Jeg er enig i nogle af dine pointer, men ikke helheden.
Er selvfølgelig enig i, at hans timing i feltet og afslutninger er hans største styrker. Internationalt niveau, som du siger. Han har mangler i andre dele af spillet, men jeg synes han er blevet god til at kende sine begrænsninger så det i mindre grad bliver udstillet. De fleste tophold vil nok gå efter en spiller, der i højere grad har hele pakken. Men for mange midt- og bundklubber er det rigeligt med en angriber, der er bedst til det nok vigtigste for en angriber: at score mål (og som i øvrigt er ganske god i presspillet). Det er også klubber, der sagtens kan betale 8-10 mio. € for en potentiel topscorer.
Det er sjældent OB-spillere jeg tror kan gøre sig flere niveauer over OB. Luca er en.
Grundlæggende mener jeg vi fans fokuserer for meget på salg af spillere. Luca er en af de fedeste spillere, der har været i OB de sidste mange år. Jeg vil se ham score et par kasser imod FCK eller på Brøndby Stadion. Det er for mig en større skandale hvis han skifter inden han har haft chancen for det, end at han skulle skifte på fri transfer. Jeg vil se Luca i Superligaen (sådan rigtig for alvor).
Det er så rigtigt det er et sats. Man kan stå om et år og det kan være gået galt på flere måder så han ikke længere er så attraktiv. Men det er også den slags chancer man skal turde tage som klub. Hvis vi ikke SKAL bruge pengene nu, er det oplagt at tænke: succes for ham og klubben i et år vil i hvert fald ikke sænke hans værdi.
Og så skal vi da i hvert fald forsøge at forlænge kontrakten.
Men det kan selvfølgelig spille ind hvordan Zorniger ser det. Hvis han foretrækker to løbemaskiner i front, så Luca måske ikke vil være fast mand, er det oplagt at sælge nu. Indtil videre er signalerne fra klubben (skift til nr. 9 og kampe med anførerbind): Luca er vigtig for os og der skal nok en del til at ændre på det.
Fuldstendig enig!! Det værste er da, når de fede spillere skifter væk. Jeg vil meget hellere have dem længere til i klubben end at tjene lidt flere penge på dem i dag. Som da Rasmus Falk skiftede gratis til FCK. Jeg var ked af, at han forsvandt - ikke at han forsvandt gratis. Men det er også bare min romantiske måde at være fodboldfan på...
Comment