Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Ove P.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    citat Jerimiah White "Ove Pedersen min bedste træner

    I AGF havde fik White hurtigt mange gode venner, heriblandt angriberne Nando Rafael og Dioh Williams, ligesom landsmanden Benny Feilhaber og danske Casper Sloth, Michael Lumb og Jakob Poulsen stadig får julekort fra USA.

    - Jeg har gode minder fra at have spillet med Nando, Dioh, Benny, Casper, Lumb og Jakob. Steffen var også en fantastisk målmand, siger White.

    White var i tiden i AGF ikke altid enig i træner Ove Pedersens dispositioner, men når amerikaneren nu kigger tilbage på tiden under Pedersen, er det med både glæde og respekt for den rutinerede træners arbejde.

    - Jeg var yngre dengang, og havde måske et andet syn på AGF, men når jeg ser tilbage tror jeg faktisk, at Ove Pedersen var den mest elskværdige og engagerende træner, jeg nogensinde har haft.

    - Når man bygger et hold og har forskellige personligheder fra forskellige kulturer, vil der altid være forskellige meninger og perspektiver. Mn når det er sagt, så var det at spille i AGF en fantastisk god oplevelse, og jeg er stolt af at have repræsenteret holdet og byen Aarhus."
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      kan nu godt li' hans måde at kommentere kritikken på.
      Jeg synes det er så cool. Han kunne bare sige "ingen kommentarer." I stedet bruger han tid på at give et velformuleret og voksent svar på tiltale. Derudover kan jeg godt huske Thorvaldsson, og lad os bare sige at han sgu ikke var nogen Frederik Berglund...
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        Jeg synes hele diskussionen omkring Ove P, sammenholdt med hans resultater gennem årene er meget interessant.

        Hvis man ser på, hvem der er blomstret op under Ove i efteråret, så er det især Spelmann, Azer, Ruud, Høegh og til dels Ari og KL. Alle sammen spillere, der har ydmygheden (ok, måske ikke helt Spelmann) og det hårde arbejde som varemærker. Derimod har Falk mellem linjerne givet udtryk for, at han i hvert ikke var tilfreds med byttet mellem Ove og Troels, ligesom Lasse Nielsen ikke har lagt skjul på, at skiftet fra Ove til Troels var en af de vægtige grunde til at han overhovedet skiftede til OB.

        Falk har haft svært ved at finde en rytme og ramme sit topniveau, ligesom Emil har fortsat sin svingende kurs. Begge er "luksus"-spillere, der historisk har haft behov for en træner der strøg dem med hårene, for at virke glade og tilfredse.

        Nu ved jeg godt, at vi ikke helt har spillet nok kampe under Ove til at man for alvor kan drage nogle konklusioner, men det er interessant. Har spillerne fået den træner de har brug for, frem for den træner de havde lyst til?

        Under Troels blev det høje humør og de gode træninger ofte fremhævet, hvilket var grotesk frustrerende for os fans, da det ofte var i forbindelse med at man havde brugt sine sparepenge på at se holdet spille som lort og tabe. Så gider man sgu ikke høre om, hvor glade spillerne allerede er om tirsdagen igen, pga al deres "sjove træning".
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Jeg synes hele diskussionen omkring Ove P, sammenholdt med hans resultater gennem årene er meget interessant.

          Hvis man ser på, hvem der er blomstret op under Ove i efteråret, så er det især Spelmann, Azer, Ruud, Høegh og til dels Ari og KL. Alle sammen spillere, der har ydmygheden (ok, måske ikke helt Spelmann) og det hårde arbejde som varemærker. Derimod har Falk mellem linjerne givet udtryk for, at han i hvert ikke var tilfreds med byttet mellem Ove og Troels, ligesom Lasse Nielsen ikke har lagt skjul på, at skiftet fra Ove til Troels var en af de vægtige grunde til at han overhovedet skiftede til OB.

          Falk har haft svært ved at finde en rytme og ramme sit topniveau, ligesom Emil har fortsat sin svingende kurs. Begge er "luksus"-spillere, der historisk har haft behov for en træner der strøg dem med hårene, for at virke glade og tilfredse.

