Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

For mig vil resultatet altid være det vigtigste, så må der bygges på i forhold til det sexede spil. Hvem gider yndig fodbold 3/4 af sæsonen, for så at krige den hjem den sidste 1/4 for at undgå nedrykning.

Jeg tror du har helt ret i din beskrivelse af TT, han virker som en type der arbejder med det materiale han har, og ikke det han drømmer om. Men har dog som alle trænere skal have, en mening om hvilke spillere der kan løfte truppen.
    Der er en frygt der bor i mig, som handler om at han alt for let lader sig nøjes.
    Ikke alle, Alm var ligeglad

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
      Jeg må sige, at alle de problemer OB skaber for sig selv bunder i nogle trænervalg, der bare overhovedet ikke harmonerer med den økonomi man har/vil bruge.
      Dengang man hyrede Kent Nielsen, der skulle man efter trænerens hoved spille tålmodigt, boldbesiddende, nærmest masserende bold, nogen kalder det tikitakka,
      men man havde slet ikke tåd til spillere der evnede den spillemåde. Nu hyrede man Alexander Zorniger, som vil have hurtige, agressive, direkte spillere, som OB
      heller ikke har råd til.
      Det kloge ved Thomas Thomasberg er, at han adapterer til det materiale han har, han har naturligvis sine ideer, men han er voldsomt dygtig til, at få spillerne ind
      i en tryg struktur, hvor han ikke forlanger de kommer for langt ud af deres komfortzone, netop for at få den enkelte til at fungere optimalt i holdsammensætningen.
      Han skal nok få det sat sammen til point, som jo i det store hele handler om, om det bliver sexet at se på må tiden vise, jeg tror dog på at flere af spilleren vil vokse
      betydeligt under Thomasberg, da han ønsker de tager ansvar og ikke står og råber og skriger, som en U12-træner. Når spillerne præsterer, så er der jo ingen grund
      til dette, som Zorniger ofte gjorde, nøjagtig som Kent Nielsen også gjorde.
      Såfremt OB kan forlænge Julius og Martin, så kommer der kun en forsvarsspiller mere tror jeg.
      Jeg har længe har den tanke omkring trænervalg i OB(og egentlig også lidt sportsdirektører), at man hentede trænere ind som skulle overpræstere. Og man er gået efter dem som overpræsterede der hvor de kom fra. Kent i AaB, Michelsen i SDR, og Alm med medaljerne i Allsvenskan. JH som sportsdirektører i Horsens. Og et stykke af vejen handlede man jo også ind fra samme klub som de kom fra. Vi husker jo nok især Horsens-light og AaB-light, og vi var jo også lidt på vej til SDR-light.

Man brugte lidt flere penge på trænere, men sparede så på truppen og håbede på at overpræstationer kunne slå hul på bylden. Det er selvfølgelig bare en teori fra min side, men jeg tror det har været strategien omkring de ansættelser.

Det har ikke været i samme omfang med ansættelserne af TB og AZ.... men så alligevel lidt. Det har da lugtet lidt af 2. Bundesliga-light.

Anyways, for mig bliver det spændende om vi kommer til at se lignende under TT. Må indrømme, jeg har da luret på hvem han hev ind i Randers, uden jeg på nogen måde gjorde det af håb eller lyst. Jeg magter ikke en Randers-light!!!
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

