Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Kent Nielsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Jeg synes godt nok også der er gang i en voldsom overfortolkning. Hver SL-træner har sin egen måde at gøre det på og jeg har virkelig svært ved at se at den ene måde skulle være mere rigtig end den anden. Man kan jo også argumentere for at det er umuligt at forstå Ståle, men det går sgu meget godt alligevel. Derudover har jeg heller ikke hørt andet end at spillerne (inklusiv de unge) var meget glade for Kent i AaB, så det der med at de ikke skulle have respekt for ham fordi han står og råber, det har jeg godt nok svært ved at følge.
    Enig.
    Det vores hold og Kent mangler for virkelig at rykke sig er ikke at Kent skal stoppe med brokke sig på sidelinjen hver gang en af spillerne laver en microputfejl. Det vi mangler er 1-2 centrale midtbanespillere der inde på banen kan dirigere resten af holdet og spillestilen så det ikke kun er træneren der skal vise vejen. Vores hold skriger på en midtbanegeneral og det er jeg sikker på Kent Nielsen er enig i.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
      Enig.
      Det vores hold og Kent mangler for virkelig at rykke sig er ikke at Kent skal stoppe med brokke sig på sidelinjen hver gang en af spillerne laver en microputfejl. Det vi mangler er 1-2 centrale midtbanespillere der inde på banen kan dirigere resten af holdet og spillestilen så det ikke kun er træneren der skal vise vejen. Vores hold skriger på en midtbanegeneral og det er jeg sikker på Kent Nielsen er enig i.
      Og han skal være rigtig god på bolden også... Men de er nok svære at finde

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
        Enig.
        Det vores hold og Kent mangler for virkelig at rykke sig er ikke at Kent skal stoppe med brokke sig på sidelinjen hver gang en af spillerne laver en microputfejl. Det vi mangler er 1-2 centrale midtbanespillere der inde på banen kan dirigere resten af holdet og spillestilen så det ikke kun er træneren der skal vise vejen. Vores hold skriger på en midtbanegeneral og det er jeg sikker på Kent Nielsen er enig i.
        Det kunne vi jo høre. Jeg er enig i at han bander og svovler meget, men en del er jo også konstruktivt nok. Han forsøger at få specielt Casper Nielsen til at løbe rigtigt. Det er tydeligt at han ikke føler sig hjemme som cm i Kents system, og det prøver Kent efter bedste evne at få forklaret ham. Izu og Tingager får også rigtig mange ord med på vejen i løbet af en kamp, imens angriberne får besked på at løbe dybt. Han har klare ideer for hvad der skal foregå, men som flere er inde på, så er spillerne ikke gode nok til at det bliver rigtig godt. Synes ikke det er det store problem. Kvaliteten er til gengæld!

        Comment


          Jeg har i lang tid haft en fornemmelse af at OB under KN har meget få skud inden for rammen, krydret med en relativt lav scoringsprocent.
          Derfor brugte jeg 20 minutter på at samle data.

          Nedenfor kan man se

          1. AABs guldsæson i tal
          2. OBs grundspil sidste år
          3. OBs hele 16/17 sæson
          4. OBs hele 16/17 sæson + de 5 kampe i 17/18

          (Skud inden for rammen / antal kampe)

          1. 183/33 = 5,5 skud på mål pr. kamp (60 mål) = 3,05 skud på mål pr scoret mål

          2. 110/26 = 4,23 skud på mål pr. kamp (26 mål) = 4,23 skud på mål pr scoret mål
          3. 157/36 = 4,36 skud på mål pr. kamp (38 mål) 4,13 skud på mål pr scoret mål
          4. 176/41 = 4,29 skud på mål pr. kamp (42 mål) 4,19 skud på mål pr scoret mål

          Jeg konkluderer 2 ting:

          a) OB producerer ca. 1,2 skud mindre inden for rammen end AAB gjorde pr. kamp
          b) OB skal bruge ca. 1,15 skud mere inden for sammen end AAB for at score

