Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Det er også min fornemmelse... Om det så er fordi sportschefen ikke KAN finde en eneste spiller, selv en dårlig en af slagsen, fordi han har fået ordre på at lade være, eller fordi sportschefen og/eller træneren mener truppen er fin, er så op til ens temperament...

    Mvh

    MaxHH
    Altså, selvfølgelig kan han finde en spiller, han kunne da i princippet finde mig, men så ville OB skisme være ringe kørende i forsvaret. Det er jo ikke det, der argumenteres for. Det jeg argumenterer for er, at han ikke kan finde en der er god nok, og som matcher OB økonomisk samtidigt. Han er i hvert fald ikke sikker på de muligheder, han har haft. Og det tyder bare på, at han er meget forsigtigt, at hans historik ikke er med ham overfor bestyrelsen, at han ikke har det nødvendigt netværk til at finde value for money.

    Synes egentligt, det er rimeligt simpelt, og pilen peger udelukkende på JH.

    Comment


      Hm: synes man hører lidt forskelligt om vores økonomi:

      Eksrta Bladet mente i foråret - artikel var oppe at vende herinde, kan ikke finde link - at vores budget ligger omkring de 60 mio og vi har det 4.højeste budget i ligaen. Den er blevet gentaget en del gange herinde. Som jeg husker tallene var Randers nr 5 med ca. 45-50 mio, FCM nr 3 med ca. 75 mio. Det var gæt og cirka-tal, baseret på solide tal fra regnskaber + gæt, hearsay og en spåkone med kaffegrums.

      I papirudgaven af Tipsbladet har de for et par uger siden kørt en gennemgang af transfermarkedet - så den på mit arbejde, men har ikke kunnet købe den udgave. Her bød Martin Davidsen ind med, at OBs budget - udelukkende til spillerlønninger, ikke de samlede personaleudgifter, som EB regnede med - lå omkring de 35 mio og var på niveau med Esbjerg og Randers (og FCN, hvilket overraskede mig meget). I det regnskab var FCM ikke 'bare' ca. 25% mere end os, deres udgifter var dobbelt så høje (ca. 60 mio, igen kun til spillere). Vi var en anelse foran AaB, og derfra var der en 5-10 mio ned til de sidste i rækken.

      Hvis nogen af jer skulle ligge inde med den udgave af Tipsbladet, så må I meget gerne finde den frem og rette, for jeg citerer efter hukommelsen.

      Hvis jeg husker rigtigt og Tipsbladet er på rette spor, så tegner det jo et lidt andet billede af OBs økonomi, end det Ekstra Bladets artikel tegner. Der er forskel på at være solidt nr 4 med en klar fordel til de næste i rækken, og så stort set ligge nøjagtigt på linje med 3-4 andre klubber.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Hm: synes man hører lidt forskelligt om vores økonomi:

        Eksrta Bladet mente i foråret - artikel var oppe at vende herinde, kan ikke finde link - at vores budget ligger omkring de 60 mio og vi har det 4.højeste budget i ligaen. Den er blevet gentaget en del gange herinde. Som jeg husker tallene var Randers nr 5 med ca. 45-50 mio, FCM nr 3 med ca. 75 mio. Det var gæt og cirka-tal, baseret på solide tal fra regnskaber + gæt, hearsay og en spåkone med kaffegrums.

        I papirudgaven af Tipsbladet har de for et par uger siden kørt en gennemgang af transfermarkedet - så den på mit arbejde, men har ikke kunnet købe den udgave. Her bød Martin Davidsen ind med, at OBs budget - udelukkende til spillerlønninger, ikke de samlede personaleudgifter, som EB regnede med - lå omkring de 35 mio og var på niveau med Esbjerg og Randers (og FCN, hvilket overraskede mig meget). I det regnskab var FCM ikke 'bare' ca. 25% mere end os, deres udgifter var dobbelt så høje (ca. 60 mio, igen kun til spillere). Vi var en anelse foran AaB, og derfra var der en 5-10 mio ned til de sidste i rækken.

        Hvis nogen af jer skulle ligge inde med den udgave af Tipsbladet, så må I meget gerne finde den frem og rette, for jeg citerer efter hukommelsen.

