Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Nej, det kan man sige, men grundlæggende er jeg imod, at man overdrager så meget magt og ansvar i en så vigtig beslutningsproces til så få personer. Når man tænker på, hvor mange trænere man har inde over sin ungdomsudvikling f.eks., undrer det mig i den grad, at man ikke ofrer flere ressourcer og har flere folk inde over sin scouting og transfers.

    Det er alt andet end lige på transfermarkedet, at du finder størstedelen af din trup, at du investerer flest penge, og hvor du kan lave de største økonomiske gevinster, og tilsvarende formøble meget store beløb, hvis du ikke kan ramme rigtigt. OB er stadig langt mere afhængige af at kunne finde gode spillere på markedet, end at udvikle dem selv.

    Hvilken sportsdirektør i Danmark har kontinuerligt bevist, at han kan finde spillere i markedet inden for en fornuftig økonomi og uden de store sportslige udfald? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen, og sådan må det naturligt også være, hvis man træffer beslutninger på et så lidt oplyst grundlag, som der kan ligge bag spillerhandler i danske klubber.
    Så vidt jeg er bekendt bliver alle handler i OB bestemt mellem 5-6 mand.. Men det er selvfølgelig JH's opgave at finde frem til de spillere han skal fremligge foran de andre beslutningstagere.. Men beslutningen tages vist mellem JH,Kent,Thorborg samt 2-3 andre der sidder i et sportsligt udvalg

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Så vidt jeg er bekendt bliver alle handler i OB bestemt mellem 5-6 mand.. Men det er selvfølgelig JH's opgave at finde frem til de spillere han skal fremligge foran de andre beslutningstagere.. Men beslutningen tages vist mellem JH,Kent,Thorborg samt 2-3 andre der sidder i et sportsligt udvalg
      Men hvor mange ser pågældende spiller indgående og kan komme med et kvalitativ vurdering?

      Det er klart, at henter du Palsson så kender JH, trænerstaben og Ole Nielsen selvsagt til ham. Tager vi El Makrini f.eks. så må det formodes at være tvivlsomt, at det er en som trænerteamet har brugt en masse tid på at identificere. Ole Nielsen var ikke ansat på det tidspunkt. Tilbage er så JH og Thorborg. Jeg tvivler også på, at Thorborg har binge watched Cambuurs kampe, ligesom at jeg tvivler på, om hans mening overhovedet er kvalitativ.

      Så kan jeg kun få øje på JH, og hvor meget tid har han brugt på at se Cambuur, ift. at han har mange andre opgaver, og at man vel også skal holde sig opdateret på spillermarkedet derudover? Her synes jeg, at det begynder at blive tvivlsomt ift. hvor mange folk og ressourcer der er til at skulle lave sådan et forarbejde. Og ift. at det i El Makrinis tilfælde er en investering jeg vil skyde til at koste på den gode siden af 1 mio. om året i snit, er det en ret stor investering, som der i min verden altid bør ligge et grundigt forarbejde bag. Tillad mig at tvivle lidt på kvaliteten af det forarbejde der nogle gange laves, både i OB men så sandelig også i andre danske klubber.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Men hvor mange ser pågældende spiller indgående og kan komme med et kvalitativ vurdering?

        Det er klart, at henter du Palsson så kender JH, trænerstaben og Ole Nielsen selvsagt til ham. Tager vi El Makrini f.eks. så må det formodes at være tvivlsomt, at det er en som trænerteamet har brugt en masse tid på at identificere. Ole Nielsen var ikke ansat på det tidspunkt. Tilbage er så JH og Thorborg. Jeg tvivler også på, at Thorborg har binge watched Cambuurs kampe, ligesom at jeg tvivler på, om hans mening overhovedet er kvalitativ.

        Så kan jeg kun få øje på JH, og hvor meget tid har han brugt på at se Cambuur, ift. at han har mange andre opgaver, og at man vel også skal holde sig opdateret på spillermarkedet derudover? Her synes jeg, at det begynder at blive tvivlsomt ift. hvor mange folk og ressourcer der er til at skulle lave sådan et forarbejde. Og ift. at det i El Makrinis tilfælde er en investering jeg vil skyde til at koste på den gode siden af 1 mio. om året i snit, er det en ret stor investering, som der i min verden altid bør ligge et grundigt forarbejde bag. Tillad mig at tvivle lidt på kvaliteten af det forarbejde der nogle gange laves, både i OB men så sandelig også i andre danske klubber.
        Enig... Fuldstændig enig

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
          Nej og Sønderjyske er et godt sted at kigge hen. De har hentet mange spillere som også var på tale her. De spillere fik huk her på forum. Men Sønderjyske har klaret det bedre de seneste sæsoner.

          Det handler om at hente de rigtige spillere, scout ordenligt!

          Det er dyrt at være fattig så længe vi bliver ved med at købe lort.

