Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Det syntes jeg faktisk er noget BS at sige. Yaya har i lang tid været en del af holdet og at sige at han pludselig er blevet en forstærkning fordi han har spillet to gode kampe syntes jeg er en undervurdering af ham som spiller og det kommer forhåbentligt ikke som en overraskelse for hverken TB, AZ eller de øvrige omkring holdet hvor han er i sin udvikling - det er vel ikke sket over natten.

Jeg har ikke set interviewet endnu men gøres asap.
    Helt uenig. Nogle spillere er reelt bare i truppen for at snuse til det, udvikle sig og groft sagt være træningskegler. Sådan vil det altid være i en trup.

Yaya startede sidste sæson meget skidt ud og man kunne se han var meget langt fra at kunne spille stopper på dette niveau. Mener det var ret tydeligt, at de også forsøgte at få ham på græs andetsteds, uden held.

Siden har han knoklet og lagt på sit spil, uden at brokke sig. Det kan man kun beundre. Selvfølgelig er det ikke sket over natten, og det er helt sikkert ikke kun de to kampe der tæller. Men jeg tror det kan gå ret hurtigt. En ny træner, der kommer ind er altid en mulighed for spillere i udkanten af en trup. Nogle gode træninger kan give en spiller ny selvtillid og ændre meget.

Han fik jo også chancen fra start i en svær kamp, hvor der var andre muligheder, der måske var mere oplagte. Det viser da ret klart, at de havde et indtryk af hvor han var.

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Det syntes jeg faktisk er noget BS at sige. Yaya har i lang tid været en del af holdet og at sige at han pludselig er blevet en forstærkning fordi han har spillet to gode kampe syntes jeg er en undervurdering af ham som spiller og det kommer forhåbentligt ikke som en overraskelse for hverken TB, AZ eller de øvrige omkring holdet hvor han er i sin udvikling - det er vel ikke sket over natten.

Uenig - også muligt jeg karikerer TBs udtalelse lidt. Men se interviewet; det er enormt godt, synes jeg :).

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

Jeg kan ikke huske et vindue,hvor OB har handlet mere strategisk end i dette, så det hænger i særdeleshed sammen. Tanken om, at tilgang af spillere alene er den eneste variabel er jo enøjet. Vi forstærker os også ved at holde på spillere og holde fast i de typer man gerne vil have. Man kan altid diskutere om OB burde have købt dyrere og mere etablerede spillere, men der må jeg bare minde om, at det har vi før gjort uden nævneværdig succes, jeg ved ikke om man ville bytte trup med Vejle pt. ?
    Altså, ja Vejle har så tabt 4 kampe i streg siden de slog os og lignede nogen, der ville stryge ind i top 6. Men det er ikke ensbetydende med at deres strategi så har fejlet. Vi kan sidde her om 10 kampe og så kan alt, igen, været vendt på hovedet. Du kan kun gætte.

Det kan ikke være kun en "enøjet" betragtning, at se hvordan forsvaret har præsteret, både hver for sig og i særdeleshed sammen, og så være skuffet over, at der ikke er blevet landet en spiller der til også.

Jeg er i dén grad skuffet over dét. For vores centrale forsvarsspillere, upåagtet om det også er en holdmæssig opgave at gøre forsvaret bedre, har både i 1. Division og i Superligaen præsteret på så lavt et generelt niveau, at jeg synes det er uansvarligt ikke at ha hentet én, der måske er bedre end dem vi har.

Jeg er også med på, at vi helt sikkert har forsøgt at hente til dét forsvar, og det så ikke er lykkedes. Det ændrer ikke på, at jeg er skuffet over at skulle fortsætte med 5 spillere i forsvaret, som jeg på ingen måder har samme tillid til, som dem der spiller længere fremme.

For jeg tror ikke på Bjørn bliver hurtigere i tanke og handling. Heller ikke med Bürgy. Eller at Gomez pludselig bliver en mester udi placering. Jeg tror på Julius og Yayas potentiale, men per nuværende er de Heller ikke stabile nok til at ha (med)ansvaret for at få stoppet det faktum, at vi p.t er tvunget til at skulle lave 3 mål for at ha en chance for at vinde en fodboldkamp.

Og for mig at se, så tilpasser man lidt sit narrativ efter hvad man selv foretrækker. Fordi vi har brændt nallerne på såkaldte etablerede, dyrere, navne, eller at Vejle indtil videre ikke synes at få fuld kapital af deres indkøbspolitik, betyder ikke at vi skal afvise dyrere, etablerede navne på vores hold. Vejle har ikke tabt 4-0 og 5-1. Det har vi. Deres bundniveau er, imo, ikke ringere end vores.

