Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg

OB's sportsdirektør, Troels Bech, erkender, at holdets præstationer har været svingende med fem uafgjorte kampe i træk, men påpeger, at de stadig fører ligaen med 11 point. 1.Han fremhæver skader og sygdom som faktorer bag holdets stagnation og forsvarer beslutningen om at give unge spillere chancen på midtbanen i stedet for at hente nye. Bech afviser, at klubben skærer i budgettet, men understreger behovet for økonomisk ansvarlighed. Han roser trænerstaben, men understreger, at holdet skal hæve niveauet for at sikre oprykning.2 Bech ser Hvidovre som en stærk modstander i den kommende kamp.

Obs understående skal læses med et glimt i øjet....jeg har ikke adgang til artiklen men har kun læst ovenstående og hæftet mig ved det understående...

1...Ja for alle ved at at det er fuldstændigt urealistisk at der er nogen fodboldspillere der bliver syge/får skader
    2. så får vi sørme også lige en Søren Krogh special..inden vi skal møde mægtige Hvidovre

Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
    2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

Obs understående skal læses med et glimt i øjet....jeg har ikke adgang til artiklen men har kun læst ovenstående og hæftet mig ved det understående...

1...Ja for alle ved at at det er fuldstændigt urealistisk at der er nogen fodboldspillere der bliver syge/får skader
      2. så får vi sørme også lige en Søren Krogh special..inden vi skal møde mægtige Hvidovre
      Ja de 2 der

Comment

Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg

OB's sportsdirektør, Troels Bech, erkender, at holdets præstationer har været svingende med fem uafgjorte kampe i træk, men påpeger, at de stadig fører ligaen med 11 point. Han fremhæver skader og sygdom som faktorer bag holdets stagnation og forsvarer beslutningen om at give unge spillere chancen på midtbanen i stedet for at hente nye. Bech afviser, at klubben skærer i budgettet, men understreger behovet for økonomisk ansvarlighed. Han roser trænerstaben, men understreger, at holdet skal hæve niveauet for at sikre oprykning. Bech ser Hvidovre som en stærk modstander i den kommende kamp.

Overordnet set giver det fint mening. For mig er det i hvert fald helt simpel logik, at man ikke behøver have skåret i spillerbudgettet bare fordi man bruger færre penge på spillerlønninger lige nu. Der er mange fordele ved at spare lidt på personaleomkostninger nu - for så at have rum og mulighed for at geare mere op i transfervinduet når man engang rykker op. Og spilletid til talenter er i sidste ende nok den bedste måde at generere store salg. Så det er win-win og en luksussituation vi har befundet os i med det forspring.

Så langt er jeg enig med Bech. Men det er selvfølgelig et problem, at (eller hvis) vi har sparet så meget, at vi nærmest ikke er konkurrencedygtige når vi forsøger at spille som vi gerne vil. Jeg tror ikke det gavner talenterne meget at spille på et dysfunktionelt hold. Men synes godt nok også Krogh har meget skyld i hvor skidt det har været i de første kampe. Han har ikke fået den nemmeste opgave med de midtbanespillere vi har pt., men han gør det godt nok også unødvendigt svært for sig selv. Han er ikke god til at se hvor spillerne er bedst og så vise dem tillid på de positioner. Alt for meget har været ændret fra de fleste træningskampe til turneringskampene.

Men uanset hvad bør en god træner til enhver tid kunne føre dette hold til oprykning. Især med det forspring vi har nu. Bliver vi ved med ikke at kunne sætte spillet fra midtbanen, så må vi spille over den og spille lidt kujonfodbold. Luca og Bjørn/Grot i front vil alle hold i rækken have svært ved at håndtere hvis bare de bliver serviceret nogenlunde. Det vil dog være en kæmpe streg i regningen hvis det skulle nå dertil.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Overordnet set giver det fint mening. For mig er det i hvert fald helt simpel logik, at man ikke behøver have skåret i spillerbudgettet bare fordi man bruger færre penge på spillerlønninger lige nu. Der er mange fordele ved at spare lidt på personaleomkostninger nu - for så at have rum og mulighed for at geare mere op i transfervinduet når man engang rykker op. Og spilletid til talenter er i sidste ende nok den bedste måde at generere store salg. Så det er win-win og en luksussituation vi har befundet os i med det forspring.

