Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Om Thorborg så var det rigeste menneske i verden, så hjælper det jo ikke JH, hvis han har et fast budget som han skal holde sig indenfor. Og alt tyder på at Thorborg efter en årrække at have smidt millioner i klubben smækkede låget i, og satte klubben på smalkost, hvilket vi bestemt har kunne mærke alle steder. Det er muligvis ovenikøbet sundt, at få styr på hele butikken, og SÅ smide penge på bordet igen, når det hele kører, og finansiere det sidste ryk opad.

    Mvh

    MaxHH
    Jeg køber ikke din præmis. I gennem årene har der været mange eksempler på, at det i de større handler er Thorborg der vender tommelfingeren op og ned.
    Tror du virkelig, at Jesper Hansen har ageret helt på egen hånd i sagen om Falk?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
      Jeg køber ikke din præmis. I gennem årene har der været mange eksempler på, at det i de større handler er Thorborg der vender tommelfingeren op og ned.
      Tror du virkelig, at Jesper Hansen har ageret helt på egen hånd i sagen om Falk?
      Med den shitstorm rent PR-mæssigt han er endt i, håber jeg godt nok for ham at han har været forbi Thorborg først, og fået et nej til at gå højere. Ellers ville jeg, hvis jeg var Thorborg, være pænt olm lige nu...

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        Blev lige forvirret indtil jeg hørte om cheftræner Troels Bech

        Comment


          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
          Med den shitstorm rent PR-mæssigt han er endt i, håber jeg godt nok for ham at han har været forbi Thorborg først, og fået et nej til at gå højere. Ellers ville jeg, hvis jeg var Thorborg, være pænt olm lige nu...

          Mvh

          MaxHH
          Lige præcis, det var det, som jeg ville have frem. Grunden til at Falk skifter til FCK, må være fordi at enten Falk eller Thorborg ikke ønskede at fortsætte samarbejdet. Det kan da aldrig blive Jesper Hansens eller vores lønrammes skyld.
          Last edited by RASH; 27-02-2016, 16:46.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
            Lige præcis, det var det, som jeg ville have frem. Grunden til at Falk skifter til FCK, må være fordi at enten Falk eller Thorborg ikke ønskede at fortsætte samarbejdet. Det kan da aldrig blive Jesper Hansens eller vores lønrammes skyld.
            Det KAN det godt... men så har vi snart en ny sportsdirektør... ,o)

            Mvh

            MaxHH

            Comment


              Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
              Lige præcis, det var det, som jeg ville have frem. Grunden til at Falk skifter til FCK, må være fordi at enten Falk eller Thorborg ikke ønskede at fortsætte samarbejdet. Det kan da aldrig blive Jesper Hansens eller vores lønrammes skyld.
              Meget enig.

              Her har Falk jo selv udtalt, at det ikke kun er pengene, det handler om; det handler også om sportslige ambitioner og privatlivet.
              Sportslige ambitioner har vi lidt svært ved at løfte pt. Her kan man så have den lange debat om spilkoncept, sportslig ledelse, scouting mm. er god nok i OB - men Falk har jo nok mistet troen på, at vi kunne være med i den sjove ende imens han stadig er på toppen.
              Privatlivet gør måske, at det ikke blev udlandet - det har måske snævret valgmulighederne ind til ganske få klubber.

              Derfor virker mest sandsynligt på mig, at Falk ganske enkelt gerne ville videre, og jeg kan ærgre mig over det, men det er ikke uforståeligt, at han har valgt, som han har gjort. Så længe ingen beder mig om at kunne lide hans valg eller klappe af det.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Meget enig.

                Her har Falk jo selv udtalt, at det ikke kun er pengene, det handler om; det handler også om sportslige ambitioner og privatlivet.
                Sportslige ambitioner har vi lidt svært ved at løfte pt. Her kan man så have den lange debat om spilkoncept, sportslig ledelse, scouting mm. er god nok i OB - men Falk har jo nok mistet troen på, at vi kunne være med i den sjove ende imens han stadig er på toppen.
                Privatlivet gør måske, at det ikke blev udlandet - det har måske snævret valgmulighederne ind til ganske få klubber.

                Derfor virker mest sandsynligt på mig, at Falk ganske enkelt gerne ville videre, og jeg kan ærgre mig over det, men det er ikke uforståeligt, at han har valgt, som han har gjort. Så længe ingen beder mig om at kunne lide hans valg eller klappe af det.
                Enig. Jeg forstår ham også - men ingen skal bede mig om ikke at hade ham for hans valg af klub eller lade være med at give give udtryk for min afsky over det.

