Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Hvis vi derudover kigger på transfervinduet.

Ejdum erstattes af Keskinen: overskud på 18 mio. cirka + lønniveau cirka det samme.
    Gruppe erstattes af Therkildsen: Måske cirka samme lønniveau.
    Bürgy erstattes af Jenssen: Cirka samme transfer- og lønniveau.
    Amrani erstatter måske omtrent Bojang.

Så har vi tilbage:
    Lønkroner fra Paulsen, Owusu, Trybull, Abrahamsen og Markus Jensen.
    Transferoverskud på omkring 18 mio. + Bojang-indtægter + Markus Jensen indtægter = transferoverskud på omkring 20 mio.

Kører meget cirka-tal

For mig at se, idet vi ikke har smidt flere kroner i spillerbudget, så burde der være plads i lønbudgettet til 2-3 gode spillere. Og transferindtægter er det også muligt at bruge af, men jeg tror også gerne vi vil gå ud med et klart overskud.

Spørgsmålet er så, hvor vi ønsker at prioritere. Jeg vil foretrække at hente VB og kantspiller til TT's mindre ændring med måske lidt bredere kanter. Og en midterforsvar, men afhænger også lidt af Julius, hvor meget krudt, der er til den transfer...
    tror ikke på Keskinen er på samme løntrin som Ejdum var. Han får mere i lønposen

Sælges Julius vil der jo være flere penge (hvis ellers TB får lov at bruge dem og de ikke havner i et sort hul)

Comment

Hvis vi derudover kigger på transfervinduet.

Ejdum erstattes af Keskinen: overskud på 18 mio. cirka + lønniveau cirka det samme.
      Gruppe erstattes af Therkildsen: Måske cirka samme lønniveau.
      Bürgy erstattes af Jenssen: Cirka samme transfer- og lønniveau.
      Amrani erstatter måske omtrent Bojang.

Så har vi tilbage:
      Lønkroner fra Paulsen, Owusu, Trybull, Abrahamsen og Markus Jensen.
      Transferoverskud på omkring 18 mio. + Bojang-indtægter + Markus Jensen indtægter = transferoverskud på omkring 20 mio.

Kører meget cirka-tal

For mig at se, idet vi ikke har smidt flere kroner i spillerbudget, så burde der være plads i lønbudgettet til 2-3 gode spillere. Og transferindtægter er det også muligt at bruge af, men jeg tror også gerne vi vil gå ud med et klart overskud.

Spørgsmålet er så, hvor vi ønsker at prioritere. Jeg vil foretrække at hente VB og kantspiller til TT's mindre ændring med måske lidt bredere kanter. Og en midterforsvar, men afhænger også lidt af Julius, hvor meget krudt, der er til den transfer...

Tror nu også at Keskinen får mere i løn end Ejdum.

Og ift transferindtægter, har klubben jo en strategi om at der skal være 5.5 mio euro i overskud hver sæson. Svarende til ca 40 mio kr.

ift dit regnestykke har vi 18 i plus, samt hvad vi har fået for Jensen og Boyang. Men vi skal også ligge videresalgsklausuler for Aske og Breum på, og uden jeg ved hvor det er henad er der måske i alt ca 10 mio mere (måske mere da Breum blev solgt dyrt). Så er vi på 28 mio, men stadig ikke i mål. Så det vil nok kræve et salg af Julius også for at nå derop.

Og så har vi ikke så mange kroner at købe ind for.

Men ja vores trup nu kontra sidste sæson har langt færre lønkroner, så måske det kan gøre op for mindre transferplus. Og ellers har vi jo også et vintervindue hvor vi kan hente differencen i transfer.

Synes vi skal hente en CB mere, samt en VB, og evt en angriber. Gør vi det har vi synes jeg, en rigtig god trup.
      Og så er der også plads til at skulle der komme et godt bud på en spiller til vinter, at vi kan sige ja, uden at skulle gå i panik.

Comment

Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg

Og ift transferindtægter, har klubben jo en strategi om at der skal være 5.5 mio euro i overskud hver sæson. Svarende til ca 40 mio kr.

ift dit regnestykke har vi 18 i plus, samt hvad vi har fået for Jensen og Boyang. Men vi skal også ligge videresalgsklausuler for Aske og Breum på, og uden jeg ved hvor det er henad er der måske i alt ca 10 mio mere (måske mere da Breum blev solgt dyrt). Så er vi på 28 mio, men stadig ikke i mål. Så det vil nok kræve et salg af Julius også for at nå derop.

Men ja vores trup nu kontra sidste sæson har langt færre lønkroner, så måske det kan gøre op for mindre transferplus. Og ellers har vi jo også et vintervindue hvor vi kan hente differencen i transfer.

Synes vi skal hente en CB mere, samt en VB, og evt en angriber. Gør vi det har vi synes jeg, en rigtig god trup.
        Og så er der også plads til at skulle der komme et godt bud på en spiller til vinter, at vi kan sige ja, uden at skulle gå i panik.
        det tror jeg ikke passer.

