Oprindeligt indsendt af Plum
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2024/2025
Collapse
X
-
"Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
SK bidrog væsentligt til den dysfunktion med hans retorik om at spille for at undgå nedrykning frem for at spille for top6. Ingen atleter trives under at se ned frem for op ..
SK er mere bange for at tabe end at han har lysten til at vinde og det skinner igennem. Hele hans tid i SL var præget af at han ikke kunne sætte hold, sætte holdet op eller ændre kampen via udskiftninger.
Han overtog et hold der lå bedre end han afsluttede sæsonen. På trods af forstærkninger i vinterpausen.
Arrogance/overmodighed mod Hvidovre kostede kampen og dermed en top6 plads (ja så tæt var OB på top6) og derfra gik det stærk nedad..
Han formåede endda at bruge trænerskiftet til at få noget ny energi ind i holdet men smed det hele på gulvet.
BW forstærkede holdet i vinterpausen..
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Jeg har aldrig læst en så fjern og sær beskrivelse. Ser du reelt OBs kampe og har du et forhold til klubben ud over transfers ind og ud?
SK’s mindset siden november 2023:
“- Målet er 100 procent overlevelse i denne sæson, vi har ingen forhåbninger om top-6, siger OB's cheftræner.”.
https://www.herningfolkeblad.dk/arti...-5d20e9b80fd3/
Tænker ikke at det er sådan man motivere prof. fodboldspillere 6 mdr. frem .. han har i mine øjne tabt de spillere der reelt har været ude og prøve noget væk fra Ådalen .. ganske få ekseptionelle spillere som f.eks. Kadrii har haft hjerte og eftermæle at tænke på til at fortsætte ..
Da SK overtager truppen efter 13 kampe har OB 12 point og er over stregen med 3 point ned til Vejle.
Der er 8 point op til AGF.
I 16. runde er der fortsat 3 point ned til stregen og man har overhalet RFC.
I 18. runde er der 5 point ned til Vejle og man har også overhalet Viborg og Lyngby - der er 5 point op til SIF.
Efter 21. runde og før sidste kamp i grundspillet er OB nr. 7 kun 3 point og målscore fra SIF med 5 point til Vejle.
Vi kender jo resultatet men faktum er at SK ikke kan holde sammen på holdet og styre sine spillere efter man ikke nåede top6, (hvilket i min optik skyldtes, at man var det første hold der tabte til Hvidovre og så endda på hjemmebane - i øvrigt en hjemmebane hvor der skulle gå meget meget lang tid før han kunne finde en sejr).
SK var simpelthen for uerfaren .. frygten tog overhånd .. famlede rundt, spillede på det “sikre” og evnede ikke at ændre kampenes udfald.
I de ti kampe der var i nedrykningsspillet vandt man to, spillede to uafgjorte og tabte 6 kampe mod de øvrige 5 ringeste klubber i ligaen. Gik fra en 7. plads til 11. plads med den samme trup ..
SK overtog truppen efter 13 kampe og 12 point, altså Alm havde et snit på 0,92.
Efter 22 kampe havde OB 24 point og dermed 1,09 i snit. SK havde dermed selv et snit på 1,33 (med forbehold for at der var færre kampe mod de 6 bedste i ligaen).
OB endte med 32 point for 32 kampe, altså et rent snit på 1 point pr. kamp (med samme forbehold).
SK samlet 20 point i 19 kampe så et snit på 1,05 men altså 4 point under Lyngby.
—————
Tjae, jeg har da hængt på siden sidst OB rykkede ned og ser så mange kampe jeg kan hvilket dog er svært i øjeblikket TV mæssigt og som bosiddende i København der ærligt ikke kommer meget udenfor Storkøbenhavn.
Men har været ude, også i både sidste- og denne sæson.
