Oprindeligt indsendt af DD84
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2025/2026
Collapse
X
-
- Likes 1
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Præcis. Vi har rigeligt med defensive spillere i det system. Næsten 1 for mange
Jeg tror at OB nøjes med en offensiv spiller/angriber og venter på Bonde bliver klar. Men håber da på begge positioner
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
Hvad er det for et grundprincip? Mig bekendt var vores eneste tur i top6 under den nye struktur med et 5-mandsforsvar, ligesom det største resultat i OBs historie da vist også var det.
Jeg siger heller ikke at vi ikke kan spille det i ny og næ hvis det giver mening. Men jeg er ikke fan
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
Hvad er det for et grundprincip? Mig bekendt var vores eneste tur i top6 under den nye struktur med et 5-mandsforsvar, ligesom det største resultat i OBs historie da vist også var det.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
Tilføj en 8 og en angriber så der er lidt at skifte ud med og jeg er tilfreds :)
Jeg tror at OB nøjes med en offensiv spiller/angriber og venter på Bonde bliver klar. Men håber da på begge positioner
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Vi skal væk fra det lorte 5 mands forsvar. Hader det som pesten. I OB spiller vi med 4 i bag kæden som grundprincip. Om det så er 4-4-2 eller 4-3-3 er op til hvilke spillere der er til rådighed. Og da vi ingen kanter har må det være 4-4-2.
Og vores nye vil helt sikkert passe bedst som dyb 6`er foran forsvaret. Hvis vi skal spille med 3 midtforsvarer, 2 backs og en klassisk 6`er er der ikke meget tilbage til offensiven
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg
Vi skal efter min mening ikke holde fast i en 3 back kæde og have en dygtig DM foran dem. Det vil være spild.
Desuden er vores kvalitet på banen bedre i det offensive generelt så han SKAL spille foran et 4 mands forsvar hvis det skal give mening for mig.
Theo Sander
Owusu Burgy Julius/Gomez Sørensen
Draogo
Ejum Falk
Arp
Ganaus Grot
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
På en tomandsmidtbane, kan man jo beslutte sig for, at Falk har offensiv frihed og Oedrago har de defensive pligter, men det virker omsonst at spille med en dårligere CB, end Ejdum og Falk er 80’erne, for stædigt at holde fast i 3-4-3 (5-2-1-2).
Så skulle planen være at holde fast i 3 back kæden, men smide Oedrago ind centralt i konstellationen defensivt og lade ham skubbe op tidligt, når man er i boldbesiddelse.
Eller skifte permanent til en 4-4-2 med diamant på midtbanen. Viggo-style og så tro, tro, tro på sagen som sådan.
Vores kvalitet på banen bedre i det offensive generelt så han SKAL spille foran et 4 mands forsvar hvis det skal give mening for mig.
Han skal erstatte en af CBerne i startopstillingen.Last edited by laffe; 26-08-2025, 20:34.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
På en tomandsmidtbane, kan man jo beslutte sig for, at Falk har offensiv frihed og Oedrago har de defensive pligter, men det virker omsonst at spille med en dårligere CB, end Ejdum og Falk er 80’erne, for stædigt at holde fast i 3-4-3 (5-2-1-2).
Så skulle planen være at holde fast i 3 back kæden, men smide Oedrago ind centralt i konstellationen defensivt og lade ham skubbe op tidligt, når man er i boldbesiddelse.
Eller skifte permanent til en 4-4-2 med diamant på midtbanen. Viggo-style og så tro, tro, tro på sagen som sådan.
Og vores nye vil helt sikkert passe bedst som dyb 6`er foran forsvaret. Hvis vi skal spille med 3 midtforsvarer, 2 backs og en klassisk 6`er er der ikke meget tilbage til offensiven
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Polle Se indlægBeklager hvis snakken har været her eller i en anden tråd, har ikke fået læst så meget i løbet af dagen.
Kan vores nye ven spille i det nuværende system som afløser for Ejdum eller Falk, eller kan han kun dække en ren 6´er ?
Det kan vel hurtigt blive noget baks, hvis han decideret skal ligge bag f.eks. Falk, som så igen ligger bag Arp, som så igen ligger bag angriberne. Det bliver jo 3-1-3-1-2….
Det er selvfølgelig også fint at have fleksibiliteten mellem det nuværende system og så 4-4-2 med diamant.
Håber coach kommer med en kommentar til det. Han har selvfølgelig godkendt tilgangen.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Det tror jeg ikke han kan. Men nok meget sigende at hold et spillede 4-4-2 i dag. Godt nok med ham på hold 2.
EDIT: AZ har jo selv bedt om 6er. Der giver ham den taktiske fleksibilitet at skifte mellem systemer mere smidigt. Bliver spændende at se Falk i en mere offensiv rolle. Tror i den grad han kan sætte de andre i scene på et helt nyt niveau. Han har været meget bundet af defensive pligter indtil nu.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Polle Se indlægBeklager hvis snakken har været her eller i en anden tråd, har ikke fået læst så meget i løbet af dagen.
Kan vores nye ven spille i det nuværende system som afløser for Ejdum eller Falk, eller kan han kun dække en ren 6´er ?
Det kan vel hurtigt blive noget baks, hvis han decideret skal ligge bag f.eks. Falk, som så igen ligger bag Arp, som så igen ligger bag angriberne. Det bliver jo 3-1-3-1-2….
Det er selvfølgelig også fint at have fleksibiliteten mellem det nuværende system og så 4-4-2 med diamant.
Håber coach kommer med en kommentar til det. Han har selvfølgelig godkendt tilgangen.
EDIT: AZ har jo selv bedt om 6er. Der giver ham den taktiske fleksibilitet at skifte mellem systemer mere smidigt. Bliver spændende at se Falk i en mere offensiv rolle. Tror i den grad han kan sætte de andre i scene på et helt nyt niveau. Han har været meget bundet af defensive pligter indtil nu.Last edited by claudes1; 26-08-2025, 19:33.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Beklager hvis snakken har været her eller i en anden tråd, har ikke fået læst så meget i løbet af dagen.
Leave a comment:
Leave a comment: