Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det svarer til at min tandbørste kunne ligge nr 1 i 1.division. Formodentlig med flere point end vi har nu.
    Er sikker på min tandbørste har flere taktiske værktøjer i bagagen.

Tænker selv TB kunne have solgt ham, men til en langt lavere pris. Han har nemlig ikke lavet nogen store salg.
    Så hvis du stiller din tandbørste Søren Krogh til rådighed og jeg sender min til Troels kan vi kæmpe om guld i næste sæson og skabe en gigantisk overskud for onkel Niels' pengepung. Let`s go!
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

Comment

Troels Bech kigger tilbage på de første måneder som sportsdirektør og fremhæver en gang mere den kulturforændring i truppen fra en splittet og disfunktionel trup til en enhed:
      https://ob.dk/nyheder/2024/december/...e-kaerligheden
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Troels Bech kigger tilbage på de første måneder som sportsdirektør og fremhæver en gang mere den kulturforændring i truppen fra en splittet og disfunktionel trup til en enhed:
        https://ob.dk/nyheder/2024/december/...e-kaerligheden
        - VI SKAL GØRE, HVAD VI KAN FOR AT FORSTÆRKE KÆRLIGHEDEN”

Så må vi håbe at man også gør hvad man kan for at forstærke holdet…

“- Jeg kan ikke forklare vores mange sejre i lige kampe med meget andet, end at der er kommet en korpsånd og en vilje til at gøre noget ekstra for hinanden​”

En anden forklaring kunne være at OB har et spillerbudget der er mange gange større end resten af klubberne, har bedre forudsætninger ud fra større stabe, faciliteter osv osv ..​
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

- VI SKAL GØRE, HVAD VI KAN FOR AT FORSTÆRKE KÆRLIGHEDEN”

Så må vi håbe at man også gør hvad man kan for at forstærke holdet…

“- Jeg kan ikke forklare vores mange sejre i lige kampe med meget andet, end at der er kommet en korpsånd og en vilje til at gøre noget ekstra for hinanden​”

En anden forklaring kunne være at OB har et spillerbudget der er mange gange større end resten af klubberne, har bedre forudsætninger ud fra større stabe, faciliteter osv osv ..​
          det er bestemt positivt at der nu er en bedre stemning i truppen. Men god stemning og kærlighed gør det ikke alene.

Positivt er det at man har taget hul på transfervinduet og fået signet en vb. Det er ikke nok, men en god start.

Comment

Så vidt jeg ved var det ikke han der solgte ham til Newcastle.
            Syntes du salget af Minteh er imponerende?
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Syntes du salget af Minteh er imponerende?
              Det i særklasse største dalg i OBs historie.

Ja jeg synes det er et rigtig fint salg. Vi taler vel i omegnen af 85 millioner kroner.

Tror ikke der er nogen i eller omkring OB der er utilfredse.

Comment

Det i særklasse største dalg i OBs historie.

Ja jeg synes det er et rigtig fint salg. Vi taler vel i omegnen af 85 millioner kroner.

Tror ikke der er nogen i eller omkring OB der er utilfredse.
                Sjovt som det beløb vokser, og vokser herinde

817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

Comment

Tja - som jeg husker det er der en særdeles velanset, og troværdig bruger herinde som har nævnt et samlet beløb i omegnen af 100 mill. alt inkl. klausuler og uddannelsespenge.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Tja - som jeg husker det er der en særdeles velanset, og troværdig bruger herinde som har nævnt et samlet beløb i omegnen af 100 mill. alt inkl. klausuler og uddannelsespenge.
                    Ja og der røg vist også en pæn sjat oveni da hen blev solgt fra Newcastle til Brighton, da vi også havde en videresalgsklausul. Og at han har spillet regelmæssigt i både Feyenoord og Brighton viser bare hvilket kæmpe talent vi havde forbi OB dengang. Glemmer aldrig hans sejrsmål imod FCK.