Siden vi tabte 0-4 til Vejle, har de godt nok tabt 4 kampe, men det har været snævre nederlag. Mod Midtjylland og AGF, som vi fik røvfuld af. De har lukket 5 mål siden 0-4, vi har lukket 10 ind. Jeg er altså stadig ikke sikker på, at vi har fat i den lange ende i forhold til dem. Får de gang i deres angreb igen, så har de stadig et bedre forsvar end os.

Så Søren, jeg føler lidt at din vurdering har et præg af "opportun optimisme" hvor det kan lyde som om, at du hiver Vejle frem som et opportunt "bevismateriale" for, at OBs strategi skulle være bedre end deres. Dét synes jeg så er en smule enøjet.

Jeg skal ikke kunne udelukke, at Vejle rent faktisk har fejlet i deres strategi. Men for nu begraver jeg ikke dén diskussion. Vi har spillet 7 kampe, Vejle har rigeligt med tid til at vende udviklingen; så om 10 kampe kan du derfor ikke udelukke, at du sidder og vil måske bytte trup med Vejle.

For hvis vi ikke, pronto, får lukket hullerne i vores ost, så vil vores slingrekurs måske udvikle sig til en reel deroute.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Som TB sagde i SFÅ i går: Vi har på en måde hentet Yaya ind. Uden på noget måder at forklejne, at der er gået så mange mål ind, men det handler også om at beskytte forsvaret bedre.

Jeg synes i øvrigt, at alle - venner og fjender - bør se det glimrende interview med TB i går. Vi er altså på vej :)!

Leave a comment:

• hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
    Tænker heller ikke, at yderligere tilgang er 100% udelukket. Troels bekræftede da i hvert fald, at man havde et øje på ophævede spillere, så vi må se.
    Det bekræfter de to seneste vinduer også.
    trybull hentet (tilbage) efter vinduet var lukket. Grot blev også hentet efter vinduet lukkede i vinters. Det kræver nok bare at man måske får ophævelser i hus med TT og eventuelt MH.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

Hans problem nu her har nok været, at han slet ikke passer ind i Zornigers 3-5-2. Der skal det være to meget dynamiske midtbanespillere der også kan spille frem i banen, og ingen af de to kvaliteter er dem Trybull besidder. Men jeg er enig i at hvis Zornigers skifter over til 4-4-2 med diamant, så burde der være plads til Trybull som 2. valg på pladsen som den enlige sekser.
    Jeg er enig i, at der er mere plads til ham som reserve i en 4-4-2 med diamant. Jeg mener dog ikke, at han bør bruges, fordi han ikke magter at bruge max to berøringer, samtidig med at han skal kigge op, som er AZs mantra. Derudover er han ikke særlig glad for (dygtig nok til) at spille bolden frem i banen (hvilket grunder i hans afviklingsudfordringer).
    Jeg lagde mærke til noget i kampen mod FCN. Spillerne har ændret måden de afvikler siden sommerferien. Det er tydeligt at de max må bruge to berøringer i opbygningsspillet. Tæmning og aflevering. Læg mærke til det i næste kamp! Det er små fremskridt, som ikke rigtig er blevet nævnt (opdaget?) i SFÅ eller herinde. Men nu mangler der mere tempo i afleveringerne. Ikke alle kan levere på det (endnu?). Det er et langt sejt træk for AZ at ændre alle de dårligdomme, som har hersket i Ådalen i årevis. Altså de grundlæggende parametre for at du overhovedet kan skabe chancer i SL. Jeg synes lidt at mange ikke ænser, hvor meget der egentligt var galt, da AZ overtog.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Undrer mig lidt over situationen med Trybull. Synes der har været noget kritik af ham, der har været lidt overdrevet. Han har klart sine begrænsninger og bar på ingen måde holdet i 1. division. Især ikke i foråret, hvor Manneh og Bonde ikke var der længere. Der faldt det mere på ham at tage ansvar med bolden, hvilket han ikke magtede. Men i efteråret, hvor hans rolle var mere simpel, synes jeg han var solid.

Har svært ved at se, at en Trybull i form ikke kan spille en rolle som reserve for Ouedraogo, hvis vi skulle ønske at spille 4-4-2.

Kan ikke lade være med at tænke, at han og Zorniger måske er raget lidt uklare med hinanden tidligt på sommeren. Måske var det ikke hans drøm, at en meget krævende tysk træner skulle komme og forstyrre ham i hans rolige tilværelse her i Danmark.
    Det tænker jeg også. Træls at man skal træne så meget og være så længe i klubben hver dag. Nu var det lige så hyggeligt....Nej - jeg ved ikke en skid- men det er påfaldende!

