Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    og det i sig selv vil jo være positivt.

    2 måder at styrke truppen på - direkte til start 11 og så skubbes folk ud på bænken, eller man kan handle direkte til at gøre bredden bedre. Men er han så dyr i drift - så er det næppe en breddespiller vi er ude i.

    Umiddelbart ikke noget rygte man flipper vildt ud over - må kunne gøres bedre, men rart der bliver kigget.

    (nu var jh og kent jo også ved at hente ham....var det ikke fellah? og de påstod han ville være en forstærkning....så kan jo også være vi bare ser forskelligt på hvad en "forstærkning" er)
    Tror desværre det er den verden de lever i. Vi er ikke super attraktive og mulighederne er små mm man betaler kassen

    Comment


      Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
      Synes også, hvis sol og vind skal gøres lige op, at det er på tide, at der er nogen, der tømmer ud i vores overskudslager. Ligesom vi så ofte har gjort det hos andre

      God idé med Yao. En spiller som Buus burde vel også lejes ud, hvis man altså mener, at han har potentiale til at udvikle sig til en stabil Superligaspiller.
      Ja Buus burde også lejes ud hvis man mener at det niveau han kan komme ind på i en ny klub er højere end træningsniveauet i OB samt alle reservekampene.. Men Yao bør 100% lejes ud uanset hvad. Han skal bare have masser af spilletid

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Tror desværre det er den verden de lever i. Vi er ikke super attraktive og mulighederne er små mm man betaler kassen
        Muligheder er små så længe du giver dig selv det dogme, at man ikke må købe uden for landets grænser. Som Troels Bech sagde den anden dag, så er danske spillere dyre ift. deres kvalitet, derfor er der god mening i at også at finde nogle spillere i andre markeder. Med den nuværende position vi har, må vi leve med at hente spillere med store spørgsmålstegn fra halvdårlige hold, og det endda på halvdyre kontrakter.

        Der er sikkert mange der mener, at det er den bedste metode til at komme tilbage igen til subtoppen af dansk fodbold. Jeg er imidlertid ikke en af dem.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold...sbjerg-anforer

          Vi er angiveligt ude efter Victor Palsson.

          Hvis det er den sportslige ledelses bud på en "forstærkning" til midtbanen, så kan jeg godt mærke, at min tro på deres evner i transfermarkedet fortsat er på vej i den gale retning. Palsson er en fin spiller, men jeg kan simpelthen ikke se, at han skulle være en klar forstærkning ift. Izunna.

          Palsson går angiveligt til 125.000 om måneden i Esbjerg, svarende til noget der vil ligne den 4. højeste lønning i vores trup, med AK, Jönne og KEP som de bedre betalte. Med mindst tre danske hold i spil og mange udenlandske, går han næppe meget ned i løn i næste kontrakt. Læg dertil, at der skal betales en transfer, næppe under 1 mio.

          Er han virkelig så god, at han skal ind og være vores omtrent 4. bedst betalte spiller? Har han bare det vi står i mangler, og kan det betale sig at bruge velsagtens størstedelen af det tilbageværende råderum på ham? Det kan jeg virkelig ikke se!
          Lønnen og økonomien skal jeg ikke forholde mig til, men ser Palsson som bedre end Izunna (der har leveret et godkendt forår). Palsson er en naturlig leder på og uden for banen, det er Izu ikke, Palsson er også en faktor i hovedspillet og han kan spille central forsvarer uden problemer. Han er anfører i Esbjerg, det kunne han også blive i OB - på sigt. I spillet langs jorden, der ser jeg Izu og Palsson som jævnbyrdige, både offensivt og defensivt.

          Ser da hellere Daniel Høegh eller Mads Albæk, meget hellere, men er det muligt......

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
            Lønnen og økonomien skal jeg ikke forholde mig til, men ser Palsson som bedre end Izunna (der har leveret et godkendt forår). Palsson er en naturlig leder på og uden for banen, det er Izu ikke, Palsson er også en faktor i hovedspillet og han kan spille central forsvarer uden problemer. Han er anfører i Esbjerg, det kunne han også blive i OB - på sigt. I spillet langs jorden, der ser jeg Izu og Palsson som jævnbyrdige, både offensivt og defensivt.

            Ser da hellere Daniel Høegh eller Mads Albæk, meget hellere, men er det muligt......
            Pt vil jeg sige nej

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Muligheder er små så længe du giver dig selv det dogme, at man ikke må købe uden for landets grænser. Som Troels Bech sagde den anden dag, så er danske spillere dyre ift. deres kvalitet, derfor er der god mening i at også at finde nogle spillere i andre markeder. Med den nuværende position vi har, må vi leve med at hente spillere med store spørgsmålstegn fra halvdårlige hold, og det endda på halvdyre kontrakter.