Er for mange år siden stemplet som tilhænger og ikke fan.
https://bold.dk/fodbold/nyheder/ob-s...-er-underdogs/
https://bold.dk/fodbold/nyheder/krogh-afviser-top-6-det-eksisterer-slet-ikke-i-mit-hoved/
https://bold.dk/fodbold/nyheder/ob-fik-nedrykning-pa-afstand-lang-vej-igen/
https://bold.dk/fodbold/nyheder/ob-kaemper-for-overlevelse-hver-kamp-bliver-et-drama/
https://bold.dk/fodbold/nyheder/brondby-imponerer-ob-chef-hold-kaeft-et-staerkt-hold/
Tror desværre at SK er rigtig godt hjulpet af at OB har den dyreste trup i 1. div. nogensinde og både hans og sportsdirektørens retorik går nu på at man er utilfredse på trods af at OB vinder mange kampe .. men altså, det er i 1. div. De virker jo nærmest fornærmede (SK og TB).
Som sagt andetsteds så er OB gode nok til at rykke op men ikke gode nok til at blive oppe .. jeg ser ikke, hører og læser ikke noget fra træneren der giver mig tro på andet end at nedrykningskampen er i gang fra day one i næste sæson. Der skal godt nok trænes mere end almindelig godt hvis vi i foråret skal se hvad det er OB vil .. p.t. spiller de i hvert fald ikke som Liverpool.
Last edited by Plum; 30-12-2024, 16:17."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Jeg har aldrig læst en så fjern og sær beskrivelse. Ser du reelt OBs kampe og har du et forhold til klubben ud over transfers ind og ud?
Selv om du ikke er enig med ham, tror jeg bestemt ikke du skal betvivle hans forhold til klubben og viden om den
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægJeg ved ikke hvilke medier du tænker på i den sammenhæng. Jeg forholder mig til specifikke brugere herinde som jeg synes er særdeles troværdige og vidende gennem mange besøg i klubben. Vores lokale medier på øen som også har den daglige gang i klubben og som sandsynligvis har mere fra tillid fra ledelsen, end div. "køwenhavner" medier (ingen nævnt - ingen glemt) der gerne vil være eksperter på OB, men som alt for ofte IKKE er det.
De britiske medier meldte i øvrigt det samme ud, og de kan vel næppe kategoriseres som "Køwenhavnere"Til-afgange under Alm: 96 - still counting
- Likes 2
Comment
-
Troels Beck har indtil videre solgt (27.05.2024- ):
Alen Mustafic, Franco Tongya, Argon Mucolli, Rami Al Haji, Aske Adelgaard, Charly samt Niklas Mouritsen - hvilket er flot i sig selv men ingen af dem hentede han - det gjorde BW for store dele.
BW solgte (01.01.2022-24.05.2024 (2½ år):
Sabbi, Frøkjær, Breum, Minteh, King, Okusun, Jebali, Kasper Larsen, Jonathan Foss, Tobias Lund Jensen, Østrøm, og Brems.
Hemmingsen solgte (01.02.2020-01.01.2022 - 2 år):
Oliver Christensen og Marco Lund,
Jesper Hansen solgte (01.06.2013-01.02.2020 - 6½ år):
Mathias Greve, Julius Eskesen, Baskim Kadrii, Ramon Leeuwin, Ludwig, Helenius, Grubbe, Casper Nielsen, Mathias Jørgensen, Mikkel Desler, Andre Rømer, Frederik Tingager, Makrini, Zohore, Emil Larsen, Daniel Høgh, Martin Spelmann, Kasper Larsen, Schoop og Jakob Rasmussen.
BW har med længder solgt og hentet flest salgsbare spillere af sportsdirektørerne igennem de seneste +11 år.
Der er et mudret billede fra fyringen af Brink d. 14.09.2010 til Jesper Hansen bliver ansat i juni 2013 men har simpelthen ikke styr på TB, Poul Hansen, Thomas Christensen osv. fra dengang..
Men salg fra KB blev fyret er:
Henrik H. Hansen, Henrik Toft?, Chris Sørensen, Peter Utaka, Traore, Reginussen og Gislason.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Det er jo så min måde at opfatte tingene på men jeg har læst virksomhedskommunikation og de meldinger der kom for et år siden var ikke motiverende og slet ikke for atleter.