                Det amatør-agtige består, som jeg ser det, i at man lod stå til for længe. Her synes jeg at OB glemte at hytte sit eget skind, ved at give Falk lov til at anskue for længe på fremtidens OB (pkt. B,C,D i claudes1 indlæg) inden man fik en konkret udmelding - som man så alligevel ikke rigtig fik... og derfor blev der reelt ingen forhandlinger udover "dialogen" og et små-fesent udspil på et tidspunkt, hvor man havde indset at det var for sent.

                Her tænker jeg så at en vinkel på det/de fesne kontraktudspil fra OB's side, alene havde til formål at signalere til andre med snarligt kontraktudløb, at i OB springer man ikke lønrammerne for nogen. Den var jo i det her tilfælde gratis, da man havde indset at Falk alligevel, var tabt for OB på tidspunktet.
                Last edited by Z.A.E; 27-02-2016, 17:23.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Igen hvis man sammenligner de to spillere inden kontraktunderskrivelsen så er der ikke logik i tilbudene
                  Hvis Falk ikke vil ud med, hvad hans planer er omkring kontraktlængde etc. - så kan lønnen ikke sammenlignes.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Jeg ved bare, at et hvert seriøst forsøg på at holde på en stjernespiller aldrig går igennem at starte med en lønnedgang. Så er resten sådan set underordnet. At Falk spekulerer i andre løsninger end OB er der intet nyt eller underligt i. Hvis OB ikke havde pengene så kunne de lige så godt lade være med at gøre forsøget, hvis ikke de ville/kunne strække sig længere. Falk ville væk, så det eneste der kunne holde ham var et markant højere tilbud. Det kunne JH ikke give. Og nu står HAN med PR lorten, udmanøvreret af en agent og hans eskort-klient.

                    MvH ChrisOB
                    Men igen ignorerer du virkeligheden - at det IKKE startede med lønnedgangen!

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Lige en vinkel som folk skal have med.

                      Der har været forlydender om, at vores lønsystem over hele linjen er blevet langt mere resultatorienteret. Dvs at spillerne får en lavere grundløn generelt under JH end de fik under Poul, men langt større bonusser, når der leveres på banen.

                      Hvis Falk var på en af Pouls gamle guldkontrakter, og skulle omlægges til det ny lønsystem, kan det jo sagtens passe at hans grundløn var lavere end før, uden at det ville påvirke den samlede udbetaling, når kamp- sejrs- og placeringsbonusser bliver indregnet.

                      Jeg tror ikke JH er typen der vil give en nok så god spiller særstatus i truppen som den eneste der, groft sagt, ikke skulle arbejde for at få sin løn.
                      Altså den proces med præstationsbaserede kontrakter, startede allerede under Kim Brink, så tror næppe, der er nogen sammenhæng der.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                        Om Thorborg så var det rigeste menneske i verden, så hjælper det jo ikke JH, hvis han har et fast budget som han skal holde sig indenfor. Og alt tyder på at Thorborg efter en årrække at have smidt millioner i klubben smækkede låget i, og satte klubben på smalkost, hvilket vi bestemt har kunne mærke alle steder. Det er muligvis ovenikøbet sundt, at få styr på hele butikken, og SÅ smide penge på bordet igen, når det hele kører, og finansiere det sidste ryk opad.

                        Mvh

                        MaxHH
                        Vi finder jo nok aldrig ud af, præcis hvad der foregår på de indre linier, men personligt tror jeg, at du har helt ret i det ovenstående.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Jeg har prøvet at samle PHs udtalelser fra interviewet:

                          a) Forløbet startede i foråret.
                          b) Agent og OB enige om at se tiden an pga. Ove-ansættelse / evt. nedrykning.
                          c) Rasmus ville gerne se, hvordan OB kom til at se ud.
                          d) Rasmus og Kent skulle lære hinanden at kende.
                          e) De konkrete ting om forlængelse startede i foråret men blev aktuelle i august.
                          f) I August vælger agent + Falk ikke at vende tilbage om de ting der allerede er diskuteret.
                          g) OB kan ikke få agent + falk ud af busken angående klausuler, kontraktlængde og andre ting.
                          h) OB kommer med et tilbud lidt under nuværende løn pga. de mange usikkerhedmomenter, fordi agent + Falk ikke har villet været mere konkrete om de mange andre ting i en kontrakt.
                          i) Når man forhandler starter man et sted. JH har aldrig været igennem et forløb der var så underligt (jeg går ud fra at han hentyder til agentens manglende respons og tilbagemelding på snakken i august.)
                          j) Agenten har aldrig meldt tydeligt ud hvad ønskescenariet for Falk var angående en samlet kontrakt.
                          k) Det gundlæggende problem ifølge JH er, at agenten og Falk ikke har ønsket et melde noget konkret ud i forløbet.

