Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Sidste sæsonstart (og det er meget skarpt sat op det her, og afgør ikke noget) men...

    Frygtelig start, vi har været under stregen i 3 ud af de første 5 runder, og Falk er skadet de 5 kommende kampe, som hed FcM, FcK, SDR, FcN, og SIF... Det så mere end sort ud... Vi spiller en ok kamp mod FcK og taber 1-0, spiller en god kamp mod FcM men taber 3-2... Mod Sdr. spiller vi knap så godt, men fight gav os et point... Så kom FcN kampen, hvor Troels efterfølgende røg på porten, og nogen sad med en lidt underlig følelse som første reaktion, da FcN kampen egentlig havde været vores bedste længe... Ove kom til, vi fik en mere eller mindre uskøn 2-0 sejr i SIF, og vi kravlede over stregen... Vi havde rent faktisk overlevet den periode, fået de nødvendige point og samtidig spillet gode kampe, i et svært program...

    Falk kom tilbage, vi fik klask af EfB og Randers, det hele sejlede totalt igen, og Forum blev citeret i medierne fordi vi ikke var ret begejstrede herinde... (Jeg nævner ingen navne ) Efterfølgende fik vi, afbrudt af en sejr over Hobro, endnu et nederlag mod Sdr, og i 4 runder i træk lå vi igen nede under stregen...

    Efterfølgende får vi en stime på 3 kampe uden nederlag, hvor bla. Falk sikrede os et point, via en scoring i Aalborg til 1-1, og den periode gjorde så vi kravlede over stregen igen... Det var heller ikke den første kamp den sæson hvor Falk skaffede 1 point mod AaB, omvendt vandt vi den 3. kamp mod dem med 2-0 uden Falk...

    Jeg vil sige, vi kan med og uden ham...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
      "Men hvordan er det lige det er fakta?"

      Haha det spørger du bare ikke om?? Er du født igår?
      Det er faktisk ikke fakta, at han ikke har haft en positiv indflydelse på resultaterne ... da vi ikke aner hvordan det var gået uden ham.
      Det er sandt at han ikke magtede, at gøre os til mestre eller lignende ... men det kunne ingen spillere have gjort ene mand.
      At han har haft en positiv indflydelse på resultaterne er dog nok tæt på at være fakta, p.g.a. sine mange oplæg og den store andel han generelt har i vores offensive spil.

      Det er ikke så gennemtænkt at påstå at det skulle bevise en manglende positiv indflydelse, at han ikke har ført os til en topplacering.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Men det er stadig en skærpende retorik, der medfører at debatklimaet herinde bliver forpestet af personangreb, one-liners og råben af hinanden. Dine "fakta" er en anden mands debatoplæg, og omvendt.
        Ja den skal man høre fra dig. Hvem er den anden mand du hentyder til?

        I øvrigt er det en anden bruger som starter afsporingen, der bliver fulgt op af komplimenter. Kan ikke se hvorfor det ikke også er slemt, da diskussionen Falk vs OB er interessant og har kørt længe pludselig bliver personliggjort af denne bruger. At der er brugere herinde som agerer arrogante osv. er ikke nyt, især dem som bor i et porøst glashus, hvilket oftest også er dem ,der påtager sig rollen som den vurderende censor i debatindlæg.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Gregor Se indlæg
          Jeg forstår det heller ikke dit fact. Helt ærligt, det gør jeg ikke...kan du forklare os tykhoveder det - uden at hidse dig op og blive en douche?
          OB har ligget og rodet rundt i bunden af ligaen de sidste 3-4 sæsoner, med Fal$k på holdet - og uden, når han har været (langtidsskadet)skadet. Det er et faktum, som selv den største fodbold-idiot, burde kunne forstå.

          Der er INTET der taler for at han alene, har udgjort en placeringsmæssig forskel for OB, over 33 runder - eller at han kommer til at flytte os op i tabellen i foråret, som mange herinde kerne-argumenterer for! Oddsene for at det skulle ske NU, er ovenikøbet forværret efter han har kneppet udenom, med en rival.

          Jeg spørger igen: Hvor er garantien, eller hvad skulle sandsynligheden være for, at fordi Rasmus Fal$k spiller for OB det næste halve år, er det ensbetydende med at man rykker opad i tabellen? Den er så forsvindende lille, at det er nærmest ikke er værd at regne på.

