Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Lindegaard bliver 34 lige om snart, og har ikke fået ret mange kampe siden han forlod United i sin tid, og har slet ikke spillet i denne sæson.

    Han har selvfølgelig OB i hjertet, og 34 behøver heller ikke være gammel for en målmand, men jeg kan ikke se hvorfor vi skulle gøre det. Der er ikke rigtig noget der taler for det.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Lindegaard bliver 34 lige om snart, og har ikke fået ret mange kampe siden han forlod United i sin tid, og har slet ikke spillet i denne sæson.

      Han har selvfølgelig OB i hjertet, og 34 behøver heller ikke være gammel for en målmand, men jeg kan ikke se hvorfor vi skulle gøre det. Der er ikke rigtig noget der taler for det.
      Helt enig. Man må ja se at Lindegaard dumpede mere eller mindre alle steder ham kom til de sidste år.
      Tror det er mere en nostalgisk ønske end det ville være en sportslig fornuftig beslutning at hente ham tilbage.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Helt enig. Man må ja se at Lindegaard dumpede mere eller mindre alle steder ham kom til de sidste år.
        Tror det er mere en nostalgisk ønske end det ville være en sportslig fornuftig beslutning at hente ham tilbage.
        Vi har pt. Nogle ret talentfulde unge keepere gående i Ådalen, tror bare Lindegaards erfaring vil være fantastisk for dem. Selvfølgelig ved vi ikke helt hvor han står, men som 2. Keeper i en Premier League klub må han da blive holdt til stålet. Og så spillede han faktisk ret godt i United, så top niveauet er der. Og tror virkelig han kunne brænde for at bevise noget efter den afsked han fik. Selvfølgelig er der en økonomisk/sportslig afvejning. Men jeg ville blive glad for at se ham tilbage.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Rul båndet for de sidste 8 transfervinduer

          ................................

          "Vi var tæt på, men fandt ikke lige den spiller der kunne forstærke os her og nu."
          Ja, det er deprimerende meget i tråd med den kommunikation, der er så kritiseret generelt. Stadig fuldstændig blottet for udmeldinger om hvor man skal hen, hvordan og hvornår - og så med helt konkrete løsrevne udtalelser om enkeltspillere, enkeltkampe og mulige transfere, hvis sol, måne og stjerner står helt rigtigt.

          Et hold uden Edmundsson og kun med forlængelse af Jens Jakob til 2020. Jeg har stadig enormt svært ved at se projektet.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
            Hvad baserer du det på?
            Han tog til United, da han fik chancen - det er der vel ikke nogen, der kan fortænke ham i. Der blev han nok en sæson for længe, men i lang tid var han jo i en reel konkurrencesituation med De Gea (hvor absurd det end virker, når man tænker på hvordan deres karrierer har udviklet sig efterfølgende). Siden gik han først et niveau ned (formentlig også på lønnen) for at blive starter i en mindre PL-klub. Da det ikke lykkedes gik han endnu et niveau ned til Championship, hvor han har prøvet sig af i forskellige Championship-klubber. At det ikke er lykkedes, undrer mig, taget det niveau han viste i United i betragtning, men jeg forstår da godt, at han bliver ved med at prøve. At han gerne har villet blive i England kan jo altså også hænge sammen med mange andre ting end pengene.
            Sagt i en lidt sjov vending kan man jo sige, at han har spillet 50 seniorkampe på 15 år.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
              Vi har pt. Nogle ret talentfulde unge keepere gående i Ådalen, tror bare Lindegaards erfaring vil være fantastisk for dem. Selvfølgelig ved vi ikke helt hvor han står, men som 2. Keeper i en Premier League klub må han da blive holdt til stålet. Og så spillede han faktisk ret godt i United, så top niveauet er der. Og tror virkelig han kunne brænde for at bevise noget efter den afsked han fik. Selvfølgelig er der en økonomisk/sportslig afvejning. Men jeg ville blive glad for at se ham tilbage.
              Nu var ham ikke en gang mere 1. valg i Championship sidste sæson. Ham sidder på forskellige reservebænker årevis nu (den største del af sin karriere). Så er det vel ikke så mange kamperfaring ham kan giver videre til de unge men, der er jeg med, mange erfaring ud af træningsarbejde i større klubber. Men ville være meget tilbageholdende at kaste en stor del af økonomien (lønsedlen) bare for en "gardering" for de unge. Lyder mere som en mulighed som vores næste målmandstræner... ;-)
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                Nu var ham ikke en gang mere 1. valg i Championship sidste sæson. Ham sidder på forskellige reservebænker årevis nu (den største del af sin karriere). Så er det vel ikke så mange kamperfaring ham kan giver videre til de unge men, der er jeg med, mange erfaring ud af træningsarbejde i større klubber. Men ville være meget tilbageholdende at kaste en stor del af økonomien (lønsedlen) bare for en "gardering" for de unge. Lyder mere som en mulighed som vores næste målmandstræner... ;-)
                At have stået for United og været en del af det team tror jeg sgu kan give mere end flere sæsoner i Superligaen. Med hensyn til lønnen er det nok lige præcis et punkt hvor jeg stoler på JH nok skal lave de rigtige beregninger om det kan betale sig for os :)

