Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Izunna

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kielberg
    replied
    Christian Poulsen spillede da til han var 34-35 år. Så han er vel et dårligt eksempel.

Leave a comment:

• Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
    Det er vel en fair pointe at historikken med FCMs nigerianere er lidt mistænkelig - mangelfuld fødselsregistrering er ikke racisme. Det er også oftest rettet mod Nigeria og ikke andre afrikanske lande.
    Femi skiftede til Middelfart i en alder af 30 år: https://en.wikipedia.org/wiki/Oluwafemi_Ajilore
    Salami ligeledes i middelfart som 28 årig: https://en.wikipedia.org/wiki/Adigun_Salami
    Baba Collins er 27 og har været uden klub siden 2014 http://www.transfermarkt.com/baba-co.../spieler/44459

Dette er nogle af nigerianere fra FCM der er slået igennem. Der kan helt sikkert ligge skader og uheldige skæbner bag - Det er ikke let at etablere sig i fodboldverdenen, heller ikke når man kommer fra fattige kår.
    Omvendt kan man ikke udelukke at der har været fejl/snyd i fødselsattesten for en eller flere.

Izunna har stadig sine hurtige fødder, så hans problemer har nok mere med indstilling end så meget andet at gøre
    Aaah, så Mads Jørgensen, Peter Foldgast, Christian Poulsen osv. har altså også fusket med fødselsattesten ... det er faktisk nyt for mig.
    Hvor er det dog trættende at høre på det her ... om personen bliver dårligere tidligt, er mystisk ... hvis han er fra Aaaafrika, ellers ikke :D.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
    Selvfølgelig gjorde OB alt, hvad de kunne for at beholde Falk. Desværre var der 0 % chance for, at det var muligt. Falk havde taget sin beslutning om at ville væk, da han ikke kunne se OB blive et tophold indenfor en overskuelig fremtid. Folk lader/lod sig narre af spind. At OB tabte den sag i pressen, det var så amatøragtigt og dumt, at jeg stadig væk den dag i dag, ikke kan sætte mig ind i det. Hvordan kan man drive så stor en virksomhed, og så ikke have en eneste, som bare ved lidt om kommunikation ud ad til. Vi lever i år 2016, det er fuldstændigt vanvittigt.
    Fuldstændig enig

Leave a comment:

• RASH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Det jeg har hørt hen over sommeren, fra flere kilder, er at Falk blev tilbudt en kontrakt, der ville have gjort ham til den bedst betalte spiller i OB siden Djemba-Djemba.

Det er sandt, at hans NETTOløn (inden kamp/sejrs/mål/placerings-bonusser) ville være en smule mindre, men hans BRUTTOløn (så længe han spillede og holdet ikke var i direkte nedrykningsfare), ville blive MARKANT forøget.
    Selvfølgelig gjorde OB alt, hvad de kunne for at beholde Falk. Desværre var der 0 % chance for, at det var muligt. Falk havde taget sin beslutning om at ville væk, da han ikke kunne se OB blive et tophold indenfor en overskuelig fremtid. Folk lader/lod sig narre af spind. At OB tabte den sag i pressen, det var så amatøragtigt og dumt, at jeg stadig væk den dag i dag, ikke kan sætte mig ind i det. Hvordan kan man drive så stor en virksomhed, og så ikke have en eneste, som bare ved lidt om kommunikation ud ad til. Vi lever i år 2016, det er fuldstændigt vanvittigt.

Leave a comment:

• Onkel Riffel
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Men det var jo det, Falk blev tilbudt, når man hører fra folk med fingeren på pulsen. En kontrakt, der var mærkbart bedre, så længe Falk bare spillede.

Så skulle vi nu ikke stoppe med det her ævl om, at JH ikke gjorde alt i sin magt, og alt inden for de økonomiske rammer, for at holde på Falk.
    Det jeg har hørt hen over sommeren, fra flere kilder, er at Falk blev tilbudt en kontrakt, der ville have gjort ham til den bedst betalte spiller i OB siden Djemba-Djemba.

Det er sandt, at hans NETTOløn (inden kamp/sejrs/mål/placerings-bonusser) ville være en smule mindre, men hans BRUTTOløn (så længe han spillede og holdet ikke var i direkte nedrykningsfare), ville blive MARKANT forøget.

Leave a comment:

• anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Næ .. Præstationsbetingede bonusser er i de fleste tilfælde afhængig af holdets præstation og her har OB stadig ikke noget at lokke med , så det vil nok være svært at overtale nogen med .
    Men det var jo det, Falk blev tilbudt, når man hører fra folk med fingeren på pulsen. En kontrakt, der var mærkbart bedre, så længe Falk bare spillede.

Så skulle vi nu ikke stoppe med det her ævl om, at JH ikke gjorde alt i sin magt, og alt inden for de økonomiske rammer, for at holde på Falk.

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Du mener markant op i præstationsbetingede bonusser?
    Næ .. Præstationsbetingede bonusser er i de fleste tilfælde afhængig af holdets præstation og her har OB stadig ikke noget at lokke med , så det vil nok være svært at overtale nogen med .

Leave a comment:

• anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Kan være JH kører samme taktik som da Falk fik tilbudt en ny kontrakt :

Vi anser dig for at være vigtig for klubben så hvis du lige går lidt ned i løn så får du en ny kontrakt .

:-)
    Du mener markant op i præstationsbetingede bonusser?

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
    Det er vel en fair pointe at historikken med FCMs nigerianere er lidt mistænkelig - mangelfuld fødselsregistrering er ikke racisme. Det er også oftest rettet mod Nigeria og ikke andre afrikanske lande.
    Femi skiftede til Middelfart i en alder af 30 år: https://en.wikipedia.org/wiki/Oluwafemi_Ajilore
    Salami ligeledes i middelfart som 28 årig: https://en.wikipedia.org/wiki/Adigun_Salami
    Baba Collins er 27 og har været uden klub siden 2014 http://www.transfermarkt.com/baba-co.../spieler/44459

Dette er nogle af nigerianere fra FCM der er slået igennem. Der kan helt sikkert ligge skader og uheldige skæbner bag - Det er ikke let at etablere sig i fodboldverdenen, heller ikke når man kommer fra fattige kår.
    Omvendt kan man ikke udelukke at der har været fejl/snyd i fødselsattesten for en eller flere.

Izunna har stadig sine hurtige fødder, så hans problemer har nok mere med indstilling end så meget andet at gøre
    Problemet er nu udbredt over hele Afrika og store dele af mellemøsten og asien.

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
    Hvor gamle var Tembo og Miti egentlig i virkeligheden? Ikke ét ondt ord om dem, men er deres rigtige alder nogensinde kommet frem?
    Jeg ved ikke med Miti, men Tembo var ældre end døbsattesten viste, det ved jeg.

Leave a comment:

• René
    replied

Leave a comment:

• StateTrooper
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Enig. Det har intet med racisme at gøre. Der er slet ikke samme kontrol med fødselsår i den del af verden, som der er i vores samfund, det er faktum. Og der fuskes bestemt også med det, hvis det kan give en fordel, det findes der utallige eksempler på, og det er iøvrigt ikke noget man tager så tungt i den del af verden, vores kontrolsystemer virker overdrevne andre steder.
    Tænk bare på hr. tembo.

Det har intet med hudfarve at gøre, at pointere samfundsmæssige forhold i en del af verden.
    Hvor gamle var Tembo og Miti egentlig i virkeligheden? Ikke ét ondt ord om dem, men er deres rigtige alder nogensinde kommet frem?

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Nej, det er det ikke. Hvis der er fusket med fødselspapirer, har det med et korrupt/dysfunktionelt statssystem i visse geografiske regioner at gøre. Det har ikke noget at gøre med, om personen tilfældigvis er blå eller gul. Eller mørk.
    Enig. Det har intet med racisme at gøre. Der er slet ikke samme kontrol med fødselsår i den del af verden, som der er i vores samfund, det er faktum. Og der fuskes bestemt også med det, hvis det kan give en fordel, det findes der utallige eksempler på, og det er iøvrigt ikke noget man tager så tungt i den del af verden, vores kontrolsystemer virker overdrevne andre steder.
    Tænk bare på hr. tembo.

Det har intet med hudfarve at gøre, at pointere samfundsmæssige forhold i en del af verden.

Leave a comment:

• anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
    Når man konsekvent beskylder/insinuere at afrikanere snyder med deres alder, så er det klokkeklar racisme. Hvis du synes det er ok, er det jo din ret, men det gør ikke min "beskyldning" primitiv.
    Nej, det er det ikke. Hvis der er fusket med fødselspapirer, har det med et korrupt/dysfunktionelt statssystem i visse geografiske regioner at gøre. Det har ikke noget at gøre med, om personen tilfældigvis er blå eller gul. Eller mørk.

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Det faktum (som jeg hælder mere og mere til at være enig med dig i), at OB har en dårlig/manglende kultur, betyder stadig ikke at Izunnas opførsel er acceptabel.

Han er hentet ind som profil fra udlandet for at hæve OBs niveau. Måske/måske ikke er der ting i klubben der besværliggør den mission. Men den måde han har valgt at håndtere det på, ved at udvise noget der ligner arbejdsvægring på banen, og komme med stikpiller i pressen, er dybt uprofessionel opførsel fra en spiller, der efterhånden burde have rigeligt erfaring nok til at vide bedre. OBs kultur ufortalt...
    Når han ikke gør det, altså forstærker os, så søger jeg en forklaring, teorier. Den ene er at Izunna er en forkælet tryghedsnarkoman. Illustreret via udtalelser og mangel på øjensynlig tænding og i indsats i så godt søn alle kampe indtil videre. Den anden er, at vi ikke skaber et miljø, hvor både tryghedsnarkomaner og resten kan præstere på et tilstrækkeligt højt niveau. Det miljø skal ledelsen skabe, bl.a ved at sammensætte den rette trup. Og have gode faciliteter. Det sidste er det eneste ledelsen per nuværende vil indrømme ikke er for godt. Det er samtidigt det, der også per nuværende er sværest at rette op, selv om det andet også er svært.

Jeg er af den holdning, at det er en, forholdsvis, stor tragedie, at vi ikke kan få skabt et miljø som kan indeholde tryghedsnarkomaner. For selv disse kan indholde kvaliteter, vi kan bruge. Hvis man går ind for at stryge visse spillere med hårene.

Hvis man ikke gør, så er det klart, man direkte væmmes over sådan en opførsel Izunna ligger for dagen. Jeg ser imidlertid også et talent, der atter går tabt, fordi vores miljø simpelthen mangler retning, styring og karakter. Som det er nu vil flere og flere spillere, selv med de bedste CVer være rene lotto kuponer, fordi jeg simpelthen ikke mener, der er tilstrækkelig med hverken elite miljø eller konkurrence på holdet.

Så hvad der skal drive vores hold fremad, det synes jeg stadig vi leder efter.

Så jeg står ved mit oprindelige forslag. Af med Izunna og skab et andet miljø. Eller også være dømt til at fejle om og om igen.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

Working...
X