          Og så er denne sæson "så gratis" at jeg NÆSTEN turde love at give gratis sæsonkort til hele forum, hvis OB rykker ned... så hvorfor ikke give chancen til de nye tilgange af folk på midten, samt flere af dem i periferien af 1.holdet som VIL klubben, brænder for den, og står klar til steppe og overtage tronen fra forræderen?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Det er faktisk ikke fakta, at han ikke har haft en positiv indflydelse på resultaterne ... da vi ikke aner hvordan det var gået uden ham.
            Det er sandt at han ikke magtede, at gøre os til mestre eller lignende ... men det kunne ingen spillere have gjort ene mand.
            At han har haft en positiv indflydelse på resultaterne er dog nok tæt på at være fakta, p.g.a. sine mange oplæg og den store andel han generelt har i vores offensive spil.

            Det er ikke så gennemtænkt at påstå at det skulle bevise en manglende positiv indflydelse, at han ikke har ført os til en topplacering.
            Det er et faktum at OB har ligget og rodet rundt i bunden af ligaen, de sidste 3-4 sæsoner, med Fal$k på holdet - og uden, når han har været (langtids)skadet. Det er en kendsgerning som kan ikke debatteres.

            Jeg har ikke på noget tidspunkt forholdt mig til, om han har haft positiv indflydelse på holdet - men det er jeg ikke uenig med dig i, at han har. Den indflydelse er bare for letkøbt - næsten pr. automatik - at veksle til bedre placeringer i tabellen, end tilfældet har været de seneste sæsoner, for det er der overhovedet ingen garanti for.
            Last edited by Z.A.E; 29-01-2016, 19:48.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
              Det er et faktum at OB har ligget og rodet rundt i bunden af ligaen, de sidste 3-4 sæsoner, med Fal$k på holdet - og uden, når han har været (langtids)skadet. Det er en kendsgerning som kan ikke debatteres.

              Jeg har ikke på noget tidspunkt forholdt mig til, om han har haft positiv indflydelse på holdet - men det er jeg ikke uenig med dig i, at han har. Den indflydelse er bare for letkøbt - næsten pr. automatik - at veksle til bedre placeringer i tabellen, end tilfældet har været de seneste sæsoner, for det er der overhovedet ingen garanti for.
              ... og hvad vil du sige med det?
              De fleste er vel enige i, at en mand kan ikke alene løfte et hold fra bund til top :).
              Det er logisk ... jeg er stadig ikke rigtig klar over hvor du vil hen.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Sidste sæsonstart (og det er meget skarpt sat op det her, og afgør ikke noget) men...

                Frygtelig start, vi har været under stregen i 3 ud af de første 5 runder, og Falk er skadet de 5 kommende kampe, som hed FcM, FcK, SDR, FcN, og SIF... Det så mere end sort ud... Vi spiller en ok kamp mod FcK og taber 1-0, spiller en god kamp mod FcM men taber 3-2... Mod Sdr. spiller vi knap så godt, men fight gav os et point... Så kom FcN kampen, hvor Troels efterfølgende røg på porten, og nogen sad med en lidt underlig følelse som første reaktion, da FcN kampen egentlig havde været vores bedste længe... Ove kom til, vi fik en mere eller mindre uskøn 2-0 sejr i SIF, og vi kravlede over stregen... Vi havde rent faktisk overlevet den periode, fået de nødvendige point og samtidig spillet gode kampe, i et svært program...

                Falk kom tilbage, vi fik klask af EfB og Randers, det hele sejlede totalt igen, og Forum blev citeret i medierne fordi vi ikke var ret begejstrede herinde... (Jeg nævner ingen navne ) Efterfølgende fik vi, afbrudt af en sejr over Hobro, endnu et nederlag mod Sdr, og i 4 runder i træk lå vi igen nede under stregen...

                Efterfølgende får vi en stime på 3 kampe uden nederlag, hvor bla. Falk sikrede os et point, via en scoring i Aalborg til 1-1, og den periode gjorde så vi kravlede over stregen igen... Det var heller ikke den første kamp den sæson hvor Falk skaffede 1 point mod AaB, omvendt vandt vi den 3. kamp mod dem med 2-0 uden Falk...

                Jeg vil sige, vi kan med og uden ham...
                Imponerende hukommelse! Tak for at genopfriske i detaljer. Er også det billede jeg har af OB med/uden Fal$k.

