Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Ove P.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Du sætter en præcis finger på et ømt punkt. På et tidspunkt kan man ikke være 'talent' længere og skal finde en 'voksenrolle' på et hold.

    Jeg elsker en spiller som Falk, men spørgsmålet er også, om OB kan udvikle ham og om han kan være med til at bære i OB. På én måde bærer han allerede for meget og har gjort det igennem længere tid: det har i nogle kampe været tydeligt, at man kunne smide bolden til Falk og forvente noget initiativ; ellers var alternativet at losse en lang bold frem. Det er jo hverken sundt for holdet eller spilleren. Hvis Ove P kan få Falk til fungere bedre med holdet og dermed gøre ham bedre som spiller, så gør det måske knapt så meget, at han ikke elsker Ove P:-)
    Lige præcis, den ramte også DH meget hårdt den der, eller det var måske mere det at selve talentet ikke kunne blive ved med at bære så stor en byrde længere, og det blev sværere og sværere at opnå den samme fremgang og få tingene til at fungere, netop på det tidspunkt hvor man skulle træde et trin op... der er mange der har været igennem turen, tænker egentlig også lidt KL... Falk har så haft det ekstra talent, og har på den front måske ikke oplevet samme nedtur, udefra ligner det i hvert fald ikke...

    Så jo, nu der snakkes luksus spiller, så kan jeg delvist godt se pointerne, da han i min vurdering som sagt netop har haft talentet til at det kunne bære det mere, og derfor ikke fået helt samme oplevelse/erfaring på det mentale plan, og måske bla. derfor nød at blive "strøjet med hårerne" af TB...

    Det lød måske nok lidt kritisk, det er det overhovedet ikke, og det er jo i sidste ende også kun et gæt...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Forlæng Ove Pedersens kontrakt allerede her i vinterpausen. Ellers bliver han sgu bare hentet af en anden klub snart. Det vil give meget mere ro i foråret, at vi ikke skal snakke om en ny træner. Med OB's budget er der sgu ingen alternativer, som fungerer bedre.

      Lang kontrakt til Ove, tak!
      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
        Forlæng Ove Pedersens kontrakt allerede her i vinterpausen. Ellers bliver han sgu bare hentet af en anden klub snart. Det vil give meget mere ro i foråret, at vi ikke skal snakke om en ny træner. Med OB's budget er der sgu ingen alternativer, som fungerer bedre.

        Lang kontrakt til Ove, tak!
        Jeg ser også gerne en forlængelse. Dog kun på 1-2 år.
        Han kan redde os uden tvivl med de rigtige spillere. Men kan han få os i top 4 når økonomien vender og der igen bliver råderum?
        ingen af os ved det. Så derfor vil en kort kontrakt være at foretrække i min optik

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Jeg ser også gerne en forlængelse. Dog kun på 1-2 år.
          Han kan redde os uden tvivl med de rigtige spillere. Men kan han få os i top 4 når økonomien vender og der igen bliver råderum?
          ingen af os ved det. Så derfor vil en kort kontrakt være at foretrække i min optik
          Netop. Ingen af os ved det, og grunden til det er, at Ove Pedersen aldrig har fået chancen hos et tophold. Han sendte jo Esbjerg op i toppen af midten af 00'erne, og AGF afleverede han i midten af tabellen (hvilket må tælle som mindst et mesterskab).

          Hver gang han får succes, kommer der en "toptræner" og ødelægger hans arbejde (FCM, Esbjerg, AGF osv.)

          Oves hold spiller måske ikke smukt fodbold, men jeg vil sgu hellere have hans resultater end Troels Bechs og Erik Rasmussen taberbold med tå, hæl og lalleglad stemning til træning.
          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
            Netop. Ingen af os ved det, og grunden til det er, at Ove Pedersen aldrig har fået chancen hos et tophold. Han sendte jo Esbjerg op i toppen af midten af 00'erne, og AGF afleverede han i midten af tabellen (hvilket må tælle som mindst et mesterskab).

            Hver gang han får succes, kommer der en "toptræner" og ødelægger hans arbejde (FCM, Esbjerg, AGF osv.)

