepræsenteret i offensiven - igen, ikke i kvaliteten, men i bredden. Jeg ville gerne veksle Jønne, Joan og Fellah, for bare én profil, som rent faktisk kan gøre en markant forskel for OB både spille- og profilmæssigt.

                  Jeg er så ulideligt træt af, at diverse medier ikke gider tage fat i de her ting. De større landsdækkende sportsmedier er ikke gældende i denne sammenhæng - dem har jeg ganske enkelt givet op på. De gider ikke sætte ressourcer af, til at dække en klub som OB. Dertil er der ikke nok læsere i det, både på grund af fanskare og klubbens generelt grå atmosfære. Men de enkelte medier, som burde sætte sig tid af til at gå i dybden med de her ting, har ganske enkelt svigtet deres opgave. Fyens Stifttidende burde være, men har aldrig i nyere tid været en aktør på den her scene. Det er ikke andet en tåbeligt mikrofonholderi for Hr. og Fru Fyn, som bare vil have de mest basale nyheder om, hvad der nu engang rører sig i Øens største sportsforetagende - og GUD forbyde, at man skulle komme til at pisse nogen af. Konsekvensen af frygt for kritik af kilderne er kastraktion. I stedet for, at klubben ser dem som part, som skal holde dem oppe på dupperne, så ender de i stedet som nyttige idioter, som blot ukritisk formidler ledelsens udmeldinger, uden at tage hensyn de større linier. Ville det ikke klæde Niels og Leif, at lave en større leder i SportFyn om tingenes tilstand i OB? Det overblik virker det ganske enkelt til at de har.

                  Tipsbladet havde Martin Davidsen, som alt andet lige, havde kontakter og indblik i tingenes gang i Ådalen. Men som alle andre større sportsmedier i Danmark, så er der for nuværende tilsyneladende ingen interesse for, hvad fanden der egentlig rører sig i OB og de mindre danske fodboldklubber i den bedste række - i hvert fald ikke andet end hvad der fuldstændigt åbenlyst og overfladisk.

                  Stemmer Fra Ådalen har været et glimrende indspark i hele debatkulturen omkring OB. Hvor debatten her på forum er blevet så knaldhamrende betændt og ensidig, så er det fint med et alternativ i debatten. Deltagerne er tydeligvis alle folk, som har et stort hjerte for klubben, og det er i sig selv prisværdigt og et glimrende udgangspunkt for debat. Men alligevel.. Selvom programmet, selvproklameret, er et foretagende uafhængigt af OB økonomisk, så virker det fortsat som en lukket klub, og på mange måde et elitært program, hvis deltagere begrænser sig til folk, som har haft deres daglige gang i OB (enten som journalister, kommunikationsmedarbejdere eller spillere) og så deres hangarounds. Det er naturligvis vanskeligt for mig at sige, at man burde gå hårdere til Jesper Hansen i disse sammenhænge, for jeg er ikke sikker på, at jeg selv ville kunne gøre det, når jeg endelig stod i situationen. Det har diverse fanmøder også bevist. Ved dem jeg har været tilhører til, er der ingen eller få af de kritiske røster på forum eller andre medier, som har stillet sig op og bevist, at de står bag de ord som så kraftigt udbasuneres bag computerskærmen på en hverdagsaften - mig selv inklusive. Det skal altså ikke forstås som en decideret kritik af Stemmer Fra Ådalen, men mere som en frustration over, at vi som fans ikke er i stand til, at italesætte vores frustrationer bedre. For jeg synes vitterligt, at der mange relevante pointer i forhold til klubbens velbefindende, og dens fortsatte ve og vel.

                  For frustrationen bunder vel i mangel på retning? Som flere har nævnt, så blev vi stillet i vente, at økonomien ville bedre sig, og at vi var bedre stillet med det lange seje træk. Men det er fandeme et langt sejt træk! Vi har ikke fået nævneværdig opdatering fra klubben på hvor vi står, i forhold til netop den udmelding. Vi får i stedet fyret diverse floskler i hovedet, om halvdårlig økonomi og driftsikre spillere, mens fans og medier bare står og skriger på profiler, som man kan fortælle sine børn(ebørn) om engang. Den gode fortælling om STRIWERNE er gået tabt i en suppedas af stram økonomi, dårligt spil og elendig kommunikation.

                  Hvad fanden er egentlig projektet med den her klub? Vi får tudet ørerne fulde, af kortsigtede forhåbninger om top 6, men på den lange bane, er det stille som graven...

