Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Hvem solgte vi i 2017?

    Bare siden at transferindtægterne ikke levede op til forventninger
    Jeg tror ikke man skal tolke det som om man havde håbet at få noget/mere for specifikke spillere. Vi budgetterer vist bare med X i transferindtægter om året - og det beløb levede vi så ikke op til i 2017.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
      Jeg tror ikke man skal tolke det som om man havde håbet at få noget/mere for specifikke spillere. Vi budgetterer vist bare med X i transferindtægter om året - og det beløb levede vi så ikke op til i 2017.
      Er det ikke også det jeg skriver? Det var det jeg mente ihvertfald.
      Men hvis vi kan finde ud af hvem der blev solgt kan man måske sjusse sig frem til et ca beløb og vide at deres forventninger er højere end dette beløb

      Comment


        Makrini og hvem mere?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Hvem solgte vi i 2017?

          Bare siden at transferindtægterne ikke levede op til forventninger
          Per Ambition og Lasse Stolthed.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Per Ambition og Lasse Stolthed.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Per Ambition og Lasse Stolthed.



              Fik vi så ikke noget for Torben Troværdighed ? Eller er det længere tid siden ?
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                "Tilskuertallene til OB’s hjemmekampe har i den første halvdel af den nye sæson 2017/18 vist en fremgang på næsten 20%"

                Ha! I forhold til hvad, sæsonen 98-99..?

                Der er i snit 85 flere mennesker end der var i sæsonen 16-17. Hvis det er 20%, så er det sgu nogen mærkelig procenter man har sig i OB, eller et uhyre lavt antal tilskuere.
                I forhold til hele året 2016(hvis det er det de også sammenligner med her, som med de andre ting) så var der hele året 2016 et snit på 5924, hvilket jo er noget højere end første halvdel af 17-18, hvor der var 5388.

                Jeg kan sgu ikke lige hitte ud af hvordan de kommer frem til næsten 20% fremgang???

                ... men okay, med formuleringer som denne, så er det jo generelt ret svævende hvad der er og og ned: "I forhold til sin omverden har OB fortsat taget små men vigtige skridt i den rigtige retning".......... Hvad det så end dækker over???
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  "Tilskuertallene til OB’s hjemmekampe har i den første halvdel af den nye sæson 2017/18 vist en fremgang på næsten 20%"

                  Ha! I forhold til hvad, sæsonen 98-99..?

                  Der er i snit 85 flere mennesker end der var i sæsonen 16-17. Hvis det er 20%, så er det sgu nogen mærkelig procenter man har sig i OB, eller et uhyre lavt antal tilskuere.
                  I forhold til hele året 2016(hvis det er det de også sammenligner med her, som med de andre ting) så var der hele året 2016 et snit på 5924, hvilket jo er noget højere end første halvdel af 17-18, hvor der var 5388.

                  Jeg kan sgu ikke lige hitte ud af hvordan de kommer frem til næsten 20% fremgang???

                  ... men okay, med formuleringer som denne, så er det jo generelt ret svævende hvad der er og og ned: "I forhold til sin omverden har OB fortsat taget små men vigtige skridt i den rigtige retning".......... Hvad det så end dækker over???
                  Giv dem lige noget anerkendelse for 150 procent øgning af bullshit/skønmaleri.

                  Det ku være nogen ville påvise en 20 procent stigning og i så fald- i forhold til hvad?

                  Jeg og de 1600 andre der hundefrøs til Lyngby kampen fik da 100 procent øget vores "hvorfor er jeg her og ikke hjemme i varmen som alle de andre?" undren.

                  Det kan være vi misser noget?

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Årsrapporten dækker kalenderåret 2017, så jeg tænker, at de kigger på udviklingen fra foråret 17 til efteråret 17.
                    Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                    Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                      Årsrapporten dækker kalenderåret 2017, så jeg tænker, at de kigger på udviklingen fra foråret 17 til efteråret 17.
                      Præcis, det var også det vi diskuterede herinde da regnskabet udkom. En smart praksis, når man gerne vil kunne konstruere sin egen virkelighed.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                        Årsrapporten dækker kalenderåret 2017, så jeg tænker, at de kigger på udviklingen fra foråret 17 til efteråret 17.
                        Det ville i hvert fald passe bedre med den % fremgang... men hvorfor kun gøre det med tilskuertallet så? Hvorfor ikke også pointgennemsnit osv? Må jeg have lov selv at gætte!?

                        Så forstår jeg også bedre hvorfor, der på papiret, altid er fremgang i OB... man sammenligner jo bare ud fra hvad der lige ser bedst ud.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


                          Fik vi så ikke noget for Torben Troværdighed ? Eller er det længere tid siden ?
                          Det var tidliger. Og der var ikke salg men byttehandel, som jeg husker. Tror vi fik en sportsdirektør...
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Præcis, det var også det vi diskuterede herinde da regnskabet udkom. En smart praksis, når man gerne vil kunne konstruere sin egen virkelighed.
                            Njo. Jeg synes egentlig det er ok, såfremt det er sådan man altid har gjort det. Men hvis man skifter opgørelsesmetode fra det ene år til det andet er det selvfølgelig ikke i orden.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                              Njo. Jeg synes egentlig det er ok, såfremt det er sådan man altid har gjort det. Men hvis man skifter opgørelsesmetode fra det ene år til det andet er det selvfølgelig ikke i orden.
                              Jeg har intet imod måden man opgør det på, jeg har lidt noget imod, at man bruger den praksis til at lave konklusioner som i realiteten er usande, men som man kan fremstille som sandheder fordi, at regnskabsårene ikke følger sæsonerne.

                              F.eks. i tilfældet tilskuertal. Her var det meget belejligt for OB, at man i efteråret havde hjemmekampene mod FCK og Brøndby, hvor de formentligt mindst interessante hjemmekampe mod Lyngby og Helsingør lå i foråret. Derfor forekommer det meget utroværdigt, når man bogfører det som en fremgang, når alle ved, at den fremgang udelukkende er baseret på planlægningen af kampprogrammet. Virkeligheden som vi kan se nu er jo også, at OB har haft en mindre nedgang.

                              Det klæder bare virkelig ikke OB at prøve at binde os sådan noget reelt vrøvl på ærmet, især ikke hvis ledelsen gerne vil af med det Komiske Ali ry, som de efterhånden har fået på sig.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Jeg har intet imod måden man opgør det på, jeg har lidt noget imod, at man bruger den praksis til at lave konklusioner som i realiteten er usande, men som man kan fremstille som sandheder fordi, at regnskabsårene ikke følger sæsonerne.

                                F.eks. i tilfældet tilskuertal. Her var det meget belejligt for OB, at man i efteråret havde hjemmekampene mod FCK og Brøndby, hvor de formentligt mindst interessante hjemmekampe mod Lyngby og Helsingør lå i foråret. Derfor forekommer det meget utroværdigt, når man bogfører det som en fremgang, når alle ved, at den fremgang udelukkende er baseret på planlægningen af kampprogrammet. Virkeligheden som vi kan se nu er jo også, at OB har haft en mindre nedgang.

                                Det klæder bare virkelig ikke OB at prøve at binde os sådan noget reelt vrøvl på ærmet, især ikke hvis ledelsen gerne vil af med det Komiske Ali ry, som de efterhånden har fået på sig.

                                Spillemæssig fremgang ... hmmm er det mon reserveholdet der henvises til ?

                                Gad virkelig også gerne kunne se de rette tal for sponsorerne ?
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X