                Vi kan SAGTENS uden ham - men min oplevelse er at der er (eller ihvertfald har været) en VERDEN TIL FORSKEL i kreativiteten, med Fal$k på holdet. Det må vi så bare veksle til hårdt arbejde, eller se om ikke nogle af talenter kan ligge lidt mere teknisk kreativt på, så man er godt rustet til den nye sæson.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                  Imponerende hukommelse! Tak for at genopfriske i detaljer. Er også det billede jeg har af OB med/uden Fal$k.

                  Vi kan SAGTENS uden ham - men min oplevelse er at der er (eller ihvertfald har været) en VERDEN TIL FORSKEL i kreativiteten, med Fal$k på holdet. Det må vi så bare veksle til hårdt arbejde, eller se om ikke nogle af talenter kan ligge lidt mere teknisk kreativt på, så man er godt rustet til den nye sæson.
                  I 2012/2013 sad Falk ude en del.
                  Han spillede 19 kampe og var væk i 14.
                  Kampe med Falk:
                  8 Sejre
                  4 Uafgjorte
                  7 Nederlag

                  Kampe uden Falk
                  2 Sejre
                  4 Uafgjorte
                  8 Nederlag


                  Det er lidt svært at gøre noget lignende senere, da han har spillet mere kontinuerligt, og før er for længe siden :).

                  Det er intet bevis på den positive indflydelse, men i den sæson gik det i hvert fald mærkbart bedre når Falk var på holdkortet.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    I 2012/2013 sad Falk ude en del.
                    Han spillede 19 kampe og var væk i 14.
                    Kampe med Falk:
                    8 Sejre
                    4 Uafgjorte
                    7 Nederlag

                    Kampe uden Falk
                    2 Sejre
                    4 Uafgjorte
                    8 Nederlag


                    Det er lidt svært at gøre noget lignende senere, da han har spillet mere kontinuerligt, og før er for længe siden :).

                    Det er intet bevis på den positive indflydelse, men i den sæson gik det i hvert fald mærkbart bedre når Falk var på holdkortet.
                    Der kommer jo så også lige en vinterpause og et transfervindue som spiller ind der... Og sidst men ikke mindst, så var det den berømte vinterpause hvor OB spillernes form forsvandt, og det forsømte forår ramte os, hvor bla. Vadocz blev til det rene ingenting efter en super efterårssæson...TB måtte ud og erkende at flere spillere aldrig fik den nødvendige form til at optræde i Suppen... De to halvsæsoner var nat og dag, men jeg skal da slet ikke gøre mig uenig i Falk ville have pyntet det forår, og heller ikke i at vi aldrig kommer frem til noget svar...

                    Nu har vi kigget på korte og lange perioder uden ham, i sidste sæson og længere tilbage endnu, som profil og mere som ungdomsspiller... det står klart at Falk har været uhyre vigtig, og er den største figur der har været i 2010erne i OB... Det skal og kan man på ingen måde undervurdere, og en halvsæson som det seneste efterår viser jo tydeligt hvad han betyder... men jeg tror også vi vil se(og ville have set) andre mekanismer tage over, som feks. i den kortere periode han var skadet sidste sæson... Desler styrede højresiden, både som kant og wingback, og med mere fysik og løb mod baglinjen åbnede der sig andre muligheder... Og feks. de dueller jeg så mellem Desler og Igboun, det var bestemt Falk og toppen af ligaen værdig... Han slog til i den periode og fik også sine første 90 min... men igen ja, det er jo en mere eller mindre umulig debat det her...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Jeg stemmer for, at man overvejer om det hele ikke er lidt for hypotetisk til, at man gider blive "uvenner" over det ;o)

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                        Imponerende hukommelse! Tak for at genopfriske i detaljer. Er også det billede jeg har af OB med/uden Fal$k.

                        Vi kan SAGTENS uden ham - men min oplevelse er at der er (eller ihvertfald har været) en VERDEN TIL FORSKEL i kreativiteten, med Fal$k på holdet. Det må vi så bare veksle til hårdt arbejde, eller se om ikke nogle af talenter kan ligge lidt mere teknisk kreativt på, så man er godt rustet til den nye sæson.
                        Det er helt vildt så meget ét ord kan gøre til forskel. Lige så snart ordet 'fakta' forsvandt, så er jeg pludselig meget enig

