Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det der undre mig mest ved det her projekt er, hvorfor Falk dog gider spilde sine sidste fodbold år, med at kæmpe i bunden af superligaen.
    Han kunne spille CHL med FCK, og vinde endnu et mesterskab.
    Han ligger endda og pendler frem og tilbage fra København.

Hvis det så var fordi han ville spille sammen med CE et par år gav det lidt mening.
    Men CE har jo åbenlyst mistet motivationen for at fortsætte sin karriere.
    Anderledes kan det ikke tolkes.
    altså nu er det år 1 tilbage i superligaen og med Falk på holdet - målet er vel at bygge på, få spillestil bedre implementeret og så kommer der vel trods alt også nye spillere til over de næste par vinduer. Og Falk selv har da også indikeret at han stadig har ambitioner - så lad os nu se.

Derfor undre det mig stadig at man fra ledelsen ikke har sat mere skub i den udvikling man har sat igang, nu man står med en ret unik situation på hænderne ifht træner og top spillere.

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Rasmus Falk har det nok bare ligesom mange af os andre OB’ere og som Lars Høgh sagde det så fint: Det har ikke været lige let altid, men hjertet banker jo stadigvæk for Striwerne.
    Det kan ikke siges bedre

Leave a comment:

• OleKBH
    replied

Det der undre mig mest ved det her projekt er, hvorfor Falk dog gider spilde sine sidste fodbold år, med at kæmpe i bunden af superligaen.

Hvis det så var fordi han ville spille sammen med CE et par år gav det lidt mening.
    Rasmus Falk har det nok bare ligesom mange af os andre OB’ere og som Lars Høgh sagde det så fint: Det har ikke været lige let altid, men hjertet banker jo stadigvæk for Striwerne.

Leave a comment:

• manner
    replied

Nu tillægger du jo Falk at han spilder sin tid .. måske han har en anden opfattelse af det. Det er i hvert fald ikke dit udsagn Falk har har givet udtryk for i div. interviews med div. medier. Så hvorfor ikke bare tro på det manden siger når han nu siger det.

Leave a comment:

• claudes1
    replied

Fordi Falk ikke er et egoistisk røvhul, som kun tænker på penge. Han tænker på den klub, som var med til at udvikle ham til at kunne spille CL. Den type er der ikke mange af og det er derfor at du er så overrasket. Lad os da glæde os over at han findes i vores klub, i stedet for at vinkle det som om han nærmest er tåbelig. Samtidig er jeg ret sikker på, at Han ved hvad han går ind til. Det synes jeg han lange SFÅ interview viser tydeligt.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Jeg er som alle andre superglad for AZs tydelighed og visioner for klubben, men jeg forestiller mig nu ikke at det er verdens største problem at finde en arvtager for hans udtryk når den dag kommer en en dag. Det må dreje sig om rettidig omhu fra den sportslige ledelses side og jeg synes da at TB indtil nu har vist det. AZs stil kan vel spilles i andre systemer end 4-4-2-eller 3-5-2 med højt genpres "und so weiter" .. der må være noget derude der kan præstere det også, og personligt tror jeg da også at T. Nørgård kunne have været et godt valg. Sønderjyderne har ikke ligefrem spillet "Kent Nielsen tikka takka langgaber fodbold" efter han har overtaget træningen dernede.

Har vi hentet nok spillere .. tja, måske ikke men der er jo en strategi og økonomi der gerne skal følges, så måske det også drejer sig om at gøre det der er sagt mange gange om den organiske udvikling og naturligt øge et økonomiske råderum til gavn for den langsigtede plan og udvikling for klubben. Stabilisering i år og undgå en altødelæggende nedrykning så hurtigt som muligt i denne sæson, og derefter bygge videre på "succesen" med det resultat. Det tror jeg faktisk at AZ, Falk og Arp m. fl. har købt ind på, og dermed sagt "ja" til klubben og projektet.

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

men gør vi det? Det er sportsdirektøren der sætter retningen, han vil gerne en bestemt vej spillemæssigt og mener Zorniger er den bedste til at udføje det arbejde. Når Zorniger en gang stopper eller bliver fyret - så ryger hans assistenter også, så naturligvis kommer der til at ske nogle omvæltninger til den tid, største udfordring bliver vel om TB kan finde en træner der har samme udtryk som man kan få til OB.

Men man har et velfungerende akademi og en sportsdirektør som trods alt står for rekrutering og retning så kan ikke se hvorfor et trænerskifter, når den tid kommer skulle have større inpact nu end det har haft tidligere?

Man gjorde vel det samme under Kent Nielsen, hentede en del spillere han gerne ville have - da man så skiftede retning ja så passede de spillere ikke så godt ind. Men så er det jo ikke så meget trænerskiftet der er problemet eller udfordringen - men det retningsskifte man foretager.

Det ville forøvrigt også være underligt at hente en træner ind og så hente spillere som vedkommende ikke var interesseret i for ikke at "lægge alle æg i en kurv".

Udfordringen bliver at holde en retning over flere trænere, og derfor også at finde den næste træner med det samme udtryk/stil. Det er vel der OB har slingret lidt rigeligt over de sidste mange år...og tilbage til Zorniger - BIF gik da ikke helt i smadder da han forlod dem...så hvor kommer denne frygt fra?

Vi har en rigtig kapacitet på trænerposten for første gang i mange år, et par gode signings (ikke nok efter min smag - og forstår ikke at man på den måde "spilder" et år med Zorniger - og Falk og Arp for den sags skyld) så det vælger jeg at glæde mig over.
    Jeg er som alle andre superglad for AZs tydelighed og visioner for klubben, men jeg forestiller mig nu ikke at det er verdens største problem at finde en arvtager for hans udtryk når den dag kommer en en dag. Det må dreje sig om rettidig omhu fra den sportslige ledelses side og jeg synes da at TB indtil nu har vist det. AZs stil kan vel spilles i andre systemer end 4-4-2-eller 3-5-2 med højt genpres "und so weiter" .. der må være noget derude der kan præstere det også, og personligt tror jeg da også at T. Nørgård kunne have været et godt valg. Sønderjyderne har ikke ligefrem spillet "Kent Nielsen tikka takka langgaber fodbold" efter han har overtaget træningen dernede.

Har vi hentet nok spillere .. tja, måske ikke men der er jo en strategi og økonomi der gerne skal følges, så måske det også drejer sig om at gøre det der er sagt mange gange om den organiske udvikling og naturligt øge et økonomiske råderum til gavn for den langsigtede plan og udvikling for klubben. Stabilisering i år og undgå en altødelæggende nedrykning så hurtigt som muligt i denne sæson, og derefter bygge videre på "succesen" med det resultat. Det tror jeg faktisk at AZ, Falk og Arp m. fl. har købt ind på, og dermed sagt "ja" til klubben og projektet.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

Fuldstændig enig. Ikke i det konkrete eksempel, det ved jeg intet om, men generelt.

Jeg synes vi så det samme i Bjørns første tid. Indtil han så havde kørt klubben i sænk. Ikke sikkert AZ kommer til det, men er vi klar til den dag han smutter, hvis vi lægger alle æg i hans kurv.
    men gør vi det? Det er sportsdirektøren der sætter retningen, han vil gerne en bestemt vej spillemæssigt og mener Zorniger er den bedste til at udføje det arbejde. Når Zorniger en gang stopper eller bliver fyret - så ryger hans assistenter også, så naturligvis kommer der til at ske nogle omvæltninger til den tid, største udfordring bliver vel om TB kan finde en træner der har samme udtryk som man kan få til OB.

Men man har et velfungerende akademi og en sportsdirektør som trods alt står for rekrutering og retning så kan ikke se hvorfor et trænerskifter, når den tid kommer skulle have større inpact nu end det har haft tidligere?

Man gjorde vel det samme under Kent Nielsen, hentede en del spillere han gerne ville have - da man så skiftede retning ja så passede de spillere ikke så godt ind. Men så er det jo ikke så meget trænerskiftet der er problemet eller udfordringen - men det retningsskifte man foretager.

Det ville forøvrigt også være underligt at hente en træner ind og så hente spillere som vedkommende ikke var interesseret i for ikke at "lægge alle æg i en kurv".

Udfordringen bliver at holde en retning over flere trænere, og derfor også at finde den næste træner med det samme udtryk/stil. Det er vel der OB har slingret lidt rigeligt over de sidste mange år...og tilbage til Zorniger - BIF gik da ikke helt i smadder da han forlod dem...så hvor kommer denne frygt fra?

Vi har en rigtig kapacitet på trænerposten for første gang i mange år, et par gode signings (ikke nok efter min smag - og forstår ikke at man på den måde "spilder" et år med Zorniger - og Falk og Arp for den sags skyld) så det vælger jeg at glæde mig over.

Leave a comment:

• Lennon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Jeg lytter til SFÅ, og der er en skarp kritik af træningen i fredags, der var på det laveste niveau længe set. Blandt andet udtalt af en med trænererfaring. Altså, også selve struktureringen af træningen.

Og nu tager AZ så på ferie i 1 uge. Forståelse for personlige forhold, men det er godt nok dårlig timing. Det er jo nu, der skal arbejdes til træning.

Herfra en forsigtig reminder om at der sjældent findes frelsere, og AZ skal ikke være hævet over kritik.

Jeg kan slet ikke forestille mig kritikken herinde, hvis Alm tog på ferie i Sverige i 1 uge i en kritisk fase.

Skrevet med respekt for AZs personlige forhold og at det sandsynligvis er en gammel aftale.
    Fuldstændig enig. Ikke i det konkrete eksempel, det ved jeg intet om, men generelt.

Jeg synes vi så det samme i Bjørns første tid. Indtil han så havde kørt klubben i sænk. Ikke sikkert AZ kommer til det, men er vi klar til den dag han smutter, hvis vi lægger alle æg i hans kurv.

Leave a comment:

• jojo
    replied
    Oprindeligt indsendt af MBN Se indlæg

I forhold til hjemmesiden er det kl 11.00

https://ob.dk/hold/herrer#traningsplan
    Mange tak

Leave a comment:

• MBN
    replied
    Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
    Hvad tid træner OB idag fredag?
    I forhold til hjemmesiden er det kl 11.00

https://ob.dk/hold/herrer#traningsplan

Leave a comment:

• jojo
    replied
    Hvad tid træner OB idag fredag?

Leave a comment:

• Bossy
    replied
    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

Not me
    hep hep Oldies but goldies....der behøver altså ikke gå 4 år igen før du poster noget

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Hva' Sørensen... velkommen tilbage

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

Not me
    Hvad søren, det er jo Chuck

Leave a comment:

Working...