Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Ja hvis han så reagerede når man forsøger at tage den debat han efterlyser... men det er åbenbart alligevel sjovere bare at mundhugges med dig...
    Den forstod jeg ikke... Hvad mangler jeg at reagere på?

    Eller var det ikke henvendt til mig?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
      Beklager
      Men enig. Vi aner ikke hvad der ville ske i foråret med og uden Falk. Ligesom vi heller ikke ved hvordan vi var endt de sidste 3-4 sæsoner med og uden Falk.
      Det kan enhver da aflæse af bundlinien! 10. 10. 8. 9. Det bliver ikke tydeligere eller mere klart! Det er bundplaceringer der alle er utilfredsstillende for OB, da de erklærede målsætninger har været Top 7!

      Tror du Thorborg & Co - efter hver sæson sidder og evaluerer på HVORDAN, det MÅSKE ville være gået klubben med/uden, den og den spiller i truppen??? Og drager konklusioner ud fra det? Hvilket eventyrland befinder du dig i?

      Hvis ikke man skal forholde sig til bundlinien - hvad skal man så? Hvis ikke bundlinien er det bedste udgangspunkt for ens argumentation og konklusioner, hvad er så? Gisninger om hvordan det måske KUNNE have været gået hvis og hvis og hvis???

      Den tror du forhåbentligt ikke selv på!
      Last edited by Z.A.E; 30-01-2016, 21:03.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
        Den forstod jeg ikke... Hvad mangler jeg at reagere på?

        Eller var det ikke henvendt til mig?
        Det var bare mig der kludrede i det, den var ikke til dig...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
          Nej, det gør jeg ikke! Og det er ikke mit problem at du åbenlyst er for tykhovedet til, at forstå det!

          Jeg insisterer på, at det er et faktum at OB, de sidste 3-4 sæsoner har rodet rundt i bunden, af Superligaen - både med Falk på holdet, og uden ham!

          Det er FAKTA! Læs bundlinien for hver sæson efter 33. runder! 10. 10. 8. 9. plads. FACTS du ikke kan pille ved.
          Jeg citerer dig lige fra dit oprindelige indlæg:
          "Så tror jeg du skal spørge dem der spår, at Fal$k kan flytte os i tabellen, i foråret. Det har han ikke gjort tidligere. Det er fakta."
          Du skriver at det er fakta, at han ikke tidligere har flyttet os i tabellen.
          Men det er jo IKKE fakta, da du ikke ved hvordan det ville være endt for OB uden Falk på holdet.
          Det kan jo være at vi var rykket ned, og han dermed HAR været med til at flytte os i tabellen.
          Det kan også være han ikke har gjort en forskel. Men du ved det ikke med sikkerhed, og derfor er det ikke fakta.


          Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
          Ergo konstaterer jeg at tilstedeværelsen af Falk - eller fraværet om du vil - har været af så signaficant lille betydning, set over 132 kampe, at det ingen mening giver at argumentere for at, at selvsamme persons tilstedeværelse skulle løfte os væk fra bunden, i foråret!

          Der er INTET der taler for det!
          Jeg gentager lige mig selv. Du og jeg diskuterer IKKE hvorvidt han vil gøre en forskel i foråret.
          Last edited by badazz; 30-01-2016, 21:30.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
            Det kan enhver da aflæse af bundlinien! 10. 10. 8. 9. Det bliver ikke tydeligere eller mere klart! Det er bundplaceringer der alle er utilfredsstillende for OB, da de erklærede målsætninger har været Top 7!
            Nok er det utilfredstillende, men det er ikke pointen (eller det vi diskuterer).
            Du kan stadig ikke vide hvordan det var gået UDEN Falk.

