Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Det er svært at skelne men jfr regnskabet så opnåede moderselskabet (OS&E) transferindtægter på DKK 4,7 mio. mod 11,1 mio i 2016.
    Omkostninger o mg bogført værdi ved salg var DKK 2,2 mio mod DKK 7,4 mio. i 2016.
    Afskrivningerne på kontraktrettigheder var DKK 4,7 mio og dermed på niveau med sidste år.
    Syntes det er vildt hvis der bliver budgetteret med mere end 5 mill i transferindtægter om året..
    I den måde de forklarer årets underskud lyder det jo næste som om at vi var et godt stykke under..
    Det vil sige at vi ca hvert år skal sælge for 7-8 mill før vi overhovedet begynder at kunne generere midler tilbage i truppen(i forholdet til det som allerede var budgetteret)

    Det er jo sygt. Og et eller andet her virker rivruskende galt

    @plum: Kan du ikke lige forklare linie nummer 2

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Syntes det er vildt hvis der bliver budgetteret med mere end 5 mill i transferindtægter om året..
      I den måde de forklarer årets underskud lyder det jo næste som om at vi var et godt stykke under..
      Det vil sige at vi ca hvert år skal sælge for 7-8 mill før vi overhovedet begynder at kunne generere midler tilbage i truppen(i forholdet til det som allerede var budgetteret)

      Det er jo sygt. Og et eller andet her virker rivruskende galt

      @plum: Kan du ikke lige forklare linie nummer 2
      For at være helt ærlig så ved jeg det faktisk ikke. Det er ikke en gængs formulering.

      Indtægter er jo salg så jeg tænker at omkostninger må være køb.

      Bogført værdi af salg må enten være:
      - At omkostningerne ved at sælge er dyrere end indtægten på salg eller
      - Forskellen på den forventede pris for en spiller var højere end den egentlige salgspris ..
      - noget jeg ikke kan gennemskue (sandsynligt).

      Afskrivning og nedskrivning af kontraktrettigheder er en revurdering af den reelle værdi af kontraktrettighederne (altså spillerne)

      Samlet set et underskud på 2,1 mio. til den samlede drift på transferaktiviteter ink. afskrivninger.
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
        Satan's, Havde håber du var et orakel.
        Men tak for svaret :)
        Beklager. Jeg skal have tallene for at kommentere på dem :-D
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Tingager fik sin 12. Kamp idag

          https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ig-delte-igen/

          Mon ikke at en bonus eller 2 nærmer sig

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Nej... Som du selv skriver, så gør de pointene op i kalenderår, og jo dermed ikke pr. halvsæson, som de gør med tilskuerantallet.(Som var det spørgsmålet gik ud fra)
            Sidste års grundspil udløste 26 kampe 7 sejre 7 uafgjorte og 12 nederlag med en målscore på 26-32 . altså et pointsnit på 1,08 5439 tilskuere i snit.
            Dette års grundspil udløste 26 kampe 8 sejre 7 uafgjorte og 11 nederlag med en målscore på 32-31 . altså et pointsnit på 1,19 5479 tilskuere i snit.

            Det betyder at der er fremgang :

            1 sejr mere
            3 point mere
            6 mål mere
            1 mål mindre lukket ind
            0,11 point mere i snit
            40 tilskuere mere pr kamp .

            Altså lutter fremgang over hele linjen. Hvis vi følger den kurve så vil vi ift dette års tal :

            Om 11 år have flest sejre
            Om 10 år have flest point
            Om 5 år være mest scorende
            Om 7 år have bedste forsvar
            Om 11 år have bedste pointsnit
            Om 190 år have flest tilskuere

            Frem med ja hatten og lad os være optimister og tro på de glade udmeldinger der kommer fra ledelsen
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Hvis man vil have en bredere forståelse af, hvorfor det begynder at stritte på folk som mig, når jeg hører, at sportslige beslutninger som f.eks. spillerindkøb, træffes i et sportslig udvalg der er fuldstændig uigennemsigtet, og hvor ingen af os reelt ved, hvem der træffer beslutningerne, så er det her en ganske fin podcast om en klub der oplevede problemer med et lignende setup: http://www.mediano.nu/oversigt/2018/...liga-i-esbjerg

              Derudover er der også nogle hentydninger i retning af en ledelse, hvor kammerateriet og melingen af egen kage måske endte med at tage overhånd, som man også kan drage paralleller til i en anden klub der spiller i blå og hvide striber, hvis man er i sit polemiske hjørne.

