Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Izunna

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Du skuffer mig gevaldigt - har du ingen svar på mine spørgsmål - eller er der en helt anden grund til at du ikke vil svare...?
    Uha du store Sokrates, du store herre, som er så flink og rar, at du vil lade mig finde indsigt, ved at stille mig dumme spørgsmål, så jeg kan komme til at forstå alt det, som den store Sokrates selv forstår. Det er jo så fantastisk storladent af den store Sokrates, du kunne jo selvfølgelig bare have jordet mig, med din utrolige indsigt i nuancernes verden, men nej, du lærer mig at få samme indsigt, hvor er du dog fantastisk.

At Sokrates ikke selv vil besvare spørgsmål må jo være fordi, den store Sokrates er alt for stor og god til den slags.

Ohh jeg hylder dig!!!

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Jamen satiren skulle jo netop udstille din nedladenhed.....der er dømt rent spejl :-)
    Du skuffer mig gevaldigt - har du ingen svar på mine spørgsmål - eller er der en helt anden grund til at du ikke vil svare...?

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Ja det gør det
    Jeg synes hellere du skal besvare spørgsmålet i stedet for at blive fornærmet over noget som der ikke er grund til at blive fornærmet over. Lad du bare ChrisOB bekymre sig om sine egne sager.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Jeg blev, lidt, fornærmet på dine vegne. Derfor skrev jeg, som jeg gjorde. Men fred være med det; livet går videre.

MvH ChrisOB
    Der ikke noget nedladende i den Sokratiske metode. Du skal bare sætte dig ind i hvad den går ud på.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Uha uha du store orakel :-) og du kalder andre nedladende :-)
    Der er ikke noget nedladende i at bruge den sokratiske metode, hvis du ved hvad målet var med Sokrates´ metode.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Jeg blev, lidt, fornærmet på dine vegne. Derfor skrev jeg, som jeg gjorde. Men fred være med det; livet går videre.

MvH ChrisOB

Ja det gør det

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Tak. Jeg opfattede det også lidt sådan uden dog at have den store hang til at blive fornærmet.. Vælger bare at ignorere det..

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Det var såmænd bare et lille dab til den person, der skriver et nedladende indlæg til dig, hvor han bruger udtrykket "sokratisk", som er en hentydning til den græske filosof Sokrates, der brugte en stor del af sit virke på at prikke til mennesker, som efter hans mening var for dovne og uvidende til at reflektere over samfundet. Refleksion igennem endeløs prikken til og udfordring. Sokratisk dialog betyder at udfordre dig til at reflektere over spørgsmålene og ikke bare tage andres ord for pålydende.

Jeg omskrev det bare til, at vedkommende talte nedladende til dig.

MvH ChrisOB
    Tak. Jeg opfattede det også lidt sådan uden dog at have den store hang til at blive fornærmet.. Vælger bare at ignorere det..

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    NEJ! Det var indledningen på en "Sokratisk" spørgemetode. Så det er faktisk meningen at du skal svare og så skal jeg nok stille dig et nyt spørgsmål, som passer til dit svar.
    Uha uha du store orakel :-) og du kalder andre nedladende :-)

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    "2. Det er da fantastisk, at du ved, hvad der rent faktisk foregår inde i JHs hoved, du er simpelthen tankelæser. Måske du skulle have en tjans for stiften, hvor du kan oversætte hvad JH siger, så det kan komme ud til flere, så slipper vi for alle disse misforståelser, fordi dumme mennesker tager mandens ord for pålydende."

Hvis det her skulle være en morsom tilgang skal du arbejde med dit materiale. For mig virker det nedladende og sarkastisk - på ingen måde morsomt - men sådan er det jo ofte på skrift - jeg kan ikke "høre" dit tonefald når du forsøger at være morsom.

Og så kan du meget passende svare på mit spørgsmål som du behændigt forsøger at komme udenom:

Vil du påstå at folk der har en smule medietræning siger hvad de mener i pressen eller siger hvad de mener er gavnligt at sige i pressen?
    Jamen satiren skulle jo netop udstille din nedladenhed.....der er dømt rent spejl :-)

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Jeg er nød til at ringe til peter her. For jeg fatter ikke en meter
    Det var såmænd bare et lille dab til den person, der skriver et nedladende indlæg til dig, hvor han bruger udtrykket "sokratisk", som er en hentydning til den græske filosof Sokrates, der brugte en stor del af sit virke på at prikke til mennesker, som efter hans mening var for dovne og uvidende til at reflektere over samfundet. Refleksion igennem endeløs prikken til og udfordring. Sokratisk dialog betyder at udfordre dig til at reflektere over spørgsmålene og ikke bare tage andres ord for pålydende.

Jeg omskrev det bare til, at vedkommende talte nedladende til dig.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
    Hvordan skulle det dog nogensinde kunne være gavnligt at sige i pressen, at man er tilfreds, når de sportslige resultater har været skuffende, og der er store frustrationer blandt sine tilhænger?
    Tilfreds med hvad? - han har masser af kritiske udtalelser om spillet og resultaterne - bare ikke om truppen som et hele. Jeg kan ikke se, at det kan overraske nogen og at I lægger så meget i, at han ikke skriver at vi pine død skal have forstærkninger, hvis det her skal gå (og ja, det er skarpt formuleret - men denne skulle dække alle mulige formuleringer, som minder om det grundlæggende indhold i en sådan udtalelse)

Leave a comment:

• RASH
    replied
    " Vil du påstå at folk der har en smule medietræning siger hvad de mener i pressen eller siger hvad de mener er gavnligt at sige i pressen?
    Hvordan skulle det dog nogensinde kunne være gavnligt at sige i pressen, at man er tilfreds, når de sportslige resultater har været skuffende, og der er store frustrationer blandt sine tilhænger?

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Ved godt, du nok ikke vil svare mig, men slå lige bremserne i dér, Sokrates, før du mere end antyder, at alle omkring dig er uvidende og dovne, hvis de ikke forstår, hvad du skriver til dem.

MvH ChrisOB
    Jeg er nød til at ringe til peter her. For jeg fatter ikke en meter

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    NEJ! Det var indledningen på en "Sokratisk" spørgemetode. Så det er faktisk meningen at du skal svare og så skal jeg nok stille dig et nyt spørgsmål, som passer til dit svar.
    Ved godt, du nok ikke vil svare mig, men slå lige bremserne i dér, Sokrates, før du mere end antyder, at alle omkring dig er uvidende og dovne, hvis de ikke forstår, hvad du skriver til dem.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

Working...
X