Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
    Det lød lidt til, at vi skulle genbesøge nogle spillere, vi havde forhørt os på, efter TT blev ansøgt. Nogen, der overhovedet ved noget? Bare det mindste ville være fedt at høre om

Ikke fordi jeg har hørt noget eller lign. Men hvad med en Lauritsen i Brøndby?
    Jeg har intet hørt siden bomben sprang.
    Men jeg tænker at man lige starter med at “genbesøge” nogle der er i truppen i forvejen for at høre om de har skiftet mening mht forlængelse.

Det kunne fx være Askou,WMC og Grot. Når det er afklaret er det måske nemmere at sammensætte truppen og bruge det krudt man har på 1-2 spillere i stedet for 3-4.
    Forlængelser vil helt sikkert også spise noget af lønbudgettet

Comment

Det lød lidt til, at vi skulle genbesøge nogle spillere, vi havde forhørt os på, efter TT blev ansøgt. Nogen, der overhovedet ved noget? Bare det mindste ville være fedt at høre om

Jeg tror Laurditsen tjener rigtig godt i BIF, og jeg tror vi får svært ved at være med der..

Nu åbner jeg bare lige lidt tanker.

Jeg husker Mads Engaard var rigtig god under Thomasberg i Randers. Kunne være man skulle overveje ham- selvom han var ringe i Vejle, tror jeg han kunne være en god spiller til at øge kvaliteten. Måske han er for dyr.

Simon Graves & Jonas Bager kunne være muligheder. De spillede begge under Thomas Thomasberg, og jeg ser dem som forstærkninger til forsvaret - især Simon Graves.

Vi kommer ihvertfald til at kigge meget mere mod Skandinavien, er jeg sikker på.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Men jeg tænker at man lige starter med at “genbesøge” nogle der er i truppen i forvejen for at høre om de har skiftet mening mht forlængelse.

Det kunne fx være Askou,WMC og Grot. Når det er afklaret er det måske nemmere at sammensætte truppen og bruge det krudt man har på 1-2 spillere i stedet for 3-4.
        Nok meget rigtigt. Det kommer til at være ret definerende for, hvad vi kan hente.. Spændende tid vi går i møde

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Jeg tror Laurditsen tjener rigtig godt i BIF, og jeg tror vi får svært ved at være med der..

Nu åbner jeg bare lige lidt tanker.

Jeg husker Mads Engaard var rigtig god under Thomasberg i Randers. Kunne være man skulle overveje ham- selvom han var ringe i Vejle, tror jeg han kunne være en god spiller til at øge kvaliteten. Måske han er for dyr.

Simon Graves & Jonas Bager kunne være muligheder. De spillede begge under Thomas Thomasberg, og jeg ser dem som forstærkninger til forsvaret - især Simon Graves.

Vi kommer ihvertfald til at kigge meget mere mod Skandinavien, er jeg sikker på.
          Af dem, du nævner, synes jeg, Simon Graves lyder spændende. Det ville på papiret være et stærkt niveau at hente ind, selv om jeg ikke har set ham spille ret meget på det seneste.

Men venstreback må vel også være en position, vi formentlig stadig kigger på.​

Comment

Simon Graves blev jo købt fri fra Palermo i 2025 af PEC Zwolle - er der nogen grund til at han skulle være interesseret i at komme til OB?

Comment

Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg
              Simon Graves blev jo købt fri fra Palermo i 2025 af PEC Zwolle - er der nogen grund til at han skulle være interesseret i at komme til OB?
              Nej, nok ikke. Han spillede også fuld tid næsten hele sidste sæson i Zwolle..

Comment

Jeg kender kun til de rygter der har været fremme herinde eller i medierne.

Og hvem har vi egentlig der, hvis vi kigger på perioden siden AZ kom til:

Skiftet til andre klubber:
                Thomas Isherwood
                Clint Leemans
                Bogdan Vatajelu
                Mikael Uhre
                Maurice Boakye
                Magnus Vestergaard
                Tim Freriks
                Mathias Rasmussen

Status uændret:
                Majeed Ashimeru
                Daniel Gretarsson

Så var der noget med Hjulsager, men da Zorniger kom til sagde han nej. Den behøver nu ikke et genbesøg!

Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg
                  Det kunne også være Thomasberg har nogle spillere fra den polske liga der kunne være interessante:
                  • Attila Szalai (Pogoń Szczecin)
                    • Hvorfor han er relevant: Den 28-årige ungarske landsholdsspiller besidder præcis de fysiske parametre, som Thomasberg elsker. Han måler 192 cm, er ekstremt stærk i luftspillet, venstrebenet (hvilket giver balance i opbygningen) og har international rutine. Da han kender Thomasbergs defensive system ud og ind, vil han med det samme kunne gå ind som forsvarsgeneral i Odense. [1, 2]
                  • Dimitrios Keramitsis (Pogoń Szczecin)
                    • Hvorfor han er relevant: Hvis OB leder efter et ungt udviklingspotentiale med masser af råstyrke, er den 22-årige græker et godt bud. Han er 193 cm høj, duelstærk og passede godt ind i Thomasbergs ønske om en fysisk betonet bagkæde i Polen. [1]
                  • Ariel Mosór (Korona Kielce / tidligere profil)
                    • Hvorfor han er relevant: Mosór er en af ligaens mest duelstærke polske stoppere og ligger helt i top på defensive statistikker og vundne tacklinger i ligaen. Han besidder den aggressive og kontante spillestil, som Thomasberg vægter højt i sit genpres og sin restforsvar-organisering. [1, 2]

Venstre backs (LB)
                  • Léo Borges (Pogoń Szczecin)
                    • Hvorfor han er relevant: Den 25-årige brasilianer er en meget alsidig forsvarsspiller, der både kan dække venstre back og rykke ind i midterforsvaret. Han kender Thomasbergs defensive krav, har en god motor og vil give OB den taktiske fleksibilitet, der skal til for at balancere mellem en 4-4-2 og en trebackkæde i opspillet. [1]

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Det kunne også være Thomasberg har nogle spillere fra den polske liga der kunne være interessante:
                    • Attila Szalai (Pogoń Szczecin)
                      • Hvorfor han er relevant: Den 28-årige ungarske landsholdsspiller besidder præcis de fysiske parametre, som Thomasberg elsker. Han måler 192 cm, er ekstremt stærk i luftspillet, venstrebenet (hvilket giver balance i opbygningen) og har international rutine. Da han kender Thomasbergs defensive system ud og ind, vil han med det samme kunne gå ind som forsvarsgeneral i Odense. [1, 2]
                    • Dimitrios Keramitsis (Pogoń Szczecin)
                      • Hvorfor han er relevant: Hvis OB leder efter et ungt udviklingspotentiale med masser af råstyrke, er den 22-årige græker et godt bud. Han er 193 cm høj, duelstærk og passede godt ind i Thomasbergs ønske om en fysisk betonet bagkæde i Polen. [1]
                    • Ariel Mosór (Korona Kielce / tidligere profil)
                      • Hvorfor han er relevant: Mosór er en af ligaens mest duelstærke polske stoppere og ligger helt i top på defensive statistikker og vundne tacklinger i ligaen. Han besidder den aggressive og kontante spillestil, som Thomasberg vægter højt i sit genpres og sin restforsvar-organisering. [1, 2]

Venstre backs (LB)
                    • Léo Borges (Pogoń Szczecin)
                      • Hvorfor han er relevant: Den 25-årige brasilianer er en meget alsidig forsvarsspiller, der både kan dække venstre back og rykke ind i midterforsvaret. Han kender Thomasbergs defensive krav, har en god motor og vil give OB den taktiske fleksibilitet, der skal til for at balancere mellem en 4-4-2 og en trebackkæde i opspillet. [1]
                    aaaa mere fodbold indsigt fra chatGPT...hvis i skal bruge den slags så få da i det mindste AI'en til at kigge på kontrakt forhold også.

To af de fire har lige skrevet nye kontrakter denne sommer, på hhv 3 og 4 år - så de er nok ikke SÅ relevante

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Håber vildt meget på Askou og WMC forlænge, Grot må de gerne genbesøge med et tilbud andet steds fra.

Men tænker også den med genbesøg blev brugt af TB for at købe sig mere tid, måske fordi der ikke er noget der er lige oppe over.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

Comment

Jeg må sige, at alle de problemer OB skaber for sig selv bunder i nogle trænervalg, der bare overhovedet ikke harmonerer med den økonomi man har/vil bruge.
                        Dengang man hyrede Kent Nielsen, der skulle man efter trænerens hoved spille tålmodigt, boldbesiddende, nærmest masserende bold, nogen kalder det tikitakka,
                        men man havde slet ikke tåd til spillere der evnede den spillemåde. Nu hyrede man Alexander Zorniger, som vil have hurtige, agressive, direkte spillere, som OB
                        heller ikke har råd til.
                        Det kloge ved Thomas Thomasberg er, at han adapterer til det materiale han har, han har naturligvis sine ideer, men han er voldsomt dygtig til, at få spillerne ind
                        i en tryg struktur, hvor han ikke forlanger de kommer for langt ud af deres komfortzone, netop for at få den enkelte til at fungere optimalt i holdsammensætningen.
                        Han skal nok få det sat sammen til point, som jo i det store hele handler om, om det bliver sexet at se på må tiden vise, jeg tror dog på at flere af spilleren vil vokse
                        betydeligt under Thomasberg, da han ønsker de tager ansvar og ikke står og råber og skriger, som en U12-træner. Når spillerne præsterer, så er der jo ingen grund
                        til dette, som Zorniger ofte gjorde, nøjagtig som Kent Nielsen også gjorde.
                        Såfremt OB kan forlænge Julius og Martin, så kommer der kun en forsvarsspiller mere tror jeg.

