Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Jeg forstår nu også godt de Viborg fans der ser en smule bekymret til. Det er er godt nok mange superligakampe og mål de nu har skiftet ud med spillere fra lavere hylder. Skal blive spændende at se.
    taler bestemt heller ikke for at Troels bare skal gå shop amok i 1 division. Men står vi og skal bruge en 4-5 nye spillere (mener jeg ikke er urealistisk) så kunne det være en måde at styrke bredden på, at finde 2-3 af dem i lavere rækker.

Er der heller ikke midlerne at lege med vil det nok også være lidt billigere at handle der. Og så kan man bruge lidt mere på de sidste par spillere.

Men ja bliver spændende - jeg syntes godt nok de trækker den lige længe nok

Comment

Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg

Vi skal da ikke til at hente spillere i 1. Division...Igen...
      det har vi gjort i 10 sæsoner og det har åbenlyst ikke virket.
      Vi skal til at have lidt ambitioner, hvis vi skal rykke os. Vi er Danmarks 3. største by og bør ligge som minimum i top 6, hvert år.
      Det kræver at man henter spillere fra højere hylde end 1. Division.
      Hellere vente på den/de rigtige end at forringe trup og træning med dårligt fyld.

Tålmodighed Tålmodighed Tålmodighed
      jeg er som sådan ikke uenig.

Men pt er vi ikke et top 6 hold - vi skal først til at genetablere os. Og der kan det i en periode være behov for spillere der er gode nok nu, som kan rykke os mod top 6, men som måske ikke er gode nok når vi kommer dertil.

Truppen er for tynd, kan Troels gå ud og hente 4-5 profiler på en højere hylde - så fint for mig. Jeg begynder bare at tvivle på det, og i mellemtiden skal vi have en trup der kan sikre overlevelse.

Jeg frygter man har den tilgang du lægger op til - kun at ville hente fra en højere hylde. Det er sværere at få i land - tager længere tid. Og koster åbenlyst mere, og selv om jeg ikke forstår det - så er der vidst ikke penge nok (selv efter et stort luca salg) og ender vi med den nuværende trup, måske et par afhange ala jenner og så kun to signings mere - så er truppen for mig at se ALT for smal. Og så ender det med at blive en hård kamp.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

taler bestemt heller ikke for at Troels bare skal gå shop amok i 1 division. Men står vi og skal bruge en 4-5 nye spillere (mener jeg ikke er urealistisk) så kunne det være en måde at styrke bredden på, at finde 2-3 af dem i lavere rækker.

Er der heller ikke midlerne at lege med vil det nok også være lidt billigere at handle der. Og så kan man bruge lidt mere på de sidste par spillere.

Men ja bliver spændende - jeg syntes godt nok de trækker den lige længe nok
        Det er jo en transferstrategi TB tydeligt har talt imod. Han henter kun spillere til med en tro på de styrker start-11'eren. Til bredden bringer han hellere en meget billigere akademispiller mere op, uagtet at vedkommende måske mangler 5-10% fra at være på linje med spillere man kan styrke bænken med fra de lavere rækker. Sådan har jeg i hvert fald forstået det.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Det er jo en transferstrategi TB tydeligt har talt imod. Han henter kun spillere til med en tro på de styrker start-11'eren. Til bredden bringer han hellere en meget billigere akademispiller mere op, uagtet at vedkommende måske mangler 5-10% fra at være på linje med spillere man kan styrke bænken med fra de lavere rækker. Sådan har jeg i hvert fald forstået det.
          problemet lige pt er bare at der er for mange breddespillere der ikke er gode nok. Og med de mange signings der mangler (efter min mening) så tror jeg ikke han kan hente så mange forstærkninger til start 11.

Men jeg syntes det er en fin ambition at have på sigt, når man har fået "pipelinen" fra akademiet rigtigt op at kører. Men fordi man tog en sæson sidste år med ekstra ordinært mange akademister - så er der også bare så mange flere der skal skiftes ud denne sommer. Det er en situation man selv har skabt.

Luca tog et par år - med udlejninger før han slog igennem. Ejdum brugte næsten en hel sæson uden spilletid - før han fik et mindre gennembrud de sidste par kampe og etablerede sig så sidste sæson som starter.

Sidste sæson var det så McCoy og Askou der tog et skridt op - de skal nok bruge denne sæson til at etablere sig.

Så man er ved at have et set up hvor man kan få 1-2 (måske 3 på et godt år) akademister op i truppen - så tror vi nærmer os det. Men det er så også den "pulje" af spillere der vil blive solgt fra hvis de gør det bare nogenlunde godt. Så der vil stadig være behov for at styrke bredden på andre måder tænker jeg.

Og så tænker jeg også det lidt handler om semantik, der er jo andre måder at styrke start 11 på end ved at hente til den. Man kan styrke den ved at øge konkurrencen. Som eksempel den snart 30 årige islænding fra Sønderjydske der åbenbart har været på tale. Er han en klar forstærkning til start 11? (ja jeg ved det ikke) men han vil kunne øge konkurrencen om pladserne, så skal der præsteres bedre til træning hvis man vil spille osv.

Det er jo det samme når Troels melder ud han regner med 3 forstærkninger til truppen inden sæsonen. Det er nok lige til den tynde side, men omvendt kan han jo ikke skifte en hel trup, han er nødt til at melde ud der skal forstærkninger til - ellers virker han jo til at have mistet al realitetssans og samtidig skal han helst heller ikke sige til truppen; "at ingen af jer er gode nok - så når det hedder superliga så skifter jeg hele holdet"

Pt mener jeg bare ikke man kan styrke bredden med flere akademister. Og tvivler på der er midler til at hente så mange "rene" start 11 spillere, og så kunne en mellemvej være nogle solide bredde spillere. Man har vel allerede gjort det lidt da man forlængede med Bjørn - han var jo tiltænkt en mere perifær rolle, trup spiller. Derfor kan man jo godt lave et stort indtryk.

Vi må se hvad der sker - spændende er det.

Comment

Working...
          X