        Hvis jeg husker rigtigt og Tipsbladet er på rette spor, så tegner det jo et lidt andet billede af OBs økonomi, end det Ekstra Bladets artikel tegner. Der er forskel på at være solidt nr 4 med en klar fordel til de næste i rækken, og så stort set ligge nøjagtigt på linje med 3-4 andre klubber.
        Ekstra Bladet mente det var 40 mio...

        http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/saa-mange-loenkroner-bruger-din-superligaklub/5451492
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Jeg har fundet tallene fra Tipsbladet, men kan ikke finde ud af at indsætte screenshot - det fylder vist for meget

          Tallene er:

          FCK: 100-110
          BIF: 80-90
          FCM: 65-75
          FCN: 34-40
          OB: 30-35
          AGF: 30-35
          EFB: 30-35
          RFC: 25-30
          AAB: 25-30
          SJE: 18-19
          VFF: 18-19
          HIK: 8-11
          (alle beløb i mio. kr)

          Comment


            Tak til jer begge, Kentini og Kaspernon, kan se jeg huskede nogle ting galt.

            Jeg synes, at begge udgaver - både EB og Tipsbladet - tegner et noget andet billede, end vi tit kommer frem til her på forum. På forum er vi ofte blevet udråbt til klar nr 4 i DK og mere købestærke end klubber som EfB og FCN. Hvis dette ganske enkelt ikke er sandt, så må vi måske også justere vores forventninger til indkøb/spillerkvalitet. Især skal vi måske justere vores forventninger til, at hvis f.eks. EfB kan hente Nicki Bille, så burde vi også kunne. Alle klubber omkring vores niveau har måske ikke så mange skud i bøssen; og jeg kan f.eks. ikke forestille mig, at El Makrini er kommet til DK pga af det dejlige vejr i DK. Så satser man på en én eller et par spillere, som man ser som klare forstærkninger, så nærmer loftet sig måske økonomisk.

            Det siger naturligvis ikke noget om scouting-evner; eller om prioriteringen af midler er rigtig. Men hvis man har 25 spillere i truppen og lige har haft en ekstra udgift til en målmand, man ellers ikke havde hentet (Tørnæs), så er mulighederne for at hente en forsvarer måske begrænsede - hvis man ikke har prioriteret det.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Tak til jer begge, Kentini og Kaspernon, kan se jeg huskede nogle ting galt.

              Jeg synes, at begge udgaver - både EB og Tipsbladet - tegner et noget andet billede, end vi tit kommer frem til her på forum. På forum er vi ofte blevet udråbt til klar nr 4 i DK og mere købestærke end klubber som EfB og FCN. Hvis dette ganske enkelt ikke er sandt, så må vi måske også justere vores forventninger til indkøb/spillerkvalitet. Især skal vi måske justere vores forventninger til, at hvis f.eks. EfB kan hente Nicki Bille, så burde vi også kunne. Alle klubber omkring vores niveau har måske ikke så mange skud i bøssen; og jeg kan f.eks. ikke forestille mig, at El Makrini er kommet til DK pga af det dejlige vejr i DK. Så satser man på en én eller et par spillere, som man ser som klare forstærkninger, så nærmer loftet sig måske økonomisk.

              Det siger naturligvis ikke noget om scouting-evner; eller om prioriteringen af midler er rigtig. Men hvis man har 25 spillere i truppen og lige har haft en ekstra udgift til en målmand, man ellers ikke havde hentet (Tørnæs), så er mulighederne for at hente en forsvarer måske begrænsede - hvis man ikke har prioriteret det.
              fine betragrniger, men hvis de holder stik, så finder jeg det sgu stadig bekymrende at man vælger at smide de sidste sparepenge efter at hente AK (tidligere) & Matti, fremfor at se om ikke man vil kunne grave en forsvarsspiller frem efter lukketid.
              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                fine betragrniger, men hvis de holder stik, så finder jeg det sgu stadig bekymrende at man vælger at smide de sidste sparepenge efter at hente AK (tidligere) & Matti, fremfor at se om ikke man vil kunne grave en forsvarsspiller frem efter lukketid.
                Helt enig .