          Det viser måske meget godt OBs store problem: der skabes for få (store nok) chancer og afslutningerne er for dårlige i forhold til AAB.
          Primitivt konkluderet kan man sige, at der er to måder at OB kan ændre på tingene:
          a) OB skal producere flere skud inden for rammen end AAB gjorde i sin tid, da scoringsprocenten er dårligere
          b) Man skal tilknytte nogle spillere, som er bedre til at afslutte, så det ikke er nødvendigt at producere så mange chancer for at score de nødvendige mål.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Jeg har i lang tid haft en fornemmelse af at OB under KN har meget få skud inden for rammen, krydret med en relativt lav scoringsprocent.
            Derfor brugte jeg 20 minutter på at samle data.

            Nedenfor kan man se

            1. AABs guldsæson i tal
            2. OBs grundspil sidste år
            3. OBs hele 16/17 sæson
            4. OBs hele 16/17 sæson + de 5 kampe i 17/18

            (Skud inden for rammen / antal kampe)

            1. 183/33 = 5,5 skud på mål pr. kamp (60 mål) = 3,05 skud på mål pr scoret mål

            2. 110/26 = 4,23 skud på mål pr. kamp (26 mål) = 4,23 skud på mål pr scoret mål
            3. 157/36 = 4,36 skud på mål pr. kamp (38 mål) 4,13 skud på mål pr scoret mål
            4. 176/41 = 4,29 skud på mål pr. kamp (42 mål) 4,19 skud på mål pr scoret mål

            Jeg konkluderer 2 ting:

            a) OB producerer ca. 1,2 skud mindre inden for rammen end AAB gjorde pr. kamp
            b) OB skal bruge ca. 1,15 skud mere inden for sammen end AAB for at score

            Det viser måske meget godt OBs store problem: der skabes for få (store nok) chancer og afslutningerne er for dårlige i forhold til AAB.
            Primitivt konkluderet kan man sige, at der er to måder at OB kan ændre på tingene:
            a) OB skal producere flere skud inden for rammen end AAB gjorde i sin tid, da scoringsprocenten er dårligere
            b) Man skal tilknytte nogle spillere, som er bedre til at afslutte, så det ikke er nødvendigt at producere så mange chancer for at score de nødvendige mål.
            Så er det godt vi har fået Casper Nielsen - han er jo om nogen garant for, at vi får skudt bolden over baglinjen - af og til er den endda i nærheden af målet I bedste John Faxe stil, så score han også en gang i mellem.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Jeg har i lang tid haft en fornemmelse af at OB under KN har meget få skud inden for rammen, krydret med en relativt lav scoringsprocent.
              Derfor brugte jeg 20 minutter på at samle data.

              Nedenfor kan man se

              1. AABs guldsæson i tal
              2. OBs grundspil sidste år
              3. OBs hele 16/17 sæson
              4. OBs hele 16/17 sæson + de 5 kampe i 17/18

              (Skud inden for rammen / antal kampe)

              1. 183/33 = 5,5 skud på mål pr. kamp (60 mål) = 3,05 skud på mål pr scoret mål

              2. 110/26 = 4,23 skud på mål pr. kamp (26 mål) = 4,23 skud på mål pr scoret mål
              3. 157/36 = 4,36 skud på mål pr. kamp (38 mål) 4,13 skud på mål pr scoret mål
              4. 176/41 = 4,29 skud på mål pr. kamp (42 mål) 4,19 skud på mål pr scoret mål

              Jeg konkluderer 2 ting:

              a) OB producerer ca. 1,2 skud mindre inden for rammen end AAB gjorde pr. kamp
              b) OB skal bruge ca. 1,15 skud mere inden for sammen end AAB for at score

