Oprindeligt indsendt af mhbp
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.
Collapse
X
-
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 6
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
på den ene side vil jeg mene det er positivt. De konstante top 6 udmeldinger uden rigtigt at bakke det op når alle kunne se der skulle mere til før de mål var realistiske.
På den anden side er jeg virkelig bekymret, nogle af Troels Bechs udmeldinger om at man ikke kan have en identitet på at vinde - det lugter så meget af at man er tilfreds med bare at være i superligaen, og det er i min bog for uambitiøst.
Jeg ser hellere de sætter sig nogle ambitiøse mål, lægger en plan for at nå dem og så gør forsøget. Ender det så med at man fejle, så prøver man igen. Hvis man sætter sig hen i et hjørne, bange for at fejle og have målsætninger...det kan jeg næsten ikke have.
Man er nødt til at have modet til at drømme stort, og med det er der selvfølgelig en risiko for man fejle
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
Man kan også opnå succes uden at fremvise store armbevægelser. Det synes jeg eksempelvis Søren Pedersen i Randers er lykkedes rigtig fint med. Det vigtigste er at man gør det rigtige. At vi så måske ikke indvies fuldstændig i de ting der foregår, men spises af med lidt floskler, det lever jeg med, hvis bare Troels og co leverer.
Og er top 6 om 2-3 år "store armbevægelser"?
Comment
-
Man kan også opnå succes uden at fremvise store armbevægelser. Det synes jeg eksempelvis Søren Pedersen i Randers er lykkedes rigtig fint med. Det vigtigste er at man gør det rigtige. At vi så måske ikke indvies fuldstændig i de ting der foregår, men spises af med lidt floskler, det lever jeg med, hvis bare Troels og co leverer.
Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
jo men næste sæson bliver det nok væsenligt flere nederlag end sejre...hvor længe kan man så bevare den gode stemning, på tribunen og blandt sponsorer?
Jeg kan slet ikke forlige mig med den tanke at man som klub bare skal accepterer tingenes tilstand, sætte sig i hjørnet mens de store hold tæsker en. Kom nu ind i kampen.
top 6 indenfor 5 år - en kæmpe utopi ligefrem? Så er vi virkeligt faldet langt bagud. Selv sidste år hvor vi ender med at rykke ud var vi reelt tæt på at klemme os med.
Selvfølgelig kan vi komme tilbage til toppen - og her bør top 6 målsætningen kun være en trædesten. Men det kræver selvfølgelig at man har modet til at melde ud. Og nogle ambitioner.
Og så meget som NT går op i OB - så kan jeg simpelthen ikke fatte hvis det er godt nok for ham "bare at være med"
det er sgu da sjovere at vinde
Det fortjener byen og klubben.
Beteagter vi uden disse lidt selvsagte normative briller, så er der bare intet - intet overhovedet - der peger i retning af “fast top 6” om 5 år. Der er jo intet, udover et ret godt akademi, vi er særligt gode til.
Og i dét lys finder jeg så en lille glæde i, at jeg i det mindste kan kende min klub igen. Det kunne jeg ikke under BW, uden der skal tærskes mere rundt i det. Og så håber jeg, at vi går mod bedre tider, men jeg tror, det kommer til at tage lang tid. Hvis overhovedet.
- Likes 1
Comment
-
Jeg har ingen forventninger om at vi indvies fuldstændigt i de interne planer. Men udaftil er man da nødt til at komme med noget.
Og er top 6 om 2-3 år "store armbevægelser"?
Min pointe er bare at det væsentlige ikke er at kommunikere det rigtige, men at gøre det rigtige. Så kan det godt være nogen synes det er lidt fedtspilleragtigt og virker uambitiøst ikke at røbe et mål om top 6, top 4, Europa eller hvad det nu kan være. Hvis resultaterne kommer, så tilgiver de fleste af os at Troels fyre intetsigende sprogblomster af i gentagende interviews. Det gør jeg i hvert fald, men jeg har så også en forventning om at OB investere hvad der skal til, for at bevæge sig fremad og ikke igen stagnere omkring en 8. Plads.
- Likes 1
Comment
-
Nej det synes jeg ikke nødvendigvis. Men nu har vi fået tudet ørerne fulde af top 6-målsætninger i mere end 1 årti og jeg kan måske godt forstå hvis Troels og hans stab grubler lidt med at sætte sig nogle alternative pejlemærker om eksempelvis noget spillestilsmæssigt og mandskabsmæssigt, og så holder plceringsambitionerne for sig selv.
Min pointe er bare at det væsentlige ikke er at kommunikere det rigtige, men at gøre det rigtige. Så kan det godt være nogen synes det er lidt fedtspilleragtigt og virker uambitiøst ikke at røbe et mål om top 6, top 4, Europa eller hvad det nu kan være. Hvis resultaterne kommer, så tilgiver de fleste af os at Troels fyre intetsigende sprogblomster af i gentagende interviews. Det gør jeg i hvert fald, men jeg har så også en forventning om at OB investere hvad der skal til, for at bevæge sig fremad og ikke igen stagnere omkring en 8. Plads.
MEN kommunikationen er bare vigtig - ihvertfald i min bog. Og syntes ikke det bør være en enten eller situation. Der er så mange interessenter udenom OB; fans, medier, sponsorer så den holder ikke - og tror ikke TB og eller SK kommer til at slippe for de evindelige spørgsmål om ambitioner og målsætninger bare fordi man ikke vil melde noget ud. Tænker faktisk der bliver endnu mere fokus på det.
Og så savner jeg bare ambitionerne.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Du skriver normativt. Jeg er da enig - hvem er ikke det. OB burde i min bog spille fast med i top 4 og i ny og næ spille med om det helt sjove.
Det fortjener byen og klubben.
Beteagter vi uden disse lidt selvsagte normative briller, så er der bare intet - intet overhovedet - der peger i retning af “fast top 6” om 5 år. Der er jo intet, udover et ret godt akademi, vi er særligt gode til.
Og i dét lys finder jeg så en lille glæde i, at jeg i det mindste kan kende min klub igen. Det kunne jeg ikke under BW, uden der skal tærskes mere rundt i det. Og så håber jeg, at vi går mod bedre tider, men jeg tror, det kommer til at tage lang tid. Hvis overhovedet.
Jeg håber og drømmer bare om mere, fatter ikke at NT som går så meget op i OB kan være tilfreds.
Og så vil jeg ikke bare stille mig tilfreds med der er lidt flere akademi spillere på holdet...så ender vi først som elevator hold.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Men det er jo det der er så typisk OB .. Frygten for at tabe er så meget større end sulten for at vinde … TB udstråler nu præcis det samme som SK gjorde for et år siden .. konstant i defensiven ..
Jeg kan næsten ikke være i mig selv når de 2 udtaler sig. Begge udstråler en magtesløshed og frygt ud over alle grænser.
Hvor alle andre klubber taler deres klub/hold op, taler de 2 OB ned.
- Likes 3
Comment
-
jamen det har du så ret i.
Jeg håber og drømmer bare om mere, fatter ikke at NT som går så meget op i OB kan være tilfreds.
Og så vil jeg ikke bare stille mig tilfreds med der er lidt flere akademi spillere på holdet...så ender vi først som elevator hold.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
- Likes 1
Comment
Comment