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

Jeg kan ikke huske et vindue,hvor OB har handlet mere strategisk end i dette, så det hænger i særdeleshed sammen. Tanken om, at tilgang af spillere alene er den eneste variabel er jo enøjet. Vi forstærker os også ved at holde på spillere og holde fast i de typer man gerne vil have. Man kan altid diskutere om OB burde have købt dyrere og mere etablerede spillere, men der må jeg bare minde om, at det har vi før gjort uden nævneværdig succes, jeg ved ikke om man ville bytte trup med Vejle pt. ?
    Lige præcis!

Leave a comment:

• Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Undrer mig lidt over situationen med Trybull. Synes der har været noget kritik af ham, der har været lidt overdrevet. Han har klart sine begrænsninger og bar på ingen måde holdet i 1. division. Især ikke i foråret, hvor Manneh og Bonde ikke var der længere. Der faldt det mere på ham at tage ansvar med bolden, hvilket han ikke magtede. Men i efteråret, hvor hans rolle var mere simpel, synes jeg han var solid.

Har svært ved at se, at en Trybull i form ikke kan spille en rolle som reserve for Ouedraogo, hvis vi skulle ønske at spille 4-4-2.

Kan ikke lade være med at tænke, at han og Zorniger måske er raget lidt uklare med hinanden tidligt på sommeren. Måske var det ikke hans drøm, at en meget krævende tysk træner skulle komme og forstyrre ham i hans rolige tilværelse her i Danmark.
    Hans problem nu her har nok været, at han slet ikke passer ind i Zornigers 3-5-2. Der skal det være to meget dynamiske midtbanespillere der også kan spille frem i banen, og ingen af de to kvaliteter er dem Trybull besidder. Men jeg er enig i at hvis Zornigers skifter over til 4-4-2 med diamant, så burde der være plads til Trybull som 2. valg på pladsen som den enlige sekser.

Leave a comment:

• Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Ja, savnede også lidt om de to... troede faktisk på det ville ende med en ophævelse af TT.

Leave a comment:

• kentini
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Du vil altid have sammenligninger med andre klubber?

Mit fokus er på OB ! (enkelte gange på FCM som nedenfor, da jeg har dem som en baseline på, hvor vi kunne havde været)

Mener ikke de tre spillere du nævner, rykker os opad til Top6, men nok kan sikre os mod nedrykning.

Der blev sagt at turen i 1. Division skulle bruges til at opbygge en trup, der var klar til at træde ind i SL og levere.

Vi er nogle som syntes, at vintervinduet var slattent pga. da de udmeldinger, som kom fra TB/JN og hvad vi siden har set.

Hvad er projektet/strategien ? Når man ser på dette sommervinduet ligner det, at TB/JNs projekt er hældt nedad brættet (jf. JNs interview i april). FCM har en strategi, som træneren må tilpasse sig efter... vi har en træner som strategien skal tilpasses efter.... KÆMPE forskel !
    Det er jeg enig i. En klub af FCM's format burde have hentet en træner, der passede ind i strategien - ligesom OB har gjort. Kæmpe fejl på Heden

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jelnegaard47 Se indlæg

I forhold til dit sidste afsnit er hele idéen med IdentitetOB vel netop, at det ikke er tilfældet længere? At man efter dette har ansat en ny træner skyldes vel - hvis man skal tro på forklaringen fra både OB og de debattører herinde, der har deltaget i projektet (hvilket jeg gør) - at AZ netop passer ned i den identitet, OB har fundet ud af man har/gerne vil have. Målet med IdentitetOB var vel netop at sætte nogle pejlemærker, der gør, at når AZ engang skal skiftes bliver det ikke til en helt ny stil, men til en stil der minder om den nuværende, med de små ændringer enhver ny træner naturligt vil medføre.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Nej det valgte man ikke at spørge Troels om igår. Selvom der var utallige der spurgte om det i tråden. Og man kunne se at de satte og læste med. Så da man var helt tør for spørgsmål og Troels havde masser af tid valgte man bare at sige tak for i aften. Det var sgu lidt fesent når det er så relevante spørgsmål med ham og Trybull
    Ja, savnede også lidt om de to... troede faktisk på det ville ende med en ophævelse af TT.

Leave a comment:

• Polle
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Nej det valgte man ikke at spørge Troels om igår. Selvom der var utallige der spurgte om det i tråden. Og man kunne se at de satte og læste med. Så da man var helt tør for spørgsmål og Troels havde masser af tid valgte man bare at sige tak for i aften. Det var sgu lidt fesent når det er så relevante spørgsmål med ham og Trybull
    Takker.......tiden giver os svaret.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    Har vi hørt noget til, om Martin Hansen fandt en ny klub ?

Leave a comment:

Working...
X