              Det viser måske meget godt OBs store problem: der skabes for få (store nok) chancer og afslutningerne er for dårlige i forhold til AAB.
              Primitivt konkluderet kan man sige, at der er to måder at OB kan ændre på tingene:
              a) OB skal producere flere skud inden for rammen end AAB gjorde i sin tid, da scoringsprocenten er dårligere
              b) Man skal tilknytte nogle spillere, som er bedre til at afslutte, så det ikke er nødvendigt at producere så mange chancer for at score de nødvendige mål.
              Fint initiativ, men hvis ret skal være ret, så skal du vel sammenligne AAB med Kent Nielsens sidste sæson 2014/15 hvor de endte som nr. 5, da vi jo kun har målsætning om top 6 i år, jeg kan dog ikke lige grave den statistik frem.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                Fint initiativ, men hvis ret skal være ret, så skal du vel sammenligne AAB med Kent Nielsens sidste sæson 2014/15 hvor de endte som nr. 5, da vi jo kun har målsætning om top 6 i år, jeg kan dog ikke lige grave den statistik frem.
                Det kunne du godt, hvis du ville bruge tiden på det ;o)

                Jeg kiggede hurtigt lige de første ti kampe i den AAB-sæson igennem - antallet af skud inden for rammen falder markant og scoringsprocenten ligeså:

                AAB Efter 10 kampe:

                34/10 = 3,4 skud på mål pr. kamp (9 mål) = 3,78 skud på mål pr scoret mål

                (183/33 = 5,5 skud på mål pr. kamp (60 mål) = 3,05 skud på mål pr scoret mål)

                Jeg er ikke stærk i AAB - er der nogen, der kan huske, hvad der skete trup-mæssigt mellem guldsæsonen og den følgende sæson?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Det kunne du godt, hvis du ville bruge tiden på det ;o)

                  Jeg kiggede hurtigt lige de første ti kampe i den AAB-sæson igennem - antallet af skud inden for rammen falder markant og scoringsprocenten ligeså:

                  AAB Efter 10 kampe:

                  34/10 = 3,4 skud på mål pr. kamp (9 mål) = 3,78 skud på mål pr scoret mål

                  (183/33 = 5,5 skud på mål pr. kamp (60 mål) = 3,05 skud på mål pr scoret mål)

                  Jeg er ikke stærk i AAB - er der nogen, der kan huske, hvad der skete trup-mæssigt mellem guldsæsonen og den følgende sæson?
                  Så vidt jeg husker blev både Kusk og Helenius solgt den sommer?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                    Så vidt jeg husker blev både Kusk og Helenius solgt den sommer?
                    Nej, Kusk blev solgt og Spalvis blev langtidsskadet i 3. runde og kom aldrig rigtigt tilbage den sæson. Helenius blev derimod hentet hjem på leje sammen med Enevoldsen. Med Kusk forsvandt der 12 kasser og 8 assists fra sæsonen før, og den kvalitet han kom med offensivt, var klart den afgørende forskel.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Nej, Kusk blev solgt og Spalvis blev langtidsskadet i 3. runde og kom aldrig rigtigt tilbage den sæson. Helenius blev derimod hentet hjem på leje sammen med Enevoldsen. Med Kusk forsvandt der 12 kasser og 8 assists fra sæsonen før, og den kvalitet han kom med offensivt, var klart den afgørende forskel.
                      Ok. I stand corrected

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Nej, Kusk blev solgt og Spalvis blev langtidsskadet i 3. runde og kom aldrig rigtigt tilbage den sæson. Helenius blev derimod hentet hjem på leje sammen med Enevoldsen. Med Kusk forsvandt der 12 kasser og 8 assists fra sæsonen før, og den kvalitet han kom med offensivt, var klart den afgørende forskel.
                        Det er klart at tabet af Kusk og Spalvis (i alt 20 kasser i guldsæsonen - 1/3 af de scorede mål) har haft enorm betydning. Det lugter jo gevaldigt af Falks afgang fra OB og den manglende fuldgode erstatning....