SK’s mindset siden november 2023:
“- Målet er 100 procent overlevelse i denne sæson, vi har ingen forhåbninger om top-6, siger OB's cheftræner.”.
https://www.herningfolkeblad.dk/arti...-5d20e9b80fd3/
Tænker ikke at det er sådan man motivere prof. fodboldspillere 6 mdr. frem .. han har i mine øjne tabt de spillere der reelt har været ude og prøve noget væk fra Ådalen .. ganske få ekseptionelle spillere som f.eks. Kadrii har haft hjerte og eftermæle at tænke på til at fortsætte ..
Da SK overtager truppen efter 13 kampe har OB 12 point og er over stregen med 3 point ned til Vejle.
Der er 8 point op til AGF.
I 16. runde er der fortsat 3 point ned til stregen og man har overhalet RFC.
I 18. runde er der 5 point ned til Vejle og man har også overhalet Viborg og Lyngby - der er 5 point op til SIF.
Efter 21. runde og før sidste kamp i grundspillet er OB nr. 7 kun 3 point og målscore fra SIF med 5 point til Vejle.
Vi kender jo resultatet men faktum er at SK ikke kan holde sammen på holdet og styre sine spillere efter man ikke nåede top6, (hvilket i min optik skyldtes, at man var det første hold der tabte til Hvidovre og så endda på hjemmebane - i øvrigt en hjemmebane hvor der skulle gå meget meget lang tid før han kunne finde en sejr).
SK var simpelthen for uerfaren .. frygten tog overhånd .. famlede rundt, spillede på det “sikre” og evnede ikke at ændre kampenes udfald.
I de ti kampe der var i nedrykningsspillet vandt man to, spillede to uafgjorte og tabte 6 kampe mod de øvrige 5 ringeste klubber i ligaen. Gik fra en 7. plads til 11. plads med den samme trup ..
SK overtog truppen efter 13 kampe og 12 point, altså Alm havde et snit på 0,92.
Efter 22 kampe havde OB 24 point og dermed 1,09 i snit. SK havde dermed selv et snit på 1,33 (med forbehold for at der var færre kampe mod de 6 bedste i ligaen).
OB endte med 32 point for 32 kampe, altså et rent snit på 1 point pr. kamp (med samme forbehold).
SK samlet 20 point i 19 kampe så et snit på 1,05 men altså 4 point under Lyngby.
—————
Tjae, jeg har da hængt på siden sidst OB rykkede ned og ser så mange kampe jeg kan hvilket dog er svært i øjeblikket TV mæssigt og som bosiddende i København der ærligt ikke kommer meget udenfor Storkøbenhavn.
Men har været ude, også i både sidste- og denne sæson.
Er for mange år siden stemplet som tilhænger og ikke fan.
https://bold.dk/fodbold/nyheder/ob-s...-er-underdogs/
https://bold.dk/fodbold/nyheder/krogh-afviser-top-6-det-eksisterer-slet-ikke-i-mit-hoved/
https://bold.dk/fodbold/nyheder/ob-fik-nedrykning-pa-afstand-lang-vej-igen/
https://bold.dk/fodbold/nyheder/ob-kaemper-for-overlevelse-hver-kamp-bliver-et-drama/
https://bold.dk/fodbold/nyheder/brondby-imponerer-ob-chef-hold-kaeft-et-staerkt-hold/
Tror desværre at SK er rigtig godt hjulpet af at OB har den dyreste trup i 1. div. nogensinde og både hans og sportsdirektørens retorik går nu på at man er utilfredse på trods af at OB vinder mange kampe .. men altså, det er i 1. div. De virker jo nærmest fornærmede (SK og TB).
