Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2014 - ønsker og muligheder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Transfervinduet sommeren 2014 - ønsker og muligheder

    Et vindue er lukket og et andet åbner "snart".

    Da vinterens vindue har været særdeles stille må vi forventer et særdeles travlt forår og sommer for vores sportschef.

    Ikke mindre end 10 1. holdsspillere og 4 talenter har kontraktudløb:

    Ruud 30.06.14
    Kriztian 30.06.2014
    Skoubo 30.06.14
    AMC 30.06.14.
    Mustafa Abdellaoue 30.06.2014
    Dusan Djuric 30.06.2014
    Jeppe Hansen 30.06.2014
    * Casper Radza 30.06.14
    * Niclas Vemmelund 30.06.14
    * Jacob Barret Laursen 30.06.2014
    * Jacob Rasmussen (f) 30.06.14
    * Mikkel Desler (dm) 30.06.14
    * E.P. Jørgensen (f) 30.06.14
    * Mark Kongsted (m) 30.06.14

    og derudover har vi vel stadig risiko for at Falk, Kadrii og ikke mindst Emil på et tidspunkt skal videre.

    Af ovennævnte er der dog "kun" 2-3 måske 4 der figurerer i startopstillingen.

    Jeg har noteret mig at en del klubber har hentet spillere fra sommeren, herunder OB med Lucas Jensen.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    sommerens vindue liver helt sikkert mere interessant end det netop overståede, listen over kontraktudløb er en blandet landhandel af start11'ere og talenter og noget "fyld". Ruud og Vadòcz er helt sikkert væk til den nye sæson og så kommer listen af unge og gamle med forskellig status i truppen med AMC, Skoubo, Mos og Dusan som de mest prominente hvor der måske forsøges at forlænge med "et par stykker" dernæst de oplagte talenter med JBL,Desler, Radza, EPJ og måske Kongsted resten skal vel håbe på endnu en udviklingskontrakt og dem jeg ikke har nævnt skal vel "bare videre" med karrieren et andet sted.
    Personligt ser jeg gerne forlængelser med Mos og JBL og Dusan, Radza, EPJ og Desler...AMC og Skoubo er jeg meget i tvivl om, de bringer en masse rutine og erfaring men det er ikke altid nok.
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Et vindue er lukket og et andet åbner "snart".

      Da vinterens vindue har været særdeles stille må vi forventer et særdeles travlt forår og sommer for vores sportschef.

      Ikke mindre end 10 1. holdsspillere og 4 talenter har kontraktudløb:

      Ruud 30.06.14
      Kriztian 30.06.2014
      Skoubo 30.06.14
      AMC 30.06.14.
      Mustafa Abdellaoue 30.06.2014
      Dusan Djuric 30.06.2014
      Jeppe Hansen 30.06.2014
      * Casper Radza 30.06.14
      * Niclas Vemmelund 30.06.14
      * Jacob Barret Laursen 30.06.2014
      * Jacob Rasmussen (f) 30.06.14
      * Mikkel Desler (dm) 30.06.14
      * E.P. Jørgensen (f) 30.06.14
      * Mark Kongsted (m) 30.06.14

      og derudover har vi vel stadig risiko for at Falk, Kadrii og ikke mindst Emil på et tidspunkt skal videre.

      Af ovennævnte er der dog "kun" 2-3 måske 4 der figurerer i startopstillingen.

      Jeg har noteret mig at en del klubber har hentet spillere fra sommeren, herunder OB med Lucas Jensen.
      der vil helt sikkert ske mere til sommer; KV og ruud er væk og mon ikke også Vemmelund smutter - når nu han allerede har været ude og afsøge mulighederne. Skoubo kunne jeg godt se man forlængede med ( til en lavere hyre ) og måske lidt det samme med amc omend jeg hellere så vi fandt en yngre - men dog erfaren herre til at hjælpe høegh/larsen.
      Jeppe tror jeg ikke der bliver forlænget med. Mos og Jbl kunne man jo lige signe på permanente kontrakter - det ville hjælpe en del ifht at holde udskiftningerne på et minimum.

      men hvad skal der så ind?
      kv bliver næppe erstattet/eller er allerede blevet det
      ruud - her skal der findes en ny/rykkes et talent op hvis vi har et sådant
      en midtforsvarer/eller endnu en forlængelse af til amc
      angrebet - her kan der virkeligt komme til at ske noget da vi potentielt mister 3 mand, men mon ikke der kommer som min. 1 enkelt

      - tror på det bliver til en ny hb, en midtforsvarer og en ny angriber - samt nogle leje aftaler der gøres permanente.