                  Ledelsen i OB - og her mener jeg den ØVERSTE ledelse - skylder de tusindvis af fans, som lægger så forbandet mange timer i den her klub, et ordenligt svar på, hvad man egentlig kan forvente, at fremtiden vil bringe. Jeg er så forbandet træt af, at blive holdt for nar, af den eneste kærlighed, som går længere tilbage end mine egne forældre. Jeg er ikke idiot, men jeg bliver, som så mange andre ved, udelukkende fordi, at jeg er mere striwet end Jesper Hansen, Kent Nielsen, Niels Thorborg, eller nogen af de 11 spillere på banen nogensinde bliver, og det bliver de virkelig nødt til at respektere, ellers er så er den her klub bare en tom skal.

                  Udover det så skal vi passe rigtig meget på, at vi ikke bliver sat af rent økonomisk. For nogle virksomheder nu om dage vokser eksponentielt. Der Specielt vidensvirksomheder kombineret med data (http://borsen.dk/opinion/blogs/view/...kurrenter.html).

                  Vi kan sammenligne det lidt med med, at hver gang FCK eller FCM laver et salg, så er det X 10 af vores salg. CIES har lavet nogle tal for hvordan spillere stiger i værdi, og der re nogle parametre, som skal opfyldes:

                  - Activity in national teams (A or U21) andresults

                  - Activity in clubs (championship or Cups)
                  and results


                  - Goals scored
                  - Age
                  - Position
                  - League of employment
                  - Contract duration
                  - Year of transfer
                  - Book value
                  - Loan status
                  - Level of buying club (estimated)

                  (http://www.football-observatory.com/...f/note01en.pdf)

                  Så det er ikke bare en kliché, når folk skriver, at det koster penge, at tjene penge - Vi skal investere flere penge i 1.holdet for, at kunne generere større salg.

                  Med den udvikling vi ser på spillersalg ender vi med, at se større polarisering i de rige klubber og alle de andre. Jeg ved godt, at det lyder skræmmende, men toget kan køre fra os, når FCK, FCM og Brøndby sælger spiller med faktor 10 i forhold til de salg, som vi laver. Fodbold har "heldigvis" en historik, som gør, at de rige klubber i Danmark sjældent kan holde kadance over tid. Det er kun FCK, som ikke har knækket halsen. Og samtidig er fodbold mere komplekst end andre sportsgrene, så det kan lade sig gøre at nummer 14 slår nummer 1.

                  Internt i organisationen skal vi virkelig være opmærksomme på, hvad der skaber værdi for "de købende klubber", men også for fans. Værdiskabelsesprocesser er konstant i bevægelse ud fra en historisk kontekst, så når folk siger, at OB er nogle grå mus, så er det den opfattelse, som fans har, og det skal tages meget seriøst, for det kan jo tolkes som om, at vi fans ikke vil tage på stadion, for at se klubben. OB kan i mange år fremadrettet forklare, at vi ikke er det samme sted, som i 2009/10, men det nytter ikke noget, når vi alle kan huske det og når FCK, BIF og FCM opfører sig som i de år - så er det klart, at vi tænker "hvorfor kan de kan de komme tilbage, når vi ikke kan?".

                  Men samtidig kan ledelsen også vende den om og sige: "Hvis du vil have dyrere spillere - så let røven og kom på stadion". Vi ville nok se nogle helt andre indkøb, hvis vi havde et snit på 10.000 i stedet for 5.388.

                  Og så må vi bare erkende, at Niels Thorborgs økonomiske formåen nok gør, at der bliver en dissonans mellem fans og ledelsen. For vi fatter ikke hvorfor, at der skal være sparerunde i OB, når alle de andre klubber bare brager derudaf. Det er næsten, som at være med i et afsnit af "Når arven os splitter" på TV2.

                  Så når ledelsen taler om det "lange seje træk", så kan det lyde meget romantisk, men det virker lidt naivt, når de andre klubber sælger for faktor 10 i forhold til os. Hvis jeg var i bestyrelsen i OB, så ville jeg nok tænke grundigt over, hvad det her transfervinduet har indikeret inden det er for sent. Jeg ville ønske at hårdt arbejde, og lange seje træk betalte sig i fodbold, men det er nok en anden virkelighed, der foregår når pengene fra Premier League, Qatar og Kina bliver kanaliseret ud i fodbolden.

                  Comment


                    http://3point.dk/journalist-ob-ville-leje-lasse-vigen/

                    Nyt fra transferfronten

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
                      Havde sgu været lækkert.

                      Comment


                        Att:JMJ godt skrevet dækker ret præcist min følelse af at være OB fan de sidste år
                        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                        Comment


                          Att.JMJ. Fuldstændig enig. Dit indlæg fortjener udbredelse til et større publikum.
                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            Nyt fra komiske Ali

                            https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...k-flop/7022233
                            JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
                            JM Barometer 1
                            2 3 4 5 6 7 8 9 10

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Claus Se indlæg
                              Mage til idiot....
                              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                                Mage til idiot....
                                Husk nu på, hvem der har udstukket de økonomiske rammer.

                                Comment

                                Working...
                                X