                        Det giver ikke mening at forsøge at bevise, at én spiller gør en forskel resultatmæssigt; for hvis den spiller ikke havde været der, så havde der været en anden, og holdet havde været anderledes og kampen anderledes - derfor er der jo intet 'bevis'.
                        Derfor kan man selvfølgelig se med egne øjne i en kamp, at en spiller kan gøre en kæmpe forskel. Tænkte det for 117.gang imod FCK, da jeg så Nikolaj Jørgensen spille for dem - det er helt vildt, som man kunne mærke det på med- og modspillere - og på tilskuerne - når han modtog bolden. Samme form for 'elektricitet' har Falk også haft hos os, selv om han er en anden type. Det giver bare ikke mening at forsøge at bevise med point, statistik eller lign.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                          Det er helt vildt så meget ét ord kan gøre til forskel. Lige så snart ordet 'fakta' forsvandt, så er jeg pludselig meget enig

                          Det giver ikke mening at forsøge at bevise, at én spiller gør en forskel resultatmæssigt; for hvis den spiller ikke havde været der, så havde der været en anden, og holdet havde været anderledes og kampen anderledes - derfor er der jo intet 'bevis'.
                          Derfor kan man selvfølgelig se med egne øjne i en kamp, at en spiller kan gøre en kæmpe forskel. Tænkte det for 117.gang imod FCK, da jeg så Nikolaj Jørgensen spille for dem - det er helt vildt, som man kunne mærke det på med- og modspillere - og på tilskuerne - når han modtog bolden. Samme form for 'elektricitet' har Falk også haft hos os, selv om han er en anden type. Det giver bare ikke mening at forsøge at bevise med point, statistik eller lign.
                          Men det er - trods alt - et faktum at OB har rodet rundt i bunden de sidste 3-4 sæsoner - både med/uden Falk på holdet.

                          Men ellers jeg er enig - og derfor forstår jeg heller ikke dem der argumenterer for, at vi skal spille Fal$k i foråret, når det er ren og skær gætterier hvorvidt det går værre/bedre med ham på holdet. Jeg konstaterer bare at Fal$k de sidste 3-4 sæsoner - PLACERINGSmæssigt - ikke har løftet os i tabellen der har budt på placeringer fra 8-10. pladsen, og senest 9.

                          Ud fra den betragtning mener jeg sagtens det kan forsvares at satse på spillere der vil klubben og har en fremtid. De er værd at bygge noget på - det er Fal$k ikke. Han har meldt ud at han vil repræsentere fjenden.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            ... og hvad vil du sige med det?
                            De fleste er vel enige i, at en mand kan ikke alene løfte et hold fra bund til top :).
                            Det er logisk ... jeg er stadig ikke rigtig klar over hvor du vil hen.
                            Nej, for jeg tror ikke du har læst mit oprindelig indlæg, så præmissen har du nok ikke fået med..?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                              Men det er - trods alt - et faktum at OB har rodet rundt i bunden de sidste 3-4 sæsoner - både med/uden Falk på holdet.
                              Ja, DET er et faktum.
                              Men man kan ikke sige at det er et faktum, at han IKKE har været med til at flytte os i tabellen, for hverken du eller jeg ved hvordan det ellers ville være gået.
                              Måske det havde gået bedre uden ham? Who knows.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                                Ja, holdet var ikke til det. Hverken med eller uden Fal$k. Det er fakta.

                                Det er derfor jeg efterlyser svar på den - nærmest skråsikre - argumentation folk benytter sig af, når de plederer for at Fal$k blotte tilstedeværelse på holdet, er forskellen på bedre pladser i tabellen efter 33 runder. Det har hidtil ikke været tilfældet, så hvorfor skulle det være det nu? Der er intet der taler for det. Tværtimod.

                                Det her handler for øvrigt ikke om, hvem der får ret. Jeg har nemlig allerede, ret i den betragtning at Fal$k IKKE har flyttet OB, i tabellen.

                                Afdebatteret? Medmindre du er Admin skal jeg ikke stå dig til ansvar, og tager derfor lige nøjagtig de emner op, jeg har lyst til, så der skal du egentlig bare blande dig udenom, tak!
                                Jeg magter som sådan ikke at diskutere med dig, men når du nævner afdebatteret om en sidde af en sag jeg lukker, da jeg har debatteret det igennem og ikke vil tage det op igen, behøver jeg ikke være admin eller noget for at jeg ikke gider debattere den sidde af sagen.
                                Din relativt nedladende holdning magter jeg heller ikke, men det kommer vi nok ikke uden om når du har set dig sur på alt hvad der ikke følger din mening om Falk.

                                Comment

                                Working...
                                X