                Vi er vel enige om at de unge skal have chancen "snart", så aldersmæssigt og især OB mæssigt synes jeg bare han har profilen. Og hvis han bliver 3. Valg må det være muligt at lave en aftale om at se ham an. Klubben ramte Gryte, så tror også de kan sagligt vurdere Lindegaard.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                  Sagt i en lidt sjov vending kan man jo sige, at han har spillet 50 seniorkampe på 15 år.
                  Nogen og 100 vel? Deriblandt landshold og CL..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    At have stået for United og været en del af det team tror jeg sgu kan give mere end flere sæsoner i Superligaen. Med hensyn til lønnen er det nok lige præcis et punkt hvor jeg stoler på JH nok skal lave de rigtige beregninger om det kan betale sig for os :)

                    Vi er vel enige om at de unge skal have chancen "snart", så aldersmæssigt og især OB mæssigt synes jeg bare han har profilen. Og hvis han bliver 3. Valg må det være muligt at lave en aftale om at se ham an. Klubben ramte Gryte, så tror også de kan sagligt vurdere Lindegaard.
                    Vil ikke "tale ham ned". Kan god lide at hente gamle klubmænd tilbage (drømmer om at Daniel Høegh spiller igen for os én dag). Og Lindegaard kan sikker bidrage med flere ting i OB. Men er lidt usikker og har ikke de største forventninger i ham som 1. målmand.
                    Men til sidst går det om den økonomiske ramme (og naturlig om begge parter vil det og finder tilsammen).
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                      Sagt i en lidt sjov vending kan man jo sige, at han har spillet 50 seniorkampe på 15 år.
                      Jamen jeg er med på at han ikke har fået det antal kampe man kunne forvente for en 34-årig målmand (selvom dit tal utvivlsomt er alt for lavt - det antal fik han vel i Aalesund alene). Men betyder det nødvendigvis, at man kun tænker på penge? Han skiftede fra United før kontraktudløb til en klub, hvor man måtte forvente at han kunne kæmpe med om startpladsen (og hvor lønnen garanteret har været mindre) - siden skiftede han længere ned i rækkerne, formentlig da i jagt på spilletid. At han så nu har taget imod chancen for at være andenmålmand i PL, når han (tilsyneladende) af familiære årsager gerne vil blive i England gør ham næppe til griskheden selv.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                        Jamen jeg er med på at han ikke har fået det antal kampe man kunne forvente for en 34-årig målmand (selvom dit tal utvivlsomt er alt for lavt - det antal fik han vel i Aalesund alene). Men betyder det nødvendigvis, at man kun tænker på penge? Han skiftede fra United før kontraktudløb til en klub, hvor man måtte forvente at han kunne kæmpe med om startpladsen (og hvor lønnen garanteret har været mindre) - siden skiftede han længere ned i rækkerne, formentlig da i jagt på spilletid. At han så nu har taget imod chancen for at være andenmålmand i PL, når han (tilsyneladende) af familiære årsager gerne vil blive i England gør ham næppe til griskheden selv.
                        61 kampe siden 11/12.
                        Det ER ikke mange.
                        140 i hele karrieren.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          61 kampe siden 11/12.
                          Det ER ikke mange.
                          140 i hele karrieren.
                          Det er det ikke, men havde han haft så lidt hvis han havde stået i Superligaen? Der er jo både landskampe og CL i de 61 kampe.

                          Tvivler på at vi finder en keeper med større top niveau, så må teamet jo vurdere om det kan betale sig og om han kan ramme niveauet igen. Men tænker bare at med den profil så passer han perfekt, hvis det kan lade sig gøre økonomisk.

                          Frem for alt ville det være forfærdeligt hvis vi købte en keeper i hans Prime og igen lavede en "Lindegaard" hvor vores egne talenter må søge væk for spilletid (hvis de stadig er her selvfølgelig).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Helt enig. Man må ja se at Lindegaard dumpede mere eller mindre alle steder ham kom til de sidste år.
                            Tror det er mere en nostalgisk ønske end det ville være en sportslig fornuftig beslutning at hente ham tilbage.
                            Der er mange gode grunde til at være skeptisk over for Lindegaard; manglende kamptræning igennem en længere periode, tilbagevendende skader tidligere i karrieren, en forholdsvis høj alder samt det, der godt kunne ligne en form for fodboldmæthed.