Så langt er jeg enig med Bech. Men det er selvfølgelig et problem, at (eller hvis) vi har sparet så meget, at vi nærmest ikke er konkurrencedygtige når vi forsøger at spille som vi gerne vil. Jeg tror ikke det gavner talenterne meget at spille på et dysfunktionelt hold. Men synes godt nok også Krogh har meget skyld i hvor skidt det har været i de første kampe. Han har ikke fået den nemmeste opgave med de midtbanespillere vi har pt., men han gør det godt nok også unødvendigt svært for sig selv. Han er ikke god til at se hvor spillerne er bedst og så vise dem tillid på de positioner. Alt for meget har været ændret fra de fleste træningskampe til turneringskampene.

Men uanset hvad bør en god træner til enhver tid kunne føre dette hold til oprykning. Især med det forspring vi har nu. Bliver vi ved med ikke at kunne sætte spillet fra midtbanen, så må vi spille over den og spille lidt kujonfodbold. Luca og Bjørn/Grot i front vil alle hold i rækken have svært ved at håndtere hvis bare de bliver serviceret nogenlunde. Det vil dog være en kæmpe streg i regningen hvis det skulle nå dertil.
          Bech udtaler også mange andre ting, end dem der er blevet gengivet. Men han siger blandt andet, at Adamsen stadig er mærket af skulderen af led. Det kan måske forklare hans lidt mystiske indsatser.
          Han siger også at han ikke er tilfreds med de underliggende parametre. Han skriver blandt andet “Men det skal ikke skygge for, at de underliggende parametre er knapt så gode. Det er ikke min oplevelse, at vi er tæt på den genkendelighed, vi efterstræber og de præstationer, vi vil have.” Og “Men træneren og jeg er enige om, at de underliggende parametre ikke er, hvor de skal være,​”Fyens.dk
          og med hensyn til manglerne på midtbanen “Men du har også hørt mig sige, at hvis vi skal bruge vort forspring på noget godt, så kunne det være en sjælden mulighed at sige, om det ikke kunne være interessant at prioritere at kigge vore ulandsholdsspillere William Martin, Nikolaj Juul-Sandberg og Max Ejdum an, når vi skal vurdere, hvem der skal med i Superligaen​” fyens.dk

Jeg synes ikke TB virker til ikke at have styr på den overordnede plan

Comment

Hovedpointer fra Troels Bechs interview:
            • OB har ikke vundet de seneste fem kampe, men ligger stadig nummer ét med et forspring på 11 point.
            • Bech påpeger, at de underliggende præstationer ikke er på ønsket niveau, selvom OB har været tæt på at vinde.
            • Skader og sygdom har påvirket midterforsvaret, hvilket har været en udfordring for holdets rytme.
            • OB satser på unge spillere som William Martin, Nikolaj Juul-Sandberg og Max Ejdum i stedet for at hente nye midtbanespillere.
            • Klubben har økonomisk ansvar, og selvom de får hjælp fra Odense Sport & Event, vil de ikke være afhængige af ekstern støtte.
            • Bech afviser rygter om store nedskæringer i budgettet.
            • Trænerstaben får ros for OB’s førsteplads, men der er stadig fokus på at hæve niveauet.
            • Hvidovre er en stærk modstander, og OB har respekt for dem, da de har været gode til at hente snævre sejre.
            ​(fra ChatGPT)

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Bech udtaler også mange andre ting, end dem der er blevet gengivet. Men han siger blandt andet, at Adamsen stadig er mærket af skulderen af led. Det kan måske forklare hans lidt mystiske indsatser.
              Han siger også at han ikke er tilfreds med de underliggende parametre. Han skriver blandt andet “Men det skal ikke skygge for, at de underliggende parametre er knapt så gode. Det er ikke min oplevelse, at vi er tæt på den genkendelighed, vi efterstræber og de præstationer, vi vil have.” Og “Men træneren og jeg er enige om, at de underliggende parametre ikke er, hvor de skal være,​”Fyens.dk
              og med hensyn til manglerne på midtbanen “Men du har også hørt mig sige, at hvis vi skal bruge vort forspring på noget godt, så kunne det være en sjælden mulighed at sige, om det ikke kunne være interessant at prioritere at kigge vore ulandsholdsspillere William Martin, Nikolaj Juul-Sandberg og Max Ejdum an, når vi skal vurdere, hvem der skal med i Superligaen​” fyens.dk

Ejdum kan man da umuligt tælle med her - han har jo bevist sig. Og de to andre har tilsammen fået ca 30 min i foråret, så det er jo ikke ligefrem fordi de bruger det forspring til at se dem an. Og de må da hellere se at komme igang inden forspringet er væk...