Et sted imellem 85 millioner og 100 millioner tror jeg ikke er helt ved siden af, når hele regnestykket er gjort op i de rater det er opdelt i.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Ja og der røg vist også en pæn sjat oveni da hen blev solgt fra Newcastle til Brighton, da vi også havde en videresalgsklausul. Og at han har spillet regelmæssigt i både Feyenoord og Brighton viser bare hvilket kæmpe talent vi havde forbi OB dengang. Glemmer aldrig hans sejrsmål imod FCK.

Et sted imellem 85 millioner og 100 millioner tror jeg ikke er helt ved siden af, når hele regnestykket er gjort op i de rater det er opdelt i.
                      Præcis sådan har jeg også forstået det. Jeg mener der er omtalt 3 rater á 25 mill. og videresalgsklausul på 10% á differencen på OBs salg til Newcastle og deres salg til Brighton som vel var yderligere ca. 200 mill.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Det er vokset pga videresalgsklausul. Men nu er det jo forskelligt hvor meget der skal til at imponere folk.

Jeg forholder mig sådan set kun til jeg selv synes det er et flot salg af Wesstrøm.

Andre mener åbenbart de selv kunne gøre det bedre.

Comment

Vi fik 50 mill + 10% I videresalg, hvilket gav ca. 27 mill.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Det er vokset pga videresalgsklausul. Men nu er det jo forskelligt hvor meget der skal til at imponere folk.

Jeg forholder mig sådan set kun til jeg selv synes det er et flot salg af Wesstrøm.

Andre mener åbenbart de selv kunne gøre det bedre.
                            Som mange har nævnt, så solgte Minteh sig selv. Vi fik på ingen måde en overpris, snare tværtimod.
                            Skal ikke kunne sige, om jeg kunne have fået mere for ham, men jeg er ret sikker på at enhver anden sportsdirektør kunne have fået mindst samme pris.

ca 50 mill, tjaa det ville vel knap bringe ham i top 10 i bedste salg i FCN.
                            At videresalgs prisen blev 5 doblet efter kun et år i holland vidner også om at OB’s pris ikke var helvedes høj. Tror ikke der er mange spillere af de øvrige rekordsalg fra superligaen, som sælges videre året efter for 5x prisen.

Nedenstående syntes jeg er bedre salg, nogle af dem endda inden priserne er stukket helt af.

AaB solgte for nogle år siden Bassongog for 45 mill,.

Vejle solgte Bubacarr Trawally for 26 mill, og Faghir for 40.

Silkeborg. solgte Alexander Lind for 30 mill

FCK sælger Elias Jelert for 70 minn

Er det så imponerende i OB regi , beløbet i sig selv måske, hvis man ser bort fra hvilket talent der er tale om.

Fall salget i 2008, for 35 mill står for mig som et bedre salg.
                            Per P i 1997 for 25 mil

syntes også salget af Nenad Novakovic står lysende klart.

Men vi er helt enige i at det er forskelligt hvad der imponerer folk.
                            Last edited by Magge; 29-12-2024, 18:47.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Vi fik 50 mill + 10% I videresalg, hvilket gav ca. 27 mill.
                              Ikke hvad jeg hører fra 2 forskellige kilder

Comment

Som mange har nævnt, så solgte Minteh sig selv. Vi fik på ingen måde en overpris, snare tværtimod.
                                Skal ikke kunne sige, om jeg kunne have fået mere for ham, men jeg er ret sikker på at enhver anden sportsdirektør kunne have fået samme pris.
                                Der er vist ingen der taler om overpris. Kun dig.
                                Har ikke bemærket nogen der mener det var et dårligt salg. Ved OB selv er vældig tilfredse, for der er sat en ny standard for hvad man kan sælge spillere for.

Men du mener så han blev solgt for billigt, hvilket er helt fint. Fcn havde sikkert fået mere, men der er OB ikke pt.

Du virker vred, er du ok.
                                Godt nytår

Comment

Working...
                                X