Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2025/2026
Collapse
X
-
Nej, det skriver jeg heller ikke ! Men risikoen er vel væsentligt større sidst på vinduet, når spillerne bliver desperate.
-
Men er det ikke netop det jeg skriver .. med ordet “håber” 3 gange.Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
Jeg tror du er meget naiv på denne.
AZ er her for det første ikke i 3 år. Max 2. Og hvad gætter du på der sker med spillere som Arp og Ganaus, når AZ ikke er her mere.?
Falk er lidt en anden case.
Mon ikke den/de resterende tilgange i dette vindue er fra det tyske marked. Blot mit gæt.
Hvis der altså kommer flere tilgange.
Jeg er bare bange for vi lægger alle æg hos AZ, som vi gjorde med Bjørn W.
Hvis TB køber ind til et hold der står til nedsmeltning om 2 år så har han jo allerede fejlet nu og det kan jeg ikke tro ..
Der er trods alt den forskel at BW/TB var sportsdirektører og AA/SK/AZ er trænere .. og jeg håber og tror på at TB ikke gør OB så afhængig af en træner .. det vil være hans egen død …
Tror I øvrigt at Arp er solgt indenfor to år men er med på hvad du mener ..
- Likes 2
Leave a comment:
-
Jeg tror du er meget naiv på denne.Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Jeg er for så vidt enig men håber ikke at der bliver købt spillere ind til AZ men til en spillestil OB ønsker og som AZ også er hentet ind til.
Vil være forfærdeligt hvis AZ om to-tre år forlader klubben og spillerne slår op i banen fordi han ikke er her mere.
Det må og skal være OB spillerne ønsker at komme til og ikke AZ selvom AZ vidner om en høj grad af villighed til at investere og være ambitiøs fra OB’ side.
Det håber jeg at TB/JN’ indkøbsliste før og efter AZ tiltrådte afspejler. Håber ikke at man har smidt en masse hjemmearbejde ud.
Men er da enig i at AZ formentligt har åbnet et/flere markeder op og at de tre tilgange formentligt har overhalet nogle andre.
AZ er her for det første ikke i 3 år. Max 2. Og hvad gætter du på der sker med spillere som Arp og Ganaus, når AZ ikke er her mere.?
Falk er lidt en anden case.
Mon ikke den/de resterende tilgange i dette vindue er fra det tyske marked. Blot mit gæt.
Hvis der altså kommer flere tilgange.
Jeg er bare bange for vi lægger alle æg hos AZ, som vi gjorde med Bjørn W.
Leave a comment:
-
Jeg er for så vidt enig men håber ikke at der bliver købt spillere ind til AZ men til en spillestil OB ønsker og som AZ også er hentet ind til.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Jeg har aldrig haft et job, hvor alting var mejslet i sten for 500 år siden, og så gjorde man bare, som der stod på stentavlen. En virkelighed er jo gældende til den ændrer sig, og det ville være naivt at tro, at man ikke kunne smide en mængde af sit hjemmearbejde ud, da man ansatte Zorniger.
Måske har man haft en liste med spillere i tilfælde af Søren Krogh, og en lidt modificeret liste til en mulig Zorniger-signing med lidt mere alternativlos-spillestilsudtryk. Alligevel kan man vel ikke forvente, at kunne være dygtigere på det tyske eller cypriotiske marked end en Zorniger er selv - og derfor kan man jo sagtens stå i en situation, hvor der er blevet brugt mange kræfter på at forberede sig på et scenarie, der hed "ingen ny cheftræner". Og så ændrer virkeligheden sig.
Hvad jeg er helt 100% sikker på ikke er sket, er at Troels Bech og Jimmy Nagel har siddet på deres flade røv og set fodbold og scrollet facebook, mens man krydsede fingre for, at OB kunne signe Zorniger, så man slap for selv at lave et intensivt scouting-arbejde. Men i sidste ende, har man scoutet tyve spillere, og AZ vender tommelfingeren ned på de ti, de fem vælger OB fra og de sidste fem venter og ser, hvad deres muligheder er inden de siger ja til OB. Så er det jo ikke det samme som, at man ikke har lavet noget i foråret. Det er vel et udtryk for at forudsætningerne har ændret sig.