Man skal sælge for ca 40 mill. mener ikke de har sagt noget om det skal være overskudet.

Comment

Tror kun der kommer 1 til enten cb eller vb. Ellers bliver de for mange dernede, og lønkronerne går til spilde.

Askou, yttergård, gomez og unge Amrani til cb, og
          Adam/yttergård til vb

vb trænger nok allermest.
          Hvis Askou ryger bliver han forhåbentlig erstattet.

Det samme i angrebet, hvis Grot sælges, skal han erstattes.

Men mon ikke meget kommer an på Thomasbergs vurdering

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

det tror jeg ikke passer.

Man skal sælge for ca 40 mill. mener ikke de har sagt noget om det skal være overskudet.
            Det blev nævnt i en SFÅ-Special med Steen Houman og Enrico. 35 millioner i transfer overskud i gennemsnit over en ikke defineret tidsperiode

Comment

Jeps, jeg tror også, du har ret med hensyn til Ejdum. Og så havde jeg helt glemt videresalgsklausulerne, som du også nævner.

Jeg synes også, at et overskud på 40 mio. lyder ret voldsomt. Jeg har i hvert fald ikke kunnet finde noget, der underbygger, at overskuddet skulle være så stort.

Når man tager alt det med i betragtning, tror jeg faktisk ikke, der er plads i det nuværende budget til mere end to spillere. Hvis Julius bliver solgt, kan det dog ændre billedet, så der måske bliver råd til en tredje. Spørgsmålet er så bare, hvad man vælger at prioritere...

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Men hvor svækket står vi egentlig?

Jeg ved godt at antallet af afgange er højt, med 10 stk, og at det tit bliver nævnt.

Markus, Trybull, Abrahamsen spillede slet ikke.

Theo og Grubbe var yderst sparsomt, og det endte det også med for Bjørn, som siden oktober kun fik 58 minutter på banen.

Så er der selvfølgelig Ejdum, Owusu, Bojang, og Burgy.

Ind er kommet Ytter, Keski, Therkild og Amrani. Det går ikke op 1 til 1, Therkild er en svækkelse, Amrani er ikke der hvor Bojang var.

Overordnet set er det jo ikke meget der skal til.

Er det virkelig der hvor du har givet op på sæsonen???
                Med fare for at lyde top nedern - Stilstand er en svækkelse. Hvis vi ikke konstant bygger på, så bliver vi overhalet.

Hvis jeg skal overhales så skal det være fordi at de andre investerer enorme mængder, ikke fordi at vi 'slapper af på laurbærbladene'.

​​​​At der er lidt glæde ovenpå trænerskiftet kan give lidt procenter, men hvis vi blot erstatter vil vi kontinuerligt blive ringere.

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Det blev nævnt i en SFÅ-Special med Steen Houman og Enrico. 35 millioner i transfer overskud i gennemsnit over en ikke defineret tidsperiode
                  ok - jeg husker det bare som ca 35 mill i salg pr sæson over en periode. Hvis det er overskud så er der jo intet at købe for, med de priser OB sælger for.

Så håber da du tager fejl...

Comment

ok - jeg husker det bare som ca 35 mill i salg pr sæson over en periode. Hvis det er overskud så er der jo intet at købe for, med de priser OB sælger for.

Det er jeg pænt sikker på at han gør. Altså tager fejl

Man skal sælge for 5 mill euro i gennemsnit pr sæson. Det er inklusiv uddannelses penge og videresalgs klausuler
                    Og så får Troels X antal millioner at købe for som nok afhænger af behov og om man sælger for mere end de 5 mill euro

Comment

Jeg ved godt at jeg gentager mig selv men ud fra det OB har defineret som den optimale trup og trupsammensætning som vel er det man sigter efter at give træneren, så skal der være 22 markspillere og der er 21 - der mangler altså 1 spiller.
                      Strategien siger også hvor mange der skal være af de forskellige spillere og på nuværende tidspunkt så er der to “Egenudviklede spillere under 20” for meget og der mangler to Præstationsspillere (25-29) og en Karrakterspiller (+29).

Så truppen skal styrkes ved antalsmæssigt at hente en spiller mere - samt veksle to talenter til to erfarne spillere.

Askou tæller faktisk med som en Egenudviklet spiller under 20 lidt endnu da han han dels er 20 og dels endnu ikke har opnået de 3.000 minutter OB har defineret som at skulle til for at tælle med som en “Fuldt transitioneret spiller” (den 4. kategori) det kan man så sige bob bob bob til …

Men hvis OB nu sælger Askou og f.eks. udlejer/sælger et talent mere, så skal der hentes tre erfarne spillere ..

SÅ tror jeg på at OB kan rykke, hvis de tre spillere har kvalitet nok - det er vel det TB sigter efter når han afventer at spillere der reelt er for gode til OB ikke får det de har som 1. eller 2. prioritet.
                      Et eksempel kunne være Maxsø der primært vil udlandet, sekundært Brøndby - hvis ikke det sker, hvad skal han så.