Som sagt andetsteds så er OB gode nok til at rykke op men ikke gode nok til at blive oppe .. jeg ser ikke, hører og læser ikke noget fra træneren der giver mig tro på andet end at nedrykningskampen er i gang fra day one i næste sæson. Der skal godt nok trænes mere end almindelig godt hvis vi i foråret skal se hvad det er OB vil .. p.t. spiller de i hvert fald ikke som Liverpool.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
Han har i hvert fald hentet flest spillere. Det er der ingen tvivl om. Hvor mange af dem vi så reelt kan sige er salgsbare, det er yderst tvivlsomt, og om de er det fordi de var et godt køb der slog til i OB, eller om de var knap så gode køb der bare skulle væk igen.
JH underskrev kontrakter med ca. 90 spillere, herunder leje, forlængelser og seniorkontraker med akademispillere. Der er knapt 15 spillere om året med 20 salg i alt til følge.
MH underskrev kontrakter med ca. 30 spillere på 2 år alt inkl., altså knapt 15 spillere om året og to salg i alt.
BW underskrev kontrakter med knapt 40 spillere og altså 12 salg (vist 14 når jeg tæller efter) + TB´s 7 salg indtil videre og der er da stadig nogen af BW´s spillere der kan sælges selvom mange har udløb til sommer.
Som jeg forstod det blev BW hentet for at gøre OB til en sælgende klub, (hvilket han havde meritter for i AIK) da man var træt af Falk og Grytebust sager og kan se at mange af OB´s ungdomsspillere der ikke blev solgt men bare forlod klubben gør det godt i andre klubber. Ironien er så at man står med Slotsager nu. Men han fik dog solgt f.eks. Frøkjær, Breum og Østrøm samt talenter der ikke stod til at blive mere end talenter i OB.
Han købte spillere på deres potentiale og mulighed for en økonomisk gevinst symboliseret ved Joel King der blev hentet før Australien skulle til VM. Havde han gjort det fantastisk der var han formentligt skudt afsted for en god sum .. Selven, Kante og Haji er vel lidt det samme .. men tror klart at han havde undervurderet styrken af SL i forhold til den svenske liga og derfor blev der hentet "underlige" spillere som ikke slog til .. men det er vel også hvad man får når man henter en ung fyr der stort set kun scouter på data og frivillige rundt omkring der kan sende navne på nogen de syntes er spændende ..Last edited by Plum; 30-12-2024, 16:56."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Holdet blev dræbt allerede under Alm. At vi fik mange heldige point i efteråret skjulte det kun lidt, men efter Fredericia-kampen kunne det ikke nægtes længere. Og de ikke-hold-spillere Köhler, Al Hajj og Helander BW hentede som nøglespiller viste sig som søm for kisten. Jeg bebrejder SK ikke for kommunikationen, ha havde ja ret: en trup i den forfatning vi havde var ja i nedrykningsfare. Jeg bebrejder ham for at holde fast i de peoblemspiller for længe og at lade de træne med i sidste del af sæsonen. F*ck,det var for elendigt at se Rami og Köhler grine der i Ådalen oh hva e det sjovt mens alle andre var anspændt om situationen. Der betalte vi for SKs mangel af erfaring, en træner med mere hård hand ville vel have klaret det bedre. Og i den hensigt var han også svagt at sætte hold fordi han sendte en del spiller på banen som ville ikke OB. Efter Rami, Helander og Köhler blev sat af fik vi ja til sidst en o.k. pointhøst, men der var det for sent fordi konkurrenterne hentede også deres point.
Hjulene faldt først for alvor af da vi begyndte på nedrykningsspillet. Köhler vendte hurtigere tilbage fra skade og det blev nærmest set som en indgående transfer. Spillet og pointhøsten var ganske fin de første fem kampe af foråret.
Og så gik det ellers helt galt. Tænker Köhler efter vi endte i nedrykningsspillet har set muligheden for at smutte og mere eller mindre meldt sig ud der. Rami syntes jeg aldrig der var en finger at sætte på - indsats mæssigt...men ændret spillestil, og så var han vel lidt en "luksus" spiller, der gjorde det svært at finde plads til ham. Helander gjorde det jo også godt igennem efteråret - bla. derfor man ikke ville lade ham gå i vinter vinduet. Og så faldt han også i niveau.
