Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2014 - ønsker og muligheder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    kunne jo også være det er her skoen trykker....måske man fjernede det forkerte element i den ligning....

    jeg kan bare se at han har spillet 43 kampe for rosenborg siden - så helt skidt kan han da ikke være.
    Han kan da sikkert have fundet et bedre niveau i Rosenborg, siden han skiftede for os, men hvad har det med diskussionen at gøre? Kaspernon fattede ikke vi kunne lade Tore gå; det gjorde OB nok p.g.a deres vurdering af, at han i den tid han var her ikke var god nok. Så er det faktisk ret ligegyldigt, hvor mange kampe, han har spillet siden hen for en anden klub. I den norske liga. Som alle, selv i disse tider, mener er en dårligere liga end selv den dårlige danske liga.

    Jeg har også krævet AMC væk de sidste 3 år. Jeg mente, han var dårlig dengang, og han og vores forsvar er ikke blevet ret meget bedre siden. Snarre tværtimod. Det ændrer stadig ikke på, at Tore individuelt rendte rundt og lavede alt for mange fejl, og havde et elendigt samarbejde med AMC.

    Omtrent det samme som Kasper Larsen og Daniel Høegh nærmest render rundt og gør på skift sammen med AMC, som efter min mening ikke er en god leder eller lærermester.

    Så kan man diskutere om Tore ville være blevet en bedre lærermester; det tvivler jeg på, bedømt ud fra det niveau han spillede på, mens han var her.

    MvH ChrisOB
    Last edited by ChrisOB; 27-04-2014, 13:49.
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      med al den snak om en ny keeper, hvis vi sikre os overlevelse, slipper af med JC og VFF og/eller sønderjydske rykker ned - lægger den så ikke lige til højrebenet at overtage en af deres målmænd? syntes de ser ganske fornuftige ud. Og gå på strandhugst ved en nedrykker - så må de kunne hentes relativt billigt
      tanken er ihvertfald nærliggende. Personligt kan jeg godt lide Skender med hans "Onysko-light" udstråling og attitude. Det er en mangelvare i disse dage.
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Jeg vil for en stund lige blev faktuel og debunke de fleste af de claims, du kommer med:

        Tore Regienussen startede 27 ud af 41 mulige kampe i den tid, han var kontrakt i OB og ikke var skadet. Af dem spillede han 25 kampe 90 minutter. Han fik spilletid i yderligere 4 kampe, hvor han blev skiftet ind. Han missede kun de sidste 7 kampe af foråret, og i de 7 kampe lukkede vi "kun" 6 mål ind.

        I de 27 kampe, han startede, der lukkede vi 52 mål ind. I de 41 kampe vi spillede mens Tore var på kontrakt lukkede vi 76 mål ind. 52 er mig bekendt mere end halvdelen.

        Tore scorede 2 mål for OB. Hvilken fare udgjorde han egentlig for modstanderne?

        Jeg har kigget kampkalenderen igennem og vil påstå at 27 starter på en enkelt sæson ud af 41 mulige kampe ikke indikerer, at han ikke fik så forfærdelig mange startere for OB. Så vidt jeg kan huske så missede han også enkelte kampe i efteråret p.g.a skader.

        For mig at se har du "forelsket" dig uden nogen som helst grund. Rent statistisk var der aldrig en fordel at have Tore på holdet; og ud fra ens egen oplevelse af hans præstationer (Du har muligvis haft en anden oplevelse, fair nok), så var han altså ikke ret meget bedre end AMC. Ja faktisk var han lige så uduelig. Og derfor solgte vi ham, tror jeg.

        Fordi han ikke var nogen gevinst for holdet.

        Men fair nok, du havde en anden oplevelse med Tore. Min personlige var at han var dårlig - både individuelt og især i samarbejde med AMC.

        MvH ChrisOB
        Jamen endelig da, indrømmer gerne det var ren fornemmelse jeg skrev ud fra...