            Oves hold spiller måske ikke smukt fodbold, men jeg vil sgu hellere have hans resultater end Troels Bechs og Erik Rasmussen taberbold med tå, hæl og lalleglad stemning til træning.
            Helt enig. Tror nu nok at vi skal spille smuk fodbold til tider hvis vi har spillerne til det..
            mener dog stadig at 1-2 år er nok. Hvis vi svømmer i succes på det tidspunkt vil han vel så også have interesse i at fortsætte..
            tvivler på at han får held med sin udenlandske trænerkarriere. Med mindre det er et norsk midter/bundhold

            Comment


              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
              Netop. Ingen af os ved det, og grunden til det er, at Ove Pedersen aldrig har fået chancen hos et tophold. Han sendte jo Esbjerg op i toppen af midten af 00'erne, og AGF afleverede han i midten af tabellen (hvilket må tælle som mindst et mesterskab).

              Hver gang han får succes, kommer der en "toptræner" og ødelægger hans arbejde (FCM, Esbjerg, AGF osv.)

              Oves hold spiller måske ikke smukt fodbold, men jeg vil sgu hellere have hans resultater end Troels Bechs og Erik Rasmussen taberbold med tå, hæl og lalleglad stemning til træning.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Jeg ser også gerne en forlængelse. Dog kun på 1-2 år.
                Han kan redde os uden tvivl med de rigtige spillere. Men kan han få os i top 4 når økonomien vender og der igen bliver råderum?
                ingen af os ved det. Så derfor vil en kort kontrakt være at foretrække i min optik
                håber også på en forlængelse....syntes nok en 1 årig er lige kort nok, men 2 vil være et fint udgangspunkt.

                - du forudsætter altså at vi får flere midler at gøre med?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  håber også på en forlængelse....syntes nok en 1 årig er lige kort nok, men 2 vil være et fint udgangspunkt.

                  - du forudsætter altså at vi får flere midler at gøre med?
                  Ja det har JH da stort set sagt. når vi er "med" midt til sidst i 2015
                  men det er da klart at hvis han bliver ved at lave handler som Kirkeskov og Thomas Mikkelsen er det ikke sikkert der er mange midler til den klasse spillere vi skal bruge.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Ja det har JH da stort set sagt. når vi er "med" midt til sidst i 2015
                    men det er da klart at hvis han bliver ved at lave handler som Kirkeskov og Thomas Mikkelsen er det ikke sikkert der er mange midler til den klasse spillere vi skal bruge.
                    HVIS og kun hvis de beløb for de nævnte spillere er korrekte, tyder det da på at der er penge til forstærkninger, det drejer sig måske i virkeligheden "bare" om at scoutingen skal forbedres, samt at der skal et langt bedre samarbejde til mellem sportschefen og træneren. Det faktum at vi ingen scout har anser jeg som et væsentligt problem som skal løses hurtigst muligt så trænerne kan lave det det de er ansat til, og sportschefen til det han er ansat til, og i ingen af tilfældene er scoutingen en del af jobbeskrivelsen antager jeg
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Jeg mener ikke "luksusspiller" på den måde som du gør det. Jeg mener nok mere spillere, der har nogle særlige evner, men også særlige behov for mandskabspleje. Han er den tekniske spiller på et hold, der efterhånden stort set kun består af arbejdsmænd. Og uanset hvordan han leverer i kampene, er han første mand på holdkortet, som 22-årig. Lad os kalde ham "stjernespiller", så.
                      Han er nok mere en luksusspiller for OB i kraft af, at det er en luksus at vi overhovedet har ham, som Magge siger det

                      Men jeg synes nu stadig det lugter lidt af, at han er blevet strøget lidt for meget med hårene, og ikke er blevet presset til at arbejde nok med sine svage sider. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men jeg synes ikke jeg har hørt bulletiner om, at han går forrest til træning, eller har selvtrænet afslutninger, f.eks.
                      Tænkte nok, det handlede om en semantisk diskussion frem for reel uenighed.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                        Netop. Ingen af os ved det, og grunden til det er, at Ove Pedersen aldrig har fået chancen hos et tophold. Han sendte jo Esbjerg op i toppen af midten af 00'erne, og AGF afleverede han i midten af tabellen (hvilket må tælle som mindst et mesterskab).