Ikke alle, Alm var ligeglad
        Måske Alm på forhånd opgav at pege på nogle, fordi han vidste at det alligevel blev fra bortgives, eller lykkekasen der blev hentet spillere ?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Det er sjovt at der pludselig er kommet så meget optimisme og håb om at Askou forlænger bare fordi vi har skiftet træner. Jeg bliver meget overrasket hvis vi pludselig får forlænget med ham, da jeg tror han og hans agent har sat næsen op efter noget helt andet.
          Men jeg håber da det sker, men min optimisme kan ligge på et meget lille sted.
          Askou tror jeg også er fortid uanset hvor meget Zorniger hwr været efter ham. Han er ikke fynbo, og har helt sikkert interessante muligheder på hånden. WCM er en anden snak. Han er lidt yngre, han har været her siden han var 11. Ham bør man kunne lave en forlængelse med. Han har gode muligheder for at spille sig ind på holdet, som midtbanen ser ud i dag. Det vil være en stor skuffelse iike at få en forlængelse på plads her.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Det er sjovt at der pludselig er kommet så meget optimisme og håb om at Askou forlænger bare fordi vi har skiftet træner. Jeg bliver meget overrasket hvis vi pludselig får forlænget med ham, da jeg tror han og hans agent har sat næsen op efter noget helt andet.
            Men jeg håber da det sker, men min optimisme kan ligge på et meget lille sted.
            Det er nu noget jeg har håbet på hele tiden, men det har hele tiden været et håb.
            Optimismen og troen på forlængelse er akkurat lige så lille som i sidste uge, og sidste år.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
              Jeg må sige, at alle de problemer OB skaber for sig selv bunder i nogle trænervalg, der bare overhovedet ikke harmonerer med den økonomi man har/vil bruge.
              Dengang man hyrede Kent Nielsen, der skulle man efter trænerens hoved spille tålmodigt, boldbesiddende, nærmest masserende bold, nogen kalder det tikitakka,
              men man havde slet ikke tåd til spillere der evnede den spillemåde. Nu hyrede man Alexander Zorniger, som vil have hurtige, agressive, direkte spillere, som OB
              heller ikke har råd til.
              Det kloge ved Thomas Thomasberg er, at han adapterer til det materiale han har, han har naturligvis sine ideer, men han er voldsomt dygtig til, at få spillerne ind
              i en tryg struktur, hvor han ikke forlanger de kommer for langt ud af deres komfortzone, netop for at få den enkelte til at fungere optimalt i holdsammensætningen.
              Han skal nok få det sat sammen til point, som jo i det store hele handler om, om det bliver sexet at se på må tiden vise, jeg tror dog på at flere af spilleren vil vokse
              betydeligt under Thomasberg, da han ønsker de tager ansvar og ikke står og råber og skriger, som en U12-træner. Når spillerne præsterer, så er der jo ingen grund
              til dette, som Zorniger ofte gjorde, nøjagtig som Kent Nielsen også gjorde.
              Såfremt OB kan forlænge Julius og Martin, så kommer der kun en forsvarsspiller mere tror jeg.
              Tror næppe at forlængelse eller ej får indflydelse på hvem og hvor mange der hentes i dette vindue med mindre det er fordi de sælges og så skal erstattes - det sker næppe med Martin.
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Måske Alm på forhånd opgav at pege på nogle, fordi han vidste at det alligevel blev fra bortgives, eller lykkekasen der blev hentet spillere ?
                Ja meget sandsynligt

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Jeg har længe har den tanke omkring trænervalg i OB(og egentlig også lidt sportsdirektører), at man hentede trænere ind som skulle overpræstere. Og man er gået efter dem som overpræsterede der hvor de kom fra. Kent i AaB, Michelsen i SDR, og Alm med medaljerne i Allsvenskan. JH som sportsdirektører i Horsens. Og et stykke af vejen handlede man jo også ind fra samme klub som de kom fra. Vi husker jo nok især Horsens-light og AaB-light, og vi var jo også lidt på vej til SDR-light.

Man brugte lidt flere penge på trænere, men sparede så på truppen og håbede på at overpræstationer kunne slå hul på bylden. Det er selvfølgelig bare en teori fra min side, men jeg tror det har været strategien omkring de ansættelser.

Det har ikke været i samme omfang med ansættelserne af TB og AZ.... men så alligevel lidt. Det har da lugtet lidt af 2. Bundesliga-light.