        Og det tyder jo meget på at den fornemmelse var forkert, men vil nu stadig mene at 27 starter og 4 indskiftninger ud af de 48 kampe der var i hans tid, ikke er voldsomt, og ville gerne have set ham mere før jeg ville gå så langt som at dømme ham ude... Synes han startede rigtig stærkt i OB, men blev efterfølgende ustabil som resten af truppen, enig, og jeg vil da heller ikke gøre ham bedre end han var... Han hoppede dog direkte fra sæsonafslutningen i Norge, til sæsonstarten i Suppen uden nogen pause, hvilket selvfølgelig også er en del af forklaringen på den stærke start, men det satte også sine spor som vi kom hen i efteråret, og da han blev skadet synes jeg egentlig også han havde hævet niveauet lidt igen... men alt i alt er jeg da enig i vi ikke fik nok ud af det, men er ærgerlig historie, hvor der var potentiale til mere end det vi endte med, den mening har jeg stadig...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          JC er ingen ørn i feltet, det er MT heller ikke, han er dog blevet bedre. JC har voldsomt meget mere karisma end MT som er en mere stilfærdig "fætter" JC er væsentligt hurtigere til at sætte spillet i gang end MT nogensinde har været, så det er to forskellige typer med styrker og svagheder. Pt vil jeg gerne se JC med udstrålingen og den udfarende attitude spille nogen kampe, men det vil jo betyde en rotation på den plads også og det er jeg ikke ubetinget tilhænger af hmmmm det lyder som en svær situation og det er det sandelig også

          syns man skulle give Radza chancen.. så simpelt er det..

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Scholten Se indlæg
            syns man skulle give Radza chancen.. så simpelt er det..
            jooh det kan du self. have ret i, jeg tror dog at det er en kende for tidligt endnu for ham, men "hvo intet vover, intet vinder" osv osv. Jeg er dog en smule betænkelig over at han tilsyneladende er det klare 3. valg efter MT/JC
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Scholten Se indlæg
              syns man skulle give Radza chancen.. så simpelt er det..
              Kender du noget til hans niveau på seniorplan?

              Har kun set ham på U-holdet. Super evner til at dirigere forsvaret.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                Kender du noget til hans niveau på seniorplan?

                Har kun set ham på U-holdet. Super evner til at dirigere forsvaret.
                nej, har ogs kun set ham på u-holdet og på u-landshold..
                men med alternative som JC og MT syns jeg det er værd at give et skud, ogs når man har set hvordan andre klubber har haft held med deres forsøg på spilletid til de unge målmænd.
                jeg tror at det ville være godt for ham at få et par kampe i ligaen, og tror på ingen måde det ville kunne skade mere på målmåndsposten end det ville med end af de andre..
                ved at Radza generelt af hvad jeg har set, er god til ogs at holde på bolden (i modsætning til Toppel) som du selv siger har han super evner til at dirigere sit forsvar? kan heller ikk forstå hvorfor han tilsyneladende er klart 3. valg på den post..

                Comment


                  #98
                  Rieks gider ikke hollandsk 1.Divisions bold...

                  http://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux/rieks-kan-ikke-se-mig-i-naestbedste-raekke
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Scholten Se indlæg
                    nej, har ogs kun set ham på u-holdet og på u-landshold..
                    men med alternative som JC og MT syns jeg det er værd at give et skud, ogs når man har set hvordan andre klubber har haft held med deres forsøg på spilletid til de unge målmænd.
                    jeg tror at det ville være godt for ham at få et par kampe i ligaen, og tror på ingen måde det ville kunne skade mere på målmåndsposten end det ville med end af de andre..
                    ved at Radza generelt af hvad jeg har set, er god til ogs at holde på bolden (i modsætning til Toppel) som du selv siger har han super evner til at dirigere sit forsvar? kan heller ikk forstå hvorfor han tilsyneladende er klart 3. valg på den post..
                    Hvilke styrker ser du hos Radza ud fra det du har set?

                    Jeg synes ikke han er blevet sat på voldsomme prøver i de kampe jeg har set så har lidt svært ved at vurdere niveauet hos ham.

