Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Ja, det er jo et reelt valg. Man kan jo også vende den om og sige, at der bare skal en ekstra spiller igennem ungdomssystemet op på førsteholdet før den ungdomstræner hurtigt er tjent ind. Læg dertil, at det kan bidrage til den fynske identitet og give spillere med en umiddelbar større tilknytning til OB. Vi er i forvejen en stykke bag nogle af de andre klubber mht. talentudvikling, og vi skal ikke lade os selv sejle længere agter ud ved at nedprioritere det.
    Jeg kan godt følge din argumentation, og det kunne være interessant at få gearet op på scouting/performance analyse og se, om det kunne rykke os, men det må ikke være på bekostning af ungdomsarbejdet IMO. Den fejl har vi allerede begået tidligere
    I min verden, så er OB nødt til at kigge på, hvor der kan hentes flest meter og markedsandele, ift. at man gerne vil lukke hullet op til subtoppen.

    Tror vi seriøst på, at en ansættelse af et par fuldtidstrænere mere til ungdomssetuppet, skal være det der lukker det hul? Det tror jeg ikke. For det første ligger afkastet af den investering tidligst 4-5 år ude i fremtiden. For det andet er vi stadig håbløst langt bagud bare top 5 af ungdomsafdelingerne herhjemme på især faciliteter, men for såvidt også på kultur og omdømme.

    Hvis man vil gøre en seriøs indsats for at hæve kvaliteten og omdømmet for ungdomsafdelingen, skal der investeres nogle millioner, så man kan få nogle faciliteter man rent faktisk kan være bekendt at tilbyde nogle af de bedste danske talenter, så man kan få nogle dygtige trænere og gøre sin ungdomsrekruttering bedre, så man samtidig kan få skabt en bedre fortælling og employer branding af talenterne i OB, som også er en stor del af det valg der skal foretages, og bl.a. noget af det FCM og FCN har haft succes med.

    Det der foretages nu er absolut skridt i den rigtige retning, men det er babyskridt ift. at rykke sig op i akademi-hierarkiet herhjemme og snarere vedligeholdelse af den nuværende position. De bedste talenter vi har, vil oftest stadig tage afsted, før de får debut som senior, som Eriksen, Jakob R og Talbro, og der vil stadig være nogle der lader sig dupere af bedre vilkår og bedre fortællinger på andre akademier og rejser dertil. Lige nu er man ved at hæve kvaliteten af træningen, hvilket selvsagt er en vigtig og nødvendig forudsætning, men på alt anden halter OB stadig langt efter de bedste klubber herhjemme.

    Alle kan ikke være de bedste talentudviklere herhjemme, nogle er også nødt til at finde andre nicher, og det kunne være, at det var en idé for OB også at kigge yderligere i de baner, nu man i forvejen er mindst en håndfuld år efter de bedste. AaB og Esbjerg er nogle af de seneste beviser på, hvordan du kan med et rigtigt godt talentsetup, kan formøble det på seniorplan, hvis du ikke evner at omgive dem med de rigtige støttespillere. AaB er gået fra mesterskab i 14', en 2. plads da foråret 16' startede, til nu at have leveret en endnu ringere sæson en os, fordi at man har hentet en masse blålys som Holgersson, Flores, Meilinger, Sylvestr, Sloth, Helenius og Raitala, der skulle have forestillet at være støttespillere for deres dygtige unge folk, men har vist sig at være det tynde øl.

    Esbjerg solgte også en masse spillere for store beløb, og brugte i endnu højere grad håbløst mange penge på nogle håbløse spillere, og hører nu ikke længere til blandt de bedste 14 hold i Danmark, på trods af at man har det bedste U19-hold. Jeg tror ikke, at det lindrede særligt meget for fiskerne, at Dreyer, Lund, Lungi osv, var blandt de drenge der nu rykkede ned igen. Du kan også ende med at kanalisere for mange folk og ressourcer over i din ungdomsafdeling, så din reelle forretning, nemlig dit seniorhold, ender med at ikke at kunne fastholde kontinuiteten i resultaterne, men i den grad også i klubben, når trænere og spillere som bekendt kommer og går.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Jeg er hverken specielt imponeret af Austin eller Palsson (skal jeg endelig vælge, så hellere Palsson), men til sammen tegner rygterne et billede af, at vi leder efter fysik i motorrummet. Det giver sådan set god nok mening. Vi leder efter en Würtz-type. De hænger ikke på træerne.
      Det jeg synes der er forskellen på Würtz og de to ovennævnte er, at Würtz også havde masser af visioner i sit fremadrettede spil, da han var bedst, men det kan jeg altså ikke få øje på, at hverken Austin eller Palsson skulle indeholde særligt meget af.

