Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

I vores nedrykningssæson var 27 point nok til top-6, i 24/25 skulle man have 33 point, 22/23 var snittet 30 point, og i 21/22 var snittet 31 point.

hvis vi får 12 point i fire kampe, hvilket jeg i øvrigt tror er fuldstændig galimatias, så er vi vel mere end almindeligt tæt på at være sikker på top-6.

samtidig er det mange, mange år siden nogen er rykket ud med 30 point på kontoen.
    altså der er ikke meget der taler for at vi pludselig skulle sætte en stime sammen med 5 sejre i streg. Det er jeg helt enig i.

Men Silkeborg, Randers, Vejle og Fredericia - er alle hold der pt ligger under os og som vi bør have en chance for at slå. Muligheden er der - og skal man tro, håbe og drømme og det forjættede top 6 land - så er det nu pointene skal hentes.

Og ser vi holdet der kom på banen i anden halvleg - så er det bestemt muligt.

Skal vi stille lidt krav til holdet så må 6 point være et absolut min.

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

4 kampe tilbage - alle 4 nogle vi bør kunne vinde, særligt hvis der er 2. halvlegsholdet der møder op i størstedelen af kampene. Top 6 er på ingen måde umuligt - men det er de næste 4 runder der skal hentes point hvis det skal være muligt. 10-12 point så har vi en reel chance til foråret.

7 point så er vi tæt på at sikre overlevelse i det mindste
    I vores nedrykningssæson var 27 point nok til top-6, i 24/25 skulle man have 33 point, 22/23 var snittet 30 point, og i 21/22 var snittet 31 point.

hvis vi får 12 point i fire kampe, hvilket jeg i øvrigt tror er fuldstændig galimatias, så er vi vel mere end almindeligt tæt på at være sikker på top-6.

samtidig er det mange, mange år siden nogen er rykket ud med 30 point på kontoen.

Leave a comment:

• Christian89
    replied

4 kampe tilbage - alle 4 nogle vi bør kunne vinde, særligt hvis der er 2. halvlegsholdet der møder op i størstedelen af kampene. Top 6 er på ingen måde umuligt - men det er de næste 4 runder der skal hentes point hvis det skal være muligt. 10-12 point så har vi en reel chance til foråret.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Så er det kun vores dårlige målforskel som holder os ud af Top6 efter 14 runder. Og 7 point ned til stregen. Det er nu virkelig helt o.k..
    SIF hjemme, Randers ude og bundproppen Vejle hjemme (hvor vi var noget at revanchere) i de sidste tre runder før vinterpausen, der er syv point ikke urealistisk. En ordentlig pointhøst ville være den bedste forberedelse for de hårde kampe efter vinterpausen.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Så er det kun vores dårlige målforskel som holder os ud af Top6 efter 14 runder. Og 7 point ned til stregen. Det er nu virkelig helt o.k..
    SIF hjemme, Randers ude og bundproppen Vejle hjemme (hvor vi var noget at revanchere) i de sidste tre runder før vinterpausen, der er syv point ikke urealistisk. En ordentlig pointhøst ville være den bedste forberedelse for de hårde kampe efter vinterpausen.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Dejligt med noget overvinder kultur

Især Grot, 3 mål og en assist. Det er ederhyleme svar på tiltale!

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Kun én gang siden 13/14 sæsonen har OB haft flere end 18 point i SL efter runde 14. Crazy.

Leave a comment:

• Galamush
    replied
    Øv. 2 kampe hvor de sidste 2 minutter går mod os :/.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Så scorede Sønderjyske lige i overtid. Ærgerligt, uafgjort ville have været bedst for os

Leave a comment:

• Galamush
    replied
    Viborg scorer og vinder dermed i 90+4. Jeg tænker uafgjort var bedst, for os.

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Selvfølgelig skal vi ikke - selvom jeg er ganske kritisk over for AZ på nogle områder - tænke i retning af en fyring. Vi har skiftet trænere (og sportsdirektører) i ét væk, og det har gavnet next to nothing.

Vi skal til gengæld - ganske som AZ stiller store krav til spillerne - også holde AZ op på nogle ting. Hvad blev der af kaos og overfald? Hvorfor insisterer du på en femback-kæde, der aldrig har virket? Er det optimalt med et trænersetup primært med tyske assistenter uden stor erfaring? Osv.