Man har villet give plads til de unge, samtidig har man tydeligvis ikke troet nok på dem, så derfor spiller man owusu på en uvant plads - og rykker rundt på ejdum og generelt bare flytter rundt på spillerne - det kan da ikke andet end forvirre.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg læser en diplomatisk træner, som underspiller at han er utilfreds med præstationerne.
                Han er jo også selv delansvarlig for det. Han har prioriteret de unge skal have chancen, og indtil videre har de helt afgjort ikke overbevist.
                Der er heller ingen grund til at sætte bål og brand i tingene, når forspringet er så komfortabelt som det er, men jeg håber at det sætter en masse arbejde igang i det bagvedliggende arbejde. Vi får brug for en række profiler, når det efter sommer hedder superliga igen. Fortsætter den manglende udvikling i spillet på banen bør han også overveje om der skal ske noget på trænerbænken.
                kommunikationen synes jeg ikke man kan sætte en finger på, men det er klart til diskussion, om ikke han skulle have sat mere trumf på i seneste vindue, hvor han jo selv afslører at han haft midler til at agere

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Jeg læser en diplomatisk træner, som underspiller at han er utilfreds med præstationerne.
                  Han er jo også selv delansvarlig for det. Han har prioriteret de unge skal have chancen, og indtil videre har de helt afgjort ikke overbevist.
                  Der er heller ingen grund til at sætte bål og brand i tingene, når forspringet er så komfortabelt som det er, men jeg håber at det sætter en masse arbejde igang i det bagvedliggende arbejde. Vi får brug for en række profiler, når det efter sommer hedder superliga igen. Fortsætter den manglende udvikling i spillet på banen bør han også overveje om der skal ske noget på trænerbænken.
                  kommunikationen synes jeg ikke man kan sætte en finger på, men det er klart til diskussion, om ikke han skulle have sat mere trumf på i seneste vindue, hvor han jo selv afslører at han haft midler til at agere
                  Der bliver jo sagt det der skal siges. Det er lige som når en trænerfyring er undervejs - der er altid "fuld opbakning til træneren" - lige indtil han bliver fyret. Bech er jo nødt til at lufte en smule kritik - dummere er vi jo trods alt ikke, men det må ikke blive for meget - for ellers åbner han døren for spørgsmålet om træner - og lidt længere nede af vejen sin egen position.

Så han gør det han skal.

Men håber da godt nok de er igang bag de lukkede døre - en ting er truppen, men trænerpositionen skal de simpelthen også gøres sig nogle tanker omkring.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Der bliver jo sagt det der skal siges. Det er lige som når en trænerfyring er undervejs - der er altid "fuld opbakning til træneren" - lige indtil han bliver fyret. Bech er jo nødt til at lufte en smule kritik - dummere er vi jo trods alt ikke, men det må ikke blive for meget - for ellers åbner han døren for spørgsmålet om træner - og lidt længere nede af vejen sin egen position.

Så han gør det han skal.

Men håber da godt nok de er igang bag de lukkede døre - en ting er truppen, men trænerpositionen skal de simpelthen også gøres sig nogle tanker omkring.
                    Søren Krogh har i mine øjne ikke fået noget positivt ud af vores opstart og træningslejr, så på den front er det vel bare en gentagelse af det han præsterede for et år siden. Søren Krogh spiller vel i den forbindelse til par for at bruge Thorborg og Enticos golf-kliche.
                    Det ændrer bare ikke på at Søren Krogh er manden der skal skabe ro og tro, samt bygge et OB-hold op. Men med sin famlen omkring spillestil, opstilling og spillere på konstant skiftende positioner bringer han mere forvirring og uro.
                    Hvis der er én træner som jeg tror på kan fucke et 14 points forspring op, så er det ham. Den del er startet planmæssigt (til par).