Anyways, for mig bliver det spændende om vi kommer til at se lignende under TT. Må indrømme, jeg har da luret på hvem han hev ind i Randers, uden jeg på nogen måde gjorde det af håb eller lyst. Jeg magter ikke en Randers-light!!!
                  Har lidt samme tanker, krydret med at det ofte har været uro’s dæmpende trænervalg. Hvergang det har kørt skidt, og udviklingen er udeblevet, så har den billigste løsning været at købe sig til en “mestertræner “
                  Det er langt billigere at hyre en dyr træner til 2-3 mill i årsløn, fremfor at købe kvalitets spillere , som kan løfte os ud af middelmådigheden.

Fælles for alle de dyre trænere er at de kun i begrænset omfang har fået en slagkraftig trup, og i første vindue har fået nogle spillere fra deres tidligere klubber med.
                  AZ fik sin stab og nogle spillere de havde kendskab til i første vindue. Derefter stod igen stille med forstærkninger.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

og så har man jo på forhånd opgivet alle tanker om top 6 - truppen er pt ikke bred nok.

Den var ikke stærk nok sidste sæson og nu står man svækket. Vi er dårligt gået igang med denne sæson og jeg begynder allerede at kigge frem mod næste som og tænke om det kan blive godt til den tid...al begejstring er væk.

Håber et par sejre og et par forstærkninger kan tænde gløden igen, men lige nu...kæft det er bare skuffende.
                    Men hvor svækket står vi egentlig?

Jeg ved godt at antallet af afgange er højt, med 10 stk, og at det tit bliver nævnt.

Markus, Trybull, Abrahamsen spillede slet ikke.

Theo og Grubbe var yderst sparsomt, og det endte det også med for Bjørn, som siden oktober kun fik 58 minutter på banen.

Så er der selvfølgelig Ejdum, Owusu, Bojang, og Burgy.

Ind er kommet Ytter, Keski, Therkild og Amrani. Det går ikke op 1 til 1, Therkild er en svækkelse, Amrani er ikke der hvor Bojang var.

Overordnet set er det jo ikke meget der skal til.

Er det virkelig der hvor du har givet op på sæsonen???

Comment

Jeg ved godt at antallet af afgange er højt, med 10 stk, og at det tit bliver nævnt.

Theo og Grubbe var yderst sparsomt, og det endte det også med for Bjørn, som siden oktober kun fik 58 minutter på banen.

Ind er kommet Ytter, Keski, Therkild og Amrani. Det går ikke op 1 til 1, Therkild er en svækkelse, Amrani er ikke der hvor Bojang var.

Enig

Yttergård erstatter Bürgy i CF 1:1
                      McCoy erstatter Owusu på HB 1:1
                      Keskinen erstatter Ejdum på OM 1:1

Amrani erstatter ikke Bojang. Og Therkildsen heller ikke.

Så der mangler en Central forsvarspiller mm man bare vil bruge McCoy som nødløsning. Og så mangler man en forstærkning på VB da McCoy er væk derfra…

Men for sådan rigtig at tro på deres udmeldinger om at nu skal vi tage næste skridt er det helt sikkert nødvendigt at hente 2-3 stærke profiler ind og sælge/udleje et par stykker i yderkanten af truppen.

Comment

Har lidt samme tanker, krydret med at det ofte har været uro’s dæmpende trænervalg. Hvergang det har kørt skidt, og udviklingen er udeblevet, så har den billigste løsning været at købe sig til en “mestertræner “
                        Det er langt billigere at hyre en dyr træner til 2-3 mill i årsløn, fremfor at købe kvalitets spillere , som kan løfte os ud af middelmådigheden.