          Lad os kigge mod England. For nogle år siden køber Liverpool, Lovren i Southampton for 21,5 mio£ Købt i Lyon for 8,5 mio£
          Southampton køber så Van Dijk i Celtic for 13,5 mio£
          Nu er Van Dijk rygtet til bla. Liverpool til en pris på 60 mio£

          Endnu engang køb nu for helved de rigtige spillere til den rigtige pris.
          Southampton er netop et glimrende eksempel på, hvordan du via god scouting og rekruttering kan holde kontinuiteten i klubben og i resultaterne, på trods af stor udskiftning blandt både trænere og spillere.

          Siden Southampton rykkede op sidst, er de endt:

          14 -> 8 -> 7 -> 6 -> 8

          Den netop overståede sæson er den første, hvor man er gået tilbage siden oprykningen, og det kun to placeringer i Puels første sæson. Før ham havde man Pochettino og Koeman der begge blev snuppet af større PL-klubber, men alligevel holdte man skruen i vandet, og gik endda fremad efter Pochettino. Det er vanvittigt flot og siger noget om, hvordan kontinuiteten ikke behøver at være fæstnet i, hvem der øjeblikkeligt er sportslig leder.

          Læg dertil at man i mellemtiden har solgt spillere som Lallana, Shaw, Lovren, Schneiderlin, Clyne, Mané, Wanyama, Pellé og Fonte, og at man er næsten i balance ift. transferbeløb ind og ud, hvor de fleste andre Premier League-klubber har investeret milliardbeløb i transfers over de år. Det gør det bare absurd imponerende.

          Men det er ikke tilfældigt og det er ikke bare pga. at man har en mand der er vanvittigt god til at vurdere spillere og trænere. Det er på ryggen af et godt akademi, og så er det pga. at man investerer penge og ressourcer i scouting og dataanalyse der gør, at man kan fastholde kontinuiteten ved med stor succesrate at finde trænere og spillere der passer til hinanden og til det klubben gerne vil. Derfor kan deres "Sorte Box" blive ved med at spytte spillere ud til overkommelige summer, som præsterer fremragende, og som de senere kan sælge for enorme beløb, som Mané, Wanyama og nu snart Van Dijk. http://www.bbc.com/sport/football/37954971

          Det kan OB selvsagt ikke replikere, men man kan sagtens tage skridt i den retning, hvis man vil. Det er jo et reelt valg, når OB vælger at supplere ungdomssetuppet med flere fuldtidstrænere. De penge kunne man også have brugt til folk omkring seniorholdet, som f.eks. skulle hjælpe med scouting og/eller performance analyse, og dermed kunne hjælpe til med at nogle af de sportslige beslutninger man træffer, træffes på et mere oplyst grundlag, ift. indkøb af nye spillere f.eks.

          Hvis det kunne være med til at gøre, at man blev bedre til at finde en spiller der koster 130.000 om måneden stedet for de 160.000 Jönsson får, og som kan levere på samme niveau, eller en spiller der også koster 160.000, men som tilgengæld er med til at løfte det sportslige niveau i højere grad end Jönsson, og dermed også indtægterne, så skulle der nok blive råd til den ekstra ungdomstræner alligevel, over tid.

          Eller man kan gøre som Esbjerg, og sælge spillere for små 60 mio. inden for to år, og bruge de penge på en masse dårlige og dyre spillere, hentet på et alt for løst grundlag, så man ender med en nedrykning få år efter, et underskud på 37 mio., men tilgengæld et hold der vinder U19-ligaen. Det synes fiskerne helt sikkert har været et fint bytte.
          Last edited by Sheed; 06-06-2017, 21:10.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Det kan OB selvsagt ikke replikere, men man kan sagtens tage skridt i den retning, hvis man vil. Det er jo et reelt valg, når OB vælger at supplere ungdomssetuppet med flere fuldtidstrænere. De penge kunne man også have brugt til folk omkring seniorholdet, som f.eks. skulle hjælpe med scouting og/eller performance analyse, og dermed kunne hjælpe til med at nogle af de sportslige beslutninger man træffer, træffes på et mere oplyst grundlag, ift. indkøb af nye spillere f.eks.

            Hvis det kunne være med til at gøre, at man blev bedre til at finde en spiller der koster 130.000 om måneden stedet for de 160.000 Jönsson får, og som kan levere på samme niveau, eller en spiller der også koster 160.000, men som tilgengæld er med til at løfte det sportslige niveau i højere grad end Jönsson, og dermed også indtægterne, så skulle der nok blive råd til den ekstra ungdomstræner alligevel, over tid.

            Eller man kan gøre som Esbjerg, og sælge spillere for små 60 mio. inden for to år, og bruge de penge på en masse dårlige og dyre spillere, hentet på et alt for løst grundlag, så man ender med en nedrykning få år efter, et underskud på 37 mio., men tilgengæld et hold der vinder U19-ligaen. Det synes fiskerne helt sikkert har været et fint bytte.
            Ja, det er jo et reelt valg. Man kan jo også vende den om og sige, at der bare skal en ekstra spiller igennem ungdomssystemet op på førsteholdet før den ungdomstræner hurtigt er tjent ind. Læg dertil, at det kan bidrage til den fynske identitet og give spillere med en umiddelbar større tilknytning til OB. Vi er i forvejen en stykke bag nogle af de andre klubber mht. talentudvikling, og vi skal ikke lade os selv sejle længere agter ud ved at nedprioritere det.
            Jeg kan godt følge din argumentation, og det kunne være interessant at få gearet op på scouting/performance analyse og se, om det kunne rykke os, men det må ikke være på bekostning af ungdomsarbejdet IMO. Den fejl har vi allerede begået tidligere