      Vores helt store problem i den her sæson i min optik, især i efteråret, men også i dele af foråret er, at vi mangler spillere centralt der er dygtige i det fremadrettede spil, hvor der skal spilles hurtigt og i små rum på den måde vi spiller. Det var HÅBLØST med El Makrini og Izunna sammen. Det blev væsentligt bedre, da JJT begyndte at blive mere fast, men han er stadig ung og har udfald, og vi så mod slutningen af sæsonen, at der blev trukket for store veksler på ham fysisk, og at han har brug for at blive aflastet. Når han ikke spiller eller ikke præsterer, spiller vi usammenhængende, usikkert og langsomt igen, som vi så i nogle af de sidste kampe.

      Palsson og Austin er begge spillere der vil glide ind i toppen af vores lønstruktur, og hvis en central midtbanespiller skal det på det her hold, så SKAL det pinedød også være en der er dygtig i det fremadrettede spil, og kan tage noget ansvar for det ved siden af JJT, og gerne også når han ikke spiller. Palsson og Austin er store tunge duelspillere der fylder meget fysisk og sandsynligvis er bedre ledertyper end Izunna f.eks., jeg synes bare slet ikke det er nok til at skulle retfærdiggøre at gå ind og være en af de dyreste spillere i vores trup, til det mangler de nogle ting rent offensivt ift. den måde vi spiller på.

      Spillede vi 4-1-4-1 eller 4-2-3-1 var det en anden snak, omend jeg stadig ikke kan se visionerne i en dyr 32-årig Austin, men vi er simpelthen nødt til at have en central midt ved siden af JJT der også kan styre spillet fremad i banen, når vores kanter og backs ikke er dygtigere. Det kan ikke passe, at vores måske største sommersigning, skal være en central midt der ikke kan det.

      Comment


        @sheed: helt enig i, at en 'tung' midtbane ikke er lykken. Hvis der kommer en ny 6'er, så tror jeg Izunna er på vej videre. Nanna er back-up. Palsson/Austin + Izunna kan jeg heller ikke se nogen som helst mening i. Kan ikke se Izunna løfte det offensive ansvar på nogen måde.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          I min verden, så er OB nødt til at kigge på, hvor der kan hentes flest meter og markedsandele, ift. at man gerne vil lukke hullet op til subtoppen.

          Tror vi seriøst på, at en ansættelse af et par fuldtidstrænere mere til ungdomssetuppet, skal være det der lukker det hul? Det tror jeg ikke. For det første ligger afkastet af den investering tidligst 4-5 år ude i fremtiden. For det andet er vi stadig håbløst langt bagud bare top 5 af ungdomsafdelingerne herhjemme på især faciliteter, men for såvidt også på kultur og omdømme....
          (har lige cuttet lidt i citaten, men det er hele indlægget som sådan, at jeg svarer på)

          Jeg anerkender, at det er forskelligt, hvilke præferencer man har. For mig er det vigtigt, at der kommer folk op i gennem egne rækker med OB blod i årene. Og nej, selvfølgelig betyder en ekstra ungdomstræner ikke, at der står en ny Superligaspiller mere i morgen, men på den lange bane og for kulturen kan det være rigtigt vigtigt. Der er ingen, der siger, at man skal op på FCM’s 40% af spilletiden til akademispillere eller ligesom FCN stræbe efter 100% - mindre kan sagtens gøre det. Og selvfølgelig skal der være en balance mellem investering i ungdom og direkte i førsteholdet. Men det hjælper ikke at sylte ungdomsarbejdet fuldstændigt og investere det hele i førsteholdet. Sidst vi prøvede det, fik vi 3-4 gode år ud af det, indtil bunden var slået ud af kassen og vi stod tilbage med intet blivende ud over nogle dejlige minder om lige-ved-og-næsten.