            Comment


              Jeg har virkelig forsøgt at holde mig ude af denne her, da den jo bygger på hypoteser. Men det er sgu svært at lade være :o)

              Ingen kan vide, hvad der var sket uden Falk på banen - var OB rykket ned? Ja, så har han vel været med til at rykke os op i tabellen i forhold til det? Men det er jo fuldstændig omsonst at diskutere det, for det umuligt at afgøre med sikkerhed - det er og bliver gisninger. Men en sådan vil jeg godt komme med:

              Jeg TROR, at han betyder mere for holdet nu, end han gjorde under TB og OP. Simpelthen fordi a) han er omgivet ef bedre spillere, som gør at han selv bliver bedre og bidrager til at gøre de andre bedre b) der er nu endelig en plan med og en struktur i spillet, som gør at man skal udfylde en rolle i stedet for at kreere sin egen rolle (jeg ved godt at der var en plan under OP, men det var med 10 mand bag bolden og det er ikke til Falks fordel)

              Så jeg TROR, at han kan være vigtig og afgørende i et eller andet omfang for holdet i foråret. Om det betyder pladser tør jeg ikke gisne om, men jeg tror, at han kan være afgørende for, hvor mange point OB henter. I efteråret er han efter min vurdering involveret og udslagsgivende i 12 af OBs mål. Det kan da godt være at en anden spiller havde udfyldt hans rolle uden slinger og havde præsteret det samme. Jeg tvivler dog. Hvis man fjerner de tolv mål og forestiller sig at de ikke var blevet scoret uden Falk på holdet, lå OB væsentligt dårligere placeret end hvad tilfældet er. Det er fakta - men det er ikke fakta, at målene ikke ville være blevet scoret uden Falk på holdet.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Jeg har virkelig forsøgt at holde mig ude af denne her, da den jo bygger på hypoteser. Men det er sgu svært at lade være :o)

                Ingen kan vide, hvad der var sket uden Falk på banen - var OB rykket ned? Ja, så har han vel været med til at rykke os op i tabellen i forhold til det? Men det er jo fuldstændig omsonst at diskutere det, for det umuligt at afgøre med sikkerhed - det er og bliver gisninger. Men en sådan vil jeg godt komme med:

                Jeg TROR, at han betyder mere for holdet nu, end han gjorde under TB og OP. Simpelthen fordi a) han er omgivet ef bedre spillere, som gør at han selv bliver bedre og bidrager til at gøre de andre bedre b) der er nu endelig en plan med og en struktur i spillet, som gør at man skal udfylde en rolle i stedet for at kreere sin egen rolle (jeg ved godt at der var en plan under OP, men det var med 10 mand bag bolden og det er ikke til Falks fordel)

                Så jeg TROR, at han kan være vigtig og afgørende i et eller andet omfang for holdet i foråret. Om det betyder pladser tør jeg ikke gisne om, men jeg tror, at han kan være afgørende for, hvor mange point OB henter. I efteråret er han efter min vurdering involveret og udslagsgivende i 12 af OBs mål. Det kan da godt være at en anden spiller havde udfyldt hans rolle uden slinger og havde præsteret det samme. Jeg tvivler dog. Hvis man fjerner de tolv mål og forestiller sig at de ikke var blevet scoret uden Falk på holdet, lå OB væsentligt dårligere placeret end hvad tilfældet er. Det er fakta - men det er ikke fakta, at målene ikke ville være blevet scoret uden Falk på holdet.
                Fint indlæg, ved ikke hvad kunne opsummere emnet bedre.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Ingen kan vide, hvad der var sket uden Falk på banen - var OB rykket ned? Ja, så har han vel været med til at rykke os op i tabellen i forhold til det? Men det er jo fuldstændig omsonst at diskutere det, for det umuligt at afgøre med sikkerhed - det er og bliver gisninger.
                  Og det har hele tiden været min pointe
                  Det er ikke fakta. Det er gisninger.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                    Jeg citerer dig lige fra dit oprindelige indlæg:
                    "Så tror jeg du skal spørge dem der spår, at Fal$k kan flytte os i tabellen, i foråret. Det har han ikke gjort tidligere. Det er fakta."
                    Du skriver at det er fakta, at han ikke tidligere har flyttet os i tabellen.
                    Men det er jo IKKE fakta, da du ikke ved hvordan det ville være endt for OB uden Falk på holdet.
                    Det kan jo være at vi var rykket ned, og han dermed HAR været med til at flytte os i tabellen.
                    Det kan også være han ikke har gjort en forskel. Men du ved det ikke med sikkerhed, og derfor er det ikke fakta.