      Og kan vi så holde på kadrii/falk/emil til endnu en sæson kunne det sgu blive sjovt

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Et vindue er lukket og et andet åbner "snart".


        Ruud 30.06.14
        Kriztian 30.06.2014
        Skoubo 30.06.14
        AMC 30.06.14.
        Mustafa Abdellaoue 30.06.2014
        Dusan Djuric 30.06.2014
        Jeppe Hansen 30.06.2014
        * Casper Radza 30.06.14
        * Niclas Vemmelund 30.06.14
        * Jacob Barret Laursen 30.06.2014
        * Jacob Rasmussen (f) 30.06.14
        * Mikkel Desler (dm) 30.06.14
        * E.P. Jørgensen (f) 30.06.14
        * Mark Kongsted (m) 30.06.14

        - Gå efter/forlæng med de markerede, resten skal væk...

        - Stop de hovedløse lejeaftaler...

        - Handel ind til bestemte pladser og/eller bestemte planer, og få noget struktur på foretagendet...

        Vi skal have en til hver plads i forsvaret, en erstatning for Ruud/konkurrence til Diarra... DH og KL er fremtiden, men de skal også have noget seriøs konkurrence, og AMC kan ikke blive ved med at skal overleve på at han er mentor... Venstrebacken kommer lidt an på hvad man finder ud af med Barrett og Skula... Noterer mig at højrebacken Frederik Stoor er fri til sommer, det bliver spændende at se hvad, og om, han leverer her i foråret, han kunne måske blive en mulighed et par sæsoner(Bliver 30 næste gang)

        Midtbanen synes jeg ikke der er så meget at komme efter, ej heller med KV´s farvel, ellers står Kongsted vel på spring til chancen som reserve... Lucas dukker op, men det eneste bliver vel om Emil stadig er her, og om han så skal erstattes, det skal han jo nok...

        Helt fremme er der så Bodul og Mos (Raben) og der skal vi have noget klasse ind, noget vi kan regne med, og der Mos nok det tætteste vi kommer på det lige nu, men det er ikke nok...

        Mht. målmandsposten er vi nok lidt låst, men beholder gerne Toppel, hvis vi kunne skifte JC ud med noget klasse...

        Ja, klasse er nemt at sige... Stabilitet dækker måske bedre...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #5
          99,9 procent enig med Kaspernon.

          Dusan håber jeg stadig på og så er der alle de unge, dem har jeg svært ved at vurdere på.

          Et navn jeg tænker ind, er Eddi Gomes for AMC.

          Comment


            #6
            http://onside.dk/superligaen/lars-j-...-med-at-stoppe
            Ruud's afløser ;-)
            Borring er i øvrigt også transferfri til sommer hvis Emil smutter?
            Fynske spillere og alt det der ... ;-)
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              http://onside.dk/superligaen/lars-j-...-med-at-stoppe
              Ruud's afløser ;-)
              Borring er i øvrigt også transferfri til sommer hvis Emil smutter?
              Fynske spillere og alt det der ... ;-)
              Du er én smiley fra at få skældt huden fuld...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #8
                Ilsø fritstillet i Bochum - han kan ikke tiltræde i DK før til sommer....men kunne han være en mulighed for OB?
                (kender desværre ikke ret meget til hans nuværende niveau)

                http://tipsbladet.dk/nyhed/bundeslig...opper-i-bochum
                Mvh Kent

                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                Comment


                  #9
                  Ilsø er vel nærmest en slags hængende angriber, hvis jeg husker ham ret. Han havde et kort udenlandsophold i Holland, hvor han fik smag for professionel fodbold. Erindrer ham derefter som en god spiller som slog igennem i SønderjyskE og senere blev hentet af Midjylland, hvor han med endnu større succes efterfølgende blev leje og dernæst solgt til Düsseldorf med pæn succes.