          Nu ved jeg godt, at vi ikke helt har spillet nok kampe under Ove til at man for alvor kan drage nogle konklusioner, men det er interessant. Har spillerne fået den træner de har brug for, frem for den træner de havde lyst til?

          Under Troels blev det høje humør og de gode træninger ofte fremhævet, hvilket var grotesk frustrerende for os fans, da det ofte var i forbindelse med at man havde brugt sine sparepenge på at se holdet spille som lort og tabe. Så gider man sgu ikke høre om, hvor glade spillerne allerede er om tirsdagen igen, pga al deres "sjove træning".
          Ove har jo ellers - ihvertfald ud af til gjort meget for at sige at han skal finde plads til sine "luksus" spillere - falk og emil, men derfor kan det jo godt være træningen ikke er så sjov længere.
          Syntes også man skal passe meget på at lægge for meget i et udsavn fra en enkelt tidligere spiller - som Ove selv sagde så vil der altid være nogle der ikke er tilfredse. Og det vil der helt sikkert også kunne findes i truppen nu....der er jo nogle der ikke får så meget spilletid mere....men nu er Ove jo først og fremmest hentet for at skaffe resultater - og det har han da gjort hidtil.

          - og så ellers enig med betragtningen om træningen under Troels, det var noget der konstant undrere mig når vi hørte hvor godt alle gjorde det til træning osv. Fandme frustrerende at se de ikke formådede at tage det med til kampene.

          Mht Lasse Nielsen ved jeg ikke om det er decideret utilfredshed med Ove - men mon ikke han efter nogle år trængte til ny inspiration....og at det er derfor han ikke håbede på at løbe ind i Ove så hurtigt igen. Sådan læser jeg det ihvertfald det han har udtalt - ellers er det jo en ret stor kritik at komme med offenligt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Jeg synes hele diskussionen omkring Ove P, sammenholdt med hans resultater gennem årene er meget interessant.

            Hvis man ser på, hvem der er blomstret op under Ove i efteråret, så er det især Spelmann, Azer, Ruud, Høegh og til dels Ari og KL. Alle sammen spillere, der har ydmygheden (ok, måske ikke helt Spelmann) og det hårde arbejde som varemærker. Derimod har Falk mellem linjerne givet udtryk for, at han i hvert ikke var tilfreds med byttet mellem Ove og Troels, ligesom Lasse Nielsen ikke har lagt skjul på, at skiftet fra Ove til Troels var en af de vægtige grunde til at han overhovedet skiftede til OB.

            Falk har haft svært ved at finde en rytme og ramme sit topniveau, ligesom Emil har fortsat sin svingende kurs. Begge er "luksus"-spillere, der historisk har haft behov for en træner der strøg dem med hårene, for at virke glade og tilfredse.

            Nu ved jeg godt, at vi ikke helt har spillet nok kampe under Ove til at man for alvor kan drage nogle konklusioner, men det er interessant. Har spillerne fået den træner de har brug for, frem for den træner de havde lyst til?