BW hentede klart for mange og for dårlige spillere. Alm fungerede ikke og skulle aldrig været forlænget med. Krogh, sympatisk men uerfaren og talte for meget om nedrykning og var for længe om at fortage ændringer - både i de enkelte kampe og på forårssæsonen som helhed.
Det er gået galt mange steder hen af vejen (også hen over den seneste årrække) men det endelige kollaps skete altså først da rednykningsspillet gik i gang. Med den pointhøst og det spil der blev leveret i de første fem kampe af foråret 2024 skulle vi aldrig være kommet i problemer.
- Likes 5
Comment
-
Allerede nu er er jo solgt lige så mange spillere som BW hentede end de to andre tilsammen.
JH underskrev kontrakter med ca. 90 spillere, herunder leje, forlængelser og seniorkontraker med akademispillere. Der er knapt 15 spillere om året med 20 salg i alt til følge.
MH underskrev kontrakter med ca. 30 spillere på 2 år alt inkl., altså knapt 15 spillere om året og to salg i alt.
BW underskrev kontrakter med knapt 40 spillere og altså 12 salg (vist 14 når jeg tæller efter) + TB´s 7 salg indtil videre og der er da stadig nogen af BW´s spillere der kan sælges selvom mange har udløb til sommer.
Som jeg forstod det blev BW hentet for at gøre OB til en sælgende klub, (hvilket han havde meritter for i AIK) da man var træt af Falk og Grytebust sager og kan se at mange af OB´s ungdomsspillere der ikke blev solgt men bare forlod klubben gør det godt i andre klubber. Ironien er så at man står med Slotsager nu. Men han fik dog solgt f.eks. Frøkjær, Breum og Østrøm samt talenter der ikke stod til at blive mere end talenter i OB.
Han købte spillere på deres potentiale og mulighed for en økonomisk gevinst symboliseret ved Joel King der blev hentet før Australien skulle til VM. Havde han gjort det fantastisk der var han formentligt skudt afsted for en god sum .. Selven, Kante og Haji er vel lidt det samme .. men tror klart at han havde undervurderet styrken af SL i forhold til den svenske liga og derfor blev der hentet "underlige" spillere som ikke slog til .. men det er vel også hvad man får når man henter en ung fyr der stort set kun scouter på data og frivillige rundt omkring der kan sende navne på nogen de syntes er spændende ..
Lige så vel som BW dels blev ansat til at gøre OB til en sælgende klub, så kom fyringen jo også dels pga. det transferkaos der har været.
Han var spændende for en tid, men han lykkedes altså ikke i OB.
Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Jo bevares, men OB skal jo ikke være hverken en bæredygtig eller sælgende klub på den måde, at vi bare handler ind i øst og vest og river holdet fra hinanden hver sommer. De hurtige handler skal jo være de særlige tilfælde, som feks. en Minteh. (Ja, mindre kunne også gøre det) det skal jo ikke være det kaos vi har været vidne til, som nu er endt i den situation vi er i. Så er der jo også lige den detalje, at de andre ikke har haft det budget BW blev stillet til rådighed. Det gør det også sværere at hente de salgsbare spillere.
Lige så vel som BW dels blev ansat til at gøre OB til en sælgende klub, så kom fyringen jo også dels pga. det transferkaos der har været.
Han var spændende for en tid, men han lykkedes altså ikke i OB."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
- Likes 1
Comment
-
SK bidrog væsentligt til den dysfunktion med hans retorik om at spille for at undgå nedrykning frem for at spille for top6. Ingen atleter trives under at se ned frem for op ..
SK er mere bange for at tabe end at han har lysten til at vinde og det skinner igennem. Hele hans tid i SL var præget af at han ikke kunne sætte hold, sætte holdet op eller ændre kampen via udskiftninger.
Han overtog et hold der lå bedre end han afsluttede sæsonen. På trods af forstærkninger i vinterpausen.
Arrogance/overmodighed mod Hvidovre kostede kampen og dermed en top6 plads (ja så tæt var OB på top6) og derfra gik det stærk nedad..
Han formåede endda at bruge trænerskiftet til at få noget ny energi ind i holdet men smed det hele på gulvet.
BW forstærkede holdet i vinterpausen..
Det er fakta.
Dine betragtninger om SK er jeg fuldstændig enig med dig i. Det var fra dag 1 en mærkelig angst han udviste. Vi var en klub med top 6 budget, der agerede som en bange mus fra han overtog styringen.
Vi blev et hold der ikke turde gå efter sejrene.
Andre kan selvfølgelig se det på en anden måde.
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
ARGH tror da lige du skal tilbage og gense et par kampe fra efteråret, og det tidlige forår.
Hjulene faldt først for alvor af da vi begyndte på nedrykningsspillet. Köhler vendte hurtigere tilbage fra skade og det blev nærmest set som en indgående transfer. Spillet og pointhøsten var ganske fin de første fem kampe af foråret.
Og så gik det ellers helt galt. Tænker Köhler efter vi endte i nedrykningsspillet har set muligheden for at smutte og mere eller mindre meldt sig ud der. Rami syntes jeg aldrig der var en finger at sætte på - indsats mæssigt...men ændret spillestil, og så var han vel lidt en "luksus" spiller, der gjorde det svært at finde plads til ham. Helander gjorde det jo også godt igennem efteråret - bla. derfor man ikke ville lade ham gå i vinter vinduet. Og så faldt han også i niveau.
BW hentede klart for mange og for dårlige spillere. Alm fungerede ikke og skulle aldrig været forlænget med. Krogh, sympatisk men uerfaren og talte for meget om nedrykning og var for længe om at fortage ændringer - både i de enkelte kampe og på forårssæsonen som helhed.
Det er gået galt mange steder hen af vejen (også hen over den seneste årrække) men det endelige kollaps skete altså først da rednykningsspillet gik i gang. Med den pointhøst og det spil der blev leveret i de første fem kampe af foråret 2024 skulle vi aldrig være kommet i problemer.
Ellers er ret enig at et gik rigtig galt i nedrykningsspillet og tror det skete pga manglende ånd i holdet og den manglede allerede i efteråret 2023. Manglende ånd viser sig i første linje i modvind og den kunne vi derfor ikke håndtere. De som blev hentet som nøglespiller viste sig som fuldstændig uduelig for den rolle.
Köhler og Helander var vel allerede ramt af klubbens manglende vilje at sælge de til Bundesligaen/Anderlecht og så blev den sidste motivation dræbt efter vi kom i nedrykningsspil.
Men havde dertid ikke forventet at det kunne gå sååå galt. Vi startede ja fra en komfortabel Pole-Position i nedrykningsspillet. Det skyldes sikker også Kroghs manglende erfaring men sådan et sammenbrud er vel kun muligt hvis truppen var rodet. Dysfunktionell og forkert sammensat var den trup vel allerede før men det trådte frem og viste sig i alt tydelighed i nedrykningsspillet. Synes Fredericia -kampen var en tidlig henvisning til de interne problemer med manglende vilje og fight for hinanden."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment
-
De der "køwenhavner" medier, det er jo trods alt folk som arbejder med det dagligt, har opbygget netværk og kilder i fodbolden I årtier. Når f.eks Farzam Abolhosseini melder det ud, så er det som regel korrekt, og senest prisen på Adam Sørensen. Der er ingen fynske medier eller brugere på forum, som er bare i nærheden af den viden og de nyheder han kommer med om OB. Det er simpelthen useriøst og påstå han mfl. ofte ikke ved det.
De britiske medier meldte i øvrigt det samme ud, og de kan vel næppe kategoriseres som "Køwenhavnere"
Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
Comment