                            Jeg synes dog, det er en sandhed med modifikationer at sige, han ligefrem er dumpet i alle sine klubber siden United.

                            I West Brom blev han hentet ind til en rimelig lige kamp med Boaz Myhill om pladsen i buret, mens Ben Foster sad ude med en skade. Den tabte han, og det bør han være skuffet over.
                            I Preston gik han til gengæld direkte ind i startopstillingen under sit lejeophold og endte jo også med at blive hentet permanent. I den efterfølgende halvsæson mistede han så sin plads, og her er jeg faktisk ikke helt klar over, om han blev skadet, og Chris Maxwell så greb chancen i hans fravær, eller om han deciderede spillede sig af.
                            I Burnley blev han hentet ind som regulær, midlertidig reserve, da Tom Heaton blev skadet, og man kan vel næppe tale om, at han er dumpet, for han vidste, hvad han gik ind til.

                            Derudover er det vel ikke diskvalificerende i sig selv, at han ikke er fast mand hos et Premier League-hold - sågar et hold i suptoppen i denne sæson. Det er der næppe meget mere end 2-3 målmænd i Suppen, der ville kunne komme i betragtning til. Det er snarere, den manglende kamptræning, der er problemet, fordi den gør det meget svært at vurdere hans niveau.

                            En del af mig ville elske at se Lindegaard tilbage i OB, for han er en fantastisk personlighed med enormt meget karisma og et usædvanligt stort klubhjerte, men omvendt er der meget, der taler imod helt nøgternt betragtet. I mine øjne bør det være et spørgsmål om, hvilke præmisser hvorpå han ville være villig til at vende tilbage. Det ville være vanvittigt at gøre ham til lønførende spiller, for i så fald bør vi kunne finde et mere sikkert kort til samme penge.
                            SLO

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                              Der er mange gode grunde til at være skeptisk over for Lindegaard; manglende kamptræning igennem en længere periode, tilbagevendende skader tidligere i karrieren, en forholdsvis høj alder samt det, der godt kunne ligne en form for fodboldmæthed.

                              Jeg synes dog, det er en sandhed med modifikationer at sige, han ligefrem er dumpet i alle sine klubber siden United.

                              I West Brom blev han hentet ind til en rimelig lige kamp med Boaz Myhill om pladsen i buret, mens Ben Foster sad ude med en skade. Den tabte han, og det bør han være skuffet over.
                              I Preston gik han til gengæld direkte ind i startopstillingen under sit lejeophold og endte jo også med at blive hentet permanent. I den efterfølgende halvsæson mistede han så sin plads, og her er jeg faktisk ikke helt klar over, om han blev skadet, og Chris Maxwell så greb chancen i hans fravær, eller om han deciderede spillede sig af.
                              I Burnley blev han hentet ind som regulær, midlertidig reserve, da Tom Heaton blev skadet, og man kan vel næppe tale om, at han er dumpet, for han vidste, hvad han gik ind til.

                              Derudover er det vel ikke diskvalificerende i sig selv, at han ikke er fast mand hos et Premier League-hold - sågar et hold i suptoppen i denne sæson. Det er der næppe meget mere end 2-3 målmænd i Suppen, der ville kunne komme i betragtning til. Det er snarere, den manglende kamptræning, der er problemet, fordi den gør det meget svært at vurdere hans niveau.

                              En del af mig ville elske at se Lindegaard tilbage i OB, for han er en fantastisk personlighed med enormt meget karisma og et usædvanligt stort klubhjerte, men omvendt er der meget, der taler imod helt nøgternt betragtet. I mine øjne bør det være et spørgsmål om, hvilke præmisser hvorpå han ville være villig til at vende tilbage. Det ville være vanvittigt at gøre ham til lønførende spiller, for i så fald bør vi kunne finde et mere sikkert kort til samme penge.
                              Er helt enig i din vurdering. Det er svært at sige en klar "ja, tak" eller "nej, tak" og er meget afhængig af de økonomiske præmisser. Mente med "dumpede mere eller mindre" at det lykkedes ikke til ham at blive en klar Nr. 1 for en længere tid i de forskellige klubber efter sit tid i ManU. Selvom ham steppede ned til Championship.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Når alt det faktuelle er sagt, så ville en Lindegaard der vendte hjem og spillede fantastisk og modbeviser den ledelse der ikke turde satse på ham i sin tid være en helt fantastisk historie som ville fylde meget hos mig.

                                Så er nok ikke helt objektivt i vurderingen.

                                Comment

                                Working...
                                X