                          Hvis det er rigtigt, kan jeg simpelthen ikke forstå , at folk kan mene, at JH ikke har haft en chance for at skrive en ny kontrakt med Falk. Hvis man fra spillerside ikke vil indikere, om man ønsker en kort eller lang kontrakt om man ønsker en frikøbsklausul og hvad den skal være på, og hvad der ellers skal være af præstationsklausuler etc, så man OB jo ikke gøre andet end at spille forsigtigt ud. Man kan jo ikke tilbyde 225.000 om måneden og så siger falk efterfølgende: fint men så er det kun ½ års kontrakt og med en frikøbsklausul til jul på 2 millioner og en præstatonsklausul osv. osv.

                          Min tolkning af dette forløb er, at Falks agent er en fusker som har holdt OB hen, hvilket er dårlig forhandlingsskik.

                          PH udstyrede Falk med en kontrakt med en løn, som ligger i den høje ende for, hvad OB nu (ja sikkert også dengang, hvilket jo har været med til at køre OBs økonomi i sænk) kan betale til mere end et par spillere i truppen. At PH så sidder og udleverer og kommenterer på det lort han selv har lavet er under al kritik – hold hæft en idiot!
                          Din konklusion er jo helt tosset. Skulle Falk komme og bede om, hvad han vil have? Så stiller man sig jo i en elendig position, det må da være klubbens opgave, særligt når Falk er af den status han nu engang er. Det tænker JH selvfølgelig også, at det er Falk der må komme med et udspil, så han kan sidde med kortene på hånden. Det er jo et pokerspil, og der ender det med, at jydekrejleren kommer med sin fesne defensive udmelding, som vi jo ved er lige hans stil, og så fanger bordet. Tilbuddet har klart indikeret for Falklejren, at der ikke er mere at komme efter, og at OB ikke er på vej ud i en position, hvor man kan løfte det sportslige niveau tilstrækkeligt, og derfra har Falk kigget sig om efter noget nyt.

                          Dermed må man bare konstatere, at den Laursen-lignende spin udmelding som JH kom med I Januar, at nu havde man strukket sig optimalt for Falk, dvs. Falk er en grådig satan, enten ikke var rigtigt, fordi man ikke ville give noget særligt, eller også var rigtigt, fordi lønrammen er sat så voldsomt ned, men uanset hvad, er det et tilbud en spiller med Falks markedsværdi på ingen måde kan acceptere.

                          Jeg kan sagtens forstå Falk, ligesom jeg også bedre kunne forstå Laursen, efterhånden som flere og flere detaljer kom frem om hans afgang. At Falk så laver sit klamme stunt med FCK trøjen, det skal han da høre for, men hverken Falk eller JH, eller OBs ledelse, kan pudse glorien her.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Jeg erklærer mig skyldig.

                            Men returnerer med, at det samme kunne siges om ret mange af dine indlæg om Jesper Hansen.
                            Tjaa, jeg synes listen af faktuelle fejl er lang, plus mine oplevelse med klubben, og hvad jeg ellers hører gør, at jeg har meget lille tillid og agtelse for OBs ledelse.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              Altså den proces med præstationsbaserede kontrakter, startede allerede under Kim Brink, så tror næppe, der er nogen sammenhæng der.
                              Hvorfor ikke det? Hvad Kim Brink startede med at gøre, og hvad PH gjorde, behøver der da til gengæld overhovedet ikke at være nogen sammenhæng mellem.

                              Jeg har hørt det samme som Riflen omkring sammensætningen af kontrakterne

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Men igen ignorerer du virkeligheden - at det IKKE startede med lønnedgangen!
                                Virkeligheden? Du mener vel din udlægning og vurdering af motiver ud fra et interview? Du finder nuancer ved ALT, så det tager jeg ikke så tungt.

                                Hvad min mening er svarer SU så glimrende på længere oppe.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X