Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• laffe
    replied
    Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

Hvis vi spiller 442 så har vi ingen reserve 8 med kvalitet. Det er farligt at regne med bonde ingen ved om ham overhoved kommer i spil i 25 og ingen ved om han nogensinde kommer op i tempo igen:)
    Hvis vi spiller 352 med Dragao og Falk har vi Bjørn på banen og Ejdum på bænken groft sagt

Leave a comment:

• DD84
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Præcis. Vi har rigeligt med defensive spillere i det system. Næsten 1 for mange

Jeg tror at OB nøjes med en offensiv spiller/angriber og venter på Bonde bliver klar. Men håber da på begge positioner
    Hvis vi spiller 442 så har vi ingen reserve 8 med kvalitet. Det er farligt at regne med bonde ingen ved om ham overhoved kommer i spil i 25 og ingen ved om han nogensinde kommer op i tempo igen:)

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Hvad er det for et grundprincip? Mig bekendt var vores eneste tur i top6 under den nye struktur med et 5-mandsforsvar, ligesom det største resultat i OBs historie da vist også var det.
    Historisk set uden at have lavet den store research. Ved godt vi spillede det under Jakob. Men husker det ikke i Madrid. Det er muligt. Men i OB vil man helst tilbage til dette system. Og Tonny på akademiet.
    Jeg siger heller ikke at vi ikke kan spille det i ny og næ hvis det giver mening. Men jeg er ikke fan

Leave a comment:

• laffe
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Hvad er det for et grundprincip? Mig bekendt var vores eneste tur i top6 under den nye struktur med et 5-mandsforsvar, ligesom det største resultat i OBs historie da vist også var det.
    Kig på truppen. Prøv at sætte en bedre starter med 5 i forsvaret

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

Tilføj en 8 og en angriber så der er lidt at skifte ud med og jeg er tilfreds :)
    Præcis. Vi har rigeligt med defensive spillere i det system. Næsten 1 for mange

Jeg tror at OB nøjes med en offensiv spiller/angriber og venter på Bonde bliver klar. Men håber da på begge positioner

Leave a comment:

• Orskov
    replied

Vi skal væk fra det lorte 5 mands forsvar. Hader det som pesten. I OB spiller vi med 4 i bag kæden som grundprincip. Om det så er 4-4-2 eller 4-3-3 er op til hvilke spillere der er til rådighed. Og da vi ingen kanter har må det være 4-4-2.
    Og vores nye vil helt sikkert passe bedst som dyb 6`er foran forsvaret. Hvis vi skal spille med 3 midtforsvarer, 2 backs og en klassisk 6`er er der ikke meget tilbage til offensiven

Leave a comment:

• DD84
    replied

Enig. Ideal opstillingen nu må være

Theo Sander
    Owusu Burgy Julius/Gomez Sørensen
    Draogo
    Ejum Falk
    Arp
    Ganaus Grot
    Tilføj en 8 og en angriber så der er lidt at skifte ud med og jeg er tilfreds :)

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Vi skal efter min mening ikke holde fast i en 3 back kæde og have en dygtig DM foran dem. Det vil være spild.
    Desuden er vores kvalitet på banen bedre i det offensive generelt så han SKAL spille foran et 4 mands forsvar hvis det skal give mening for mig.
    Enig. Ideal opstillingen nu må være

Theo Sander
    Owusu Burgy Julius/Gomez Sørensen
    Draogo
    Ejum Falk
    Arp
    Ganaus Grot

Leave a comment:

• laffe
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

På en tomandsmidtbane, kan man jo beslutte sig for, at Falk har offensiv frihed og Oedrago har de defensive pligter, men det virker omsonst at spille med en dårligere CB, end Ejdum og Falk er 80’erne, for stædigt at holde fast i 3-4-3 (5-2-1-2).

Så skulle planen være at holde fast i 3 back kæden, men smide Oedrago ind centralt i konstellationen defensivt og lade ham skubbe op tidligt, når man er i boldbesiddelse.