                  Omkring 40 mål i 200 kampe fordelt over 2(3) ligaer en i min optik slet ikke værst. Han er kun 27 år, så ret beset han har sin bedste fodbold tid foran sig. Hans lønniveau er vel også en del højere end hvad vi kan tilbyde, men i og med hans kontrakt er 'revet i stykker', kunne det godt tænkes at han kan lokkes til fyn - om end jeg vil tro at andre klubber står forrest i køen - hvis de har brug for ham. Jeg tænker selvfølgelig på hans tidligere klub FCM (som er i en åben mesterskabs kamp, og mangler noget bredde) samt Brøndby som har økonomien eller kan tilpasse den, for at erhverve ham.

                  Jeg så ham gerne i OB, men han er jo den slags hængende angriber type, som ikke fylder ret meget. Ret beset skal han vel overtage Martin Spellmanns plads, hvis det var.

                  Mos
                  Ilsø
                  EL RF

                  ----------

                  Men alt i alt en god spiller, teknisk begavet - men om han passer ind til os, og vi passer til ham, ved jeg ikke. Men en free transfer er vel ofte velkommen, hvis man har gjort bagrundsarbejdet godt nok. :)

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Gummi Se indlæg
                    Ilsø er vel nærmest en slags hængende angriber, hvis jeg husker ham ret. Han havde et kort udenlandsophold i Holland, hvor han fik smag for professionel fodbold. Erindrer ham derefter som en god spiller som slog igennem i SønderjyskE og senere blev hentet af Midjylland, hvor han med endnu større succes efterfølgende blev leje og dernæst solgt til Düsseldorf med pæn succes.

                    Omkring 40 mål i 200 kampe fordelt over 2(3) ligaer en i min optik slet ikke værst. Han er kun 27 år, så ret beset han har sin bedste fodbold tid foran sig. Hans lønniveau er vel også en del højere end hvad vi kan tilbyde, men i og med hans kontrakt er 'revet i stykker', kunne det godt tænkes at han kan lokkes til fyn - om end jeg vil tro at andre klubber står forrest i køen - hvis de har brug for ham. Jeg tænker selvfølgelig på hans tidligere klub FCM (som er i en åben mesterskabs kamp, og mangler noget bredde) samt Brøndby som har økonomien eller kan tilpasse den, for at erhverve ham.

                    Jeg så ham gerne i OB, men han er jo den slags hængende angriber type, som ikke fylder ret meget. Ret beset skal han vel overtage Martin Spellmanns plads, hvis det var.

                    Mos
                    Ilsø
                    EL RF

                    ----------

                    Men alt i alt en god spiller, teknisk begavet - men om han passer ind til os, og vi passer til ham, ved jeg ikke. Men en free transfer er vel ofte velkommen, hvis man har gjort bagrundsarbejdet godt nok. :)
                    Blot kan han jo ikke tiltræde før til sommer - og så er alle hold ligesom nulstillet i mesterskabskampen....jeg kunne sagtens se ham i OB (vurderet på tidligere meritter i DK) - om samme niveau hænger på ham endnu, ved jeg så ikke...
                    Mvh Kent

                    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                      Blot kan han jo ikke tiltræde før til sommer - og så er alle hold ligesom nulstillet i mesterskabskampen....jeg kunne sagtens se ham i OB (vurderet på tidligere meritter i DK) - om samme niveau hænger på ham endnu, ved jeg så ikke...
                      Ahh ja, du har ret. Det havde jeg ikke lige fået læst ordentligt. Men spændende spiller trods alt.

                      Comment


                        #12
                        Ilså vil typemæssigt passe fint ind som "10ér"/hængende angriber.

                        Vi har spillet meget med Bodul/Skoubo/Vadocz/Spelmann på pladsen. Nogen af dem passer ikke helt ind og/eller har ikke slået til og i og med Vadocz, Skoubo (og Dusan) nok er væk til sommer, vil det give meget god mening, hvis Jesper H. lige ringede til Ilsø og inviterede ham forbi til træning og en lille snak.

                        Comment


                          #13
                          Er der nogen der ved om man må skrive med ham, lade ham træne med og evt spille med reserverne?

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                            Er der nogen der ved om man må skrive med ham, lade ham træne med og evt spille med reserverne?
                            Må man vel i princippet godt - sålænge han træner med som amatør, kan ingen vel forhindre ham i det?
                            Mvh Kent

                            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                            Comment


                              #15
                              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...tfrie-spillere
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment

                              Working...
                              X