Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Jeg har aldrig læst en så fjern og sær beskrivelse. Ser du reelt OBs kampe og har du et forhold til klubben ud over transfers ind og ud?
    Det er alligevel et vildt indlæg.

Der skal være plads til forskellige meninger herinde.

Plum er en anerkendt bruger der har været her i rigtig mange år. Ingen grund til at betvivle hans forhold til klubben.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det er alligevel et vildt indlæg.

Der skal være plads til forskellige meninger herinde.

Plum er en anerkendt bruger der har været her i rigtig mange år. Ingen grund til at betvivle hans forhold til klubben.
      Der er jo forskel på kvalitet og kvantitet
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Der er jo forskel på kvalitet og kvantitet

Comment

Bestemt ikke uenig men som dem der arbejder med KPI’er ved, så laver man det man bliver målt på, så hvis ikke at der har været noget i hans kontrakt ud over at han blev målt på salg så er det er det, det man får .. har der ikke været krav om placering, brug af talenter, udvikling af x,y eller z så ..
          Det har du da helt ret i... men der er forhåbentlig ingen der forestiller sig, at det var eneste mål med at ansætte BW.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Jo - "Køwenhavnere" i citationstegn indbefatter også engelske medier i min optik. Jeg ved hvor jeg lægger mine æg, og det er hverken ved rigtige Københavnere eller "Køwenhavnere" - so to say
            Det er da også fint. Der har været rygter hvor jeg har gjort det samme, og kommer det nok igen... men overordnet har jeg så bare respekt for de journalister og deres arbejde/viden.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Det er da også fint. Der har været rygter hvor jeg har gjort det samme, og kommer det nok igen... men overordnet har jeg så bare respekt for de journalister og deres arbejde/viden.
              Intet undrer mig efterhånden når det kommer til ledelsen af OB .. det ene zigzag efter det andet ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Intet undrer mig efterhånden når det kommer til ledelsen af OB .. det ene zigzag efter det andet ..
                Det kan jeg ikke fortænke dig i, men lige i dette tilfælde har det jo været gjort klart hvad målet var.

Comment

Det kan jeg ikke fortænke dig i, men lige i dette tilfælde har det jo været gjort klart hvad målet var.
                  Det syntes jeg nu ikke. Strategi 2026 blev lagt ud for år tilbage og ud over at man smed den i skraldespanden på et tidspunkt syntes jeg ikke at der har været meldt nogen mål eller visioner ud siden.

- Top6
                  - Akademi
                  - OdenseQ

men ingen sammenhæng, hvordan, hvorfor osv.

Nu kommer TB og undgår de hårde spørgsmål ved at spørge hvilke kampe man vil tabe hvis man bare skal i top6 .. det bliver sq så glat ..

Comment

Det syntes jeg nu ikke. Strategi 2026 blev lagt ud for år tilbage og ud over at man smed den i skraldespanden på et tidspunkt syntes jeg ikke at der har været meldt nogen mål eller visioner ud siden.

- Top6
                    - Akademi
                    - OdenseQ

men ingen sammenhæng, hvordan, hvorfor osv.

Nu kommer TB og undgår de hårde spørgsmål ved at spørge hvilke kampe man vil tabe hvis man bare skal i top6 .. det bliver sq så glat ..
                    BW blev hyret 1 måned efter strategi 2026 blev fremlagt. Godt nok med start et halvt år senere, men den ansættelse gik selvfølgelig hånd i hånd med strategien, som Thorborg også udtalte.
                    BW skulle forløse potentialet, OB skulle genrejses. Det blev i stedet et nyt lavpunkt.

Comment

BW blev hyret 1 måned efter strategi 2026 blev fremlagt. Godt nok med start et halvt år senere, men den ansættelse gik selvfølgelig hånd i hånd med strategien, som Thorborg også udtalte.
                      BW skulle forløse potentialet, OB skulle genrejses. Det blev i stedet et nyt lavpunkt.
                      Jeg tror faktisk, at vi under BW nåede stort set alle af delmålene i strategien + havde et transferoverskud på >1 mil EUR per vindue (som var én af hans KPI'er).

