Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2014 - ønsker og muligheder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Offensiv boldbehandling......?!?!?!?!?!?!?! hvad fanden er det, og uden at vide det, så er vi nok de dårligste til at etablere en offensiv i DK. Pinligt at se på.
    Jeg synes bare at både Falk, Schoop, Ruud og til dels Spelmann fik vist at de evner at spille de svære snævre afleveringer med den fart og præcision der skal til for at åbne et forsvar. Der var mange gange undervejs i vores højreside, hvor jeg var synes der blev spillet et højt anlagt spil, med succes. Der var rigtig mange situationer hvor GF defensiven fik clearet med nød og næppe. Sværhedsgraden var i hvert fald højere end jeg har set fra vores modstandere i denne sæson.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af stifness Se indlæg
      Jeg synes bare at både Falk, Schoop, Ruud og til dels Spelmann fik vist at de evner at spille de svære snævre afleveringer med den fart og præcision der skal til for at åbne et forsvar. Der var mange gange undervejs i vores højreside, hvor jeg var synes der blev spillet et højt anlagt spil, med succes. Der var rigtig mange situationer hvor GF defensiven fik clearet med nød og næppe. Sværhedsgraden var i hvert fald højere end jeg har set fra vores modstandere i denne sæson.
      men er det noget vi skal ønske os? Det er lige som at ønske sig en høj boldbesiddelses procent - det kan være fint nok, en måde at forsvare på/kontrollere eller skabe kampen - men en høj% er i sig selv ikke meget værd - hvad vil man med det er da langt mere interessant.

      - Vi er hamrende ineffektive - så hvorfor ikke gøre det simple lidt oftere? Jeg så gerne der blev hakket på kassen udefra lidt oftere....jeg syntes tit det bliver for kompliceret og man vælger at spille bolden hen hvor der er flest modstandere - og derved gør det sværere for en selv at komme til afslutning.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
        Jim Larsen er stor og rigtig stærk i hovedspillet. Også farlig på dødbolde (hvilket vi i den grad mangler). Som jeg husker det også fornuftig med fødderne. En svaghed er vel fart. Men grundlæggende ville jeg helt klart se ham som en forstærkning (han er en type vi godt kunne bruge).

        Men når alt det er skrevet tror jeg det er ret urealistisk. Brøndby henter ham sikkert.
        http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis...hedsliste=true

        Kure og Danny Olsen til OB, ja tak.

        Comment


          Begge kunne være en god mulighed ja..

          Comment


            Danny Olsen er vel kun aktuel i tilfælde af salg af nogle af vores profiler.
            Og er Kure god nok?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
              Danny Olsen er vel kun aktuel i tilfælde af salg af nogle af vores profiler.
              Og er Kure god nok?
              Anders Kure tror jeg vil være en fremragende forsvarsstyrmand som unge folk som KL, Høegh, Emil PJ og Magnus Pedersen vil kunne lære meget af. Samtidig udløber hans kontrakt nu, så økonomisk bør det ikke vælte noget for os.
              Mht Danny O. :
              "BT skriver desuden, at Danny Olsen i tilfælde af nedrykning har en ganske beskeden frikøbsklausul skrevet ind i sin aftale." Hvis Emil Larsen som forventet ryger videre, samtidig med kontraktudløb for Skoubo, AMC og Vadocz , så vil jeg gætte på vi har lidt penge at hente spillere for.

              Skender (Toppel/Radza)
              Diarra (Desler). Kure (Høegh) KL (Emil PJ.) Ari/JBL
              Falk (Lukas J.) Spelmann (Schoop), Azer (O'Brien) Danny O.
              Baskim (Anders Thomsen/Raben) Dalgaard/Okotie (Bodul)

              Comment


                Jeg ved godt at vi de sidste 2 sæsoner er endt 10'er, men Anders Kure og Danny Olsen er fandme uambitiøst. Okotie har jeg ikke set spille så satans meget til at jeg kan udtale mig om ham.
                Skender? Jeg kan ikke se ham forstærke os synderligt og så taler hans alder imod ham.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                  Jeg ved godt at vi de sidste 2 sæsoner er endt 10'er, men Anders Kure og Danny Olsen er fandme uambitiøst. Okotie har jeg ikke set spille så satans meget til at jeg kan udtale mig om ham.
                  Skender? Jeg kan ikke se ham forstærke os synderligt og så taler hans alder imod ham.
                  Enig. Anders Kure og Danny Olsen er totalt uambitiøst. Helt ærlig Anders Kure er jo på ingen måde bedre end Høegh og KL, og skal vi have fat i en ny midterforsvar, skal det være en som rent faktisk kan forstærke holdet.

                  Danny Olsen er ikke min kop the. Jeg synes han er lidt af en bimse-spiller, hvis repertoire ikke rigtig byder på andet end et par lucky punches i ny og næ hvad angår skud udefra. Pænt nej tak til begge herfra.

                  Okotie har lavet kasser for SE, men om han er god nok til OB, vil jeg lade andre bedømme.

                  Jeg tror dog desværre ikke, at vi har mulighed for at hente spillere fra hylder højere oppe end de omtalte spillere, og i det tilfælde ser jeg ærlig talt hellere, at vi satser på vores egne unge.