                    Jeg gentager lige mig selv. Du og jeg diskuterer IKKE hvorvidt han vil gøre en forskel i foråret.
                    Gør vi ikke!? Foråret er skam en væsentlig del af min anke og det bør du have med, hvis du har et ønske om at forstå den. Men hvorfor citerer du mig, så for det? Foråret er nemlig en væsentlig del af, mit oprindelige indlæg - selvom mit oprindelige indlæg ikke er det, du har citeret fra.

                    Sagen er, at du plukker det ud af kontekst - og så kan der drages tvivl om alt. Det betyder dog ikke at du har ret.

                    Præmissen er at Falk ikke har flyttet OB væk fra bunden - og det er udgangspunktet for min argumentation. Det har jeg prøvet på at forklare dig utallige gange, men det nægter du på infantil facon at forholde dig til - for det taler jo ikke din sag. Du greb blot fat i en sætning, fra et senere indlæg, formuleret ud fra et standpunkt om en underforstået præmis. Så når jeg skriver "flyttet op i tabellen" så er det naturligvis med udgangspunkt i, de 10.-8. pladser han har været med til at aflevere klubben i, de sidste 4 sæsoner. Er det så svært at forstå??

                    Har tilstedeværelsen af Fal$k, så flyttet os op i tabellen..? Ja gu' har den da det! (Ihvertfald været en del af det.) Det er da underforstået! Fra 10-8. plads! Det er også "op i tabellen" og det har jeg aldrig modsat mig. Men vel at mærke senest, også afleveret os på en 9. plads igen...

                    Summa summarum, er det stadig altsammen bundplaceringer på stribe, og Fal$k har ikke været istand til at løfte os ud, af den bundstrid. Vi ligger aktuelt på en 7. plads, så der er forbedringer at spore - men at tale det op, og derved nærmest garantere, at Fal$k er forskellen på bedre placeringer end vi har nu, er sq' for tyndt, når man ser på holdets placeringer de sidste 4 sæsoner.

                    Afslutningsvis... Har Fal$k reddet os fra nedrykning? Måske - uomtvisteligt været med til det - men alene manden bag? Not really.

                    Hvordan det iøvrigt ville være gået uden ham, er der jo ingen grund til at gisne om, for han har jo faktuelt været i klubben de 4 sæsoner.
                    Last edited by Z.A.E; 31-01-2016, 14:56.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Jeg har virkelig forsøgt at holde mig ude af denne her, da den jo bygger på hypoteser. Men det er sgu svært at lade være :o)

                      Ingen kan vide, hvad der var sket uden Falk på banen - var OB rykket ned? Ja, så har han vel været med til at rykke os op i tabellen i forhold til det? Men det er jo fuldstændig omsonst at diskutere det, for det umuligt at afgøre med sikkerhed - det er og bliver gisninger. Men en sådan vil jeg godt komme med:

                      Jeg TROR, at han betyder mere for holdet nu, end han gjorde under TB og OP. Simpelthen fordi a) han er omgivet ef bedre spillere, som gør at han selv bliver bedre og bidrager til at gøre de andre bedre b) der er nu endelig en plan med og en struktur i spillet, som gør at man skal udfylde en rolle i stedet for at kreere sin egen rolle (jeg ved godt at der var en plan under OP, men det var med 10 mand bag bolden og det er ikke til Falks fordel)

                      Så jeg TROR, at han kan være vigtig og afgørende i et eller andet omfang for holdet i foråret. Om det betyder pladser tør jeg ikke gisne om, men jeg tror, at han kan være afgørende for, hvor mange point OB henter. I efteråret er han efter min vurdering involveret og udslagsgivende i 12 af OBs mål. Det kan da godt være at en anden spiller havde udfyldt hans rolle uden slinger og havde præsteret det samme. Jeg tvivler dog. Hvis man fjerner de tolv mål og forestiller sig at de ikke var blevet scoret uden Falk på holdet, lå OB væsentligt dårligere placeret end hvad tilfældet er. Det er fakta - men det er ikke fakta, at målene ikke ville være blevet scoret uden Falk på holdet.
                      Vi er ikke uenige - slet ikke. Der er omstændigheder der taler for, at han skal spille - men der er flere, og i min optik mere tungtvejende, omstændigheder der gør at han ikke skal. Disse har jeg tidl. redegjort for.

