Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Skal man så sælge?
    Det ligger i et leje, hvor man skal overveje meget seriøst, om man skal sælge for 37,5 millioner, hvis der både kan komme en pæn videresalgsklausul og et par præstationsbonusser oveni hatten.

Der ligger jo også en overvejelse i, at man har mange angribere i truppen, man kan risikere at Luca bliver påvirket af glippede muligheder (særligt hvis man har en gentleman-aftale om salg), man kan risikere, at Luca ikke præsterer i SL og så er han pludselig kun 5-10 millioner værd, eller endnu mindre.

Der er i den grad en sandhed i fugle i hænder og på tage, og man skal passe på, at man ikke får hovedet så langt op i sin stribede bagdel, at man tror alle spillere med blå-hvide striber er 100 millioner kroner værd, og derfor ender med at sige nej til alle bud, fordi selvforståelsen og virkeligheden er i diskrepans med hinanden.

37,5 millioner kroner ville være klubbens tredjestørste handel nogensinde, hvis man renser for inflation. (1. Minteh 50-70 millioner, 2. Per Pedersen 25 millioner i 1997 (ca. 41.8 millioner i 2024), 3. Luca Kjerrumgaard 37,5 millioner.

Det er jo ikke noget dårligt salg for klubben, selvom det føles som et "lille" beløb.

Comment

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

Tja tjo. Det er måske bare mig der stadig køre på gamle priser
      Jeg er nok også mere på "dine priser" her.

Et eller andet sted handler det jo heller ikke kun om Luca, men også hvad de kan få andre steder for samme penge.

Og hvis vi snakker 75+ millioner, så er der lige pludselig åbnet op for mange andre muligheder for evt. købere... så det tror jeg overhovedet ikke Luca går for.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Jeg er lidt spændt på at se hvad vi kan tillade os at forlange for Luca. Vi snakker trods alt om en spiller på 22, som aldrig har bevist sig på Superliga-niveau, på nær en lille håndfuld kampe

Comment

Synes det er nu Luca skal afsted.

Vi har 2 år tilbage på kontrakten, han forlænger jo ikke. Vi skal ikke ud i Slots-gate version 2.0.

Luca er faldet lidt i niveau efter sin skade. jeg medgiver målene blev ved med at komme.

Vi har "masser af angribere"

Han udtaler selv han er bedst i et system, hvor han ligger alene på top.

Selvfølgelig starter han med at brænde superligaen af, så stiger prisen, men min mavefornemmelse siger noget andet, men spå om fremtiden, det kan ingen af os.

Comment

Håber det er os, og ikke f.eks. FCN Der snarest lander en Falk. Er ikke helt rolig, før der er noget officielt. Bare en tanke.
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det ligger i et leje, hvor man skal overveje meget seriøst, om man skal sælge for 37,5 millioner, hvis der både kan komme en pæn videresalgsklausul og et par præstationsbonusser oveni hatten.

Der ligger jo også en overvejelse i, at man har mange angribere i truppen, man kan risikere at Luca bliver påvirket af glippede muligheder (særligt hvis man har en gentleman-aftale om salg), man kan risikere, at Luca ikke præsterer i SL og så er han pludselig kun 5-10 millioner værd, eller endnu mindre.

Der er i den grad en sandhed i fugle i hænder og på tage, og man skal passe på, at man ikke får hovedet så langt op i sin stribede bagdel, at man tror alle spillere med blå-hvide striber er 100 millioner kroner værd, og derfor ender med at sige nej til alle bud, fordi selvforståelsen og virkeligheden er i diskrepans med hinanden.

37,5 millioner kroner ville være klubbens tredjestørste handel nogensinde, hvis man renser for inflation. (1. Minteh 50-70 millioner, 2. Per Pedersen 25 millioner i 1997 (ca. 41.8 millioner i 2024), 3. Luca Kjerrumgaard 37,5 millioner.

Det er jo ikke noget dårligt salg for klubben, selvom det føles som et "lille" beløb.
              I vil i hvert fald lykkes med at frustrere en ikke-fan her, hvis I får 37 millioner for Luca!
              Det ville være et vanvittigt salg, da jeg simpelthen ikke ser ham have den værdi, han er 22 og har udelukkende præsteret kontinuerligt i næstbedste række, mangler fart og teknik og vender relativt tungt.
              Han kan afslutte, men det vil for mig være overraskende hvis det skulle være nok til sådan en handel, han er jo ikke 17 og har slået til med det samme.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                Håber det er os, og ikke f.eks. FCN Der snarest lander en Falk. Er ikke helt rolig, før der er noget officielt. Bare en tanke.
                Er Falk ikke for gammel ift. FCNs strategi om, at finde og udvikle talenter, så de kan skydes af til en formue ?

Ved godt at de hentede Tverskov, men trods alt yngre og billigere på det tidspunkt. Hvis FCN skulle være interessant er det vel fordi de hurtigt sender ham videre på et eventyr i San Diego til søsterklubben !

Så er det vel en œårlig kontrakt og så afsted til staterne, så lønloftet overholdes, hvis han ikke kan blev registeret som "Designated Player".

Mener han tidligere talte varmt for et eksotisk eventyr i USA eller Sydøstasien.