Apropos udmeldinger. Når en sportsdirektør melder noget ud, så skal det jo være sandt lige nu og her, men igen kan forudsætninger ændre sig så drastisk, at man bliver nødt til at tage højde for en hvis diskrepans. Indkøbsstrategien er jo ændret siden AZ kom til, og det var Troels meget ærlig omkring. "Det skal være OB-spillere, men OB har ikke flere penge end, at vi naturligvis ikke har råd til at købe spillere, vores cheftræner ikke ønsker at bruge". Det er vel klar nok tale.
Vil være forfærdeligt hvis AZ om to-tre år forlader klubben og spillerne slår op i banen fordi han ikke er her mere.
Det må og skal være OB spillerne ønsker at komme til og ikke AZ selvom AZ vidner om en høj grad af villighed til at investere og være ambitiøs fra OB’ side.
Det håber jeg at TB/JN’ indkøbsliste før og efter AZ tiltrådte afspejler. Håber ikke at man har smidt en masse hjemmearbejde ud.
Men er da enig i at AZ formentligt har åbnet et/flere markeder op og at de tre tilgange formentligt har overhalet nogle andre.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Bare fordi man ankommer til klubben sent i vinduet, så betyder det vel ikke at man partout ikke køber ind på kulturenOprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Hvis vi først får de "bedst mulige" (hvad der så ligger i den definition) 5 minutter i 12... er det så spillere som "vil klubben" og køber ind på "overvinderkulturen" eller bare skal bruge Ådalen for at betale huslejen og bruger klubben som et springbræt til noget bedre i de næste par vinduer
Om 4 uger kan vi reelt allerede have smidt sæsonen igen !
Myhra blev hentet ind på deadline day i 24, og har vel købt ind på klubben og kulturen, hvorimod Sven Köhler blev hentet i Juni måned 23, og han var da om nogen ligeglad med klubben
- Likes 4
Leave a comment:
-
Den type indlæg havde vi i tonsvis af i gamle dage. Pudsigt nok fra et andet dyr.Oprindeligt indsendt af thesheep Se indlæg
Efter hvad jeg hører fra folk der har en smule insider viden er følgende
Man havde en liste med 10/15 spillere på inden AZ blev ansat, primært nordiske spillere.
Efter AZ blev ansat har man stortset skrottet hele listen, da de enten ikke helt passer ind i hans spillestil eller at AZ ikke har fundet dem gode nok. En af de få på listen som faktisk var god nok jævnfør AZ var Falk.
Hvad jeg hører er der 3 til 5 tilbage på listen som har fået AZ godkendede nik, men disse spillere er svære at hente på nuværende tidspunkt af vinduet for en klub som OB, da de stadig ser tiden an med hensyn til om der ikke skulle dukke et bedre tilbud op
Er du gårdmanden?
Leave a comment:
-
100% enig.Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Men hvorfor overhovedet evaluere noget nu, som først giver mening at evaluere om 4 uger? Er det ikke mere relevant at evaluere de køb som TB ender med at lave, end at evaluere noget han ikke har gjort endnu, fordi transferspillet nu engang er som det er? Vi kan ikke få de bedst mulige spillere 4 uger før vinduet lukker.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Men hvorfor overhovedet evaluere noget nu, som først giver mening at evaluere om 4 uger? Er det ikke mere relevant at evaluere de køb som TB ender med at lave, end at evaluere noget han ikke har gjort endnu, fordi transferspillet nu engang er som det er? Vi kan ikke få de bedst mulige spillere 4 uger før vinduet lukker.
Hvis vi først får de "bedst mulige" (hvad der så ligger i den definition) 5 minutter i 12... er det så spillere som "vil klubben" og køber ind på "overvinderkulturen" eller bare skal bruge Ådalen for at betale huslejen og bruger klubben som et springbræt til noget bedre i de næste par vinduer
Om 4 uger kan vi reelt allerede have smidt sæsonen igen !
- Likes 1
Leave a comment:
-
Jeg er spændt på hvordan der reageres på dette fornuftige indlæg…..Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Jeg har aldrig haft et job, hvor alting var mejslet i sten for 500 år siden, og så gjorde man bare, som der stod på stentavlen. En virkelighed er jo gældende til den ændrer sig, og det ville være naivt at tro, at man ikke kunne smide en mængde af sit hjemmearbejde ud, da man ansatte Zorniger.