                    Umiddelbart synes jeg han virker god på stregen og han havde også et par tv-redninger i de kampe jeg så:-)

                    Der var et enkelt usikkert indgreb på en høj bold i en af kampene, hvor jeg nåede at tænke åh nej, ikke mere af det. Men jeg kan ikke huske han gjorde det mere end en gang i de kampe jeg så, men som sagt synes jeg ikke han er blevet prøvet nok af i kampene til jeg kan vurdere ham

                    Han virker hurtig på benene og er vel også mere adræt end vores øvrige målmand. Jeg har svært ved at vurdere om han mangler lidt muskler. Han ser lidt mindre ud end de to andre, men AaBs målmand og Rønnow fx heller ikke monstre.

                    Til træning så jeg en øvelse hvor der blev skudt på mål og lavet indlæg. Målmændene skulle hurtigt sætte gang i spillet ved at sparke efter et mål på en gang en meter et pænt stykke ude. Radza ramte målet minimum en gang og var tæt på flere gange.JC gjorde det hæderligt. Toppel skød vist efter noget andet men spillet med fødderne er jo heller ikke hans spidskompetence.

                    Er der nogen der har set Radza på seniorplan som kan give et kvalificeret billede af hans evner. Jeg er mega nysgerrig.

                    Comment


                      Er der tilfældigvis nogen der følger Hvidovre og kan sige om Jonas Hebo Rasmussen holder det meget høje niveau han viste i efterårets pokalkampe mod FCK og Brøndby?

                      Hvis han gør det, synes jeg han er et rigtig godt bud på en god tilførsel til angrebet.

                      I Brøndby-kampen kørte han rundt med deres forsvar og skabte nærmest på egen hånd et stort Hvidovre-pres. Han har også lidt fysik.

                      Han har tidligere været i Arsenal. Det er selvfølgelig ikke et kvalitetsstempel i sig selv, men jo da heller ikke det modsatte.

                      Edit: jeg kan så se han er opgjort til at spille offensiv midt. Mener bestemt han var længere fremme på banen i pokalkampene men jeg tager nok fejl. Men han var i hvert overbevisende.
                      Last edited by OB er Gud; 28-04-2014, 20:46.

                      Comment


                        Gomes røg til Esbjerg

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
                          Gomes røg til Esbjerg
                          Han stinker allerede af fiskeaffald...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
                            Gomes røg til Esbjerg
                            Så snupper vi da bare Anders Kure som har kontraktudløb til sommer eller Halgrimur Jonasson fra SjE. Rubin Okotie ville være rigtig god at hente til angrebet nu hvor vi spare lønnen til både Skoubo og Mos.
                            Til Målmandsposten mener jeg vi bør hente Frederik Rønnow som bør være til at betale nu hvor Horsens ikke rykker op. Samtidig er han lige vendt tilbage fra en skade.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                              Så snupper vi da bare Anders Kure som har kontraktudløb til sommer eller Halgrimur Jonasson fra SjE. Rubin Okotie ville være rigtig god at hente til angrebet nu hvor vi spare lønnen til både Skoubo og Mos.
                              Til Målmandsposten mener jeg vi bør hente Frederik Rønnow som bør være til at betale nu hvor Horsens ikke rykker op. Samtidig er han lige vendt tilbage fra en skade.
                              Anders Kure vil være ok og Okotie ligner også en der en overvejelse værd. Halgrimur kender jeg ikke meget til, men mener han er midtbanemand, og det næppe der behovet er størst ligenu. Rønnow må være et åbent spørgsmål, jeg ved ikke om han er skadefri igen, men jeg har før hørt at det "springerknæ" han har lidt af er noget ondsindet skidt at være belemret med, så indtil han er genoptrænet tror jeg nok jeg ville være påpasselig, hvis det var min beslutning.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                stiften skriver i dag at Frederik Schram stopper på u19 holdet, han ville gerne selv have fortsat sin udvikling i OB, men som han udtrykker det har klubben valgt at kører videre med de 3 der er i truppen. Så lur mig om ikke Radza forlænges og MT/JC fortsætter på deres nuværende kontrakter, medmindre en af dem ønsker at komme videre for at få spilletid så er situationen naturligvis anderledes
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X