Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Sandberg åbenbart ikke mere skadet end han skal med til landskamp for U19 lige om lidt

https://ob.dk/nyheder/2025/marts/nik...herrelandshold
    Forstår ikke hvorfor han ikke bliver brugt af Søren Krogh. Hvis ikke nu hvornår så?

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Forstår ikke hvorfor han ikke bliver brugt af Søren Krogh. Hvis ikke nu hvornår så?
      Han må have haft en lille skade. Han var heller ikke med i sidste kamp for U19

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg tror det er lidt for firkantet stillet op, at det nødvendigvis skulle være en fejl selv hvis Krogh skulle blive fyret nu.

Personligt var jeg på "fyr Søren Krogh" efter nedrykningen, dels fordi det nærmest bør være en automatisk konsekvens for en OB-træner der rykker ned og dels fordi han i mine øjne lavede mange fejl ift. taktik og kommunikation i det forår.

Men jeg kan også sagtens se gode argumenter for at holde fast i ham. Jeg tror TB og SK har haft nogle snakke, hvor de har været på bølgelængde ift. hvordan de ser fodbold og OB som klub - og hvor SK samtidig har fortalt nogle skrækhistorier om tilstanden i truppen og de arbejdsbetingelser han havde i det forår (som dog var ret meget hans egen skyld, i mine øjne). Så når TB stod med en trup, hvor sikkert 70% af spillerne gerne ville væk, tænker jeg, at han har set SK som en god sparringspartner ift. hvem man bør holde på og hvilke ting der bør ændres kulturmæssigt.

På den front har jeg også stor respekt for det arbejde de lavede i sommers. Der har været snak om, at vi kom ned med superligatempo, men når man står med en trup i den situation tror jeg der var en reel risiko for, at det faldt helt fra hinanden. Det undgik man og fik samlet truppen til en nogenlunde velfungerede enhed.

Siden da har man kunne bygge på for at opnå et andet mål for sæsonen: at få afklaring omkring spillestil og blive "genkendelige". Den del er overordnet set gået skidt. På trods af de gode resultater i efteråret og perioder, hvor jeg også tror de underliggende parametre man fokuserede på gik i den rigtige retning.

Lige nu er det sgu svært at få øje på en spillemæssig retning eller genkendelighed i vores spil - udover at man kan kende vores hold på, at vi spiller dårligt og ser lidt rådvilde ud. Jeg er spændt på hvordan TB håndterer det på sigt. At fyre træneren tre kampe efter en vinterpause signalerer desperation. Der er vi ikke helt endnu, men det er i den grad fair at kritisere den manglende udvikling i spillet. Har vi spillet 5-7 kampe uden nogen form for forbedring bliver det mere "legitimt".

Men er i tvivl om, hvor meget der skal til før TB vil "trykke på knappen". Forhåbentligt kigger de hele tiden på de underliggende parametre og handler derefter hvis det går den forkerte vej. Men kunne godt frygte, at han selv er blevet fyret så mange gange som træner hvor han har følt, at omstændighederne var imod ham, så han nu har tendens til at give meget lang snor til trænere. Vi skal simpelthen være i stand til at bygge mere på spillemæssigt i en sæson i 1. division end det vi har set, tynd midtbane eller ej.
        Meget enig her.
        jeg kan også sagtens finde gode argumenter for at TB traf en god beslutning med at fortsætte med SK, selvom han skulle risikere at fyre ham i løbet af dette forår.
        Som du beskriver er SK lykkedes fint med at samle stumperne efter den miserable nedrykning, som han selv var medskyldig i. I løbet af efteråret har han samtidig lagt en grobund for en sundere og mere vindende kultur, hvor man trods flere kampe med dårligt spil, har kæmpet sig til sejrene.
        Nu er vi så nået en fase hvor vi skal se en udvikling I måden vi skal spille på. Hvor SK er sluppet fint fra at udvikle en kultur og et sammenhold, så har han bestemt ikke overbevist her. Her formoder jeg TB er glasklar omkring at et hold på superliganiveau, ikke kan spille på må og få, selvom der hersker en god kultur. Begge parametre skal opfyldes og jeg tror TB har sat en streg, hvor han skal have set lovende tendenser, ellers er det ud! Jeg tror også der er sat måleparametre op for, hvor vi skal være ved sæsonens afslutning. Er vi langt fra de mål, så kunne en oprykningsfest godt krydres med en trænerfyring. Meget her afhænger jo også af hvem vi kan tilknytte på det givne tidspunkt. Jeg tror ikke der er ræson i at smide SK på porten uden at have en længerevarende løsning på plads.

Comment

Working...
        X