            Under Troels blev det høje humør og de gode træninger ofte fremhævet, hvilket var grotesk frustrerende for os fans, da det ofte var i forbindelse med at man havde brugt sine sparepenge på at se holdet spille som lort og tabe. Så gider man sgu ikke høre om, hvor glade spillerne allerede er om tirsdagen igen, pga al deres "sjove træning".
            Jeg synes du har nogle fine pointer, men forstår ikke at du mener at Falk og Emil skulle have spillet specielt dårligt under Ove. Jeg vil da nærmere sige tværtimod. Falk var flyvende (Haha..) mod AaB og Emil har i perioder også set bedre ud end længe (omend det stadig svinger meget). I forhold til starten af efteråret under Troels, synes jeg faktisk Falk og Emil ser bedre ud - omend det er marginalt og i perioder.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
              Jeg synes du har nogle fine pointer, men forstår ikke at du mener at Falk og Emil skulle have spillet specielt dårligt under Ove. Jeg vil da nærmere sige tværtimod. Falk var flyvende (Haha..) mod AaB og Emil har i perioder også set bedre ud end længe (omend det stadig svinger meget). I forhold til starten af efteråret under Troels, synes jeg faktisk Falk og Emil ser bedre ud - omend det er marginalt og i perioder.
              Jeg synes ikke de har spillet specielt dårligt. Og du har ret i, at de har spillet nogle af deres bedste kampe i lang tid under Ove. Men Falk har ikke lagt skjul på, at han langt hellere ville spille under Troels end Ove P., hvilket jeg synes er lidt ironisk, i betragtning af at Falk i min optik ikke har fået lagt nævneværdigt på sit niveau under TB. Han kan ret beset stort set det samme som han kunne for to-tre år siden. Jeg synes f.eks. det skriger til himlen, at man ikke har arbejdet meget mere med hans afslutninger. Det er det jeg mener med, at det nogen gange kan være en fordel at få en træner der stiller nogle andre krav, frem for ham hvor alt bare er fryd og gammen (til træning).

              Og hele holdet har set bedre ud under Ove, hvilket alt andet lige gør det nemmere for stjernespillerne at shine.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Jeg synes ikke de har spillet specielt dårligt. Og du har ret i, at de har spillet nogle af deres bedste kampe i lang tid under Ove. Men Falk har ikke lagt skjul på, at han langt hellere ville spille under Troels end Ove P., hvilket jeg synes er lidt ironisk, i betragtning af at Falk i min optik ikke har fået lagt nævneværdigt på sit niveau under TB. Han kan ret beset stort set det samme som han kunne for to-tre år siden. Jeg synes f.eks. det skriger til himlen, at man ikke har arbejdet meget mere med hans afslutninger. Det er det jeg mener med, at det nogen gange kan være en fordel at få en træner der stiller nogle andre krav, frem for ham hvor alt bare er fryd og gammen (til træning).

                Og hele holdet har set bedre ud under Ove, hvilket alt andet lige gør det nemmere for stjernespillerne at shine.
                Det næste spørgsmål er så, er Falk bare ikke bedre, jeg syntes heller ikke der er sket meget i de sidste par år under TB, men jeg tror på at skifte TB ud var det rigtige valg. Det kan jo ikke hjælpe og have en Bodul, der i træningen ligger den en efter den anden i kassen, men når det så bliver kampdag, så ved han dårligt, hvor banen er, det var TB's ansvar og der har han fejlet på alle niveauer.

                Jeg har mere tror på et ok forår under Ove P end hvis TB stadig havde været træner i OB, så var det Sommer og sol med OB i første Division.

                Forza OB!

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
                  Det næste spørgsmål er så, er Falk bare ikke bedre, jeg syntes heller ikke der er sket meget i de sidste par år under TB, men jeg tror på at skifte TB ud var det rigtige valg. Det kan jo ikke hjælpe og have en Bodul, der i træningen ligger den en efter den anden i kassen, men når det så bliver kampdag, så ved han dårligt, hvor banen er, det var TB's ansvar og der har han fejlet på alle niveauer.

                  Jeg har mere tror på et ok forår under Ove P end hvis TB stadig havde været træner i OB, så var det Sommer og sol med OB i første Division.

                  Forza OB!
                  Ja, præcis - spørgsmålet, der ligger og flyder ubesvaret hen, er nemlig: Er Falk "bare ikke bedre"?
                  Indrømmet - da Falk gjorde sit indtog på 1. holdet i OB, så jeg uanede muligheder for ham. Så en spiller, der kunne løfte sit spil til næsten ubegrænsede højder. I mine øjne skulle der bare lige bygges lidt "coolness" og overblik på ham, så var den der...sådan ser jeg det stadig her nogle år efter. Han laver stadig noget genialt. Han er stadig flyvsk og svær bare lige at stoppe, når det kommer til ham. Jeg ser desværre også en Falk, der stadig dribler ind i blindgyder igen og igen. En Falk, der gør tingene meget sværere, end de til tider behøvede at være. En Falk, der sjældent bare lige vælger den nemme aflevering, der måske ville have været den rette, men i stedet vælger dribleturen. Nu har det været sådan i nogle sæsoner, og min tvivl på om han tager sig selv videre til nye højder bliver større og større. Det vil kun tiden vise. Håber for OB og Falk, at Ove kan få ham bragt et skridt videre i løbet af foråret.
                  Mvh Kent

                  Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                  Comment


                    Jeg tror afgjort Falk potentielt er bedre end det vi har set fra ham. Hans skader har selvfølgelig spillet en rolle, især fordi flere af dem er kommet i opstartsfaserne. Men jeg er ikke sikker på, at man har gjort ham nogle tjenester ved at lade ham drible sig gennem træninger og kampe, i stedet for at forsøge at træne hans svage sider. Hans afslutninger er stadig en katastrofe i betragtning af hvor højt hans tekniske niveau er. Hans overblik på banen er forbedret en del, men han er stadig ikke god nok til at se, hvornår han skal spille, og hvornår han skal forsøge at drible.

                    De mangler han har i sit spil mener jeg i stor grad er ting man kan/kunne træne, så alene af den grund tror jeg ikke han har nået sit topniveau endnu.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Falk har haft svært ved at finde en rytme og ramme sit topniveau, ligesom Emil har fortsat sin svingende kurs. Begge er "luksus"-spillere, der historisk har haft behov for en træner der strøg dem med hårene, for at virke glade og tilfredse.
                      Studser lidt over, at Falk kaldes en luksusspiller? hvad ligger du i det begreb? Synes på ingen måde, han er en luksusspiller. I min verden, er luksusspilleren en, der ikke arbejder så meget for holdet, men til gengæld kan afgøre kampene i enkelte situationer, hvilket berettiger deres position på holdet. Men Falk kæmper og løber da temmeligt meget, og giver sig med den fysik, han nu engang har, så vil ikke kalde ham en luksusspiller.

                      Falks problem er det, at hans skader konstant sætter ham tilbage, er ret sikker på, at undgik han skader i en lang periode, vil han også bygge ovenpå.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        Studser lidt over, at Falk kaldes en luksusspiller? hvad ligger du i det begreb? Synes på ingen måde, han er en luksusspiller. I min verden, er luksusspilleren en, der ikke arbejder så meget for holdet, men til gengæld kan afgøre kampene i enkelte situationer, hvilket berettiger deres position på holdet. Men Falk kæmper og løber da temmeligt meget, og giver sig med den fysik, han nu engang har, så vil ikke kalde ham en luksusspiller.

                        Falks problem er det, at hans skader konstant sætter ham tilbage, er ret sikker på, at undgik han skader i en lang periode, vil han også bygge ovenpå.
                        Kunne ikke være mere enig!

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Studser lidt over, at Falk kaldes en luksusspiller? hvad ligger du i det begreb? Synes på ingen måde, han er en luksusspiller. I min verden, er luksusspilleren en, der ikke arbejder så meget for holdet, men til gengæld kan afgøre kampene i enkelte situationer, hvilket berettiger deres position på holdet. Men Falk kæmper og løber da temmeligt meget, og giver sig med den fysik, han nu engang har, så vil ikke kalde ham en luksusspiller.

                          Falks problem er det, at hans skader konstant sætter ham tilbage, er ret sikker på, at undgik han skader i en lang periode, vil han også bygge ovenpå.
                          Enig , eneste luksus der er ved Falk , er at det er en luksus for OB at have ham i klubben .
                          Luksus spiller i den" trælse" forstand kan Falk ikke beskyldes for .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Studser lidt over, at Falk kaldes en luksusspiller? hvad ligger du i det begreb? Synes på ingen måde, han er en luksusspiller. I min verden, er luksusspilleren en, der ikke arbejder så meget for holdet, men til gengæld kan afgøre kampene i enkelte situationer, hvilket berettiger deres position på holdet. Men Falk kæmper og løber da temmeligt meget, og giver sig med den fysik, han nu engang har, så vil ikke kalde ham en luksusspiller.

                            Falks problem er det, at hans skader konstant sætter ham tilbage, er ret sikker på, at undgik han skader i en lang periode, vil han også bygge ovenpå.
                            Jeg mener ikke "luksusspiller" på den måde som du gør det. Jeg mener nok mere spillere, der har nogle særlige evner, men også særlige behov for mandskabspleje. Han er den tekniske spiller på et hold, der efterhånden stort set kun består af arbejdsmænd. Og uanset hvordan han leverer i kampene, er han første mand på holdkortet, som 22-årig. Lad os kalde ham "stjernespiller", så.
                            Han er nok mere en luksusspiller for OB i kraft af, at det er en luksus at vi overhovedet har ham, som Magge siger det

                            Men jeg synes nu stadig det lugter lidt af, at han er blevet strøget lidt for meget med hårene, og ikke er blevet presset til at arbejde nok med sine svage sider. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men jeg synes ikke jeg har hørt bulletiner om, at han går forrest til træning, eller har selvtrænet afslutninger, f.eks.
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Jeg mener ikke "luksusspiller" på den måde som du gør det. Jeg mener nok mere spillere, der har nogle særlige evner, men også særlige behov for mandskabspleje. Han er den tekniske spiller på et hold, der efterhånden stort set kun består af arbejdsmænd. Og uanset hvordan han leverer i kampene, er han første mand på holdkortet, som 22-årig. Lad os kalde ham "stjernespiller", så.
                              Han er nok mere en luksusspiller for OB i kraft af, at det er en luksus at vi overhovedet har ham, som Magge siger det

                              Men jeg synes nu stadig det lugter lidt af, at han er blevet strøget lidt for meget med hårene, og ikke er blevet presset til at arbejde nok med sine svage sider. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men jeg synes ikke jeg har hørt bulletiner om, at han går forrest til træning, eller har selvtrænet afslutninger, f.eks.
                              Så er vi straks mere enige :-)
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                                Ja, præcis - spørgsmålet, der ligger og flyder ubesvaret hen, er nemlig: Er Falk "bare ikke bedre"?
                                Indrømmet - da Falk gjorde sit indtog på 1. holdet i OB, så jeg uanede muligheder for ham. Så en spiller, der kunne løfte sit spil til næsten ubegrænsede højder. I mine øjne skulle der bare lige bygges lidt "coolness" og overblik på ham, så var den der...sådan ser jeg det stadig her nogle år efter. Han laver stadig noget genialt. Han er stadig flyvsk og svær bare lige at stoppe, når det kommer til ham. Jeg ser desværre også en Falk, der stadig dribler ind i blindgyder igen og igen. En Falk, der gør tingene meget sværere, end de til tider behøvede at være. En Falk, der sjældent bare lige vælger den nemme aflevering, der måske ville have været den rette, men i stedet vælger dribleturen. Nu har det været sådan i nogle sæsoner, og min tvivl på om han tager sig selv videre til nye højder bliver større og større. Det vil kun tiden vise. Håber for OB og Falk, at Ove kan få ham bragt et skridt videre i løbet af foråret.
                                Du sætter en præcis finger på et ømt punkt. På et tidspunkt kan man ikke være 'talent' længere og skal finde en 'voksenrolle' på et hold.

                                Jeg elsker en spiller som Falk, men spørgsmålet er også, om OB kan udvikle ham og om han kan være med til at bære i OB. På én måde bærer han allerede for meget og har gjort det igennem længere tid: det har i nogle kampe været tydeligt, at man kunne smide bolden til Falk og forvente noget initiativ; ellers var alternativet at losse en lang bold frem. Det er jo hverken sundt for holdet eller spilleren. Hvis Ove P kan få Falk til fungere bedre med holdet og dermed gøre ham bedre som spiller, så gør det måske knapt så meget, at han ikke elsker Ove P:-)

                                Comment

                                Working...
                                X