Måske har man haft en liste med spillere i tilfælde af Søren Krogh, og en lidt modificeret liste til en mulig Zorniger-signing med lidt mere alternativlos-spillestilsudtryk. Alligevel kan man vel ikke forvente, at kunne være dygtigere på det tyske eller cypriotiske marked end en Zorniger er selv - og derfor kan man jo sagtens stå i en situation, hvor der er blevet brugt mange kræfter på at forberede sig på et scenarie, der hed "ingen ny cheftræner". Og så ændrer virkeligheden sig.
Hvad jeg er helt 100% sikker på ikke er sket, er at Troels Bech og Jimmy Nagel har siddet på deres flade røv og set fodbold og scrollet facebook, mens man krydsede fingre for, at OB kunne signe Zorniger, så man slap for selv at lave et intensivt scouting-arbejde. Men i sidste ende, har man scoutet tyve spillere, og AZ vender tommelfingeren ned på de ti, de fem vælger OB fra og de sidste fem venter og ser, hvad deres muligheder er inden de siger ja til OB. Så er det jo ikke det samme som, at man ikke har lavet noget i foråret. Det er vel et udtryk for at forudsætningerne har ændret sig.
Apropos udmeldinger. Når en sportsdirektør melder noget ud, så skal det jo være sandt lige nu og her, men igen kan forudsætninger ændre sig så drastisk, at man bliver nødt til at tage højde for en hvis diskrepans. Indkøbsstrategien er jo ændret siden AZ kom til, og det var Troels meget ærlig omkring. "Det skal være OB-spillere, men OB har ikke flere penge end, at vi naturligvis ikke har råd til at købe spillere, vores cheftræner ikke ønsker at bruge". Det er vel klar nok tale.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Fedt med dette inputOprindeligt indsendt af thesheep Se indlæg
Efter hvad jeg hører fra folk der har en smule insider viden er følgende
Man havde en liste med 10/15 spillere på inden AZ blev ansat, primært nordiske spillere.
Efter AZ blev ansat har man stortset skrottet hele listen, da de enten ikke helt passer ind i hans spillestil eller at AZ ikke har fundet dem gode nok. En af de få på listen som faktisk var god nok jævnfør AZ var Falk.
Hvad jeg hører er der 3 til 5 tilbage på listen som har fået AZ godkendede nik, men disse spillere er svære at hente på nuværende tidspunkt af vinduet for en klub som OB, da de stadig ser tiden an med hensyn til om der ikke skulle dukke et bedre tilbud op
Leave a comment:
-
Men hvorfor overhovedet evaluere noget nu, som først giver mening at evaluere om 4 uger? Er det ikke mere relevant at evaluere de køb som TB ender med at lave, end at evaluere noget han ikke har gjort endnu, fordi transferspillet nu engang er som det er? Vi kan ikke få de bedst mulige spillere 4 uger før vinduet lukker.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Lige præcis. Det kommer fra TB selv. Det er jo ikke noget vi bare opfinder.
Han har selv sat sig under det pres, og vil blive retfærdigt bedømt derefter.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Hvordan kommer du frem til det ud fra det jeg skriverOprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Intet nyt under solen i dine indlæg - konklusionen er stadig : det er TB´s skyld ....
Vi har tabt en kamp - ganske vidst på pinlig vis - men alligevel....
Jeg nævnte ikke en tabt kamp, men hvad sæsonen i 1. Division er blevet brugt på ud fra de udmeldinger, som bl.a. er kommet fra TB.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Der er faktisk en stor del af verdens befolkning, som gør, hvad der blev mejslet i to sten båret ned fra Sinaibjerget for mere end 500 år sidenOprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Vi er i bund og grund enige, men føler at AZs smørrebrødsseddel fra BIF-tiden er i spil igen. For at blive i det religiøse var TB for et år siden kaliffen. Men nu er AZ (og JR) blevet kalif i stedet for kaliffen, hvilket afspejler sig i indkøb og måske også grunden til, at en ny strategi endnu ikke er meldt ud !
- Likes 1
Leave a comment:
-
Efter hvad jeg hører fra folk der har en smule insider viden er følgendeOprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
- Likes 9
Leave a comment:
Leave a comment: