Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
    Jeg ved ikke om det er bevidst du skriver 'konkurrent', men jeg ser fx ikke FCK som en konkurrent ift den placering vi kan forvente at ramme nu og de næste par år.


    Var Falk ikke BIF fan som barn eller er det bare usande rygter jeg har hørt?
    Personligt er der for mig stor forskel på, om han fx skifter til FCK som spiller med om guldet og er en fast deltager i de europæiske klubturneringer, eller om han skifter til BIF som ikke kan forventes at være guld kandidat og nærmere kan regnes som vores konkurrent.
    Det er bevidst. Vi spiller i samme række, og om de samme point. Selvom de sandsynligvis får flere end os.

    Og jo, der findes et interview med Falk som 9-10 årig, hvor hans yndlingsspiller er Martin Eriksson, og hans yndlingshold er Brøndby. Det lægger jeg ikke så meget i (Det tror jeg de fleste, der har børn er enige med mig i).

    Da jeg var ti, tog jeg en jakke og et slips på i skole, og sagde jeg var konservativ. Det er jeg heller ikke i dag! (men ok, jeg var også et mærkeligt barn)
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
      10000 % enig!!!!
      Jeg er bestemt ikke enig.

      Jeg ved godt at fodbold og det at følge byens hold / ens hjerteklub nærmest er en religion for de fleste af os... Også for mig. Men at sætte en spiller for had fordi han skifter til en bedre klub. Det er helt uacceptabelt for mig.

      Der er ikke noget jeg vil hade mere, end at se en OB'er iføre sig den bræk gule trøje.

      Men vi må også forstå, at for Rasmus Falk, så er det, at spille forbold et JOB. Så det er da helt forståeligt at han skifter job hvis bedre muligheder fremstille sig.

      Jeg skiftede også job hvis jeg blev tilbudt en større lønseddel og bedre faciliteter. Hvis der er splinter nye lokaler/bad/omklædning frem for vores bunker fra 2 verdenskrig. Det samme gælder iøvrigt for vores stadion.
      Last edited by eilman; 30-12-2015, 12:49.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af eilman Se indlæg
        Jeg er bestemt ikke enig.

        Jeg ved godt at fodbold og det at følge byens hold / ens hjerteklub nærmest er en religion for de fleste af os... Også for mig. Men at sætte en spiller for had fordi han skifter til end bedre klub. Det er helt uacceptabelt for mig.

        Der er ikke noget jeg vil hade mere, end at se en OB'er iføre sig den bræk gule trøje.
        Men vi må også forstå, at for Rasmus Falk, så er det, at spille forbold et JOB. Så det er da helt forståeligt at han skifter job hvis bedre muligheder fremstille sig.

        Jeg skiftede også job hvis jeg blev tilbudt en større lønseddel og bedre faciliteter. Hvis der er splinter nye lokaler/bad/omklædning frem for vores bunker fra 2 verdenskrig. Det samme gælder iøvrigt for vores stadion.
        Forståeligt? Ja, da. Lovligt? Ja, da.

        Jeg ønsker mig ikke tilbage til tiden før Bosman-dommen, hvor spillere var stavnsbundet til deres klubber.

        Men de to ting udelukker ikke hinanden. Selvfølgelig har Falk lov til at lade sin kontrakt løbe ud og skifte til Brøndby. Jeg har bare også lov til mene, at det er uacceptabel opførsel i min verden, og lægge ham for (personligt, irrationelt) had.

        Jeg gider næsten ikke sige det, men jeg argumenterer naturligvis ikke for at man skal råbe efter ham på gaden, eller sætte ild til hans bil. Men jeg vil fandeme heller ikke stå og klappe af ham, når han scorer mod os.

        Du siger det selv: "Der er ikke noget jeg vil hade mere, end at se en OB'er iføre sig den bræk gule trøje." Og det er forskellen på os og Falk. For ham er det et job. For os er et en følelsesmæssig investering. De to ting udelukker ikke hinanden.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Oprindeligt indsendt af eilman Se indlæg

          Men vi må også forstå, at for Rasmus Falk, så er det, at spille forbold et JOB. Så det er da helt forståeligt at han skifter job hvis bedre muligheder fremstille sig.

          Jeg skiftede også job hvis jeg blev tilbudt en større lønseddel og bedre faciliteter.
          Joo, det kan forstås. Men det SKAL også forstås, at det at være fan ikke er er job.
          Det er rendyrket kærlighed (omtrent på højde med ægteskabet - selvom det for mange måske ikke betyder så meget i disse tider😳)
          Derfor vil et eventuelt skifte - i mit sind - være sidestillet med utroskab, hvilket jeg heller ikke kan eller vil acceptere i mit ægteskab.
          Og jeg vil efterfølgende ALTID føle et had til sådan en skøge.
          Men sådan er vi jo så forskellige i vores tolerancer!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Forståeligt? Ja, da. Lovligt? Ja, da.

            Jeg ønsker mig ikke tilbage til tiden før Bosman-dommen, hvor spillere var stavnsbundet til deres klubber.

            Men de to ting udelukker ikke hinanden. Selvfølgelig har Falk lov til at lade sin kontrakt løbe ud og skifte til Brøndby. Jeg har bare også lov til mene, at det er uacceptabel opførsel i min verden, og lægge ham for (personligt, irrationelt) had.

            Jeg gider næsten ikke sige det, men jeg argumenterer naturligvis ikke for at man skal råbe efter ham på gaden, eller sætte ild til hans bil. Men jeg vil fandeme heller ikke stå og klappe af ham, når han scorer mod os.

            Du siger det selv: "Der er ikke noget jeg vil hade mere, end at se en OB'er iføre sig den bræk gule trøje." Og det er forskellen på os og Falk. For ham er det et job. For os er et en følelsesmæssig investering. De to ting udelukker ikke hinanden.
            Hvis han, gud forbyde det, skifter til pest egnen, vil jeg bestem heller ikke have nogle rosende ord til ham. Men jeg vil ikke buhe af ham personligt når han løber ind på stadion (jeg buher af hele BIF's hold). Men jeg klapper bestemt heller ikek af ham NÅR han score mod os. Hvis han så mod forventing siger noget grimt om os (ligesom Baskim) eller håner os ved en scoring, så er der selvfølgelig frit valg fra alle hylder, af skældsord.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af eilman Se indlæg
              Hvis han, gud forbyde det, skifter til pest egnen, vil jeg bestem heller ikke have nogle rosende ord til ham. Men jeg vil ikke buhe af ham personligt når han løber ind på stadion (jeg buher af hele BIF's hold). Men jeg klapper bestemt heller ikek af ham NÅR han score mod os. Hvis han så mod forventing siger noget grimt om os (ligesom Baskim) eller håner os ved en scoring, så er der selvfølgelig frit valg fra alle hylder, af skældsord.
              Så det du siger er, at du har præcis de samme følelser som mig, men dine grænser går bare nogle lidt andre steder?
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                præcis :-)

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Jeg finder det besynderligt, og potentielt usympatisk at man går ud offentligt på den måde. Oven i købet på sin egen hjemmeside.

                  Og det er i min optik unødvendigt. Hvad kan man gøre? Falk holder alle trumferne. Hvis han skifter til Brøndby, så er det hans ansvar, og kun hans ansvar. OB kan og skal ikke sprænge banken for at holde på ham.
                  Da OB lagde nyheden om Deslers forlængelse på facebook, var 3 af de første 5 kommentarer "Forlæng med Falk". I stedet for at glæde sig over, at vi har forlænget med et stort talent, var mere end halvdelen fokuseret på Falks kontrakt (jeg aner ikke om det har ændret sig med efterfølgende kommentarer).
                  Jeg tror det skal ses i det lys. Der er enorm fokus, åbenbart, fra fans på lige netop dette emne. Så synes jeg egentlig det er en ret sober artikel at lægge op: Vi vil gerne Falk, Falk vil egentlig også gerne os, men vi ved også allesammen at han skal videre på et tidspunkt, og det kan godt være nu. Og skal det ikke det, så har vi (OB) også gjort hvad vi kunne for at belønne det.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af eilman Se indlæg
                    præcis :-)


                    Lad os bare være enige om, at Falk ikke skal til Brøndby. Jeg håber han sluger hjemveen og tager til Holland eller Belgien, hvor han kan tage det skridt op, der kan føre ham på landsholdet, og hvor vi kan heppe på ham på afstand. Ala Høegh.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

                    Comment


                      Falk vurderes til 4-5 mill hvis salg sker i vinduet

                      http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...s-vaek/5890852

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Falk vurderes til 4-5 mill hvis salg sker i vinduet

                        http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...s-vaek/5890852
                        hvor stor er forskellen i tv-penge på 6. og 8. pladsen
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          hvor stor er forskellen i tv-penge på 6. og 8. pladsen
                          Næste år er det sindssygt mange penge. I år er det vel mindre end 4-5 mill i de sidste 2 puljedelinger..
                          Hvis nogen byder det beløb i udlandet syntes jeg bare man skal sælge. Er det fx skal vi ikke. Så skal jeg nemlig bruge samtlige hjemmekampe på at pifte efter ham når han har bolden.. Skidt for holdet.. Jaa... Barnligt... Tjaaa...
                          Men det bliver heller ikke et scenarie da det bliver FCK eller udlandet

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Falk vurderes til 4-5 mill hvis salg sker i vinduet

                            http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...s-vaek/5890852
                            http://www.fodbold-transfers.dk/broe...-falk-end-fck/

                            det går stærkt ...
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Spørgsmål: hvor lang tid synes i at RF med rimelighed kan holde OB/JH hen i uvished inden der kommer en afklaring på hans fremtid, så OB kan komme videre med eller uden RF. Kan OB/JH om evt. 3 uger melde ud at tiden er gået og at han ikke ikke får forlænget fordi klubben skal videre og ikke længere vil holdes hen i uvished
                              Last edited by manner; 01-01-2016, 17:01.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Spørgsmål: hvor lang tid synes i at RF med rimelighed kan holde OB/JH hen i uvished inden der kommer en afklaring på hans fremtid, så OB kan komme videre med eller uden RF. Kan OB/JH om evt. 3 uger melde ud at tiden er gået og at han ikke ikke får forlænget fordi klubben skal videre og ikke længere vil holdes hen i uvished
                                Det virker sandsynligt. OB vil sandsynligvis intensivere et salg, hvis han beslutter ikke at ville forlænge, og der skal da lidt tid til at få det ført igennem, så vi kan få det maksimale for ham.

                                Comment

                                Working...
                                X