              Der er sikkert mange der mener, at det er den bedste metode til at komme tilbage igen til subtoppen af dansk fodbold. Jeg er imidlertid ikke en af dem.
              Jeg er lidt delt på denne. Er satme glad for at vi ikke henter alle mulige Georgiere, grækere osv som er vildt ringe og sjældent bliver en succes..
              Men vil gerne se flere ala Makrini,Grytebust og Joan...
              Men som udgangspunkt har jeg det fik med en stor dansk stamme krydret med få rigtig gode udlændinge

              Comment


                Well halvdelen af vores transferstrategi går vel ud på, at hente de mindst ringe fra nedrykkerne og bundholdene, og tro, man kan komme i top 6 med denne magiske blanding

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  Well halvdelen af vores transferstrategi går vel ud på, at hente de mindst ringe fra nedrykkerne og bundholdene, og tro, man kan komme i top 6 med denne magiske blanding
                  Som andre fattige midterhold gør i de fleste lande. Det er vores lod. Så det gælder bare om at have en sportsdirektør der plukker de rigtige...

                  And in there lies the problem

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Som andre fattige midterhold gør i de fleste lande. Det er vores lod. Så det gælder bare om at have en sportsdirektør der plukker de rigtige...

                    And in there lies the problem
                    Forkert.

                    Problemet er, at vi forsøger at gøre som alle andre, og går alt for simpelt og barokt til værks, med folk som JH i spidsen. Deri lægger problemet.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Som andre fattige midterhold gør i de fleste lande. Det er vores lod. Så det gælder bare om at have en sportsdirektør der plukker de rigtige...

                      And in there lies the problem
                      Ja det udstiller endnu engang JH problemet er også at vi kommer til at samle på tabere det vil være rart at få nogle vindere ikke den type vindere som er blevet mæt, men den ærgerlige type, som vil vinde mere

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Forkert.

                        Problemet er, at vi forsøger at gøre som alle andre, og går alt for simpelt og barokt til værks, med folk som JH i spidsen. Deri lægger problemet.
                        At gøre det samme som alle andre er vel ikke et problem hvis du bare er den bedste til det?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Ja det udstiller endnu engang JH problemet er også at vi kommer til at samle på tabere det vil være rart at få nogle vindere ikke den type vindere som er blevet mæt, men den ærgerlige type, som vil vinde mere
                          Vindere vil da ikke til OB. Med mindre det er vinderne af 2.div

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            At gøre det samme som alle andre er vel ikke et problem hvis du bare er den bedste til det?
                            Nej og Sønderjyske er et godt sted at kigge hen. De har hentet mange spillere som også var på tale her. De spillere fik huk her på forum. Men Sønderjyske har klaret det bedre de seneste sæsoner.

                            Det handler om at hente de rigtige spillere, scout ordenligt!

                            Det er dyrt at være fattig så længe vi bliver ved med at købe lort.

                            Lad os kigge mod England. For nogle år siden køber Liverpool, Lovren i Southampton for 21,5 mio£ Købt i Lyon for 8,5 mio£
                            Southampton køber så Van Dijk i Celtic for 13,5 mio£
                            Nu er Van Dijk rygtet til bla. Liverpool til en pris på 60 mio£

                            Endnu engang køb nu for helved de rigtige spillere til den rigtige pris.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                              Nej og Sønderjyske er et godt sted at kigge hen. De har hentet mange spillere som også var på tale her. De spillere fik huk her på forum. Men Sønderjyske har klaret det bedre de seneste sæsoner.

                              Det handler om at hente de rigtige spillere, scout ordenligt!

                              Det er dyrt at være fattig så længe vi bliver ved med at købe lort.

                              Lad os kigge mod England. For nogle år siden køber Liverpool, Lovren i Southampton for 21,5 mio£ Købt i Lyon for 8,5 mio£
                              Southampton køber så Van Dijk i Celtic for 13,5 mio£
                              Nu er Van Dijk rygtet til bla. Liverpool til en pris på 60 mio£

                              Endnu engang køb nu for helved de rigtige spillere til den rigtige pris.
                              Man siger at man lærer af sine fejl... På det grundlag/ordsprog må JH være på vej til en fejlfri sæson?...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                At gøre det samme som alle andre er vel ikke et problem hvis du bare er den bedste til det?
                                Nej, det kan man sige, men grundlæggende er jeg imod, at man overdrager så meget magt og ansvar i en så vigtig beslutningsproces til så få personer. Når man tænker på, hvor mange trænere man har inde over sin ungdomsudvikling f.eks., undrer det mig i den grad, at man ikke ofrer flere ressourcer og har flere folk inde over sin scouting og transfers.

                                Det er alt andet end lige på transfermarkedet, at du finder størstedelen af din trup, at du investerer flest penge, og hvor du kan lave de største økonomiske gevinster, og tilsvarende formøble meget store beløb, hvis du ikke kan ramme rigtigt. OB er stadig langt mere afhængige af at kunne finde gode spillere på markedet, end at udvikle dem selv.

                                Hvilken sportsdirektør i Danmark har kontinuerligt bevist, at han kan finde spillere i markedet inden for en fornuftig økonomi og uden de store sportslige udfald? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen, og sådan må det naturligt også være, hvis man træffer beslutninger på et så lidt oplyst grundlag, som der kan ligge bag spillerhandler i danske klubber.
                                Last edited by Sheed; 06-06-2017, 20:13.

                                Comment

                                Working...
                                X