                        Lugter det ikke mere af manglende kvalitet i truppen, end at KN er det største problem?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Det er klart at tabet af Kusk og Spalvis (i alt 20 kasser i guldsæsonen - 1/3 af de scorede mål) har haft enorm betydning. Det lugter jo gevaldigt af Falks afgang fra OB og den manglende fuldgode erstatning....

                          Lugter det ikke mere af manglende kvalitet i truppen, end at KN er det største problem?
                          Bestemt en blanding. Men når han spiller Jønsson hver gang uanset hvor meget lort han laver tipper vægtskålen lidt for mig..

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Det er klart at tabet af Kusk og Spalvis (i alt 20 kasser i guldsæsonen - 1/3 af de scorede mål) har haft enorm betydning. Det lugter jo gevaldigt af Falks afgang fra OB og den manglende fuldgode erstatning....

                            Lugter det ikke mere af manglende kvalitet i truppen, end at KN er det største problem?
                            Jo, den vej hælder jeg afgjort også. Det er absurd at påstå, at Kent skulle være en dårlig træner. Det er dog ikke absurd at påstå, at Kent skulle have lavet nogle klare fejl i sin OB-tid, bl.a. i forhold til rekrutteringen, hvor han tydeligvis har undervurderet, hvor svært det er at overføre et koncept én til én fra en klub til en anden, og hvor han tydeligvis har overvurderet de enkeltes spilleres kvalitet, både når man ser på, hvad de siden har tilført og hvilken løn de oparbejder. Det er i høj grad det transfermæssige snæversyn, som han sammen med JH har udvist, og den manglende kvalitet de har udvist til at caste spillere til at løse de her specifikke opgaver, der har været vores klare problem og stadig er det, ift. at skulle sammensætte en trup der kan praktisere den her krævende spillestil.

                            Og så gør hans stædighed ham ikke altid noget godt, når han holder fast i nogle projekter i alt for lang tid. Såsom at holde fast i en central midt med Izunna og El Makrini, som vi alle lynhurtigt kunne se var et meget skidt mix, og nogle af os allerede kaldte på forhånd. Såsom at holde fast i, at Thrane er en spiller med niveau til at spille så mange minutter, som han gør for os, eller såsom at holde fast i, at Jönsson kan excellere og sætte vores spil fra en ofte dyb position på kanten, som jeg efterhånden synes har manifesteret sig som et vanvidsprojekt.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Det er klart at tabet af Kusk og Spalvis (i alt 20 kasser i guldsæsonen - 1/3 af de scorede mål) har haft enorm betydning. Det lugter jo gevaldigt af Falks afgang fra OB og den manglende fuldgode erstatning....

                              Lugter det ikke mere af manglende kvalitet i truppen, end at KN er det største problem?
                              det lugter i høj grad af manglende evner hos dem som skal skabe chancerne for vores angribere .
                              Som skrevet tidligere så har vi ingen som kan kreere chancerne :

                              Joan , Izu , CN , Jønne , Thrane , JJT og Greve har tilsammen i 281 kampe leveret 15 assists eller en for hver 18,7 kampe . Derudover er der Yao og Welbeck som tilsammen har 31 kampe og 0 assists ..


                              Desler er assist kongen på vores hold med 87 kampe og 10 assists
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                det lugter i høj grad af manglende evner hos dem som skal skabe chancerne for vores angribere .
                                Som skrevet tidligere så har vi ingen som kan kreere chancerne :

                                Joan , Izu , CN , Jønne , Thrane , JJT og Greve har tilsammen i 281 kampe leveret 15 assists eller en for hver 18,7 kampe . Derudover er der Yao og Welbeck som tilsammen har 31 kampe og 0 assists ..


                                Desler er assist kongen på vores hold med 87 kampe og 10 assists
                                Det er sørgelig læsning, at vi har så få assists. Men det viser jo ikke noget om antallet havde været 3 gange så højt, hvis vi havde haft bedre afsluttere.

                                Comment

                                Working...
                                X