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Søren Krogh har i mine øjne ikke fået noget positivt ud af vores opstart og træningslejr, så på den front er det vel bare en gentagelse af det han præsterede for et år siden. Søren Krogh spiller vel i den forbindelse til par for at bruge Thorborg og Enticos golf-kliche.
                      Det ændrer bare ikke på at Søren Krogh er manden der skal skabe ro og tro, samt bygge et OB-hold op. Men med sin famlen omkring spillestil, opstilling og spillere på konstant skiftende positioner bringer han mere forvirring og uro.
                      Hvis der er én træner som jeg tror på kan fucke et 14 points forspring op, så er det ham. Den del er startet planmæssigt (til par).
                      Jeg er bestemt heller ikke overbevist om SK, men jeg er rimelig fortrøstningsfuld omkring at TB reagere i tide, hvis vi ryger så meget ud i torvene at oprykningen skulle komme i fare.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Jeg er bestemt heller ikke overbevist om SK, men jeg er rimelig fortrøstningsfuld omkring at TB reagere i tide, hvis vi ryger så meget ud i torvene at oprykningen skulle komme i fare.
                        Spørgsmålet er om man kan se bjælken i eget øje.

TB blev flere gange udfordret på SK i sommers men fastholdte ham pga det store trænertalent og på trods af at han formåede at spille holdet i 1. div.

Kan man se forbi det og indrømme at man tog fejl eller tage skylden på sig i forhold til den trup han stiller til rådighed?

Man har jo allerede været ude og sige at oprykning er en sidegevinst til den proces man er i gang med ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

TB blev flere gange udfordret på SK i sommers men fastholdte ham pga det store trænertalent og på trods af at han formåede at spille holdet i 1. div.

Kan man se forbi det og indrømme at man tog fejl eller tage skylden på sig i forhold til den trup han stiller til rådighed?

Man har jo allerede været ude og sige at oprykning er en sidegevinst til den proces man er i gang med ..
                          Jeg tror at TB er for klog til at varsle en trænerfyring i Fyens - jeg tolker hans kommentarer om at de underliggende parametre ikke er tilfredsstillende som et vink med en vognstang til trænerteamet om at der skal ske positive forandringer - ellers bliver der skiftet til sommer er mit gæt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Jeg tror det er lidt for firkantet stillet op, at det nødvendigvis skulle være en fejl selv hvis Krogh skulle blive fyret nu.

Personligt var jeg på "fyr Søren Krogh" efter nedrykningen, dels fordi det nærmest bør være en automatisk konsekvens for en OB-træner der rykker ned og dels fordi han i mine øjne lavede mange fejl ift. taktik og kommunikation i det forår.

Men jeg kan også sagtens se gode argumenter for at holde fast i ham. Jeg tror TB og SK har haft nogle snakke, hvor de har været på bølgelængde ift. hvordan de ser fodbold og OB som klub - og hvor SK samtidig har fortalt nogle skrækhistorier om tilstanden i truppen og de arbejdsbetingelser han havde i det forår (som dog var ret meget hans egen skyld, i mine øjne). Så når TB stod med en trup, hvor sikkert 70% af spillerne gerne ville væk, tænker jeg, at han har set SK som en god sparringspartner ift. hvem man bør holde på og hvilke ting der bør ændres kulturmæssigt.

På den front har jeg også stor respekt for det arbejde de lavede i sommers. Der har været snak om, at vi kom ned med superligatempo, men når man står med en trup i den situation tror jeg der var en reel risiko for, at det faldt helt fra hinanden. Det undgik man og fik samlet truppen til en nogenlunde velfungerede enhed.

Siden da har man kunne bygge på for at opnå et andet mål for sæsonen: at få afklaring omkring spillestil og blive "genkendelige". Den del er overordnet set gået skidt. På trods af de gode resultater i efteråret og perioder, hvor jeg også tror de underliggende parametre man fokuserede på gik i den rigtige retning.

Lige nu er det sgu svært at få øje på en spillemæssig retning eller genkendelighed i vores spil - udover at man kan kende vores hold på, at vi spiller dårligt og ser lidt rådvilde ud. Jeg er spændt på hvordan TB håndterer det på sigt. At fyre træneren tre kampe efter en vinterpause signalerer desperation. Der er vi ikke helt endnu, men det er i den grad fair at kritisere den manglende udvikling i spillet. Har vi spillet 5-7 kampe uden nogen form for forbedring bliver det mere "legitimt".

Men er i tvivl om, hvor meget der skal til før TB vil "trykke på knappen". Forhåbentligt kigger de hele tiden på de underliggende parametre og handler derefter hvis det går den forkerte vej. Men kunne godt frygte, at han selv er blevet fyret så mange gange som træner hvor han har følt, at omstændighederne var imod ham, så han nu har tendens til at give meget lang snor til trænere. Vi skal simpelthen være i stand til at bygge mere på spillemæssigt i en sæson i 1. division end det vi har set, tynd midtbane eller ej.

Comment

Working...
                            X