Det lange seje træk har vi endnu til gode at stå igennem i OB.

Leave a comment:

• Orskov
    replied

nej den køber jeg heller ikke.

Man har fra start af kun villet melde overlevelse ud. Ifht det kriterie ligger vi fortsat fornuftigt.

Man har ikke styrket truppen nok - den del er ikke Zornigers ansvar da han jo har været meget åben om hvor mange han mente der skulle bringes ind.

Og ryger Zorniger så tænker jeg også det er farvel til Troels igen - og så er vi jo slået helt tilbage til start.

Zorniger er bragt ind bla for at ruske op i tingene - øge standarden til træningen osv. det er vel ikke underligt hvis han skaber lidt utilfredshed rundt omkring i krogene i organisationen, hvis han kommer og siger folk ikke har gjort det ordenligt igennem lang tid.

Bunden skal gå helt ud af holdet, vi skal falde fuldstændigt sammen og være tæt på nedrykning før jeg tror på han ryger. Og det har jo ikke været tilfældet - vi har tabt for meget, og særligt alt for stort - men har jo trods alt fået point løbende. Og tænker ikke Zorniger opfordre spillerne til at lave så store personlige fejl under kampene...
    Enig. Det ville være helt absurd på nuværende tidspunkt, og slå os langt tilbage. Jeg tror virkelig heller ikke det er et tema.
    Noget andet er, at vi rent faktisk præsterer betydeligt bedre - statistisk set - end, hvad vi har fået ud af det pointmæssigt. I hvert fald på xg - på table of justice ligger vi nummer 4: https://feedball.dk/tofj/. Det underbygger mit indtryk i sæsonen, at modstanderne ofte har virket utroligt skarpe mod os, ligesom personlige fejl selvfølgelig har spillet en enorm rolle. Ingen af de ting er selvfølgelig helt uafhængige af, hvor komfortable de defensive spillere er i vores taktik, hvor meget rum vi efterlader mellem kæderne, osv., men det underbygger alligevel en fornemmelse af, at der er potentiale til betydeligt mere end vi har fået ud af det pt.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Zorniger fyringstruet ifg Farzam.

Det tror jeg ikke på.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...erede-hoert-at
    nej den køber jeg heller ikke.

Man har fra start af kun villet melde overlevelse ud. Ifht det kriterie ligger vi fortsat fornuftigt.

Man har ikke styrket truppen nok - den del er ikke Zornigers ansvar da han jo har været meget åben om hvor mange han mente der skulle bringes ind.

Og ryger Zorniger så tænker jeg også det er farvel til Troels igen - og så er vi jo slået helt tilbage til start.

Zorniger er bragt ind bla for at ruske op i tingene - øge standarden til træningen osv. det er vel ikke underligt hvis han skaber lidt utilfredshed rundt omkring i krogene i organisationen, hvis han kommer og siger folk ikke har gjort det ordenligt igennem lang tid.

Bunden skal gå helt ud af holdet, vi skal falde fuldstændigt sammen og være tæt på nedrykning før jeg tror på han ryger. Og det har jo ikke været tilfældet - vi har tabt for meget, og særligt alt for stort - men har jo trods alt fået point løbende. Og tænker ikke Zorniger opfordre spillerne til at lave så store personlige fejl under kampene...

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Zorniger fyringstruet ifg Farzam.

Det tror jeg ikke på.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...erede-hoert-at

Leave a comment:

• anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Har du hørt om lignende problemer omkring træningsbane 1 i nogen anden SL-klub end OB de sidste 10 år? Ådalen er en katastrofe pga fugt nedefra. Er faktisk rystet over at du ikke er klar over det. Du har da fulgt OB mere end et halvt år så vidt jeg husker ?
    Tjo, har da fulgt klubben i lidt over 25 år. Træningsbaner og polemikken omkring dem bruger jeg ikke meget tid på, nej. Især ikke i andre klubber.
    Men tror du da at AaBs manglende kunstgræs i 2010-2015 var en vigtig faktor for deres spil under Kent Nielsen?

Leave a comment:

Working...
X