                Det bliver ikke bedre af at man indkøber noget skrammel som af den ene el anden grund skal erstattes af nyt i samme finansår , som vi har set det med hb , angribere og senest med målmand .
                Man kan vel også påstå at nogle klubber får noget mere ud af deres penge end vi gør , og er moget bedre til at sammensætte deres trupper .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
                  Jeg har fundet tallene fra Tipsbladet, men kan ikke finde ud af at indsætte screenshot - det fylder vist for meget

                  Tallene er:

                  FCK: 100-110
                  BIF: 80-90
                  FCM: 65-75
                  FCN: 34-40
                  OB: 30-35
                  AGF: 30-35
                  EFB: 30-35
                  RFC: 25-30
                  AAB: 25-30
                  SJE: 18-19
                  VFF: 18-19
                  HIK: 8-11
                  (alle beløb i mio. kr)
                  Fuldstændig åndssvagt beløb i BIF i forholdet til hvordan de forvalter det... Om senest 2 år skal de jo på tiggergang igen...
                  Beløbet i FCM kommer ikke bag på mig. Jeg har hørt at uden spillersalg og europa kører FCM med et årligt driftunderskud på ca 40 mill..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Helt enig .

                    Det bliver ikke bedre af at man indkøber noget skrammel som af den ene el anden grund skal erstattes af nyt i samme finansår , som vi har set det med hb , angribere og senest med målmand .
                    Man kan vel også påstå at nogle klubber får noget mere ud af deres penge end vi gør , og er moget bedre til at sammensætte deres trupper .
                    Det kan man sagtens påstå ja

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Tak til jer begge, Kentini og Kaspernon, kan se jeg huskede nogle ting galt.

                      Jeg synes, at begge udgaver - både EB og Tipsbladet - tegner et noget andet billede, end vi tit kommer frem til her på forum. På forum er vi ofte blevet udråbt til klar nr 4 i DK og mere købestærke end klubber som EfB og FCN. Hvis dette ganske enkelt ikke er sandt, så må vi måske også justere vores forventninger til indkøb/spillerkvalitet. Især skal vi måske justere vores forventninger til, at hvis f.eks. EfB kan hente Nicki Bille, så burde vi også kunne. Alle klubber omkring vores niveau har måske ikke så mange skud i bøssen; og jeg kan f.eks. ikke forestille mig, at El Makrini er kommet til DK pga af det dejlige vejr i DK. Så satser man på en én eller et par spillere, som man ser som klare forstærkninger, så nærmer loftet sig måske økonomisk.

                      Det siger naturligvis ikke noget om scouting-evner; eller om prioriteringen af midler er rigtig. Men hvis man har 25 spillere i truppen og lige har haft en ekstra udgift til en målmand, man ellers ikke havde hentet (Tørnæs), så er mulighederne for at hente en forsvarer måske begrænsede - hvis man ikke har prioriteret det.
                      Tror nok den klare 4. Plads er noget der kommer fra medierne. Det sammenholdt med udmeldingerne fra JH skruer jo ihvertfald ikke forventningerne ned.
                      Det er da også klart at den ekstra udgift der kom til tørnes naturligt nok har gjort et indhug i midlerne. I min verden er det stadig bare en klar fejlvurdering, man sælger to forsvarsspillere- så skal top prioriteten altså være at bringe en ny ind og lidt mønt tjente man da på høegh, spelmann og Larsen....

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Tak til jer begge, Kentini og Kaspernon, kan se jeg huskede nogle ting galt.

                        Jeg synes, at begge udgaver - både EB og Tipsbladet - tegner et noget andet billede, end vi tit kommer frem til her på forum. På forum er vi ofte blevet udråbt til klar nr 4 i DK og mere købestærke end klubber som EfB og FCN. Hvis dette ganske enkelt ikke er sandt, så må vi måske også justere vores forventninger til indkøb/spillerkvalitet. Især skal vi måske justere vores forventninger til, at hvis f.eks. EfB kan hente Nicki Bille, så burde vi også kunne. Alle klubber omkring vores niveau har måske ikke så mange skud i bøssen; og jeg kan f.eks. ikke forestille mig, at El Makrini er kommet til DK pga af det dejlige vejr i DK. Så satser man på en én eller et par spillere, som man ser som klare forstærkninger, så nærmer loftet sig måske økonomisk.

                        Det siger naturligvis ikke noget om scouting-evner; eller om prioriteringen af midler er rigtig. Men hvis man har 25 spillere i truppen og lige har haft en ekstra udgift til en målmand, man ellers ikke havde hentet (Tørnæs), så er mulighederne for at hente en forsvarer måske begrænsede - hvis man ikke har prioriteret det.
                        Slet ikke enig...

