Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Tæller alle kampene med i markedspuljen..? Endte selv omkring de 7 mio, med alle kampe medregnet, men nu er jeg i tvivl om OB får som udebanehold..?
    Hmmm. Det troede jeg. Men det kan man vel regne efter

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Tæller alle kampene med i markedspuljen..? Endte selv omkring de 7 mio, med alle kampe medregnet, men nu er jeg i tvivl om OB får som udebanehold..?



      Markedspuljen:
      Her gælder det tv-stationernes kampvalg.


      Førstevalg: 405.000 kr. (søndag kl. 19.00
      Andetvalg: 225.000 kr. (søndag kl. 17.00)
      Tredje/fjerdevalg: 90.000 kr. (lørdag kl. 17.00 og mandag kl. 19.00)
      Femte/sjettevalg: 45.000 kr. (søndag kl. 13.00 og fredag kl. 18.30).

      De 6 kampe giver 760.000kr * 33 spillerunder = 25 mill
      Puljen er næsten 60 mill så det ligner at begge hold får beløbet..

      Comment


        Det kunne godt se sådan ud ja... det er da altid noget
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Hvis man er førstevalg (søndag kl 19) får man 450.000 kroner for en kamp i tv-penge. Hvis man er sidstevalg (Søndag kl 13, eller fredagskampen) får man 45.000, eller en tiendedel!

          Det vil sige, at BIF/FCK på to kampe, hvor vi er sidstevalg, og de er førstevalg, tjener ligeså meget som vi tjener på vores hårdt tilkæmpede sjetteplads efter en tredjedel af sæsonen er spillet!

          Den korte udgave: FUCK Brøndby og FCK, og FUCK kapitalismen!
          BIF = 18 kampe i efteråret = 18 kampe om Søndagen...

          Det må godt nok siges på alle mulige måder at være en fordel...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Markedspuljen:
            Her gælder det tv-stationernes kampvalg.


            Førstevalg: 405.000 kr. (søndag kl. 19.00
            Andetvalg: 225.000 kr. (søndag kl. 17.00)
            Tredje/fjerdevalg: 90.000 kr. (lørdag kl. 17.00 og mandag kl. 19.00)
            Femte/sjettevalg: 45.000 kr. (søndag kl. 13.00 og fredag kl. 18.30).

            De 6 kampe giver 760.000kr * 33 spillerunder = 25 mill
            Puljen er næsten 60 mill så det ligner at begge hold får beløbet..
            Hvordan kan du få det til 760.000?

            Det må du meget gerne uddybe, jeg fik det til 900.000?

            Comment


              Mon ikke han bare har glemt at der er 2 kampe a 90.000 og 2 kampe a 45.000 :-)

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Hvis man er førstevalg (søndag kl 19) får man 450.000 kroner for en kamp i tv-penge. Hvis man er sidstevalg (Søndag kl 13, eller fredagskampen) får man 45.000, eller en tiendedel!

                Det vil sige, at BIF/FCK på to kampe, hvor vi er sidstevalg, og de er førstevalg, tjener ligeså meget som vi tjener på vores hårdt tilkæmpede sjetteplads efter en tredjedel af sæsonen er spillet!

                Den korte udgave: FUCK Brøndby og FCK, og FUCK kapitalismen!
                Enig. Det er en rystende ulige fordeling. Måske kan man tildele penge efter tilskuertal eller tv-seere, men det her favoriserer jo bare de to stor hovedstadsklubber i urimelig grad.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Lindberg Se indlæg
                  Enig. Det er en rystende ulige fordeling. Måske kan man tildele penge efter tilskuertal eller tv-seere, men det her favoriserer jo bare de to stor hovedstadsklubber i urimelig grad.
                  Mener du pengene skulle fordeles i 12 lige store dele?

                  Mvh

                  MaxHH

                  Comment


                    Det er vel reelt også det man gør? Valget af tv-kampe afspejler formentlig en forventning om det højeste antal tv-seere. Ligesom de 2 nævnte klubber formentlig også er dem med det højeste antal tilskuere.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
                      Det er vel reelt også det man gør? Valget af tv-kampe afspejler formentlig en forventning om det højeste antal tv-seere. Ligesom de 2 nævnte klubber formentlig også er dem med det højeste antal tilskuere.
                      Og hvis TV-selskaberne får en formodning om at Ikast/Herning vil kaste flere tilskuere af sig end Brøndby, får Ikast/Herning flere af de dyre kampe end Brøndby. Det er jo ren business... omend der ER en mistanke om at det kunne være en cirkelslutning, hvor man siger at BIF får mange tilskuere, derfor sætter vi dem til om søndagen, hvorfor de får flere tilskuere, hvorfor de skal spille om søndagen...

                      Nogen der har noget data på tv-seere på kampene, over en periode, så man kan vurdere hvad der reelt er størst interesse for?

                      Mvh

                      MaxHH

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                        Og hvis TV-selskaberne får en formodning om at Ikast/Herning vil kaste flere tilskuere af sig end Brøndby, får Ikast/Herning flere af de dyre kampe end Brøndby. Det er jo ren business... omend der ER en mistanke om at det kunne være en cirkelslutning, hvor man siger at BIF får mange tilskuere, derfor sætter vi dem til om søndagen, hvorfor de får flere tilskuere, hvorfor de skal spille om søndagen...

                        Nogen der har noget data på tv-seere på kampene, over en periode, så man kan vurdere hvad der reelt er størst interesse for?

                        Mvh

                        MaxHH

                        http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...populaere-hold

                        Men som du siger, det kan være en ond cirkel...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ljp Se indlæg
                          http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...populaere-hold

                          Men som du siger, det kan være en ond cirkel...
                          8. Mest sete ... Puha , er sgu fælt og et udslag af at være grå , triste , uambitiøse og sparke flere på hinanden følgende sæsoner ud i bunken af mellemsæsoner .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ljp Se indlæg
                            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...populaere-hold

                            Men som du siger, det kan være en ond cirkel...
                            Tak...

                            Og ja, det KUNNE være interessant at se hvordan tallene ville være, hvis man lavede en sæson med samme eksponering for alle hold. Men det er jo ren teori, for det kan i sagens natur ikke lade sig gøre. Og jeg ville, hvis jeg sad og skulle beslutte hvilke hold jeg ville vise, gøre det samme som bliver gjort nu.

                            Jeg synes dog at det kunne være en sjov tanke at lege med om ikke det var smartere at lægge de mest attraktive hold på de mindst attraktive tidspunkter? Ville det måske ikke hæve det samlede antal seere?

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              8. Mest sete ... Puha , er sgu fælt og et udslag af at være grå , triste , uambitiøse og sparke flere på hinanden følgende sæsoner ud i bunken af mellemsæsoner .
                              Tja, Farum ligger under os, og de har da været mestre... måske der er mere i det end blot resultater? Jeg tror aldrig OB bliver "Danmarks hold"... men jeg VILLE da gerne hvis vi var mere interessante end Esbjerg, Hobro og Randers, og på linie med hold som AGF og Aalborg, som jeg mener vi skal måle os op imod. Ikke sportsligt, men branding-mæssigt.

                              Mvh

                              MaxHH

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                                Hvordan kan du få det til 760.000?

                                Det må du meget gerne uddybe, jeg fik det til 900.000?
                                Jammen det skal jeg fortælle dig.

                                Bland pennecillin, manglende søvn og for hurtig regning sammen.. Så får man 765.000kr..
                                Men bevares. Så Vi gør det da på din gennemregnede og "korrekte" måde...

                                Så passer beløbet på de ca 60 mill også

                                Comment

                                Working...
                                X