          Og nej, vi lukker ikke hullet op til de bedste akademier hverken på den korte eller mellemlange bane, men derfor kan man sagtens arbejde på at opgradere og optimere det man har. Jeg synes heller ikke, at man skal lægge alle æggene i kurven med talentudvikling, som det f.eks. sker i FCN, og så er det klart, så bliver man heller ikke de bedste til det, medmindre man har langt flere penge end konkurrenterne – og det er vist ikke lige der, vi er.

          Og ja, vi har mistet nogle af vores største talenter, før vi har set dem på seniorplan, men sådan er det jo for de danske klubber nu til dags. De bedste talenter ryger tideligt ud (især med de nye homegrown regler). Det har vi jo lige set et godt eksempel på i selv mægtige FCK.
          Vi skal som klub arbejde henimod, at det som Fynsk talent er helt naturligt at vælge OB – og der er vi altså allerede et pænt stykke af vejen. Og ja, så vil der altid være nogle der er til fals for bedre faciliteter og store forhold i både Danmark og udlandet, og sådan er det så. Jeg vil hellere dem, som vil OB, og dem skal vi sørge for, at vi kan tilbyde et rigtigt godt udviklingsmiljø.

          Ja, det har set skidt ud for AaB i år, men det er altså den samme strategi, som har givet dem mesterskaber indenfor de sidste år. Det har givetvis kostet dem noget, at Lynge er trådt mere og mere i baggrunden. Men de har jo så netop ungdomsarbejdet også at falde tilbage på (så en Mæhle kan skydes afsted for 10 mio.) Hvordan havde det ikke set ud for dem, hvis de ikke havde haft det? Dit argument er selvfølgeligt, at hvis de havde investeret mere i rekrutteringen, så havde de også ramt mindre forkert, hvilket givetvis er rigtigt, men med det budget de har (og vi også har), så kan man med alt sandsynlighed ikke alene rekruttere sig til de to mesterskaber AaB har opnået de sidste 10 år (De to andre hold, der har kunne drille FCK i den periode: FCM og FCN er sjovt nok også stærk funderet i ungdomsarbejdet).
          Så jeg ser personligt hellere en model tættere på AaB’s, and at vi med ”sikkerhed” investerer os ind i subtoppen. Vi har nogle af de samme geografiske fordele, selvom broerne desværre ikke er så lukkede, som de var en gang. Alligevel tror jeg på, at med det, der allerede er sat i gang, og de opgraderinger, som der forhåbentligt også er i støbeskeen, vil vi begynde om et par år at se flere spillere komme op fra vores ungdomsafdeling, og det vil glæde MIT stribede hjerte.

          Men som sagt, så anerkender jeg fuldt ud, at det er en smagssag.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Nævn mig i øvrigt gerne de store skæverter FCK har lavet de sidste to år, efter de lavede et paradigmeskifte ift. deres rekruttering. Vi kan passende sammenligne med dem med de andre tophold og os selv, så vi se hvor hitraterne nogenlunde ligger.
            Har de ikke for nylig (6 mdr siden?) sendt en sydamerikaner tilbage efter 6 mdr i klubben?
            Derudover er de fleste på tipsbladets flophold kandidater til skæverter:
            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-i-superligaen

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
              (har lige cuttet lidt i citaten, men det er hele indlægget som sådan, at jeg svarer på)