Problemet var jo mest på banen, hvor de to sidste trænere ikke forstod, at leve op til strategien/vinde spillernes respekt. Mit postulat er, at hvis vi havde haft en tysk/nederlandsk/engelsk træner, så havde der aldrig været behov for at sende spillere til "de udstødtes ø" eller nedrykning. Der blev for meget "hygge over Ådalen" med filosoffen AA. BW erkendte, at der skulle en anden hårdere type til, men blev underkendt og man fortsatte med SK, som jo næsten var endnu mere vag... fik en ny chef i TB, som er "højskolemand/ledelsesorakel"... forstår godt de udenlandske spillere, som syntes at "something is rotten in the state of Denmark" og smuttede !

Godt nytår til alle

P.S. Sven Köhler følger stadigvæk klubben meget tæt... utroligt, når han jo bare var mega træls, asocial og en diva...

Comment

Det må man sige men husker også et (sfå?) interview hvor han sagde at han blev nød til at lave alt fra bunden fordi der ikke var skrevet noget ned om hvordan man gjorde eller hvad man ville gøre .. lød nærmest som om der ikke var meget mere fyld på end det som offentligheden fik fremvist ..

Comment

Andreas Alm, Søren Krogh, Bjørn Wesstrøm, Troels Bech, spillerne, ledelsen. En lidt tilfældig opdeling, ikke så vigtig for det jeg vil sige. Det jeg vil sige er. Jeg tror man skal være meget forsigtig med, at give en nærmest hele skylden og derefter nærmest frikende resten. Jeg ser det mere som et stort puslespil, hvor forskellige evner eller mangel på samme har bragt os til hvor vi er.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Jeg tror faktisk, at vi under BW nåede stort set alle af delmålene i strategien + havde et transferoverskud på >1 mil EUR per vindue (som var én af hans KPI'er).

Problemet var jo mest på banen, hvor de to sidste trænere ikke forstod, at leve op til strategien/vinde spillernes respekt. Mit postulat er, at hvis vi havde haft en tysk/nederlandsk/engelsk træner, så havde der aldrig været behov for at sende spillere til "de udstødtes ø" eller nedrykning. Der blev for meget "hygge over Ådalen" med filosoffen AA. BW erkendte, at der skulle en anden hårdere type til, men blev underkendt og man fortsatte med SK, som jo næsten var endnu mere vag... fik en ny chef i TB, som er "højskolemand/ledelsesorakel"... forstår godt de udenlandske spillere, som syntes at "something is rotten in the state of Denmark" og smuttede !

Godt nytår til alle

P.S. Sven Köhler følger stadigvæk klubben meget tæt... utroligt, når han jo bare var mega træls, asocial og en diva...
                            Hvem er Sven Köhler ?

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                              Andreas Alm, Søren Krogh, Bjørn Wesstrøm, Troels Bech, spillerne, ledelsen. En lidt tilfældig opdeling, ikke så vigtig for det jeg vil sige. Det jeg vil sige er. Jeg tror man skal være meget forsigtig med, at give en nærmest hele skylden og derefter nærmest frikende resten. Jeg ser det mere som et stort puslespil, hvor forskellige evner eller mangel på samme har bragt os til hvor vi er.
                              Det er jeg meget enig i .. det er meget sjældent pilen kun peger på éet sted hen. Summen af mange uheldige/dårlige beslutninger gør ofte at (store)klubber som OB falder sammen

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Godt nytår til alle

Tjaa tjoo, det kræver nu lidt god vilje at trække konklusionen helt der op. Men der blev da bestemt opnået mål, samt dem der var tæt på. Og så var der dem hvor vi ikke ligefrem nåede ambitionenerne. Man vil sikkert også mene, at man opnåede målene om det sociale ansvar samt dem om miljøet. Hvad det så end helt præcist gik ud på.

Ikke uenig, men problemerne på banen, på træningsbanen, med respekten, kulturen og strategien, stammer jo i høj grad også fra det, at vi 1,5 år efter BW kommer til, kun havde 3 spillere tilbage fra før han kom til.
                                Fra sommeren 22 til sommeren 23 henter vi 30 spillere ind på holdet og siger farvel til 35.
                                Hvordan skal man bygge en respekt op omkring trænere, træningen, medspillere, klubben, kulturen, situationen?

Hvordan skal vi som fans identificere os med OB, med holdet? Vi kan ikke engang sige hvem der var her for halvandet år siden uden vi er nødt til at slå det op.

De spillere der fik nok og smuttede, de var allerede væk oppe i hovedet længe før TB kom til. Og nej, det kan man næsten ikke fortænke dem i. Det har været et kaos under BW.

Jeg ved ikke om han følger OB tæt. Hvordan tæt? Det er vel også underordnet i forhold til hans tid i OB.

Comment

Working...
                                X