Endnu bedre.... han er jo heller ikke afvisende for at vende hjem. Desværre har han en lang kontrakt, så et køb er nok for meget at håbe på, men ja, et år på lån kan bestemt også bruges.
Endnu bedre.... han er jo heller ikke afvisende for at vende hjem. Desværre har han en lang kontrakt, så et køb er nok for meget at håbe på, men ja, et år på lån kan bestemt også bruges.
Men har de ikke tre målmænd der står foran ham? Kunne da tilskynde at rive kontrakten over.
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Troels Bech ligger i et interview med SFÅ, ret meget op til at vi kigger efter en eller flere midtbanespillere, men man nu kan trække vejret lidt og finde den rigtigte.
Jeg har set ham spille masser af kampe for Marienlyst, og dengang var han god i 2. Division. Alene af den årsag vil det være sjovt at se ham i OB. Men aner ikke om han er god nok
Troels Bech ligger i et interview med SFÅ, ret meget op til at vi kigger efter en eller flere midtbanespillere, men man nu kan trække vejret lidt og finde den rigtigte.
Hvis vi nu anerkender, at uanset hvordan vi vender og drejer sagen, så er Luca væk om to år. Realistisk set.
Så efterlader det jo OB - som jeg er sikker på, helst ville beholde Luca for evigt - med to valg.
1. Tjene penge på Luca
2. Lade Luca gå gratis
Begge valg kommer med nogle fordele og nogle ulemper.
Tjener vi penge på Luca, kan vi finansiere den drift og den klub vi godt kan lide, købe erstatningsspillere, hyre akademitrænere og opgradere fodboldbaner. Til gengæld kommer vi til at mangle en fed spiller og en målscorer.
Lader vi Luca gå gratis, så har vi Luca to hele sæsoner til at begejstre og score mål, inden han tager videre ud i fodboldverdenen kvit og frit, og kan risikere at forstærke FCK, FCM eller måske tage til udlandet. Måske stopper han med at præstere i løbet af de to år, og så er vi alle sammen ligeglade med hans skifte eller ærgerlige over døgnfluen.
Jeg bryder mig ikke sønderligt om moderne fodbold, men det er nu engang spillereglerne alle andre - inklusive vores egne spillere - indordner sig under, og så er det op til os at præstere på det specifikke skakbræt. Bryder jeg så sagen ned i moderne fodbolds afskyelige rationale, så er et salg af Luca Kjerrumgaard tæt på en nødvendighed for en klub i vores position. Havde vi været en fast top-6 klub, så havde sagen været anderledes. Måske kunne vi få en forlængelse ud af Luca, men det nægter jeg at tro på er muligt inden for, hvad der er realistisk.
Jeg er godt klar over, at spillet er sådan, desværre. Og er fuldstændig enig i, hvad du skriver. Jeg gider bare ikke at holde med regnskaber
Det kan ses på deres Facebook, en blanding af interview med Falk og Bech.
Han siger jo decideret at det var fint at Falk kunne blive den første af i hvert fald et par midtbanespillere. Så er banen ligesom kridtet op. Der er mere i vente.
Hvor er det bare fedt at mærke den her følelse af at OB ikke bare forsøger at liste sig tilbage i superligaen med sådan nogle Janus Drachmann og Troels Kløve-agtige indkøb, som med al respekt var udmærkede standard superligaspillere, men ej mere end det.
Vi vil virkelig give den et skud og forsøge at sparke døren ind igen. Et stort trænernavn, to på papiret stærke tyske signings og så lige en af superligaens største profiler igennem de sidste 10 år, hvorefter TB klart melder ud at der er mere på vej. Der er noget schwung over at være OB'er lige nu, og selvom jeg selvfølgelig og anerkender behovet for at styrke truppen er større end vel nogensinde, så er det bare en god fornemmelse, at TB og kompagni fandme også er klar over behovet er til stede, og at der skal mere til end blot et par middelgode superligaspillere fra klubber i den bløde middelklasse til at gøre forskellen.
Comment