              Jeg anerkender, at det er forskelligt, hvilke præferencer man har. For mig er det vigtigt, at der kommer folk op i gennem egne rækker med OB blod i årene. Og nej, selvfølgelig betyder en ekstra ungdomstræner ikke, at der står en ny Superligaspiller mere i morgen, men på den lange bane og for kulturen kan det være rigtigt vigtigt. Der er ingen, der siger, at man skal op på FCM’s 40% af spilletiden til akademispillere eller ligesom FCN stræbe efter 100% - mindre kan sagtens gøre det. Og selvfølgelig skal der være en balance mellem investering i ungdom og direkte i førsteholdet. Men det hjælper ikke at sylte ungdomsarbejdet fuldstændigt og investere det hele i førsteholdet. Sidst vi prøvede det, fik vi 3-4 gode år ud af det, indtil bunden var slået ud af kassen og vi stod tilbage med intet blivende ud over nogle dejlige minder om lige-ved-og-næsten.
              Jeg synes ikke, at du kan sammenligne det OB gjorde for 10 år siden, og så det jeg foreslår, for dengang investerede man alle pengene i fodboldspillere, men fik aldrig skabt et setup omkring førsteholdet der gjorde, at vi også kunne fastholde kontinuiteten, når sportsdirektøren røg, som det f.eks. skete dengang Brink og Co røg på porten. Da stod vi med håret i postkassen, for pludselig var det op til TC og Clausen at forvalte det sportslige ansvar, og vi kender jo alle enden på den historie.

              Hvad hvis vi ender med at præstere katastrofalt i næste sæson, og bliver nødt til at fyre JH og/eller Kent? Har vi så et apparat bag holdet der kan holde fast i tøjlerne sportsligt, eller står vi nærmest uden både kaptajn og besætning lige pludselig? Det er det der er min bekymring.

              Jeg taler ikke for at afvikle talentarbejdet eller skrue ned ift. hvad der er nu, jeg taler om, hvordan du lige nu fordeler de midler der er til rådighed bedst ift. ROI inden for en overskuelig årrække, og der kan jeg simpelthen ikke se, at de beskedne tiltag der gøres på talentfronten realistisk kan gøre den store forskel.

              Du omtaler det som en model til at investere sig ind i subtoppen med større sikkerhed, men skal man ikke op i subtoppen på talentdelen som minimum, for at kunne anse det som en troværdig forretningsmodel? Der er vi trods alt langt fra og kommer det næppe inden for en lille håndfuld år, især ikke med den forsigtighed der investeres med og de elendige faciliteter vi kan tilbyde. Skal vi vente +5 år på, at OB igen har et setup der gør, at man med større sikkerhed kan lægge sig stabilt i subtoppen, og indtil da håbe på at positive udsving på kurven kan give enkelte top 4-5 sæsoner? Vi skal jo huske, at AGF samtidig har ambitioner om at øge spillerbudgettet kontinuerligt, samtidig med at der ligger tre klubber klart foran pt.

              Jeg tror på, at OB skal indse, at vi lige nu bare ikke har forudsætningerne for at lave et talentarbejde i en nær fremtid, der kan være den største grundpille i vores seniorhold fremover. Vi har Fyn, men det er også den eneste forudsætning vi har lige nu, for at kunne lave et talentprogram der kan konkurre med bare de næstbedste herhjemme. Omvendt kan man også vende det om og sige, at Fyn også kan være en begrænsning, ift. at tiltrække spillere ude fra. Man kan måske tiltrække nogle fra Vestsjælland og Øst/Sønderjylland, men ellers er vi bare ude i radiusser der gør, at FCM, AaB, FCN, FCK, Brøndby er tættere på geografisk, og af indlysende årsager også er mere tiltrækkende.

              Personligt tror jeg, at det er naivt at tro, at OB skal kunne være kontinuerligt i laget lige under FCK en dag i fremtiden, med meget mere end 25-30% af spilleminutterne fordelt på egenudviklede spillere, så længe det næsten udelukkende er fynske. Når FCN snakker om deres 100%, er det jo også baseret på, at de har en potentiel guldåre fra det måske bedste akademi Afrika, som immervæk er et lidt større vækstlag end Fyn.

              Når FCM snakker om deres egenudviklede spillere udgør over 40% nu, er der kun to jeg kan få øje på, der skulle komme fra noget der ligner Midtjylland, i Nicolaisen og Nissen. Ellers er der Riis fra Haderslev, Rømer fra Køge, Anderson og Duelund fra Århus og hentet i AGF, Mads Thychosen fra Vejle, Hassan og Onuachu fra Nigeria og Kairinen fra Finland. Det har ikke super meget med Midtjylland og lokal forankring at gøre i min verden, men er et vidnesbyrd om, at du selvfølgelig er nødt til at række uden for egen region og potentielt også landegrænser, hvis du vil høre til i toppen af dansk fodbold, samtidig med at du har en ambition om at spille med mange egenudviklede spillere.