              Iøvrigt ikke særligt betryggende at høre, at der åbenbart i Esbjerg tales om, at man stadig smiler over, at det overhovedet lykkedes dem at få penge for Marco Lund.
              Last edited by Sheed; 04-05-2018, 14:31.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Hvis man vil have en bredere forståelse af, hvorfor det begynder at stritte på folk som mig, når jeg hører, at sportslige beslutninger som f.eks. spillerindkøb, træffes i et sportslig udvalg der er fuldstændig uigennemsigtet, og hvor ingen af os reelt ved, hvem der træffer beslutningerne, så er det her en ganske fin podcast om en klub der oplevede problemer med et lignende setup: http://www.mediano.nu/oversigt/2018/...liga-i-esbjerg

                Derudover er der også nogle hentydninger i retning af en ledelse, hvor kammerateriet og melingen af egen kage måske endte med at tage overhånd, som man også kan drage paralleller til i en anden klub der spiller i blå og hvide striber, hvis man er i sit polemiske hjørne.

                Iøvrigt ikke særligt betryggende at høre, at der åbenbart i Esbjerg tales om, at man stadig smiler over, at det overhovedet lykkedes dem at få penge for Marco Lund.
                Det lød ikke til at man bare smilte. Man skraldgriner dernede endnu over man har fået penge for Lund

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Det lød ikke til at man bare smilte. Man skraldgriner dernede endnu over man har fået penge for Lund
                  Hvis deres standard var at Ryan aldrig kom til at spille så ved jeg ikke hvor meget man skal lægge i det.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    Hvis deres standard var at Ryan aldrig kom til at spille så ved jeg ikke hvor meget man skal lægge i det.
                    At Odense har en verdensklasse læge der har hjulpet Ryan er noget helt andet. Ryan var jo en klassespiller i forvejen.
                    Det bliver Lund aldrig. Max en gennemsnitlig superliga spiller.
                    Jeg ved godt jeg har sagt flere gange at vi lige skal give den,den og den et stykke tid til at falde til. Og det skal man også.

                    Men lige her er jeg bare sikker men tager gerne tæskene hvis jeg tager fejl selvfølgelig

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      At Odense har en verdensklasse læge der har hjulpet Ryan er noget helt andet. Ryan var jo en klassespiller i forvejen.
                      Det bliver Lund aldrig. Max en gennemsnitlig superliga spiller.
                      Jeg ved godt jeg har sagt flere gange at vi lige skal give den,den og den et stykke tid til at falde til. Og det skal man også.

                      Men lige her er jeg bare sikker men tager gerne tæskene hvis jeg tager fejl selvfølgelig
                      Jeg synes også vi skal hente en ny CF, men umiddelbart har Esbjerg generelt virket som en ret bitter klub hver gang nogen har forladt dem, så umiddelbart har jeg bare svært ved at tage deres skudsmål seriøst.

                      Comment


                        Delphin Thshiembe er færdig i Horsens. For høje lønkrav, tyder det på.
                        Er det bare mig, eller lugter det fælt af Jesper Hansen?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                          Delphin Thshiembe er færdig i Horsens. For høje lønkrav, tyder det på.
                          Er det bare mig, eller lugter det fælt af Jesper Hansen?
                          Det lugter rigtig meget af JH. Dog vil jeg sige, at skulle han hente ham, så ville jeg ikke tude over det. Vi mangler en CF, og han kan også dække den defensive midt ganske godt, så det falder jo lige i KN smag. Jeg synes ikke Thshiembe ville være det værste.

                          .. Dog er han ikke nordisk, så det kan godt være en fravælges af den grund.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                            Det lugter rigtig meget af JH. Dog vil jeg sige, at skulle han hente ham, så ville jeg ikke tude over det. Vi mangler en CF, og han kan også dække den defensive midt ganske godt, så det falder jo lige i KN smag. Jeg synes ikke Thshiembe ville være det værste.

                            .. Dog er han ikke nordisk, så det kan godt være en fravælges af den grund.
                            Underlig kommentar til sidst, som må stå for egen regning, medmindre du mener KN har en skjult agenda .. hvis han er god nok, så er han god nok uanset om han er blå, gul, kartoffelfarvet eller noget helt fjerde.
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                              Delphin Thshiembe er færdig i Horsens. For høje lønkrav, tyder det på.
                              Er det bare mig, eller lugter det fælt af Jesper Hansen?
                              Ja det kunne godt lugte af endnu en ligegyldig spiller som intet flytter hvor JH går ind og overbyder en klub som ikke vil strække sig langt for spilleren enten grundet presset økonomi, ublu lønkrav eller ganske enkelt fordi spilleren ikke er en klækkelig lønforhøjelse værd.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Underlig kommentar til sidst, som må stå for egen regning, medmindre du mener KN har en skjult agenda .. hvis han er god nok, så er han god nok uanset om han er blå, gul, kartoffelfarvet eller noget helt fjerde.
                                Tror nu ikke det var racistisk ment.
                                Nok mere en hentydning til JHs begrænsede netværk samt det fact at JH stortset kun handler nordiske spillere/danske spillere

                                Måske man ikke gider udlandske spillere mere fra afrikanske lande der har familier langt væk og som aldrig rodfæster sig i klubben selvom man kun er her 2-3 år. Hvad ved jeg. Tror ikke det var racistisk. Bare dårligt forklaret

                                Comment

                                Working...
                                X