Jeg vil gætte på en CB for Askou, en VB da Adam skal have konkurrence fra mere end en CB og så måske en midtbane hvis det f.eks. er Juul-Sandberg der bliver udlejet/solgt.

Sælges Grot skal der hentes en angriber 1:1 og samme med evt. andre salg.
                      Last edited by Plum; i dag, 13:54.
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

"Transferindtægter er i modellen baseret på en forventet nettoindtjening fra spillersalg på 33 mill. DKK årligt."

Det står i OSE's årsrapport fra 2025. Lyder til, at de regner med en regnskabsmæssig gevinst på 33 mio ift. transfers. Synes det er meget..

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Jeg ved godt at jeg gentager mig selv men ud fra det OB har defineret som den optimale trup og trupsammensætning som vel er det man sigter efter at give træneren, så skal der være 22 markspillere og der er 21 - der mangler altså 1 spiller.
                          Strategien siger også hvor mange der skal være af de forskellige spillere og på nuværende tidspunkt så er der to “Egenudviklede spillere under 20” for meget og der mangler to Præstationsspillere (25-29) og en Karrakterspiller (+29).

Så truppen skal styrkes ved antalsmæssigt at hente en spiller mere - samt veksle to talenter til to erfarne spillere.

Askou tæller faktisk med som en Egenudviklet spiller under 20 lidt endnu da han han dels er 20 og dels endnu ikke har opnået de 3.000 minutter OB har defineret som at skulle til for at tælle med som en “Fuldt transitioneret spiller” (den 4. kategori) det kan man så sige bob bob bob til …

Men hvis OB nu sælger Askou og f.eks. udlejer/sælger et talent mere, så skal der hentes tre erfarne spillere ..

SÅ tror jeg på at OB kan rykke, hvis de tre spillere har kvalitet nok - det er vel det TB sigter efter når han afventer at spillere der reelt er for gode til OB ikke får det de har som 1. eller 2. prioritet.
                          Et eksempel kunne være Maxsø der primært vil udlandet, sekundært Brøndby - hvis ikke det sker, hvad skal han så.

Jeg vil gætte på en CB for Askou, en VB da Adam skal have konkurrence fra mere end en CB og så måske en midtbane hvis det f.eks. er Juul-Sandberg der bliver udlejet/solgt.

Sælges Grot skal der hentes en angriber 1:1 og samme med evt. andre salg.
                          Så for at opsummere kræver det altså, at vi skiller os af med spillere, hvis vi skal hente mere end én spiller ind?

Spørgsmålet er så, om man – hvis der er plads i lønbudgettet – vælger at spare pengene, hvis man ikke ønsker at udleje eller sælge flere spillere, eller om man er villig til at gå ud over den trupsammensætning, strategien lægger op til.

Comment

"Transferindtægter er i modellen baseret på en forventet nettoindtjening fra spillersalg på 33 mill. DKK årligt."

Det står i OSE's årsrapport fra 2025. Lyder til, at de regner med en regnskabsmæssig gevinst på 33 mio ift. transfers. Synes det er meget..
                            Jammen så er det jo de der 5-5,5 mill euro i salg. Altså ca 40 mill og så har TB ca 1 mill euro at købe for. Så passer det jo stadig meget godt.
                            Hvis man så har år hvor man sælger for de der 7+ mill euro kan der godt bruges lidt mere

Så kan man kun drømme om hvad Top 6 og et gruppespil i Conference league vil betyde

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jammen så er det jo de der 5-5,5 mill euro i salg. Altså ca 40 mill og så har TB ca 1 mill euro at købe for. Så passer det jo stadig meget godt.
                              Hvis man så har år hvor man sælger for de der 7+ mill euro kan der godt bruges lidt mere

Så kan man kun drømme om hvad Top 6 og et gruppespil i Conference league vil betyde
                              Ja, det er rigtigt. Og det betyder vel ret beset også, at de spillere vi nu skal have ind, skal koste meget små beløber i transferindtægter..

I regnskabet indgår i øvrigt, at de budgetterer med, at OB er med i Europa League en gang hver femte år. Men ved ikke, hvad man skal ligge i det.

Comment

Så for at opsummere kræver det altså, at vi skiller os af med spillere, hvis vi skal hente mere end én spiller ind?

Spørgsmålet er så, om man – hvis der er plads i lønbudgettet – vælger at spare pengene, hvis man ikke ønsker at udleje eller sælge flere spillere, eller om man er villig til at gå ud over den trupsammensætning, strategien lægger op til.
                                Man har i hvert fald defineret at den optimale trup sammensætning er tre målmænd og 22 markspillere.

Så hvis der er flere spillere end det er det ikke optimalt .. det er vel vurderet på stilletid, tomgang ved skader osv.

Kan selvfølgelig være at man vurderer Martins skade så slem at der skal hentes en mere .. som man gjorde med Myhra ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
                                X