Eller skifte permanent til en 4-4-2 med diamant på midtbanen. Viggo-style og så tro, tro, tro på sagen som sådan.
    Vi skal efter min mening ikke holde fast i en 3 back kæde og have en dygtig DM foran dem. Det vil være spild.
    Vores kvalitet på banen bedre i det offensive generelt så han SKAL spille foran et 4 mands forsvar hvis det skal give mening for mig.
    Han skal erstatte en af CBerne i startopstillingen.
    Last edited by laffe; 26-08-2025, 20:34.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

På en tomandsmidtbane, kan man jo beslutte sig for, at Falk har offensiv frihed og Oedrago har de defensive pligter, men det virker omsonst at spille med en dårligere CB, end Ejdum og Falk er 80’erne, for stædigt at holde fast i 3-4-3 (5-2-1-2).

Så skulle planen være at holde fast i 3 back kæden, men smide Oedrago ind centralt i konstellationen defensivt og lade ham skubbe op tidligt, når man er i boldbesiddelse.

Eller skifte permanent til en 4-4-2 med diamant på midtbanen. Viggo-style og så tro, tro, tro på sagen som sådan.
    Vi skal væk fra det lorte 5 mands forsvar. Hader det som pesten. I OB spiller vi med 4 i bag kæden som grundprincip. Om det så er 4-4-2 eller 4-3-3 er op til hvilke spillere der er til rådighed. Og da vi ingen kanter har må det være 4-4-2.
    Og vores nye vil helt sikkert passe bedst som dyb 6`er foran forsvaret. Hvis vi skal spille med 3 midtforsvarer, 2 backs og en klassisk 6`er er der ikke meget tilbage til offensiven

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    Beklager hvis snakken har været her eller i en anden tråd, har ikke fået læst så meget i løbet af dagen.
    Kan vores nye ven spille i det nuværende system som afløser for Ejdum eller Falk, eller kan han kun dække en ren 6´er ?

Det kan vel hurtigt blive noget baks, hvis han decideret skal ligge bag f.eks. Falk, som så igen ligger bag Arp, som så igen ligger bag angriberne . Det bliver jo 3-1-3-1-2….

Det er selvfølgelig også fint at have fleksibiliteten mellem det nuværende system og så 4-4-2 med diamant.

Håber coach kommer med en kommentar til det. Han har selvfølgelig godkendt tilgangen.

Leave a comment:

• Brogaard99
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Det tror jeg ikke han kan. Men nok meget sigende at hold et spillede 4-4-2 i dag. Godt nok med ham på hold 2.
    EDIT: AZ har jo selv bedt om 6er. Der giver ham den taktiske fleksibilitet at skifte mellem systemer mere smidigt. Bliver spændende at se Falk i en mere offensiv rolle. Tror i den grad han kan sætte de andre i scene på et helt nyt niveau. Han har været meget bundet af defensive pligter indtil nu.
    Hvem spillede Hold 1?

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Beklager hvis snakken har været her eller i en anden tråd, har ikke fået læst så meget i løbet af dagen.

Kan vores nye ven spille i det nuværende system som afløser for Ejdum eller Falk, eller kan han kun dække en ren 6´er ?

Det kan vel hurtigt blive noget baks, hvis han decideret skal ligge bag f.eks. Falk, som så igen ligger bag Arp, som så igen ligger bag angriberne . Det bliver jo 3-1-3-1-2….

Det er selvfølgelig også fint at have fleksibiliteten mellem det nuværende system og så 4-4-2 med diamant.

Håber coach kommer med en kommentar til det. Han har selvfølgelig godkendt tilgangen.
    Det tror jeg ikke han kan. Men nok meget sigende at hold et spillede 4-4-2 i dag. Godt nok med ham på hold 2.
    EDIT: AZ har jo selv bedt om 6er. Der giver ham den taktiske fleksibilitet at skifte mellem systemer mere smidigt. Bliver spændende at se Falk i en mere offensiv rolle. Tror i den grad han kan sætte de andre i scene på et helt nyt niveau. Han har været meget bundet af defensive pligter indtil nu.
    Last edited by claudes1; 26-08-2025, 19:33.

Leave a comment:

• laffe
    replied

Som jeg forstår er han rendyrket 6er

Leave a comment:

• Polle
    replied

Leave a comment:

Working...
X