Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Kent Nielsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Det er sørgelig læsning, at vi har så få assists. Men det viser jo ikke noget om antallet havde været 3 gange så højt, hvis vi havde haft bedre afsluttere.
    Det bevidner vel også bare vores trang til en kreativ spiller der kan sætte andre i scene.
    Ser man på Falk i den sidste sæson (15/16) stod han ene mand for 9 assist (og tør ikke tænke på hvor mange 3. sidste fod).

    Det var vel Falks evne til at iscenesætte sine angriber, AK og Fester profiterede af?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af PMAOB Se indlæg
      Det bevidner vel også bare vores trang til en kreativ spiller der kan sætte andre i scene.
      Ser man på Falk i den sidste sæson (15/16) stod han ene mand for 9 assist (og tør ikke tænke på hvor mange 3. sidste fod).

      Det var vel Falks evne til at iscenesætte sine angriber, AK og Fester profiterede af?
      Uden tvivl. Problemet er at vi ikke kan hente den type spillere mere. Vi skal selv udvikle dem

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Uden tvivl. Problemet er at vi ikke kan hente den type spillere mere. Vi skal selv udvikle dem
        Sarkasme?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Sarkasme?
          Øhhh nej. Mener du at vi pt er istand til at hente en spiller i Falk hylden?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Jo, den vej hælder jeg afgjort også. Det er absurd at påstå, at Kent skulle være en dårlig træner. Det er dog ikke absurd at påstå, at Kent skulle have lavet nogle klare fejl i sin OB-tid, bl.a. i forhold til rekrutteringen, hvor han tydeligvis har undervurderet, hvor svært det er at overføre et koncept én til én fra en klub til en anden, og hvor han tydeligvis har overvurderet de enkeltes spilleres kvalitet, både når man ser på, hvad de siden har tilført og hvilken løn de oparbejder. Det er i høj grad det transfermæssige snæversyn, som han sammen med JH har udvist, og den manglende kvalitet de har udvist til at caste spillere til at løse de her specifikke opgaver, der har været vores klare problem og stadig er det, ift. at skulle sammensætte en trup der kan praktisere den her krævende spillestil.

            Og så gør hans stædighed ham ikke altid noget godt, når han holder fast i nogle projekter i alt for lang tid. Såsom at holde fast i en central midt med Izunna og El Makrini, som vi alle lynhurtigt kunne se var et meget skidt mix, og nogle af os allerede kaldte på forhånd. Såsom at holde fast i, at Thrane er en spiller med niveau til at spille så mange minutter, som han gør for os, eller såsom at holde fast i, at Jönsson kan excellere og sætte vores spil fra en ofte dyb position på kanten, som jeg efterhånden synes har manifesteret sig som et vanvidsprojekt.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              det lugter i høj grad af manglende evner hos dem som skal skabe chancerne for vores angribere .
              Som skrevet tidligere så har vi ingen som kan kreere chancerne :

              Joan , Izu , CN , Jønne , Thrane , JJT og Greve har tilsammen i 281 kampe leveret 15 assists eller en for hver 18,7 kampe . Derudover er der Yao og Welbeck som tilsammen har 31 kampe og 0 assists ..


              Desler er assist kongen på vores hold med 87 kampe og 10 assists
              Jeg tror faktisk på at flere af vore spillere vil kunne skabe gode assists hvis spillet blev lagt bedre an til det. Så svært er det sgu ikke.
              En måde er at en spiller tage et dybdeløb og en anden får afleveret godt. Men begge ting kræver også kloge bevægelser af andre spillere for at der bliver plads til både dybdeløb og aflevering. Det er holdet for dårligt til og det må skyldes træning og taktik.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Øhhh nej. Mener du at vi pt er istand til at hente en spiller i Falk hylden?
                Jeg tror ikke vi som sådan "behøver" at hente en spiller på samme niveau. Jeg er mere overbevist om at det er Kent´s spillestil der indskrænker vores kreative spillers frihed. Hvis jeg ser på holdkortet der bliver offentliggjort hver weekend forud for kampen, synes jeg ikke spiller for spiller materialet mangler kreativitet eller flair. Jeg ved godt denne kommentar kan splitte forum :-) - Jeg synes vi på papiret har et hold til top 6.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Øhhh nej. Mener du at vi pt er istand til at hente en spiller i Falk hylden?
                  Nej, vi kan selvsagt ikke hente spillere på Falks niveau én til én, det kunne vi heller ikke dengang budgetterne var til Top 2-3, det er han simpelthen for god til. Men vi kan selvfølgelig godt hente spillere der har nogle af de samme kompetencer som Falk, til et vidst niveau, og udvikle dem så de kommer i nærheden af hans niveau. En spiller på Falks niveau er ikke nødvendig for at få spillet til at fungere, men det er vigtigt at have nogle der kan afvikle spillet med et overblik og en fart der minder om hans, eller Kusk eller Thomsens for den sags skyld, og det er ikke umuligt at finde.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Uden tvivl. Problemet er at vi ikke kan hente den type spillere mere. Vi skal selv udvikle dem
                    Tror ikke der er nogle sim forventer at vi kan hente spillere fra samme hylde som Falk , men det er jo et åbenlyst problem for os at skabe chancer så må man jo købe ind fra en hylde eller to under Falk men dog en spiller som har bare lidt af de rette evner . Det er bla på den baggrund jeg syntes at det var forkert at hente Ryan og CN . Hent nu de rette spillere til de rette pladser , startende med de pladser hvor behovet er størst .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af PMAOB Se indlæg
                      Jeg tror ikke vi som sådan "behøver" at hente en spiller på samme niveau. Jeg er mere overbevist om at det er Kent´s spillestil der indskrænker vores kreative spillers frihed. Hvis jeg ser på holdkortet der bliver offentliggjort hver weekend forud for kampen, synes jeg ikke spiller for spiller materialet mangler kreativitet eller flair. Jeg ved godt denne kommentar kan splitte forum :-) - Jeg synes vi på papiret har et hold til top 6.
                      Jeg er både enig og uenig i dit udsagn. Jeg et helt enig i, at Kents spillestil indskrænker kreativiteten, men ikke helt i at vi spiller for spiller ikke mangler kreativitet og flair.

                      Vi mangler kvalitet. I AaB kunne hans spillestil fungere, fordi de kreative spillere havde kvaliteten - Jeg vil mene at ingen af vores spillere har tilnærmelsesvis den samme flair og klasse som Nicolaj Thomsen og Kasper Kusk viste i AaB. Det var (og er?) spillere i landsholdsklasse. Ligesom Falk var (og er) det.

                      Problemet er ikke at de enkelte spilleres kreativitet bliver indskrænket af Kents spillestil - det er at deres kreativitet er alt for indskrænket til den spillestil.

                      Hvis man slog eller havde slået et mindre brød op, så kunne vi få et bedre hold ud af det. Problemet er, at han forsøger at lave en kopi af det, han lavede i AaB uden at have profiler på niveau med dem han havde til rådighed i AaB og som passer til den spillestil.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Nej, vi kan selvsagt ikke hente spillere på Falks niveau én til én, det kunne vi heller ikke dengang budgetterne var til Top 2-3, det er han simpelthen for god til. Men vi kan selvfølgelig godt hente spillere der har nogle af de samme kompetencer som Falk, til et vidst niveau, og udvikle dem så de kommer i nærheden af hans niveau. En spiller på Falks niveau er ikke nødvendig for at få spillet til at fungere, men det er vigtigt at have nogle der kan afvikle spillet med et overblik og en fart der minder om hans, eller Kusk eller Thomsens for den sags skyld, og det er ikke umuligt at finde.
                        Enig. Og i det spil har Jesper Hansen og Kent ikke været dygtig. Vi har motoren klar og der er rigeligt med hestekrafter. Der mangler bare en ordenlig krumtap og en katalysator for at få noget fart over feltet

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Jo, den vej hælder jeg afgjort også. Det er absurd at påstå, at Kent skulle være en dårlig træner. Det er dog ikke absurd at påstå, at Kent skulle have lavet nogle klare fejl i sin OB-tid, bl.a. i forhold til rekrutteringen, hvor han tydeligvis har undervurderet, hvor svært det er at overføre et koncept én til én fra en klub til en anden, og hvor han tydeligvis har overvurderet de enkeltes spilleres kvalitet, både når man ser på, hvad de siden har tilført og hvilken løn de oparbejder. Det er i høj grad det transfermæssige snæversyn, som han sammen med JH har udvist, og den manglende kvalitet de har udvist til at caste spillere til at løse de her specifikke opgaver, der har været vores klare problem og stadig er det, ift. at skulle sammensætte en trup der kan praktisere den her krævende spillestil.

                          Og så gør hans stædighed ham ikke altid noget godt, når han holder fast i nogle projekter i alt for lang tid. Såsom at holde fast i en central midt med Izunna og El Makrini, som vi alle lynhurtigt kunne se var et meget skidt mix, og nogle af os allerede kaldte på forhånd. Såsom at holde fast i, at Thrane er en spiller med niveau til at spille så mange minutter, som han gør for os, eller såsom at holde fast i, at Jönsson kan excellere og sætte vores spil fra en ofte dyb position på kanten, som jeg efterhånden synes har manifesteret sig som et vanvidsprojekt.
                          Som jeg har forstået den gængse AaB fan analyse af Kents tid i AaB, så lagde Kent ud med at ville bestemme stort set alt, men tabte en afgørende magtkamp til Poul Erik Andreasen, og samtidigt lagde økonomien en dæmper på transfermulighederne. Derfor blev Kents tilgang i høj grad præget af Andreasens filosofi, tilsat talenter, som var opvokset i Andreasens skole. I det set-up tilpassede Kent sig, og med Kuhn som assistent, blev det samlet set-up rigtig stærkt. Denne udlægning har jeg ingen grund til at betvivle grundlæggende, da jeg også fra kendere og eksperters side, har fået fremhævet Andreasens rolle mange gange.

                          Derfor er jeg bange for, at når Kent ikke er lykkedes i OB, skyldes det manglende intern sparring og kritik. JH har givet KN fuldstændigt frie tøjler og har blind tillid til ham, og det er jeg bange for, er en meget skidt løsning, der måske fungerede meget godt, da Horsens skulle overleve med små midler, men ikke dur, når man skal skabe et tophold. Kents start i AaB var elendig, han fik et stærkt BIF hold til at falde sammen, og han har intet nævneværdigt udrettet i OB.

                          Comment


                            Jeg synes ikke at spillerne udstråler at de tror på denne spillestil. Måske burde man snart tilpasse det taktiske til spillermaterialet...

                            Eller er det for meget at forlange?
                            Last edited by Jacob97; 20-08-2017, 13:07.

                            Comment


                              Enig. Kent må videre.. Han er desværre ikke træneren for os. Noget skal der ske nu.. De kan jo forhelvede ikke blive ved med "vi tror på dem vi har". Alle kan se det ikke fungerer.. ALLE! Undtagen folk ansat i OB.

                              Comment


                                FØJJJ! Gult kort til KN idag - ufatteligt dårligt hold stiller med - og får sat op. Eller mangel på samme.

                                Comment

                                Working...
                                X