              Virkeligheden ift. AaB og det mesterskab, er jo også, at det kom på baggrund af nogle generationstalenter der kom nogenlunde samtidig, og en træner der virkelig forstod at forløse dem. Spillere som Kusk, Thomsen og Dalsgaard var og er unikke, og jeg synes godt, at man kan tillade sig at sige, at de har haft problemer med at hive talenter op de sidste 3-4 år, der har kunne levere i nærheden af deres niveau. Men de hjemmedyrkede talenter, var så også supleret af talenter hentet udefra, som Spalvis, Nicolaj, Larsen og Thelander, plus at man havde de helt rigtige støttespillere på det rigtige tidspunkt i deres karrierer, i Würtz, Augo, Risgård og KEP.

              Lige nu laver vi bare ikke ligeså dygtige talenter, vi formår slet ikke at hente de rigtige støttespillere, og udover Tingager(som dog var 23 da han fik debut) og Yao, har vi heller ikke rigtigt hentet unge spillere i deres spæde start med seniorbold, som vi så har kunnet tage ind og udvikle.

              Så er spørgsmålet jo så i bund og grund, om vi skal bruge de penge der er til rådighed på at optimere mulighederne for at få bedre fynske talenter op og så håbe på, at den bævrende hånd rammer mere rigtigt med støttespillere og talenter udefra i fremtiden, eller om vi skal investere i at give os selv bedre vilkår for at finde de rigtige støttespillere og talenter udefra, og så håbe på, at vi kan skabe og tiltrække dygtige nok fynske spillere, til at de kan gå ind på 1. holdet i fremtiden.

              Selvom jeg er født på OUH og vokset op 500 meter fra stadion, så er jeg pragmatikeren der hælder til den sidste løsning, da det i min verden er det der giver OB de bedste vilkår, især på kort sigt men også på langt sigt, for at komme tilbage til subtoppen af dansk fodbold igen. Grundlæggende er det dét, som betyder mest for mig.

              Comment


                Hører forlydende om at vi har haft en tysker på besøg til tests og snakke. Skulle være midtbanespiller og har 1 bundesligaklub på cv samt en 2.bundesliga klub..
                Kender ikke navnet og status pt.. Siger til hvis jeg hører mere

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Hører forlydende om at vi har haft en tysker på besøg til tests og snakke. Skulle være midtbanespiller og har 1 bundesligaklub på cv samt en 2.bundesliga klub..
                  Kender ikke navnet og status pt.. Siger til hvis jeg hører mere
                  Kørte han tilfældigvis i en bil med dortmund logo? Det er et rygte som kommer ved hvert transfervindue efterhånden :-D

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                    Kørte han tilfældigvis i en bil med dortmund logo? Det er et rygte som kommer ved hvert transfervindue efterhånden :-D
                    Dortmund er ikke klubben nej

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Hører forlydende om at vi har haft en tysker på besøg til tests og snakke. Skulle være midtbanespiller og har 1 bundesligaklub på cv samt en 2.bundesliga klub..
                      Kender ikke navnet og status pt.. Siger til hvis jeg hører mere
                      Ærgerligt vi ikke lige har "Plum" i topform længere, han havde lige trukket listen ud af regnearket

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                        Ærgerligt vi ikke lige har "Plum" i topform længere, han havde lige trukket listen ud af regnearket
                        http://www.transfermarkt.co.uk/spiel...=alle&yt0=Show

                        Så er det bare at finde ham

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af chri431j Se indlæg
                          Dette er kun hvis han ikke er på kontrakt

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Hører forlydende om at vi har haft en tysker på besøg til tests og snakke. Skulle være midtbanespiller og har 1 bundesligaklub på cv samt en 2.bundesliga klub..
                            Kender ikke navnet og status pt.. Siger til hvis jeg hører mere
                            Spændende. Der er jo 100vis af muligheder, men har forsøgt at finde et par navne baseret på flg:

                            * tidl. talent; heraf det flotte CV; men slog aldrig helt til, deraf kan vi komme i betragtning. Alternativt en meget skadet spiller.
                            * hvis det er en central midtbanespiller; så giver det mindre mening umiddelbart med et talent. Derfor en spiller med erfaring.