Edit: kan se at Jeppe, Dreyer og Lozano optager de tre pladser som Designated Players.
                Last edited by Online; 02-07-2025, 12:09.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Skal man så sælge?
                  Nej :-)
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                    Ja, den er faktisk nævnt i flere kommentarer rundt omkring.... Men var der ikke en der skrev han bliver præsenteret i dag i OB ? (måske bare et gæt)

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

I vil i hvert fald lykkes med at frustrere en ikke-fan her, hvis I får 37 millioner for Luca!
                      Det ville være et vanvittigt salg, da jeg simpelthen ikke ser ham have den værdi, han er 22 og har udelukkende præsteret kontinuerligt i næstbedste række, mangler fart og teknik og vender relativt tungt.
                      Han kan afslutte, men det vil for mig være overraskende hvis det skulle være nok til sådan en handel, han er jo ikke 17 og har slået til med det samme.
                      Jeg synes, du rammer hovedet på sømmet.

Jeg elsker Luca Kjerrumgaard, en god fynsk goal-getter, men vi skal også være realistiske og anerkende alle de aber-dabeis, der altså også er omkring Luca.

1. Han har fortrinsvist præsteret i NBL, og det var ikke alle kampe, han spillede godt, han blev til tider pakket helt ned af B-forsvarsspillere. Han brændte ikke ligefrem ligaen af spillemæssigt, selvom alle i Danmark anerkender hans enorme målinstinkt - og den slags er også penge værd.

2. Han er 22 år, så selvom han stadig kan klassificeres som en ung spiller, så er der to-tre sæsoner til han er etableret og skal have fundet noget nær sit topniveau. Han har dog bevist han kan tage syvmileskridt på kort tid, men min forudsigelse er, at han kommer til at stagnere udviklingsmæssigt i OB, hvis vi ikke sælger.

3. Mens Lucas fysik, hovedstød og timing er internationalt niveau, men hans fart og teknik lader meget tilbage at ønske. Hans teknik har forbedret sig markant, men der er et stykke til kattepoten.

Jeg ville elske at beholde Luca, hvis han forlænger sin kontrakt i samme ombæring, men at beholde ham uden forlængelse er en enorm monetær risiko, hvor vi kan ende med håret i postkassen. Det er jo ikke Fifa, hvor alle spillere udvikler sig nærmest eksponentielt uanset, hvad du gør. Var jeg sportsdirektør, så gik jeg efter et beløb mellem 5 og 8 millioner euro, og så fik vi - udover pengene - en succeshistorie ud af Luca.

Comment

Jeg synes også Luca skal skydes af, men er buddet ikke i størrelsesordenen 30-40 mio eller med en seriøs videresalgsklausul på +20%, så have is i maven.
                        Jeg tror på vi med Zorniger ved roret kommer til at lave en god sum mål, og her skal Luca nok stå for tilstrækkeligt til at jeg tror på værdien kan stige yderligere.
                        Det forlyder at hans fysiske form er fantastisk lige nu, så jeg tror ikke på vi har to angribere i truppen som står stærkere end Luca pt.

Comment

Enig i at der skal trykkes på aftrykkeren med Luca nu.

Vi er nødt til at lære af fordums tid, hvor vi er endt med at glippe store salg og tingene i stedet er kørt surt og vi er endt uden en indtægt (fx Absalonsen, Emil Larsen, Falk m.fl.).

I den ideelle verden bliver han i klubben i hans bedste år også, og bliver en del af det kulturelle korset på holdet. Men sådan er dagens fodboldlandskab bare ikke længere.

Vi har Arp, Grot og Ganaus, (samt de unge og måske også Deedson) stående klar, hvor af to må være godkendt af Zorniger. De penge vi kan hive ind nu, kan hjælpe med at løfte kvaliteten og dybden på andre positioner, hvor vi har nogle åbenlyse mangler.

25+ mio. synes jeg vil være et flot salg, af mange af de grunde, der allerede er nævnt. Han er en kæmpe stjerne i OB, men tror stadig at mange udefra har store spørgsmålstegn.

Comment

Alt under 40 vil være skandaløst......

Comment

Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
                              Enig i at der skal trykkes på aftrykkeren med Luca nu.

Vi er nødt til at lære af fordums tid, hvor vi er endt med at glippe store salg og tingene i stedet er kørt surt og vi er endt uden en indtægt (fx Absalonsen, Emil Larsen, Falk m.fl.).

I den ideelle verden bliver han i klubben i hans bedste år også, og bliver en del af det kulturelle korset på holdet. Men sådan er dagens fodboldlandskab bare ikke længere.

Vi har Arp, Grot og Ganaus, (samt de unge og måske også Deedson) stående klar, hvor af to må være godkendt af Zorniger. De penge vi kan hive ind nu, kan hjælpe med at løfte kvaliteten og dybden på andre positioner, hvor vi har nogle åbenlyse mangler.

25+ mio. synes jeg vil være et flot salg, af mange af de grunde, der allerede er nævnt. Han er en kæmpe stjerne i OB, men tror stadig at mange udefra har store spørgsmålstegn.
                              Hvis vi får en samlet pakke på omkring 5 millioner EUR (plus en klausul) tror jeg vi skal være tilfredse.

Han er ikke et talent længere og har scoret størstedelen af sine mål i sekundære ligaer.

Det bliver en anderledes hverdag at skulle spille mod Inter, Juventus, Milan, Napoli, Roma, Lazio... hvor mange forsvarsspillere som han skal stå overfor har kostet mere end hele OBs trup.

Så jeg tror de gerne vil have et "billigt" alternativ (ikke en ny Rasmus Højlund) til deres i forvejen store antal offensive spillere og trækker sig (som Køln), hvis vi bliver for "grådige".
                              Last edited by Online; 02-07-2025, 12:26.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Og så var der lige Djiby Fall også... var det 39 mill?

Anyway, meget enig. En del af det vil selvfølgelig også afhænge af en god videresalgs... 37 mill + 10/15 % i videresalgs... SÆLG!!!
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Working...
                                X