Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
    Spændende.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Charles_Takyi - ved ikke om jeg vil kalde ham mulat. Men han var jo i Horsens, så måske alarmklokkerne ringer nu, haha.

    Ellers kan folk jo selv gå listerne i gennem:

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...esliga_players

    Ved dog ikke om han figurerer her, hvis han er født i Tyskland osv.
    Your guess is as good as mine :)

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Har forsøgt lidt på sms her til aften. Jeg ved han ved en masse da kontakterne før har været lige i øjet. ikke min bedste ven eller en jeg snakker med til daglig så den er ikke super nem. Men fik 2 info mere.. Jeg poster dem da han 100% ikke læser med herinde. Håber godt nok at de passer og jeg ikke bliver helt til grin..

      1) han skulle have dobbelt statsborgerskab da faderen vist var mørk i huden og moderen tysk. Så han var lidt mulat(hans ord ikke mit)
      2) Han skulle på et tidspunkt have spillet i Skt Pauli eller Herta Berlin(citat: Det var vidst en af de 2).

      Thats all i know. Tvivler på at jeg får mere. Tro på det eller lad være..
      https://www.transfermarkt.de/christo.../spieler/94174

      Hm.. der er ikke umiddelbart så mange, der passer profilen. Ham her har dobbelt statsborgerskab, spillet i St.Pauli (og var forbi Hannover 96 i 1.bundesliga uden at klare cuttet). Som defensiv back-up måske?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Har forsøgt lidt på sms her til aften. Jeg ved han ved en masse da kontakterne før har været lige i øjet. ikke min bedste ven eller en jeg snakker med til daglig så den er ikke super nem. Men fik 2 info mere.. Jeg poster dem da han 100% ikke læser med herinde. Håber godt nok at de passer og jeg ikke bliver helt til grin..

        1) han skulle have dobbelt statsborgerskab da faderen vist var mørk i huden og moderen tysk. Så han var lidt mulat(hans ord ikke mit)
        2) Han skulle på et tidspunkt have spillet i Skt Pauli eller Herta Berlin(citat: Det var vidst en af de 2).

        Thats all i know. Tvivler på at jeg får mere. Tro på det eller lad være..
        https://da.wikipedia.org/wiki/Kevin-Prince_Boateng ;-)

        Comment


          Det ville for mig være det største scoop i suppens historie hvis vi lander ham:-) Han er jo stadig på toppen af af sin ydeevne, og har haft en fremragende sæson i Spanien. Et andet bud som jeg ikke håber er rigtigt kunne være https://en.wikipedia.org/wiki/Marcel_Ndjeng

          Comment


            Jeg er helt enig.

            Der skal 100 procent fokus på at få bedre faciliteter nu. Det gælder for ungdomsarbejdet og det gælder for superligaspillerne.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Kunne han ikke være en vi er efter hvis vi mangler en forsvarsspiller?

              http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/l...rliga-klubber/
              Det blev så Horsens der løb med ham...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Har forsøgt lidt på sms her til aften. Jeg ved han ved en masse da kontakterne før har været lige i øjet. ikke min bedste ven eller en jeg snakker med til daglig så den er ikke super nem. Men fik 2 info mere.. Jeg poster dem da han 100% ikke læser med herinde. Håber godt nok at de passer og jeg ikke bliver helt til grin..

                1) han skulle have dobbelt statsborgerskab da faderen vist var mørk i huden og moderen tysk. Så han var lidt mulat(hans ord ikke mit)
                2) Han skulle på et tidspunkt have spillet i Skt Pauli eller Herta Berlin(citat: Det var vidst en af de 2).

                Thats all i know. Tvivler på at jeg får mere. Tro på det eller lad være..
                Så må vi have vores kære tyske ven på banen og se om han kunne have nogle bud :)

                Comment


                  Andlox. Hvor er du? :-)

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Jeg synes ikke, at du kan sammenligne det OB gjorde for 10 år siden, og så det jeg foreslår, for dengang investerede man alle pengene i fodboldspillere, men fik aldrig skabt et setup omkring førsteholdet der gjorde, at vi også kunne fastholde kontinuiteten, når sportsdirektøren røg, som det f.eks. skete dengang Brink og Co røg på porten. Da stod vi med håret i postkassen, for pludselig var det op til TC og Clausen at forvalte det sportslige ansvar, og vi kender jo alle enden på den historie.........
                    (Gad vide, om der er andre end os, der orker at læse de her enormt lange indlæg, nåh men her kommer sikkert endnu et)
                    Altså vi er enige om, at det skal være et mix. Men du misforstår lidt, hvad mit ”ønskescenarie” er. Jeg ser ikke det, som jeg foreslår som en sikker model for at være i subtoppen lige under FCK. Jeg kunne personligt godt leve med, at vi droppede ned i tabellen ny og næ, hvis man så til gengæld kunne ramme de rigtige årgange og den rigtige sammensætning, som kunne få det hele til at kulminere i enkeltsæsoner (især hvis det så også var med et større fynsk islæt). Hvis du ser henover de sidste 10 år, så har det været den eneste model (i forskellige nuancer) til at stjæle et mesterskab fra FCK.
                    Det jeg påpegede var nærmere, at jeg ikke så det som en sikker model at forsøge at satse benhårdt på rekruteringsmodellen for at fastholde en subtop placering – medmindre selvfølgeligt, at bestyrelsen med Thorborg i spidsen begynder at skrue markant op for budgettet. For lige nu ligger vores budget i et relativt tæt midt/subtop felt, hvor man skal være både heldig og dygtig, hvis man skal skille sig ud, og det ser jeg ikke, at vi har nogle særlige forudsætninger for at gøre.
                    Derimod så synes jeg, at vi har nogle geografiske forudsætninger, der giver os visse fordele i ungdomsarbejdet (Selvom jeg godt kan se, at du nærmere ser det som en begrænsning). Det er også en af grundene til, at det er AaB, som jeg refererer til, og ikke FCN og FCM.

                    Og ja, det kræver jo, at der en masse faktorer, der falder i hak på samme tid, før det kan lykkedes, men jeg ser altså også, at et styrket ungdomsarbejde giver nogle fordele ift. rekruttering. Nu nævner du selv Würtz, Augo og Risgård som afgørende støttespillere, og man kunne måske tage Enevoldsen med i den kategori også. Det er folk med AaB i hjertet, og som man har kunne hive hjem/beholde, fordi de har den tilknytning til AaB. Dem har vi ingen af! Der er så tit diskussioner om manglen på ledere/støttespilere på vores hold herinde. Der er det unægtelig nemmere, hvis man har en Thomas Helveg eller Ulrik Laursen, som man kan hive hjem med en masse erfaring, men jeg kan simpelthen ikke få øje på nogle OB’ere, der kunne komme hjem og gøre noget lignende nu. (Det skulle lige være Anders Lindegaard, men hans faktiske niveau pt. er der vel reelt ingen, der kender, og det er jo en position, hvor vi er meget godt besat). Derfor skal vi gerne have uddannet flere af dem til fremtiden, og det gør man i mindst ligeså høj grad ved at have et godt og stærkt miljø og kultur som ved at have fancy faciliteter.

                    Og så synes jeg også, at et stærkere fundament i ungdomsafdelingen lige præcis gør os lidt mindre sårbare overfor den udskiftning, som du skitserer på træner/sportschef posten, hvis kulturen er forankret i hele klubben. Selvfølgelig vil man miste know-how, men den risiko vil altid være der, og der har bestyrelsen jo også et ansvar for, at der opretholdes en rød tråd af en slags. Det ville man jo også risikere selv med ansættelsen af en ekstra scout.

                    Og det er rigtigt, at vi ikke kan følge med de bedste pt., men min opfattelse er, at vi ikke er så langt efter (i hvert fald de næstbedste), som nogen gerne vil gøre det til. Nu kan man ikke bedømme det alene ud fra stillinger i talentrækkerne, da det i ligeså høj grad siger noget om niveauet på nr. 4-18 i truppen, men vi ligger midt i både u17 og u19 (vist nok med et relativt ungt u19 hold), u15 blev 2’er i deres række og vores u14 og især u13 hører til absolut toppen i Danmark, som jeg har hørt det. Og det er netop i de yngre årgange, at man har fået gearet op de sidste par år. Så jeg er faktisk forholdsvis fortrøstningsfuld (suuurprise).

                    Nåh, jeg tror, at jeg vil lade det være det sidste indlæg omkring dette for mig i denne omgang. Jeg kunne sikkert ellers blive ved og ved. Jeg respekterer 100%, at du har en lidt anden holdning – og du har sikkert også flertallet af fans bag dig. Du kalder dig selv pragmatiker, og jeg indrømmer gerne, at jeg nok er lidt mere romantiker i den her sammenhæng. Men det er jo heller ikke fordi, at jeg ville sige nej til en højere hitrate :)
                    Last edited by Limefrugten; 08-06-2017, 13:22.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                      Så må vi have vores kære tyske ven på banen og se om han kunne have nogle bud :)
                      Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                      Andlox. Hvor er du? :-)
                      Kiggede allerede i nettet men kan ikke finde noget som passer. Ved I om spilleren var tilknyttet med St Pauli og Hertha eller bare en af begge? Eller om positionen ham spiller?
                      Kevin Prince Boateng er en pragtfuld luftkastel og tidsfordriv men lige så realistisk som en ko som orkesterdirigent . Alene lønkrav vil være mere om månaden end holdet får om året... Derudover skrev ham lige forlængelsen med Las Palmas til 2020.
                      https://www.transfermarkt.de/ex-bund...ew/news/274589
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Kiggede allerede i nettet men kan ikke finde noget som passer. Ved I om spilleren var tilknyttet med St Pauli og Hertha eller bare en af begge? Eller om positionen ham spiller?
                        Kevin Prince Boateng er en pragtfuld luftkastel og tidsfordriv men lige så realistisk som en ko som orkesterdirigent . Alene lønkrav vil være mere om månaden end holdet får om året... Derudover skrev ham lige forlængelsen med Las Palmas til 2020.
                        https://www.transfermarkt.de/ex-bund...ew/news/274589
                        Kevin-Prince er det nok ikke. Så Jerome da? ;-)

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Kiggede allerede i nettet men kan ikke finde noget som passer. Ved I om spilleren var tilknyttet med St Pauli og Hertha eller bare en af begge? Eller om positionen ham spiller?
                          Kevin Prince Boateng er en pragtfuld luftkastel og tidsfordriv men lige så realistisk som en ko som orkesterdirigent . Alene lønkrav vil være mere om månaden end holdet får om året... Derudover skrev ham lige forlængelsen med Las Palmas til 2020.
                          https://www.transfermarkt.de/ex-bund...ew/news/274589
                          Siger ham her dig noget? https://www.transfermarkt.de/christo.../spieler/94174

                          ForzaLazio havde også et bud: https://en.wikipedia.org/wiki/Marcel_Ndjeng

                          Begge spillere passer profil og er nok mere realistiske end den gode Prince:-) Marcel Ndjeng er med sine 35 år nok tæt på karrierens ende, men hey; det var den alder Helveg kom hjem i.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Siger ham her dig noget? https://www.transfermarkt.de/christo.../spieler/94174

                            ForzaLazio havde også et bud: https://en.wikipedia.org/wiki/Marcel_Ndjeng

                            Begge spillere passer profil og er nok mere realistiske end den gode Prince:-) Marcel Ndjeng er med sine 35 år nok tæt på karrierens ende, men hey; det var den alder Helveg kom hjem i.
                            En ting er at Marcel er 35 år, men en anden ting er, at han spiller pt. I den tredje bedste spanske række, ergo - han er ikke god nok, og ligner ikke en som har den profil som vores cheftræner og sportsdirektør ville købe.

                            Avevor må være det mest realitiske bud. Hvis det var ham, så formoder jeg at Kenneth Emil skal på bænken, og Tverskov op på midten.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Siger ham her dig noget? https://www.transfermarkt.de/christo.../spieler/94174

                              ForzaLazio havde også et bud: https://en.wikipedia.org/wiki/Marcel_Ndjeng

                              Begge spillere passer profil og er nok mere realistiske end den gode Prince:-) Marcel Ndjeng er med sine 35 år nok tæt på karrierens ende, men hey; det var den alder Helveg kom hjem i.
                              Ved ikke mere om Avevor ud over at ham må være en meget sympatisk fyr med god indstilling. Det er uklart hvorfor ham fik ingen forlængelse i Fortuna Duesseldorf. Ham kom tilbage efter en lang knæskade helt godt, men træneren (Funkel) ville ham åbenbart ikke mere. Hvorfor ham fik ingen spilletid i St Pauli de sidste måneder kan jeg kun spekulere om. Ham fik ja spilletid sidste efterår. Men St. Pauli blev set som sikker nedrykker sidste vinter og klarede helt godt nu (sluttede som Nr. 7 tror jeg). Måske ham tabte spilletid og chancen i den situation.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                                En ting er at Marcel er 35 år, men en anden ting er, at han spiller pt. I den tredje bedste spanske række, ergo - han er ikke god nok, og ligner ikke en som har den profil som vores cheftræner og sportsdirektør ville købe.

                                Avevor må være det mest realitiske bud. Hvis det var ham, så formoder jeg at Kenneth Emil skal på bænken, og Tverskov op på midten.
                                Tror Avevor er def midtbane, ikke cf.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X