                            Et par bud:

                            https://www.transfermarkt.de/tom-try.../spieler/93831 Tom Trybull er tidl Werder-talent, der ikke slog til i Werder og siden har trekket lidt rundt for at finde sted at slå igennem; senest i Addo i Holland.

                            https://www.transfermarkt.de/tom-try.../spieler/93831 Johannes Flum - en god bundesliga-spiller indtil forår 2014, hvor skadeshelvede starter. Derfra løb hans kontrakt med Eintracht ud, og her i foråret har han prøvet i St. Pauli, men uden så meget spilletid. Passer godt ind i OBs 'køb en spiller uden knæ og se om det går'-historik.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Spændende. Der er jo 100vis af muligheder, men har forsøgt at finde et par navne baseret på flg:

                              * tidl. talent; heraf det flotte CV; men slog aldrig helt til, deraf kan vi komme i betragtning. Alternativt en meget skadet spiller.
                              * hvis det er en central midtbanespiller; så giver det mindre mening umiddelbart med et talent. Derfor en spiller med erfaring.

                              Et par bud:

                              https://www.transfermarkt.de/tom-try.../spieler/93831 Tom Trybull er tidl Werder-talent, der ikke slog til i Werder og siden har trekket lidt rundt for at finde sted at slå igennem; senest i Addo i Holland.

                              https://www.transfermarkt.de/tom-try.../spieler/93831 Johannes Flum - en god bundesliga-spiller indtil forår 2014, hvor skadeshelvede starter. Derfra løb hans kontrakt med Eintracht ud, og her i foråret har han prøvet i St. Pauli, men uden så meget spilletid. Passer godt ind i OBs 'køb en spiller uden knæ og se om det går'-historik.
                              Har forsøgt lidt på sms her til aften. Jeg ved han ved en masse da kontakterne før har været lige i øjet. ikke min bedste ven eller en jeg snakker med til daglig så den er ikke super nem. Men fik 2 info mere.. Jeg poster dem da han 100% ikke læser med herinde. Håber godt nok at de passer og jeg ikke bliver helt til grin..

                              1) han skulle have dobbelt statsborgerskab da faderen vist var mørk i huden og moderen tysk. Så han var lidt mulat(hans ord ikke mit)
                              2) Han skulle på et tidspunkt have spillet i Skt Pauli eller Herta Berlin(citat: Det var vidst en af de 2).

                              Thats all i know. Tvivler på at jeg får mere. Tro på det eller lad være..

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Har forsøgt lidt på sms her til aften. Jeg ved han ved en masse da kontakterne før har været lige i øjet. ikke min bedste ven eller en jeg snakker med til daglig så den er ikke super nem. Men fik 2 info mere.. Jeg poster dem da han 100% ikke læser med herinde. Håber godt nok at de passer og jeg ikke bliver helt til grin..

                                1) han skulle have dobbelt statsborgerskab da faderen vist var mørk i huden og moderen tysk. Så han var lidt mulat(hans ord ikke mit)
                                2) Han skulle på et tidspunkt have spillet i Skt Pauli eller Herta Berlin(citat: Det var vidst en af de 2).

                                Thats all i know. Tvivler på at jeg får mere. Tro på det eller lad være..
                                Spændende.

                                https://en.m.wikipedia.org/wiki/Charles_Takyi - ved ikke om jeg vil kalde ham mulat. Men han var jo i Horsens, så måske alarmklokkerne ringer nu, haha.

                                Ellers kan folk jo selv gå listerne i gennem:

                                https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...esliga_players

                                Ved dog ikke om han figurerer her, hvis han er født i Tyskland osv.

                                Comment

                                Working...
                                X