                        Hver gang han får succes, kommer der en "toptræner" og ødelægger hans arbejde (FCM, Esbjerg, AGF osv.)

                        Oves hold spiller måske ikke smukt fodbold, men jeg vil sgu hellere have hans resultater end Troels Bechs og Erik Rasmussen taberbold med tå, hæl og lalleglad stemning til træning.
                        Er Ove P. i virkeligheden ikke den her Ricardo klon, som klubben desperat har ledt efter? han er dybt inspireret af Ricardos tilgang, han er en no-nonsense type, der ikke snakker om proces og lange udviklingsmål, men derimod kræver indsats her og nu. Dermed ikke forstået, at han ikke kan udvikle, for det har han altså vist over flere omgange, at han kan, men hans tilgang er bare anderledes, nemlig med fokus på at præstere her og nu, hvor Bech mere talte om den lange bane, for at undskylde manglende præstationer i nuet.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Er Ove P. i virkeligheden ikke den her Ricardo klon, som klubben desperat har ledt efter? han er dybt inspireret af Ricardos tilgang, han er en no-nonsense type, der ikke snakker om proces og lange udviklingsmål, men derimod kræver indsats her og nu. Dermed ikke forstået, at han ikke kan udvikle, for det har han altså vist over flere omgange, at han kan, men hans tilgang er bare anderledes, nemlig med fokus på at præstere her og nu, hvor Bech mere talte om den lange bane, for at undskylde manglende præstationer i nuet.
                          sjovt du skriver det præcis nu. Jeg har i et par dage brygget lidt på lign. indlæg om at OP både i fremtoning og handling er tæt på "træneren". Dybt ansvarlig og hudløst ærlig overfor sine omgivelser, måske med en lidt "old-school" tilgang til tingene ud fra devisen om at benhårdt arbejde er den bedste medicin mod mange ting, og har fokus på de nære ting.
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            sjovt du skriver det præcis nu. Jeg har i et par dage brygget lidt på lign. indlæg om at OP både i fremtoning og handling er tæt på "træneren". Dybt ansvarlig og hudløst ærlig overfor sine omgivelser, måske med en lidt "old-school" tilgang til tingene ud fra devisen om at benhårdt arbejde er den bedste medicin mod mange ting, og har fokus på de nære ting.

                            Enig. Og holdet har brug for en træner og ikke for en filosof. Filosoffer ligger i tønder, trænere stå på banen og give spillerne at forstå at deres passion er også deres daglige ARBEJDE.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              Er Ove P. i virkeligheden ikke den her Ricardo klon, som klubben desperat har ledt efter? han er dybt inspireret af Ricardos tilgang, han er en no-nonsense type, der ikke snakker om proces og lange udviklingsmål, men derimod kræver indsats her og nu. Dermed ikke forstået, at han ikke kan udvikle, for det har han altså vist over flere omgange, at han kan, men hans tilgang er bare anderledes, nemlig med fokus på at præstere her og nu, hvor Bech mere talte om den lange bane, for at undskylde manglende præstationer i nuet.
                              Ove P. er i mine øjne det bedste der kunne ske for os i den situation vi var havnet i. Jeg holder virkelig meget af hans facon og tilgangen til fodbold. Jeg mener det ligger fantastisk godt til den stil som jo et eller andet sted er OB's DNA (Hårdt arbejde, fysisk styrke, løbevillighed osv). Det var vores spidskompetencer ved vores mesterskaber og pokaltitler, samt de gange vi har haft succes i europacuppen.

                              Det passer mig fint, hvis det er de dyder Ove fokuserer på og som måske er med til at redde vores røv denne sæson. For min skyld må vi meget gerne forlænge kontrakten med Ove P. så han kan fortsætte den genopbygning af OB, som han har startet på ganske imponerende vis.

                              Comment


                                Nu hvor Kent Nielsen er ansat fra sommer og vores økonomi tilsyneladende kommer på ret køl til sommer også, kunne det så tænkes at Ove tilbydes en scout rolle? Ville han være interesseret?

                                Sikkert lidt ønsketænkning fra min side

                                Comment

                                Working...
                                X