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Det kan OB selvsagt ikke replikere, men man kan sagtens tage skridt i den retning, hvis man vil. Det er jo et reelt valg, når OB vælger at supplere ungdomssetuppet med flere fuldtidstrænere. De penge kunne man også have brugt til folk omkring seniorholdet, som f.eks. skulle hjælpe med scouting og/eller performance analyse, og dermed kunne hjælpe til med at nogle af de sportslige beslutninger man træffer, træffes på et mere oplyst grundlag, ift. indkøb af nye spillere f.eks.
              Men hvis det var (så) nemt, så gjorde alle klubber jo bare det.
              Jeg siger ikke, at vi ikke kunne gøre det bedre, men selv FCK (som man må forvente bruger rigtigt mange penge på scouting) har haft nogle ordentlige skæverter.

              Comment


                Jep, men de dygtige har også fuldtræffere som sælges dyrt og dækker for fejlskud. Jeg kan efterhånden ikke mindes en fuldtræffer fra vores side i de seneste mange år.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                  Jep, men de dygtige har også fuldtræffere som sælges dyrt og dækker for fejlskud. Jeg kan efterhånden ikke mindes en fuldtræffer fra vores side i de seneste mange år.
                  Zohore var vel en fuldtræffer?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Zohore var vel en fuldtræffer?
                    Enig.
                    Hvad med Grytebust, Makrini, Tingager, Joan (afhængig af hvilke(t) kriterier vi baserer det på).

                    Edit: Hvis kriteriet er, at de er skudt af igen for mange penge, så er det selvfølge dårlige eksempler (ved dog ikke hvad vi fik for Makrini)
                    Men det er alle gode signings (IMO), så der bliver da ikke skudt ved siden af hver gang.
                    Last edited by badazz; 07-06-2017, 08:41.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                      Enig.
                      Hvad med Grytebust, Makrini, Tingager, Joan (afhængig af hvilke(t) kriterier vi baserer det på).

                      Edit: Hvis kriteriet er, at de er skudt af igen for mange penge, så er det selvfølge dårlige eksempler (ved dog ikke hvad vi fik for Makrini)
                      Men det er alle gode signings (IMO), så der bliver da ikke skudt ved siden af hver gang.
                      Vi fik vist 2-3 millioner for Makrini

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                        Men hvis det var (så) nemt, så gjorde alle klubber jo bare det.
                        Jeg siger ikke, at vi ikke kunne gøre det bedre, men selv FCK (som man må forvente bruger rigtigt mange penge på scouting) har haft nogle ordentlige skæverter.
                        Selvfølgelig har FCK også skæverter, det vil man altid have. Men en af grundene til, at FCK kan blive ved med at fastholde kontinuiteten i de seneste år, er jo netop fordi, at man har et setup nu der gør, at man kan være proaktive og caste de rigtige spillere. Derfor snakker vi ikke om savnet efter Amartey, selvom han var en en af de bedste centrale midtbanespillere der har været i Superligaen. Derfor snakker vi ikke om savnet efter Nicolaj Jørgensen, selvom han var FCKs bedste spiller forrige sæson. De gik bare ud og kvallede til Champions League og gik næsten ubesejret igennem en hel sæson.

                        Det er ikke et tilfælde, og det er ikke bare et resultat af FCKs økonomiske muskler. Det er fordi, at man har prioriteret at bygge et team og et fundament op, der skal være med til at fastholde kontinuiteten, også når Ståle ikke er der længere, så man ikke begår samme fejl som sidst.

                        Nævn mig i øvrigt gerne de store skæverter FCK har lavet de sidste to år, efter de lavede et paradigmeskifte ift. deres rekruttering. Vi kan passende sammenligne med dem med de andre tophold og os selv, så vi se hvor hitraterne nogenlunde ligger.

                        Comment


                          Vi er efter sigende interesserede i Brøndbys Austin, men hans lønkrav er for høje:

                          http://nordicbetblog.dk/transfer-tal...n-superligaen/
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            Åh gud, nu har vi selvfølgelig også kastet vores kærlighed på en stor og langsom 32-årig defensiv midt, som selvfølgelig castes fra Superligaen. I guder, hvor er det dog visionsløst. Heldigvis ser han ud til at være for dyr i første omgang.

                            http://nordicbetblog.dk/transfer-tal...n-superligaen/

                            Comment


                              Men fedt at få bekræftet at de også ved vi mangler en styrmand på midtbanen og at man kigger efter ledertyper..

                              Comment


                                Jeg er hverken specielt imponeret af Austin eller Palsson (skal jeg endelig vælge, så hellere Palsson), men til sammen tegner rygterne et billede af, at vi leder efter fysik i motorrummet. Det giver sådan set god nok mening. Vi leder efter en Würtz-type. De hænger ikke på træerne.

                                Comment

                                Working...
                                X