                        Et noget andet billede..? Folk har jo netop snakket lige det her, eller at vi var i bedste halvdel... og der til er der lagt, at JH gentagende gange har sagt vi ville stå endnu stærkere denne sommer, og som tiden går...

                        Justere ned til Nicki Bille niveau???
                        Vi henter en topscorer i både AaB og FcV, i vinters havde vi suppens topscorer fra sidste sæson, og sidste sommer hentede vi en topscorer i en polsk klub... Kunne også nævne 6 hentede backs på et enkelt år...
                        Hvorfor snakker du om ikke at have så mange skud i bøssen..?

                        Præcis... Ikke har prioriteret det... Solgt 2 og ingen hentet...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Slet ikke enig...

                          Et noget andet billede..? Folk har jo netop snakket lige det her, eller at vi var i bedste halvdel... og der til er der lagt, at JH gentagende gange har sagt vi ville stå endnu stærkere denne sommer, og som tiden går...

                          Justere ned til Nicki Bille niveau???
                          Vi henter en topscorer i både AaB og FcV, i vinters havde vi suppens topscorer fra sidste sæson, og sidste sommer hentede vi en topscorer i en polsk klub... Kunne også nævne 6 hentede backs på et enkelt år...
                          Hvorfor snakker du om ikke at have så mange skud i bøssen..?


                          Præcis... Ikke har prioriteret det... Solgt 2 og ingen hentet...
                          Præcis. Der har været masser af patroner i bøssen. Godt nok ikke kvalitetspatroner men stadig gode nok til at ramme målet...
                          Men før dette vindue har det været spredhagl på den store klinge

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            Slet ikke enig...

                            Et noget andet billede..? Folk har jo netop snakket lige det her, eller at vi var i bedste halvdel... og der til er der lagt, at JH gentagende gange har sagt vi ville stå endnu stærkere denne sommer, og som tiden går...

                            Justere ned til Nicki Bille niveau???
                            Vi henter en topscorer i både AaB og FcV, i vinters havde vi suppens topscorer fra sidste sæson, og sidste sommer hentede vi en topscorer i en polsk klub... Kunne også nævne 6 hentede backs på et enkelt år...
                            Hvorfor snakker du om ikke at have så mange skud i bøssen..?

                            Præcis... Ikke har prioriteret det... Solgt 2 og ingen hentet...
                            Og så mindes jeg heller ikke at nogen har nævnt at vi er mere købestærke end FCN .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Slet ikke enig...

                              Et noget andet billede..? Folk har jo netop snakket lige det her, eller at vi var i bedste halvdel... og der til er der lagt, at JH gentagende gange har sagt vi ville stå endnu stærkere denne sommer, og som tiden går...

                              Justere ned til Nicki Bille niveau???
                              Vi henter en topscorer i både AaB og FcV, i vinters havde vi suppens topscorer fra sidste sæson, og sidste sommer hentede vi en topscorer i en polsk klub... Kunne også nævne 6 hentede backs på et enkelt år...
                              Hvorfor snakker du om ikke at have så mange skud i bøssen..?

                              Præcis... Ikke har prioriteret det... Solgt 2 og ingen hentet...
                              Det er vi jo så heller ikke. Vi er i top 7, og hvis Randers budget ligger i den høje interval ende og vores i den lave ende af intervallet, er vi i top8.

                              Det stemmer ihf ikke overens med mine egne forventninger. Jeg har da også set nævnt mange steder på forum, at OB lå i top 4-5, budgetmæssigt.

                              Comment


                                Jeg kan altså ikke lade være med at tænke om situationen ikke er som følgende:
                                • Pengene til en spiller mere er der!

                                • Frygten for at begå tidligere tiders fejl (Mikkelsen, kryger osv.) gør at de eventuelle muligheder som har været der, har fået et nej!

                                • Problemet mere konkret er at der ikke har været nok muligheder i forhold til frygt for skæv økonomi og lappeløsninger. Altså noget i stil med manglende netværk.


                                Så JH og klub forsøger at være ansvarlige ved ikke at hente en lappeløsning som hæmmer på lang sigt, også modsat tidligere at give spillere vi allerede har chancen istedet (som der er mange herinde der har efterspurgt).
                                Problemet dengang og nu er det samme - manglende netværk og muligheder, løsningen i de to forskellige perioder har været; først at hente lappeløsninger for derefter at undgå lappeløsning og satse mere på eksisterende trup.

                                Comment

                                Working...
                                X