Fælles for alle de dyre trænere er at de kun i begrænset omfang har fået en slagkraftig trup, og i første vindue har fået nogle spillere fra deres tidligere klubber med.
                        AZ fik sin stab og nogle spillere de havde kendskab til i første vindue. Derefter stod igen stille med forstærkninger.
                        Ja, det har været et mønster. Jeg mener dog det går den rigtige vej, alt efter hvad man er til selvfølgelig Nu må vi se med den seneste ansættelse, hvad der følger med.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Enig

Så der mangler en Central forsvarspiller mm man bare vil bruge McCoy som nødløsning. Og så mangler man en forstærkning på VB da McCoy er væk derfra…

Men for sådan rigtig at tro på deres udmeldinger om at nu skal vi tage næste skridt er det helt sikkert nødvendigt at hente 2-3 stærke profiler ind og sælge/udleje et par stykker i yderkanten af truppen.
                          Også enig.

Der mangler helt klart til midterforsvaret. Og du har selvfølgelig ret, samlet set skal det hele jo ikke ende 1 til 1. Vi skal styrkes!

Comment

det kan ændre sig hurtigt. Som jeg skrev et par sejre og lidt forstærkninger vil nok hjælpe på det.

Men den begejstring der var tidligere - den er lige pt væk.

Der blev talt om at vi skulle forstærkes, der blev meldt åbent ud om top 6 ambitioner. Anden sæson med en højt profileret træner, der ikke havde fået det til at spille - men nu skulle der landes nogle flere spillere til hans system.

Først så spilder man hele opstarten væk, bringer ikke noget nævneværdigt ind og så ryger træneren efter 1. runde.

Jeg har skrevet det flere gange, Zorniger, Falk og Arp sidste sommer - det rimede på at man ville noget igen. At det ikke længere var nok bare at være med og blive nr. 8

Den udvikling havde jeg set frem til skulle fortsætte denne sommer. Og hidtil har det bare været en kæmpe skuffelse.

Og så erstatter man AZ med Thomasberg - som sikkert er en fin træner. Men det er bare lidt mere gråt og kedeligt.

Lad os se efter i morgen når vi får holdet at se i aktion igen, kan jo være det hjælper på humøret.

Comment

Enig

Hvis vi derudover kigger på transfervinduet.

Ejdum erstattes af Keskinen: overskud på 18 mio. cirka + lønniveau cirka det samme.
                              Gruppe erstattes af Therkildsen: Måske cirka samme lønniveau.
                              Bürgy erstattes af Jenssen: Cirka samme transfer- og lønniveau.
                              Amrani erstatter måske omtrent Bojang.

Så har vi tilbage:
                              Lønkroner fra Paulsen, Owusu, Trybull, Abrahamsen og Markus Jensen.
                              Transferoverskud på omkring 18 mio. + Bojang-indtægter + Markus Jensen indtægter = transferoverskud på omkring 20 mio.

Kører meget cirka-tal

For mig at se, idet vi ikke har smidt flere kroner i spillerbudget, så burde der være plads i lønbudgettet til 2-3 gode spillere. Og transferindtægter er det også muligt at bruge af, men jeg tror også gerne vi vil gå ud med et klart overskud.

Spørgsmålet er så, hvor vi ønsker at prioritere. Jeg vil foretrække at hente VB og kantspiller til TT's mindre ændring med måske lidt bredere kanter. Og en midterforsvar, men afhænger også lidt af Julius, hvor meget krudt, der er til den transfer...

Comment

Enig

Så der mangler en Central forsvarspiller mm man bare vil bruge McCoy som nødløsning. Og så mangler man en forstærkning på VB da McCoy er væk derfra

og det er det vi mangler at se. Antalsmæssigt er truppen jo fin - på trods af mange afgange.

Jeg ved stadig ikke med Keskinen og Ejdum. Ejdum blev vel brugt mere som en 8'er og Keskinen er vel mere kant/angriber...og så med ny træner er det hele endnu mere oppe i luften - bliver spændende at se.

Men centrale forsvar og VB bør klart være der man kigger først.

Jeg kunne så godt tænke mig en midtbane profil og et stærkt førstevalg i angrebet, syntes vi står svagt deroppe med 3 ok angribere og et talent.

Comment

Working...
                                X