                      Min anke byggede bare ikke på om hvorvidt Fal$k havde flyttet os i tabellen fra 12-10. plads, men om han kunne flytte os yderligere op, fra de skuffende 10.-8. pladser han har været med til at aflev. klubben på, siden 2011/12. Det er disse bundplaceringer jeg henviser til, som værende faktuelle, ikke om hvorvidt, han har flyttet flyttet os den ene eller den anden vej i tabellen, eller reddet os fra nedrykning.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                        Hvordan det iøvrigt ville være gået uden ham, er der jo ingen grund til at gisne om, for han har jo faktuelt været i klubben de 4 sæsoner.
                        Det syntes jeg egentligt.
                        Både ift hvilken indflydelse han evt ville have i foråret, og ift at du mener det er fakta at han ikke har flyttet os i tabellen de sidste 3-4 år.
                        Men lad os stoppe her. Enig bliver vi nok ikke.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                          Vi er ikke uenige - slet ikke. Der er omstændigheder der taler for, at han skal spille - men der er flere, og i min optik mere tungtvejende, omstændigheder der gør at han ikke skal. Disse har jeg tidl. redegjort for.

                          Min anke byggede bare ikke på om hvorvidt Fal$k havde flyttet os i tabellen fra 12-10. plads, men om han kunne flytte os yderligere op, fra de skuffende 10.-8. pladser han har været med til at aflev. klubben på, siden 2011/12. Det er disse bundplaceringer jeg henviser til, som værende faktuelle, ikke om hvorvidt, han har flyttet flyttet os den ene eller den anden vej i tabellen, eller reddet os fra nedrykning.
                          Jeg er fuldstændig enig i, at det på ingen måde er sort og hvidt. Jeg så også helst at han var skiftet allerede nu - ikke fordi jeg mener at Falk ikke er vigtig for holdet, men fordi det bare er for hårdt som engageret OB-fan uge efter uge at se ham på banen som OBer . Det føles som om, at han vil løbe rundt med FCK-trøjen under OB-trøjen - det er bare ikke rart.

                          Jeg tror så på den anden side, at det skifte ikke kan sætte pisset i kog hos 80-90% af tilskuerne på Odense Stadion. De folk jeg snakker med, som følger OB, men på ingen måde er super engagerede er fuldstændig ligeglade med at han er skiftet til FCK. Deres version er, at OB ikke havde penge nok til at holde på ham og så må han jo videre til dem der vil betale.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                            Det syntes jeg egentligt.
                            Både ift hvilken indflydelse han evt ville have i foråret, og ift at du mener det er fakta at han ikke har flyttet os i tabellen de sidste 3-4 år.
                            Men lad os stoppe her. Enig bliver vi nok ikke.
                            I guder... Du vil åbenlyst ikke forstå min anke *suk*

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Jeg er fuldstændig enig i, at det på ingen måde er sort og hvidt. Jeg så også helst at han var skiftet allerede nu - ikke fordi jeg mener at Falk ikke er vigtig for holdet, men fordi det bare er for hårdt som engageret OB-fan uge efter uge at se ham på banen som OBer . Det føles som om, at han vil løbe rundt med FCK-trøjen under OB-trøjen - det er bare ikke rart.

                              Jeg tror så på den anden side, at det skifte ikke kan sætte pisset i kog hos 80-90% af tilskuerne på Odense Stadion. De folk jeg snakker med, som følger OB, men på ingen måde er super engagerede er fuldstændig ligeglade med at han er skiftet til FCK. Deres version er, at OB ikke havde penge nok til at holde på ham og så må han jo videre til dem der vil betale.
                              Shitstormen er kun en del af det, og jeg er iøvrigt ligeglad med hvad andre synes om hans skifte. Jeg synes, det er vigtigere at give plads til folk og nye talenter, der VIL klubben. Folk med fremtid i. Ikke spillere, der er stemplet ud og at ønsker at være en direkte konkurrent til os, fremover. Jeg tænker langsigtet til klubbens bedste. Vi spiller en gratis sæson, nedrykning bliver med statsgaranti ikke et emne. Der er i min optik flere pros end cons der taler for at pille FCK'eren af holdkortet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                                I guder... Du vil åbenlyst ikke forstå min anke *suk*
                                Og du kan (eller vil) ikke forstå min.
                                God aften

                                Comment

                                Working...
                                X