                  Comment


                    Har du med i dine betragtningerat vi kommer til at stå med et temmelig urutineret forsvar, bestående af Diarra, Høgh, Larsen, og måske Barret . i givet fald der ikke købes erfaring. Jeg er ikke overbevist om, at de unge gutter kan håndtere opgaven uden. Ruud rejser, og AMC er nået ud over et punkt hvor han kan bruge sin rutine.
                    Last edited by sinus; 08-05-2014, 22:26.
                    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                    Comment


                      Håber (heller) ikke på Kure, ser hellere Hallgrimur Jonasson der har kontraktudløb til vinter.

                      Comment


                        Man har godt nok ikke set meget af Danny Olsen det sidste år, hvis man ikke kan se hans berettigelse på et OB hold. Man finder ikke en meget bedre motor på den centrale midt i Superligaen der er så farlig offensivt. Læg dertil hans fremragende skud og giftige dødbolde. Kan han fås inde for rimelige økonomiske grænser, vil det være himmelråbende idiotisk at sige nej.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Man har godt nok ikke set meget af Danny Olsen det sidste år, hvis man ikke kan se hans berettigelse på et OB hold. Man finder ikke en meget bedre motor på den centrale midt i Superligaen der er så farlig offensivt. Læg dertil hans fremragende skud og giftige dødbolde. Kan han fås inde for rimelige økonomiske grænser, vil det være himmelråbende idiotisk at sige nej.
                          Der må jeg altså
                          skynde mig at erklærer mig enig. Danny Olsen vil for mig være en drømmesigning. Indtil han blev skadet var han den altoverskyggene profil på agf-holdet og samtidig var hab i efteråret profil på et potentielt guldhold. Hvis det ikke kan bruges i OB så ved jeg sgu ikke hvilke der skal hentes med den økonomi vi har at gøre godt med!!

                          Comment


                            Nogen der ved, hvorfor Anders K. Jacobsen ikke havnede i OB?

                            I 2012 var der snak om, at vi var interesseret i ham. Dengang sagde Poul Hansen til bold.dk:

                            "- jeg skal da helt sikkert have en snak med Anders på tidspunkt."

                            Hvad fa'en har Poul sagt ved den samtale, der har skræmt Anders K. Jacobsen væk?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              men er det noget vi skal ønske os? Det er lige som at ønske sig en høj boldbesiddelses procent - det kan være fint nok, en måde at forsvare på/kontrollere eller skabe kampen - men en høj% er i sig selv ikke meget værd - hvad vil man med det er da langt mere interessant.

                              - Vi er hamrende ineffektive - så hvorfor ikke gøre det simple lidt oftere? Jeg så gerne der blev hakket på kassen udefra lidt oftere....jeg syntes tit det bliver for kompliceret og man vælger at spille bolden hen hvor der er flest modstandere - og derved gør det sværere for en selv at komme til afslutning.
                              Den statistiske sammenhæng mellem boldbesiddelse og antal point er næsten direkte proportionel over tid. I den enkelte kamp kan der sagtens være ræson i at spille simpelt, men set over en sæson er det som regel de tre hold med mest boldbesiddelse der tager medaljerne. Derfor er det vigtigt at man tør at øve sig på at have bolden meget, ellers lærer man ikke at dominere kampen.

                              på samme måde kan man sige at det giver en mindre fejlprocent at spille den sikre aflevering sidelæns eller bagud, men det gør jo ikke særlig ondt på modstanderen, og man bliver i hvert fald ikke bedre til at tage de rigtige beslutninger, spille de snævre afleveringer, og fastholde bolden under pres, hvis ikke man tør at gøre det.

                              Vi har spillerne som har de tekniske evner, og modet, til at spille det højt anlagte spil og det må ikke pilles ud af dem. Det forestiller jeg mig at Troels har tænkt rigtig meget over. Når først selvtilliden indfinder sig på holdet, så tror jeg vi ser en stejl stigning i præstationerne, og så bliver det rigtig ubehageligt at møde os.

                              jeg tror at Holdet har betalt rigtig mange lærepenge de sidste 2-3 år, og at de har fået hår på brystet. Falk, Høegh, K.Larsen, Kadrii, Emil har alle rundet, eller runder meget snart 100 superligakampe, og det betyder også, at vi begynder at se mere stabile præstationer. De har kæmpet mod nedrykningsspøgelset i en meget stor del af deres profkarriere og det er netop derfor jeg tror vi bliver markant bedre i næste sæson. De har vænnet sig til presset, og derfor er jeg overbevist om,at når nedrykningsstregen på et tidspunkt ikke er et issue, så kommer det højt anlagte spil kommer til sin ret.

                              Jeg har længe været ambivalent omkring Troels, men er kommet til den konklusion, at jeg tror på det han har gang i. Selvom der nok ikke er mange der deler det synspunkt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                                Har du med i dine betragtningerat vi kommer til atstå med et temmelig urutineret forsvar, bestående af Diarra, Høgh, Larsen, og måske Barret . i givet fald der ikke købes erfaring. Jeg er ikke ikke overbevist om, at de unge gutter kan håndtere opgaven uden. Ruud rejser, og AMC er nået ud over et punkt hvor han kan bruge sin rutine.
                                Som jeg ser det, så kan det umuligt blive værre end med den såkaldt rutinerede AMC på holdet. Han render da rundt og laver flest fejl af alle nede i det forsvar, vil jeg påstå.

                                Så det kan umuligt blive værre.

                                Men vi skal have nyt blod ind. Og ikke nødvendigvis en super-rutineret én - bare én der fungerer bedre end AMC gør både for sig selv og sammen med de andre.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X