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                          Jeg må sige, at alle de problemer OB skaber for sig selv bunder i nogle trænervalg, der bare overhovedet ikke harmonerer med den økonomi man har/vil bruge.
                          Dengang man hyrede Kent Nielsen, der skulle man efter trænerens hoved spille tålmodigt, boldbesiddende, nærmest masserende bold, nogen kalder det tikitakka,
                          men man havde slet ikke tåd til spillere der evnede den spillemåde. Nu hyrede man Alexander Zorniger, som vil have hurtige, agressive, direkte spillere, som OB
                          heller ikke har råd til.
                          Det kloge ved Thomas Thomasberg er, at han adapterer til det materiale han har, han har naturligvis sine ideer, men han er voldsomt dygtig til, at få spillerne ind
                          i en tryg struktur, hvor han ikke forlanger de kommer for langt ud af deres komfortzone, netop for at få den enkelte til at fungere optimalt i holdsammensætningen.
                          Han skal nok få det sat sammen til point, som jo i det store hele handler om, om det bliver sexet at se på må tiden vise, jeg tror dog på at flere af spilleren vil vokse
                          betydeligt under Thomasberg, da han ønsker de tager ansvar og ikke står og råber og skriger, som en U12-træner. Når spillerne præsterer, så er der jo ingen grund
                          Såfremt OB kan forlænge Julius og Martin, så kommer der kun en forsvarsspiller mere tror jeg.
                          For mig vil resultatet altid være det vigtigste, så må der bygges på i forhold til det sexede spil. Hvem gider yndig fodbold 3/4 af sæsonen, for så at krige den hjem den sidste 1/4 for at undgå nedrykning.

Jeg tror du har helt ret i din beskrivelse af TT, han virker som en type der arbejder med det materiale han har, og ikke det han drømmer om. Men har dog som alle trænere skal have, en mening om hvilke spillere der kan løfte truppen.
                          Der er en frygt der bor i mig, som handler om at han alt for let lader sig nøjes.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Håber vildt meget på Askou og WMC forlænge, Grot må de gerne genbesøge med et tilbud andet steds fra.

Men tænker også den med genbesøg blev brugt af TB for at købe sig mere tid, måske fordi der ikke er noget der er lige oppe over.
                            Det er sjovt at der pludselig er kommet så meget optimisme og håb om at Askou forlænger bare fordi vi har skiftet træner. Jeg bliver meget overrasket hvis vi pludselig får forlænget med ham, da jeg tror han og hans agent har sat næsen op efter noget helt andet.
                            Men jeg håber da det sker, men min optimisme kan ligge på et meget lille sted.

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                              heller ikke har råd til.
                              og så har man jo på forhånd opgivet alle tanker om top 6 - truppen er pt ikke bred nok.

Den var ikke stærk nok sidste sæson og nu står man svækket. Vi er dårligt gået igang med denne sæson og jeg begynder allerede at kigge frem mod næste som og tænke om det kan blive godt til den tid...al begejstring er væk.

Håber et par sejre og et par forstærkninger kan tænde gløden igen, men lige nu...kæft det er bare skuffende.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Det er sjovt at der pludselig er kommet så meget optimisme og håb om at Askou forlænger bare fordi vi har skiftet træner. Jeg bliver meget overrasket hvis vi pludselig får forlænget med ham, da jeg tror han og hans agent har sat næsen op efter noget helt andet.
                                Men jeg håber da det sker, men min optimisme kan ligge på et meget lille sted.
                                ja - det kommer jo i høj grad an på hvor stor del AZ har haft i Askous pludselige udlængsel. Men den har jo ikke været større end at han har spillet hver gang og gjort det godt, har ikke ytret ønske om at skulle væk nu og her.

Han har bare ikke villet forlænge. Så tænker lidt som dig at han er på vej videre.

Så må vi jo se om Troels har lært af Slotsager sagen, der blev han jo også ved med at tale for forlængelse selv om det var tydeligt at Slots ville ud.

Comment

Working...
                                X